![]() |
Yazılı Araçlar |
![]() |
![]() |
#1 |
yesimciwciw
|
![]() Yazılı AraçlarYAZILI ARAÇLAR 1 ![]() Halkla ilişkiler alanında kullanılan yazılı araçlar, işletme gazetesi, dergi, broşür , el kitapçığı, bülten, yıllık raporlar, mektup, pul, kartvizit vb ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 1a ![]() Halkla İlişkilerde kullanılan ene ilginç bilgi aktarma ve firmayı tanıtma araçlarından biri işletme gazetesidir ![]() ![]() ![]() İşletme gazeteleri, haftalık, 15 günlük, aylık ya da iki aylık süreli yayınlar şeklinde çıkartılabilir ![]() ![]() ![]() 1b ![]() Basınla ilişkilerde kullanılana en yaygın yöntemlerden birisidir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Basına gönderilen bültenin güncel olması gerekir ![]() ![]() 1c ![]() Kitle iletişim araçlarına basın bülteni ile yansıtılmayacak önemli haberlerin aktarılmasında kullanılır ![]() Basın toplantısı düzenlerken belirli kurallara uymak gerekir: • Basın toplantısının yapılacağı yer ve zaman önem taşımaktadır ![]() • Toplantının yapılacağı yer, basın mensuplarının kolay ulaşabileceği bir yer olmalıdır ![]() • Seçilen gün ve saatte önemli bir başka olayın olması, basın mensuplarının katılımını etkileyebilir ![]() • Basın toplantısının yapılacağı salonun düzeni gazetecilerin rahat hareket edebilmesine olanak sağlamalıdır ![]() ![]() • Basın toplantısı çok uzun olmamalı, asıl iletilecek mesajlara ağırlık verilmelidir ![]() • Toplantı ile ilgili haberler gazetelerden takip edilerek derlenmeli ve basın mensuplarına teşekkür edilmelidir ![]() 1d ![]() ![]() Basın turları ve gezileri işletmeyi tanıtma bakımından diğer bir Halkla İlişkiler uygulamasıdır ![]() ![]() ![]() ![]() 1e ![]() ![]() Halkla İlişkiler görevlilerinin basını dikkatle izleyerek, kurum hakkında çıkan haberleri değerlendirmesi gerekir ![]() ![]() ![]() Derlenen kupürler, daha sonra işletme için bir belge niteliği taşır ![]() 1f ![]() Güncel bir konuda, belli bir okuyucu kitlesi için hazırlanan, kolay okunabilen, resimlerle desteklenmiş, hazırlayanın kendi görüşleri ile birleştirilerek yazılan yazılardır ![]() 2 ![]() Dergiler gazetelere göre daha uzun zaman dilimleri içinde çıkarılan halkla ilişkiler aracıdır ![]() ![]() ![]() 3 ![]() Broşür genelde az sayfalı, ufak bir dergi boyunda basılan bir tanıtma aracıdır ![]() ![]() Broşürler daha çok firmayı tanıtan özlü bilgiler içerir ![]() ![]() 4 ![]() El kitapçığı işletmeye yeni gelen ve giren personele firmayı çok yönlü tanıtan, yeni elemanın hak ve sorumluluklarını gösteren kitapçıktır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 5 ![]() İşletmenin belirli yerlerine konulan ya da asılan bu tür araçların en önemli niteliği iletilmek istenen habere, ilgili ilgisiz herkesin dikkatini çekmektir ![]() ![]() 6 ![]() Yukarıda sayılan yazılı araçların dışında ayrıca yıllık raporlar, mektup, kartvizit, pul, karikatür, pankart ve el ilanları sayılabilir ![]() Yıllık raporlar işletmenin bir yıl içinde yapmış olduğu çalışmaları özetleyen bir belgedir ![]() ![]() Mektuplar diğer iletişim araçlarından farklı olarak toplumsal değil kişisel bir araçtır ![]() ![]() Halkla İlişkiler konusunda bir kampanya açıldığında etkili sloganların yazıldığı, büyük puntoların kullanıldığı pankartlardan yararlanılabilir ![]() ![]()
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
Cevap : Yazılı Araçlar |
![]() |
![]() |
#2 |
ysnkrks
|
![]() Cevap : Yazılı AraçlarPaylaşım için teşekkürler Yeşimciwciw ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|