![]() |
Küfür Ve İsyan |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Küfür Ve İsyanKüfür ve İsyan Hakkında Küfür ve İsyan ''Iman, bir manevi tuba-i cennet cekirdegini tasiyor ![]() Kufur ise, manevi bir zakkum-u cehennem tohumunu sakliyor ![]() Iman ve ibadet, insani en zirvelere cikaran iki hususiyet oldugu gibi; kufur ve isyan dahi, onu en alcaklara indiren iki ozelliktir ![]() Kufur, ALLAH'i tanimamak; isyan, O'nun emirlerine karsi gelmektir ![]() ![]() ![]() ![]() Bunlarin mahiyetine gecmeden once, kufrun ne olduguna bakalim ![]() * Butun kainata karsi bir tahkir (hakaret) * Bu varliklarda cilveleri, nakislari gorunen ALLAH'in butun mukaddes isimlerini inkar ile red * Cenabi Hakkin hakkaniyet ve dogrulugunu gosteren nihayetsiz delilleri yalanlama * Butun bu sebeplerden dolayi, nihayetsiz bir cinayet * Umum mahlukatin ve esma-yi Ilahiyenin hukukuna bir tecavuz * Bir fenalik * Bir tahrip * Bir adem-i tasdik * Hz ![]() * Ruh cevherini bozan bir musibet * Sikintilarin kaynagi * Sonsuz nimetlere nankorluk * Manevi bir cehennemin cekirdegidir ![]() Zerreler (Atomlar) Kufur ehlinin temelsiz temellerinden biri, kainati ezeli kabul edip, her seyi atomlarin rast gele hareketleriyle izaha kalkismalaridir ![]() ![]() ![]() Halbuki zerreler, * Kadir-i Ezelinin kanunuyla hareket eden kucucuk memurlari * Onun emriyle hareket eden bir ordusu * Kader kaleminin uclari (Her bir zerre bir kalem ucu) * Kudret kaleminin noktalari (Her bir zerre bir nokta) * Herbiri manevi, Rabbani, muazzam, hadsiz basli bir fonografin birer plagi hukmunde olan masnu'larin ustunde donen ve tahmidat-i Rabbaniye kasideleriyle o masnuati konusturan ve tesbihat-i Ilahiye nesidelerini okutturan birer igne basidir ![]() * Canli cisimler, o gezgin zerreler icin terbiye gordukleri - Birer mektep - Birer kisla - Birer misafirhanedir ![]() Kainattaki hareket, * Kudret kaleminin Samedani mektuplari yazmak icin islemesi, kainattaki hareketi ve hareketliligi meydana getirmektedir ![]() ![]() ![]() Anasir (elementler), * Masnuatin tarlasidir ![]() ![]() ![]() ![]() Bunu,--bir benzetmeyle--alfabe ve kitaplar seklinde de anlayabiliriz ![]() ![]() ![]() Ehl-i kufur, kainattaki hareketi ve atomlarin tahavvulatini tesaduf ile aciklamaya calisir ![]() ![]() * Cehlimizi orten gizli bir Ilahi hikmetin perdesidir ![]() ![]() ![]() Mesela, tesadufi zannolunan afetler, * Gadab-i Ilahi'nin eserleridir ![]() ![]() Kor kuvvet, Ehl-i kufrun esassiz esaslarindan biri de, ALLAH'in kudretini kor bir kuvvete irca etmeleri; ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() "ALLAHin kudreti, mahiyetiyle mechul, mu'cizeleriyle malumdur ![]() ![]() ![]() Kudret, * Imanda en ehemmiyetli bir esas * Hasir ve nesrin en kuvvetli bir temel tasi * Pek cok imani meselelere ve Kur'ani gerceklere en luzumlu bir medardir ![]() Ehl-i kufrun, boyle bir kudretin tezahurunu, itme-cekme ![]() ![]() ![]() ![]() Cunku, bu kanun ve kuvvetler, * ALLAH'in fitri seriati * Adetullah'a birer isim ![]() ![]() * ALLAHin terbiye eden kudretinin bir cilvesidir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cunku ALLAH'in zati, ezeli kudreti, * En latif, en has bir nur * Butun nurlarin nurudur ![]() Tabiat, * Ehl-i kufrun batil mabutlarindan biri olup, orumcek agindan daha zayif iken, ozellikle asrimizda pek cok insan, bu aga takilmislar ![]() ![]() Tabiat tagutu, * Dalaletin menbai yani kaynagi * Kufrun temel tasi * Kufrun dayanak noktasi * Bir bataklik * Zulumat ve evhamin menbaidir ![]() Halbuki gercekte tabiat, * Ancak bir san'at olabilir, Sani' olamaz * Bir nakistir, nakkas olamaz * Ahkamdir, hakim olamaz * Kanundur, kudret degildir, Kadir olamaz * Mistardir, masdar olamaz ![]() * Kainatin yaratilisinda yururlukte olan itibari kanunlarin toplami ve neticesi * ALLAH'in kanunlarinin bir mecmuasi * Kader-i Ilahinin bir nevi defteri * Kudret-i Rabbaniyenin bir nevi programi * Kadir-i Zulcelalin bir nevi fitri seriatidir ![]() (Fiziki alem bir cesede benzetilirse, tabiat bu cesedin unsur ve azalarinin fiillerini intizam ve rabt altina alan ALLAH'in fitri kanunlari olur ![]() ![]() Yaratilmis olan tabiatin yaratici olmayacagi bu derece acik iken, tabiat fikriyle kufre dusenler hakkinda Bediuzzaman, "insan suretinde ahmak sarhoslar" ifadesini kullanir ![]() ![]() Sebepler, * Ilahi kudret, su alemde sebeplerle tasarrufta bulunur ![]() ![]() ![]() * Kudret-i ezeliyenin tasarrufuna ince bir perde * Birer bahane * Birer zarf * Ilahi san'atlara bir kilif * Rahmani hediyelere birer tablacidirlar ![]() Neticelerin sebeplere baglanmasi, ufukta yer ile gogun gorunuste birlesmesi gibidir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Putlar, * Eskide ve gunumuzde kufur ehlinden pek cok kimse, bir takim seyleri putlastirmaktan kurtulamamistir ![]() ![]() ![]() Bediuzzaman'a gore, golgeli-golgesiz suretler, * Ya bir zulm-u mutehaccir (taslasmis bir zulum) * Ya bir riya-yi mutecessid (cesed giymis bir gosteris) * Veya bir heves-i mutecessim, yani cisimlesmis bir hevestir ![]() Insanoglu, putlastirdigi batil mabudlardan kurtulmakla, gercek hurriyeti elde edecektir ![]() ![]() ![]() Gunahlar, Iman sahibi kisi, kufur ve isyandan uzaktir ![]() ![]() ![]() * Ebedi hayatta daimi hastaliklardir ![]() * Bu dunyevi hayatta dahi kalp, vicdan, ruh icin manevi hastaliklardir ![]() Asrimizin gunah dosyasi hayli kabariktir ![]() ![]() Bu asrin hassasini da soyle belirtir: "Dunya hayatini baki hayata bilerek tercih etmek" (Kirilacak bir cam parcasini, baki elmaslara--bildigi halde--tercih etmek) ![]() Boyle bir asirda takva buyuk onem kazanmistir ![]() * Yasaklardan ve gunahlardan kacinmaktir ![]() Gunahlarin adeta orf haline geldigi bir toplumda, gunahlardan uzak kalmak buyuk bir mucadele ister ![]() ![]() Nefis, devekusu Seytan, sofestai Heva, bektasi gibidir ![]() Su vecize ile bahsi noktalayalim: "Helal dairesi genistir, keyfe kafi gelir ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|