![]() |
Rölativizm (Görecilik) |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Rölativizm (Görecilik)? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Herman Hesse?nin ?Klingsor?un Son yazı? adlı anlatısının kendinidışavurumcu (ekspresyonist) olarak tanımlayan kahramanı 20 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu yazımızda Almanya?nın içinde bulunduğu konjonktürel durumu ve yükselen dışavurumcu (Ekspresyonizm) sanat akımını incelemeden önce 19 ![]() ![]() Hugo Von Hofmannsthal 1893?te modernliği şöyle tanımlıyordu; ?Günümüzde iki şey modern hissini uyandırıyor: Hayatın çözümlenmesi ve hayattan kaçış ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Modernizmi çoğunlukla edebiyatçılar felsefeciler iki zıt noktayı birbiri ile yanyana getirme çabası olarak yorumluyorlardı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Comte?un doğrudan deneyim verilerine bakması onun ve yandaşlarının toplumu inceleme uğraşının bilim olması gerekliliğini vurguluyordu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Diğer yandan Max Stirner anarşizmi ve kişisel özgürlüğü alkışlıyor bireyin öznelliğini ve yeteneklerini istediği gibi kullanmasını söylüyordu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 19 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dışavurumculuk bütün bu felsefi spekülasyonların üstüne doğuyordu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İnsanoğlu Uyanıyor Lanetlenmiş çağ! Karmakarışık! Şarkısız! Ve sen insanoğlu çekiciliği en zayıf olan sergileniyorsun İşkence veren duman ve deli şimşek arasında ![]() Kör olmuş ![]() ![]() ![]() Öfkeden çıldırmış ![]() Cüzzam ve acı ![]() Kanlı gözler ![]() ![]() korosu ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|