![]() |
Bütün Vücud |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Bütün VücudBütün Vücud Hakkında Bütün Vücud “Bütün vücud âlemlerinin ‘Elhamdülillah Elhamdülillah’ ve bütün adem âlemlerinin de ‘Sübhanallah Sübhanallah’” demesini nasil degerlendirmeliyiz? “O dehsetli Cehennem fabrikasi, sair vazifeleri içinde, âlem-i vüc Vücud, varlik; adem ise yokluk mânâsina geliyor ![]() ![]() ![]() Yok iken var olan insanoglu, kendisini bu varlik nimetine kavusturan Rabb’inin de var oldugunu anlamis ve böylece, “iman varligi”na erismistir ![]() Nur Külliyati`ndan bir cümle: “Bütün kusurlar ademden ve kabiliyetsizlikten ve tahribden ve vazife yapmamaktan -ki birer ademdirler- ve vücudî olmayan ademî fiillerden geliyor ![]() Ademî fiil denilince, yokluga dayanan, yahut sonu yokluga çikan isleri anliyoruz ![]() ![]() ![]() Meselâ, namaz kilmak vücudî bir fiildir, kilmamak ise ademîdir ![]() ![]() Görmek vücut âlemindendir, körlük ise adem ![]() ![]() Hidayet vücut âlemindendir, dalalet ise adem âleminden ![]() ![]() Küfür, imanin yoklugu, dalâlet ise hidayetten mahrumiyettir ![]() Ayni sekilde, ilim “vücuttur”, cehalet ise “adem” ![]() ![]() Tevhid, yani Allah’i bir bilmek vücut âlemindendir ![]() ![]() ![]() ![]() Su var ki, hakikati olmayan bu yanlis inanca birtakim kimseler sahip çikabilirler ![]() ![]() Dogru söylemek vücut âlemindendir, yalan söylemek ise ademî bir fiil ![]() ![]() Ademin kaynaklarindan birisi: Kabiliyetsizlik ![]() Yumurtada kuzu olma kabiliyeti yoktur ![]() ![]() Bir diger kaynak: Tahrip ![]() Meselâ, insanlarin ahlâkini tahrip eden yayinlar, adem hesabina çalisirlar ![]() ![]() ![]() Ademin baska bir kaynagi: Vazife yapmamak ![]() ![]() Üstad hazretleri, Asa-yi Musa adli eserinde, “Bütün vücud âlemlerinin ‘Elhamdülillah Elhamdülillah’ ve bütün adem âlemlerinin de ‘sübhanallah Sübhanallah’ ” dedigini kaydeder ![]() Allah’in cemal, kemal ve rahmetini gösteren bütün tecelliler karsisinda kul, Rabb’ine hamd eder, “Elhamdülillah” der ![]() ![]() Allah’i noksan sifatlardan tenzih ederken de “Sübhanallah” der ![]() Demek oluyor ki, hayir, ihsan, güzellik, kemal, hayat, görme, isitme gibi bütün vücut âlemleri, insani hamd etmege götürürken, noksanlik, bilgisizlik, çirkinlik, görmeme, isitmeme, hayattan mahrum olma gibi bütün adem âlemleri de insana Sübhanallah dedirtir, yani Allah bütün bu ve benzeri noksanliklardan münezzehtir, mukaddestir ![]() Peygamberler ve onlarin yolundan gidenler hep vücut âlemleri n----- çalismislardir ![]() ![]() ![]() Onlar, insanlarin ruh binalarini, “iman, takva, salih amel ve güzel ahlâk” üzerine kurmak istemisler, seytanlar ve onlarin temsilcileri ise küfür, günah, isyan ve ahlâksizlik yolunu tutarak adem âlemlerinde faaliyet göstermislerdir ![]() Bu ikinci güruhun akibeti de ayni eserde söyle dile getirilir: “O dehsetli Cehennem fabrikasi, sair vazifeleri içinde, âlem-i vücud kâinatini âlem-i adem pisliklerinden temizlettiriyor ![]() Cehennemde küfür yoktur, zira oraya girenler artik bütün iman hakikatlerine inanmislardir ![]() ![]() Cehennemde sirk de yanmis, kavrulmus ve yerini tevhide birakmistir ![]() ![]() Ahiret ülkesi, iman ve itaat edenlerin mükafat beldesidir; etmeyenlerin de ceza menzili ![]() ![]() Cennet ehli, “cemal, rahmet, ihsan ve kerem” tecellileriyle mest olacaklar, Cehennem ehli ise Allah’in kahrini, izzet ve celalini en kâmil mânâsiyla idrak edeceklerdir ![]() |
![]() |
![]() |
|