![]() |
Nasıl Az Yakıt Tüketiriz? Benzinli Ve Dizel Motorlar Teknik Bilgiler
1. ilk başta araba bakımlı alacak.temiz hava filitresi ve sağlam buji ilk sırada ve TEknik Bilgiler ucuz olanlar.her ikiside temiz olacak.kendimizde yapabiliriz: 1çok arabada hava filitresi kolay çıkar. eğer zamanınız varsa 10dk da hava filitresini çıkarıp çırpın. ayrıca benzin filitresi de önemli faktör ama çok sık değişmiyor.onuda kontrol ettirin(eski tofaşlar ve renault da ucuz parça her bakımda değiştirin derim). benzin yakışını çok etkilemesede yağın zamanını geçirmeyin ve değiştirin. motorun sağlığı açısından çok önemli. buraya kadar genel bilgiler 1çoğumuz biliriz. 2. ama pek bilinmeyen karbon-clean denilen zamanla kötü benzindende kaynaklanabilen subaplarda karbon birikiminin temizlenmesi. karbon subapların tam açılıp kapanmasını engellediği için (gözle görülmese bile engelliyor) mutlak benzinli için 60.000km dizel için 100.000km (ortalama değerler) temizletin. adanada fiyatı 30-40ytl arasında...bunuda artık 1çok kişi biliyor ama bilinmeyen şu eğer her 60.000km de karbon temizliği yapılmazsa artık karbon taşlaşarak temizlenmez hale geliyor.temizlemek için sübapları ve enjeksiyonu sökmek gerekiyor. normal karbon clean da sadece benzin hortumu çıkarılarak yerine carbon clean makinesi bağlanıyor.basit 1 işlem. ne yararı var? hem benzin tasarrufu hemde eski performansı yakalaması. şahit olduğum 1durumda ise şu oldu: 97vectra 1.6 16v 100hp 60.000km olan aracı dinamometreye sokup hp sini ölçüyorlar. 78hp olarak kağıtlara geçiyor.carbon clean yapıp tekrar dino ya sokuyorlar.98 hp çıkıyor (2hp eskime payı olarak düşünüyorum). ve en çarpıcı örnek bu. ve bunun gibi çok örnek... 3. farzedelim gideceğimiz yere 2 alternatif yol var. 1. si 10km 2.si 15km. ama 10km lik yol hem bozuk(yavaş gidecez) hemde kasisli(dur-kalk var). ama 2. yol düz. dur kalklarda ve aracı 1. viteste uzun süre sürmek acaip benzin yakıtırıyor. yol bilg olan arkadaşlar bilirler. ve mümkün olduğunca aracımızı yüksek viteste(5.vites) 2000/dd nin altında sürmeyin.yine fazla yakıyor!!! vites atma konusunda ise benim tavsiyem max torku verdiği devire geldiği zaman vites değiştirin. genelde 2500dd 3500dd arasındadır bu rakam. ama yanlış bilmiyosam vtec motorlu civiclerde 5000dd de tork veriyo.burdada 5000dd de vites atarsak yine fazla yakar.en ideali 2500dd 3500dd arasındadır. 4 uzaktan ışığın kırmızıya döndüğünü gördük. ilk yapmamız gereken hemen ayağımızı gazdan çekmek. işte bu andan itibaren (yeni araçların çoğunda var) cut-off sistemi devreye girerek yakıt akışını keser.(vitesteyken) yalnız cut-off devredeyken yani araç viteste ilerlerken frene bastığımız anda tekrar yakıt verilmeye devam edilir.işte can alıcı nokta: frene basmadan hemen önce debriyaja basarak vitesi boşa almak.çok test ettim acaip yakıt tasarrufu oluyor(96 sx uno 96 astra) (son sıralarda benzin zammı dahil full şehir içi 20ytl 100km. eskiden daha çok yakardı) 5 tabi herkesin bildiği ani fren ve ani gaza basmaktan kaçınmak.ve arabaya yanlış modifiye yapmak benzini çooooooook yaktırıyor. örneğin yere çok yakın ön tampon altı karlıklar(çok güzel duruyor ama...) sürtünmeyi arttırdığından yakıtı arttırıyor. el yapımı manifold lar buna dahil.sadece ve sadece güzel ses için taktırılan bu parça hem beygiri düşürüyor hem yakıtı arttırıyor(şahit oldum hyundai coupe 2003). headers dediğimiz mühendislerin ince hesaplarla yaptığı parçalar beygiri attırıyor sadece haberiniz olsun(ek bilgi). 6şehir içinde pek etkilemez ama uzun yolda açık olan camlar aracın %0,5 ile %4 arasında fazla yakıt tüketmesine neden oluyor...(klimasız araçda sıcaktada cam açmadan ne yapacaksak? ) 7 inik lastikler yada fazla şişik lastikler yakıtı etkiliyor. orjinal ebatlı ve katalog verisi olan havayı öneririm. 8.bazıları chip tunning olayını benzin tasarrufu için kullanıyorlar.aracın beygirini düşürerek yakıt düşürüyorlar. bu doğru ancak aracın motorunun sağlıklı çalışmasını çok etkiliyor...ilerde çok yüksek maliyetli sonuçlar çıkabilir... 9 baskı balatası sıyırmış olan araç çok yakar. çünkü aracın devir yükselir ama araç hızlanmaz(çok belli etmeyebilir kendini ben bu baskı balataya sinsi benzin düşmanı diyorum) mutlaka eskiyince değiştirin. 10 eğer bir yerde 1dk dan fazla duracaksanız aracı söndürün.(dizellerde 2-3dk) çünkü araç çalışırken çok benzin/mazot harcar.. 11 araçta bulunan müzik tesisatı çok kuvvetliyse yakıt tüketimini çoook azda olsun etkiliyor,bilginize(şarj dinamosu kayışa daha fazla elektrik üretmek için baskı yapıyor) 12 uzun yolda ve çok hızlı seyirlerde sunroof u kapatın.aerodinamizmi bozuyor.yakıtı arttırıyor... 13 benzin tasarruf kitleri külliyen yalan... 14 power up gibi ürünlerede pek inanmıyorum(yakıt tasarrufu konusunda) ama aracı rahatlatıyor. zaten katıklı yağ (castrol gtx macnatec) aldığınız zaman bu ürünlere gerek kalmıyor... 15 bu arada dizel araçlarda cut off yok durmaya yakın vitesi boşa alın(yol bilg göre böyle) 16 araçta ağırlık varken çok süratli gitmek arabanın aerodinamizmini kötüleştirir ve motor zorlanacağı için çok yakıt sarfiyatı olur. 17 aslında olayın doğrusu : 98 oktan katalog verisi olan araca 95 oktan benzin koyarsak ufakta olsa yakıt artıyor. ama 98 oktan la 95 oktan arasında çok fiyat farkı olduğu için bu tasarruf arka planda kalıyor... bu arada 100oktan shell işe yarıyor ama çok abartı değil(dergi testi var ordan okudum)... 18 bazı lastiklerin az yuvarlanma direnci olan modelleri var.mümkünse bunları tercih edin.çok azda olsa az yaktırıyor(michelin energy gurubu+continantel premium eco contact pahalı ama...) 19 motor soğukken 1dk dan fazla beklemeyin.daha fazla beklemenizin anlamı yok,çünkü motoru ısıtıp yola çıkarsanız busefer şanzuman ısınmayacağından uyum azalabilir.motorla şanzuman aynı anda ısınsın. 20 mümkünse! 2km den az yerlere gitmemeye çalışın.yakıt tasarrufunun dışında (spor olsun demicem ) eksozun içindeki birikmiş eksoz buharı tam anlamıyla çıkamayacağından eksozda iç paslanmalar oluyor... |
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.