Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Eğitim - Öğretim - Dersler - Genel Bilgiler > Genel Bilgiler > Motorlu Taşıtlar

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
benzinli, bilgiler, dizel, motorlar, teknik, tüketiriz, yakıt

Nasıl Az Yakıt Tüketiriz? Benzinli Ve Dizel Motorlar Teknik Bilgiler

Eski 10-21-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Nasıl Az Yakıt Tüketiriz? Benzinli Ve Dizel Motorlar Teknik Bilgiler




1 ilk başta araba bakımlı alacaktemiz hava filitresi ve sağlam buji ilk sırada ve

TEknik Bilgiler

ucuz olanlarher ikiside temiz olacakkendimizde yapabiliriz: 1çok arabada hava filitresi kolay çıkar eğer zamanınız varsa 10dk da hava filitresini çıkarıp çırpın ayrıca benzin filitresi de önemli faktör ama çok sık değişmiyoronuda kontrol ettirin(eski tofaşlar ve renault da ucuz parça her bakımda değiştirin derim) benzin yakışını çok etkilemesede yağın zamanını geçirmeyin ve değiştirin

motorun sağlığı açısından çok önemli buraya kadar genel bilgiler 1çoğumuz biliriz

2 ama pek bilinmeyen karbon-clean denilen zamanla kötü benzindende kaynaklanabilen subaplarda karbon birikiminin temizlenmesi karbon subapların tam açılıp kapanmasını engellediği için (gözle görülmese bile engelliyor) mutlak benzinli için 60000km dizel için 100000km (ortalama değerler) temizletin adanada fiyatı 30-40ytl arasındabunuda artık 1çok kişi biliyor ama

bilinmeyen şu eğer her 60000km de karbon temizliği yapılmazsa artık karbon taşlaşarak temizlenmez hale geliyortemizlemek için sübapları ve enjeksiyonu sökmek gerekiyor normal karbon clean da sadece benzin hortumu çıkarılarak yerine carbon clean makinesi bağlanıyorbasit 1 işlem ne yararı var? hem benzin tasarrufu hemde eski performansı yakalaması şahit olduğum 1durumda ise şu oldu: 97vectra 16 16v 100hp 60000km olan aracı dinamometreye sokup hp sini ölçüyorlar 78hp olarak kağıtlara geçiyorcarbon clean yapıp tekrar dino ya sokuyorlar98 hp çıkıyor (2hp eskime payı olarak düşünüyorum) ve en çarpıcı örnek bu ve bunun gibi çok örnek

3 farzedelim gideceğimiz yere 2 alternatif yol var 1 si 10km 2si 15km ama 10km lik yol hem bozuk(yavaş gidecez) hemde kasisli(dur-kalk var) ama 2 yol düz dur kalklarda ve aracı 1 viteste uzun süre sürmek acaip benzin yakıtırıyor yol bilg olan arkadaşlar bilirler ve mümkün olduğunca

aracımızı yüksek viteste(5vites) 2000/dd nin altında sürmeyinyine fazla yakıyor!!! vites atma konusunda ise benim tavsiyem max torku verdiği devire geldiği zaman vites değiştirin genelde 2500dd 3500dd arasındadır

bu rakam ama yanlış bilmiyosam vtec motorlu civiclerde 5000dd de tork veriyoburdada 5000dd de vites atarsak yine fazla yakaren ideali 2500dd 3500dd arasındadır

4 uzaktan ışığın kırmızıya döndüğünü gördük ilk yapmamız gereken hemen ayağımızı gazdan çekmek işte bu andan itibaren (yeni araçların çoğunda var) cut-off sistemi devreye girerek yakıt akışını keser(vitesteyken) yalnız cut-off devredeyken yani araç viteste ilerlerken frene bastığımız anda tekrar yakıt

verilmeye devam edilirişte can alıcı nokta: frene basmadan hemen önce debriyaja basarak vitesi boşa almakçok test ettim acaip yakıt tasarrufu oluyor(96 sx uno 96 astra) (son sıralarda benzin zammı dahil full şehir içi 20ytl 100km eskiden daha çok yakardı)

5 tabi herkesin bildiği ani fren ve ani gaza basmaktan kaçınmakve arabaya yanlış modifiye yapmak

benzini çooooooook yaktırıyor örneğin yere çok yakın ön tampon altı karlıklar(çok güzel duruyor ama)

sürtünmeyi arttırdığından yakıtı arttırıyor el yapımı manifold lar buna dahilsadece ve sadece güzel ses

için taktırılan bu parça hem beygiri düşürüyor hem yakıtı arttırıyor(şahit oldum hyundai coupe 2003)

headers dediğimiz mühendislerin ince hesaplarla yaptığı parçalar beygiri attırıyor sadece haberiniz olsun(ek bilgi)

6şehir içinde pek etkilemez ama uzun yolda açık olan camlar aracın %0,5 ile %4 arasında fazla yakıt tüketmesine

neden oluyor(klimasız araçda sıcaktada cam açmadan ne yapacaksak? )

7 inik lastikler yada fazla şişik lastikler yakıtı etkiliyor orjinal ebatlı ve katalog verisi olan havayı öneririm

8bazıları chip tunning olayını benzin tasarrufu için kullanıyorlararacın beygirini düşürerek yakıt düşürüyorlar

bu doğru ancak aracın motorunun sağlıklı çalışmasını çok etkiliyorilerde çok yüksek maliyetli sonuçlar çıkabilir

9 baskı balatası sıyırmış olan araç çok yakar çünkü aracın devir yükselir ama araç hızlanmaz(çok belli etmeyebilir

kendini ben bu baskı balataya sinsi benzin düşmanı diyorum) mutlaka eskiyince değiştirin

10 eğer bir yerde 1dk dan fazla duracaksanız aracı söndürün(dizellerde 2-3dk) çünkü araç çalışırken çok benzin/mazot

harcar

11 araçta bulunan müzik tesisatı çok kuvvetliyse yakıt tüketimini çoook azda olsun etkiliyor,bilginize(şarj

dinamosu kayışa daha fazla elektrik üretmek için baskı yapıyor)

12 uzun yolda ve çok hızlı seyirlerde sunroof u kapatınaerodinamizmi bozuyoryakıtı arttırıyor

13 benzin tasarruf kitleri külliyen yalan

14 power up gibi ürünlerede pek inanmıyorum(yakıt tasarrufu konusunda) ama aracı rahatlatıyor zaten katıklı yağ

(castrol gtx macnatec) aldığınız zaman bu ürünlere gerek kalmıyor

15 bu arada dizel araçlarda cut off yok durmaya yakın vitesi boşa alın(yol bilg göre böyle)

16 araçta ağırlık varken çok süratli gitmek arabanın aerodinamizmini kötüleştirir ve motor zorlanacağı

için çok yakıt sarfiyatı olur

17 aslında olayın doğrusu : 98 oktan katalog verisi olan araca 95 oktan benzin koyarsak ufakta olsa yakıt artıyor ama 98 oktan la 95 oktan arasında çok fiyat farkı olduğu için bu tasarruf arka planda kalıyor bu arada 100oktan shell işe yarıyor ama çok abartı değil(dergi testi var ordan okudum)

18 bazı lastiklerin az yuvarlanma direnci olan modelleri varmümkünse bunları

tercih edinçok azda olsa az yaktırıyor(michelin energy gurubu+continantel premium eco contact pahalı ama)

19 motor soğukken 1dk dan fazla beklemeyindaha fazla beklemenizin anlamı yok,çünkü motoru ısıtıp yola çıkarsanız busefer şanzuman ısınmayacağından uyum azalabilirmotorla şanzuman aynı anda ısınsın

20 mümkünse! 2km den az yerlere gitmemeye çalışınyakıt tasarrufunun dışında (spor olsun demicem ) eksozun içindeki birikmiş eksoz buharı tam anlamıyla çıkamayacağından eksozda iç paslanmalar oluyor



Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.