Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Genel Kültür & Serbest Forum > Bunları Biliyor Musunuz ?

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
bilgi, concorde, hakkında, uçağı

Concorde Uçağı Hakkında Bilgi

Eski 10-21-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Concorde Uçağı Hakkında Bilgi




Concorde Nedir - İlk Ticari Ses Üstü Yolcu Uçağı - Uçaklar Hakkında

Concorde

Air France Concorde 1977

Genel Özellikler

Görev Türü görev türü

Dönemi

Üretici Sud Aviation (şimdi EADS) -

BAC (şimdi BAE Systems)

Tasarımcı

İlk Uçuş 2 Mart 1969

Hizmete Giriş 21 Haziran 1976

Hizmetten Çıkış 26 Kasım 2003

Durumu Üretim bitti

Başlıca Kullanıcılar Air France

Diğer Kullanıcılar British Airways

Üretim Dönemi

Üretim Sayısı üretim sayısı

Tasarım Maliyeti tasarım maliyeti

Birim Maliyeti £23 milyon (US$46 milyon) 1977 yılına

Teknik Özellikleri

Taban Tasarım {{{taban tasarım}}}

Değişimleri / Türevleri {{{değişimleri/türevleri}}}

Mürettebat {{{mürettebat}}}

Uzunluk {{{uzunluk}}}

Yükseklik {{{yükseklik}}}

Kanat Açıklığı {{{kanat açıklığı}}}

Pali Çapı {{{pali çapı}}}

Kanat Alanı {{{kanat alanı}}}

Boş Ağırlık {{{boş ağırlık}}}

Yüklü Ağırlık {{{yüklü ağırlık}}}

Azami Hız {{{azami hız}}}

Menzil {{{menzil}}}

Uçuş Yüksekliği / Servis Tavanı {{{uçuş yüksekliği/servis tavanı}}}

Motor {{{motor}}}

Silah Donanımı {{{silah donanımı

Concorde, Yolcu uçağı olarak hazırlanmış hava taşıtı

Dünyada sesten hızlı uçakla uçan ilk insan, II Dünya Savaşı pilotlarından Charles Yeager'di

Concorde'un yapımına giden yolda ilk fikir, 1956 yılında ortaya çıktı ve bu amaçla ilk olarak, İngiltere'de "Sesten Hızlı Uçak Komitesi" adıyla bir komite kuruldu

Fransa da 1962 yılında aynı yönde bir proje üzerinde çalışmaya başladı Sonuçta iki ülke, Concorde projesinin İngiliz-Fransız ortak yapımı olarak gerçekleştirilmesi konusunda anlaştı

ABD, 1965 yılında Başkan Lyndon B Johnson'ın ağzından "kendi sesten hızlı yolcu uçağını geliştireceğini" açıkladıysa da Başkan Richard Nixon, 1971 yılında imzaladığı bir kararla bu projeyi tarihe gömdü

Concorde uçağı, ilk uçuş denemesini 2 Mart 1969'da Fransa'nın Toulouse kentinde yaptı Concorde'un ilk ticari uçuşu ise Londra-Bahreyn arasında gerçekleşti Fransız Concorde'unun ilk uçuşu da Paris-Dakar arasında yapıldı Air France, 1977 yılından itibaren Paris-New York arasında sesten hızlı uçaklarla yolcu taşımaya başladı

Concorde uçakları, normal uçuşlarında saatte 2 bin 172 kilometre hıza erişiyor ve yerden 18 bin 200 metre yüksekten uçuyordu Uçaklar, Atlantik'i normal koşullarda 3 saatte aşabiliyordu

Başlıca amacı hız yapmak olan Concorde uçaklarının dış yüzeyi, çok hafif ve ısıya dayanıklı titanyum maddesinden üretildi Uçuş sırasında sürtünme nedeniyle uçağın dış cephesindeki ısı 92, burun kısmındaki ısı ise 130 dereceye çıkıyordu Isınma nedeniyle uçağın boyunun uçuş sırasında 75 santim uzadığı saptandı

Dev yolcu uçakları 200 yolcuyu rahatlıkla taşırken, dar gövdeli Concorde'un yolcu kapasitesi 125 kişiydi Yolcuların büyük çoğunluğunu zengin ve ünlüler oluşturuyordu, çünkü Concorde'un New York-Paris arasında tek gidiş için bilet fiyatı 12 bin doları buluyordu 30 yıllık macerası boyunca toplam 16 Concorde uçağı üretildi Bunların tanesinin maliyeti 42 milyon dolardı

Concorde Uçağı Sesüstü olarak tasarlanmıştır 25 Temmuz 2000 tarihinde Paris Charles de Gaulle Havaalanı'ndan kalkışından 1,5 dk sonra geçirdiği kaza ile uçuşları durdurulmuştur Güvenilirliği, yüksek maliyeti ve sınırlı yolcu kapasitesi olduğu için üretimden kaldırılmıştırConcorde uçaklarının son ticari seferi, 24 Ekim 2003'te Londra-NewYork arasında yapıldı

Uçuş Maliyeti

Concorde uçuş süresinin %60'ında full power & afterburn kullanmaktadır Afterburn yakıt tüketimini oldukça artırmaktadır Klasik bir Concorde 1 yolcusu için 100 km'de 20 litre kerosen tüketmektedir 6000 km'lik Paris - New York uçuşunda 1 yolcusu için 1200 litre kerosen harcar Tek bir yolcunun sadece yakıt maliyeti 1,080 TL'ye ulaşmaktadır İşlteme maliyetleri, uçuşun bakım maliyetleri ile bu rakam katlanarak artar 2003 yılında bir kişilik bileti 6000$ ulaşmıştır Concorde tek bir operasyon da 90,000 litre yakıt tüketmektedir 3 saatlik tek bir seferde uçak 82,000 TL yakıt masrafı yapmaktadır 1 concorde kaldırmak 6 adet boeing 747 seferine eşdeğer maliyet gerektirir (B747-400 bir yolcu için operasyon maliyeti 100 km de yalnızca 32 lt'dir

Özellikler [değiştir]

Concorde'un son uçuşu, 26 Kasım 2003

* Mürettebat=9

* Kapasite=92-120 yolcu

* Uzunluk=6166 m

* Kanat açıklığı=256 m

* Yükseklik=122 m

* Kanat alanı=35825 m²

* Yakıt Kapasitesi=95,680 kg

* Boş Ağırlık=78,700 kg

* Maks Kalkış Ağırlığı=408,000 lb (185,070kg)

* Maks İniş Ağırlığı=185,070 kg

* Kullanım Ağırlığı=111,130 kg

* Motor (jet)=Rolls-Royce/SNECMA Olympus 593 Mk 610

* Maks Hız=Mach 22 / 2,150 km/h

* Seyir Yüksekliği=18200 m

* Tırmanma Hızı=25,41 m/s

* Menzil=7,250 km

( 1 lb = 0,453592 kg )



Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.