|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
asya, çin sanatı, doğu, görsel, görsel sanatlar, gösteri, japon sanatı, kore sanatı, sanatlar, sanatları, sanatı |
![]() |
Doğu Asya Sanatı, Görsel Sanatlar, Gösteri Sanatları |
![]() |
![]() |
#1 |
Şengül Şirin
![]() |
![]() Doğu Asya Sanatı, Görsel Sanatlar, Gösteri SanatlarıDOĞU ASYA SANATI Doğu Asya Sanatı,Çin,Kore ve Japonya"da görsel sanatlarla gösteri sanatlarında ortaya konan çeşitli üslup ve yapıtlar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() GÖRSEL SANATLAR Çin,Kore ve Japonya"nın görsel sanatları konusunda kapsamlı bir karşılaştırma çalışması henüz yapılmamıştır ![]() ![]() ![]() ÇİN; Kuzey Çin"deki Huang Irmağı ( Sarı Irmak) vadisi,tıpkı Mezopotamya,Mısır,İndus Vadisi ve And yöresi gibi,uygarlığın beşiği olarak kabul idilir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Çin sanatı temel çizgileriyle simgeseldir ![]() ![]() ![]() ![]() TARİH ÖNCESİ; Çin sanatının en eski örnekleri,yaklaşık 7-8 bin yıllık olduğu sanılan Kuzey Çin Mezolitik Çağ yerleşimlerinde bulunan kaba çanak çömleklerle geometrik bezemeli eşyalardır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kaynak:AnaBritannica cilt 10 frmsinsi ![]() ![]()
__________________
Arkadaşlar, efendiler ve ey millet, iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler, meczuplar memleketi olamaz
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
shang ( Yin) hanedanı dönemi ( İÖ 18 -12 yy.)- Zhou hanedanı dönemi ( İÖ y.1111-255/256) |
![]() |
![]() |
#2 |
Şengül Şirin
![]() |
![]() shang ( Yin) hanedanı dönemi ( İÖ 18 -12 yy.)- Zhou hanedanı dönemi ( İÖ y.1111-255/256)SHANG ( YİN) HANEDANI DÖNEMİ shang ( Yin) hanedanı dönemi ( İÖ 18 -12 yy ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Shang üslubunun ,Zhengzhou"da bulunan dayanıksız ,kaba çanlardan ve ok uçlarından Qinyang"daki kusursuz tunç kaplara doğru gösterdiği gelişme ,uzun bir barış ve istikrar döneminin kanıtıdır ![]() ![]() ZHOU HANEDANI DÖNEMİ (İÖ y ![]() Zhou hanedanı dönemi ( İÖ y ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Zhao döneminde asıl gelişme dekoratif sanatlardaydı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kaynak:AnaBritannica cilt 10 frmsinsi ![]() ![]()
__________________
Arkadaşlar, efendiler ve ey millet, iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler, meczuplar memleketi olamaz
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Qin (İÖ 221 -206) ve Han ( İÖ 206- İS 220) Hanedanları dönemleri |
![]() |
![]() |
#3 |
Şengül Şirin
![]() |
![]() Qin (İÖ 221 -206) ve Han ( İÖ 206- İS 220) Hanedanları dönemleriQİN (İÖ 221 -206) VE HAN ( İÖ 206- İS 220) HANEDANLARI DÖNEMLERİ Qin (İÖ 221 -206) ve Han ( İÖ 206- İS 220) Hanedanları dönemleri ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Mezara giden yola büyük boy hayvan heykelleri dizme düşüncesinin ,Batı Asya"yla yeni kurulan ilişkilerden kaynaklandığı sanılır ![]() ![]() Han dönemi metal işçiliğinde aynalar önemli bir yer tutar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kaynak:AnaBritannica cilt 10 frmsinsi ![]() ![]()
__________________
Arkadaşlar, efendiler ve ey millet, iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler, meczuplar memleketi olamaz
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
üç krallık (220-280) ve Altı Hanedan (220-589) dönemi |
![]() |
![]() |
#4 |
Şengül Şirin
![]() |
![]() üç krallık (220-280) ve Altı Hanedan (220-589) dönemiÜÇ KRALLIK (220-280) VE ALTI HANEDAN (220-589) DÖNEMİ Üç Krallık (220-280) ve Altı Hanedan (220-589) dönemi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Heykelde Han üslubuna incelik ve biçimsel zarafet katıldığı,Güney Çin yöneticilerinin mezar yolları için taştan büyük hayvanlar yaptırdığı görülür ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Konularını daha çok Budacılıktan alan kuzeyli ressamların fresk ve duvar resimleri yaptıkları bu dönemde Güney Çin sarayında yetişen en önemli ressam Gu Kaizhi idi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Altı Hanedan döneminde aşağı Yangtze Vadisinde nüfusun artması çok sayıda çanak çömlek yapılmasına yol açtı ![]() ![]() ![]() Kaynak:AnaBritannica cilt 10 frmsinsi ![]() ![]()
__________________
Arkadaşlar, efendiler ve ey millet, iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler, meczuplar memleketi olamaz
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Sui (581-618) ve tang (618-907) hanedanları dönemleri |
![]() |
![]() |
#5 |
Şengül Şirin
![]() |
![]() Sui (581-618) ve tang (618-907) hanedanları dönemleriSUİ (581-618) VE TANG (618-907) HANEDANLARI DÖNEMLERİ ![]() Sui (581-618) ve tang (618-907) hanedanları dönemleri ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 7 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sui ve Tang dönemlerinde Çin porseleninde büyük gelişmeler görüldü ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Tang üslubunda yapılmış dekoratif sanat ürünlerinden oluşan en büyük koleksiyon Japonya"dadır ![]() ![]() Kaynak:AnaBritannica cilt 10 frmsinsi ![]() ![]()
__________________
Arkadaşlar, efendiler ve ey millet, iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler, meczuplar memleketi olamaz
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
beş hanedan ve on krallık dönemi (907-960), Song (960-1279), Liao (907-1125) ve Jin ( Ruzhen )('1115-1234)hanedanları dönemleri |
![]() |
![]() |
#6 |
Şengül Şirin
![]() |
![]() beş hanedan ve on krallık dönemi (907-960), Song (960-1279), Liao (907-1125) ve Jin ( Ruzhen )('1115-1234)hanedanları dönemleriBEŞ HANEDAN VE ON KRALLIK DÖNEMİ (907-960), SONG (960-1279), LİAO (907-1125) VE JİN ( Ruzhen )('1115-1234)HANEDANLARI DÖNEMLERİ Beş Hanedan Ve On Krallık Dönemi (907-960) ![]() ![]() ![]() ![]() SONG (960-1279), LİAO (907-1125) VE JİN ( Ruzhen) (1115-1234)HANEDANLARI DÖNEMLERİ Song (960-1279), Liao (907-1125) ve Jin ( Ruzhen )('1115-1234)hanedanları dönemleri ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yazılı belgelerden anlaşıldığına göre,bir kuleler kenti olan Song başkenti Bianjing ile Marco Polo"nun dünyanın en büyük kenti dediği Güney Song başkenti Hangzhou"dan günümüze hemen hiçbir yapı ulaşmadı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Buda heykellerinde Çin Üslubunun son aşamasına varıldığı Song döneminde ,manzara resmi alanında Kuzey Song döneminin başarıları sürdürüldü ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Song dönemi tun kapları yitik mum yöntemiyle yapılmış ,eskiye duyulan ilgiyi yansıtan örneklerdi ![]() ![]() ![]() Kaynak:AnaBritannica cilt 10 frmsinsi ![]() ![]()
__________________
Arkadaşlar, efendiler ve ey millet, iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler, meczuplar memleketi olamaz
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
yuang hanedanı ( 1206-1368)dönemi |
![]() |
![]() |
#7 |
Şengül Şirin
![]() |
![]() yuang hanedanı ( 1206-1368)dönemiYUONG HANEDANI (1206-1368) DÖNEMİ yuang hanedanı ( 1206-1368)dönemi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 20 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Porselende asıl gelişmenin güneyde,özellikle de Jingdezhen"da görüldüğü bu dönemde,büyük olasılıkla Yakındoğu"dan itha edilen kobalt kullanımının artması yüzünden ünlü mavi-beyaz porselenler ortaya çıktı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kaynak:AnaBritannica cilt 10 frmsinsi ![]() ![]()
__________________
Arkadaşlar, efendiler ve ey millet, iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler, meczuplar memleketi olamaz
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Qing ( Mançu ) Hanedanı Dönemi ( 1644-1911/12) |
![]() |
![]() |
#8 |
Şengül Şirin
![]() |
![]() Qing ( Mançu ) Hanedanı Dönemi ( 1644-1911/12)QİNG (MANÇU) HANEDANI DÖNEMİ (1644-1911/12) Qing ( Mançu ) Hanedanı Dönemi ( 1644-1911/12) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Mançu istilasının Çin kültür yaşamını Moğol istilası gibi temelinden sarsan bir etkisi olmadı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Porselen sanayisi 17 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kaynak:AnaBritannica cilt 10 frmsinsi ![]() ![]()
__________________
Arkadaşlar, efendiler ve ey millet, iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler, meczuplar memleketi olamaz
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Çağdaş dönem (1912 sonrası), Üç Krallık Dönemi |
![]() |
![]() |
#9 |
Şengül Şirin
![]() |
![]() Çağdaş dönem (1912 sonrası), Üç Krallık DönemiÇAĞDAŞ DÖNEM (1912) SONRASI Çağdaş dönem (1912 sonrası) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() KORE; Çin ve Japon görsel sanatlarının estetik anlayışı ile biçim,teknik ve temalarının ayrı bir üslupla ortaya konduğu Kore sanatında temelde doğalcı bir eğilim egemendir ![]() ![]() ![]() ÜÇ KRALLIK DÖNEMİ Üç Krallık Dönemi ( İÖ ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Üç krallık dönemi resminden günümüze ulaşan örnekler Kogurya ve Pekçe mezarlarında bulunan duvar resimlerdir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kaynak:AnaBritannica cilt 10 frmsinsi ![]() ![]()
__________________
Arkadaşlar, efendiler ve ey millet, iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler, meczuplar memleketi olamaz
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Birleşik ya da büyük silla dönemi ( 668-935), korya dönemi ( 918-1392) |
![]() |
![]() |
#10 |
Şengül Şirin
![]() |
![]() Birleşik ya da büyük silla dönemi ( 668-935), korya dönemi ( 918-1392)BİRLEŞİK YA DA BÜYÜK SİLLA DÖNEMİ Birleşik ya da büyük silla dönemi ( 668-935) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() KORYA DÖNEMİ Korya dönemi (918-1392) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Günümüze ulaşan 10 kadar Korya resmi ( çoğu Japonya"da ) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Korya döneminde geleneksel sırsız gri seramik yapımı sürdürüldü ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kaynak:AnaBritannica cilt 10 frmsinsi ![]() ![]()
__________________
Arkadaşlar, efendiler ve ey millet, iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler, meczuplar memleketi olamaz
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Yi dönemi (1392-1910), çağdaş dönem |
![]() |
![]() |
#11 |
Şengül Şirin
![]() |
![]() Yi dönemi (1392-1910), çağdaş dönemYİ DÖNEMİ (1392-1910) ![]() Yi dönemi (1392-1910) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 16 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yi seramik ve porselenlerinde görülen en önemli gelişme,Korya döneminin sonlarına doğru kabalaşmaya başlayan dolgu bezemeli seladonlardan Punçang seramiklerinin doğması oldu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ÇAĞDAŞ DÖNEM Çağdaş dönem,19 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kaynak:AnaBritannica cilt 10 frmsinsi ![]() ![]()
__________________
Arkadaşlar, efendiler ve ey millet, iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler, meczuplar memleketi olamaz
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
japonya, Japonya"da tümülüs ( kofun) dönemi |
![]() |
![]() |
#12 |
Şengül Şirin
![]() |
![]() japonya, Japonya"da tümülüs ( kofun) dönemiJAPONYA Japon,Takımadaları Neolitik Çağdan beri Doğu Asya kültürünün etkisindeydi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Tarihöncesinden 6 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Comom dönemini izleyen Neolitik Yayoi döneminde ( İÖ y ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() TÜMÜLÜS ( KOFUN) DÖNEMİ Japonya"da tümülüs ( kofun) dönemi (250-500) tarih çağlarının eşiği olarak kabul edilir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kaynak:AnaBritannica cilt 10 frmsinsi ![]() ![]()
__________________
Arkadaşlar, efendiler ve ey millet, iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler, meczuplar memleketi olamaz
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Asuka dönemi ( 552-645) , Nara Dönemi ( 645-794) |
![]() |
![]() |
#13 |
Şengül Şirin
![]() |
![]() Asuka dönemi ( 552-645) , Nara Dönemi ( 645-794)ASUKA DÖNEMİ Asuka dönemi ( 552-645) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() NARA DÖNEMİ (645-794) Nara Dönemi ( 645-794) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Çin modelinin yerleştiğini gören Fucivara "daki imparator ve çevresi ,merkezi yönetimi daha da güçlendirmek için başkenti Nara"ya ( Heico) taşıdılar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yeni başkentte imparatorun koruması altında gelişen Budacı sanatın en önemli örneklerinden biri Yakuşi-ci"deki üçlü heykel grubudur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kaynak:AnaBritannica cilt 10 frmsinsi ![]() ![]()
__________________
Arkadaşlar, efendiler ve ey millet, iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler, meczuplar memleketi olamaz
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Heian Dönemi ( 794-1185) |
![]() |
![]() |
#14 |
Şengül Şirin
![]() |
![]() Heian Dönemi ( 794-1185)HEİAN DÖNEMİ Heian Dönemi ( 794-1185) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kyotodaki Hocco-ci bunların en görkemlisiydi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Heian döneminin başında soyluların Çin edebiyatıyla ilgilenmesi Çin karakterlerinin ( kanci) kullanıldığı yazı sanatının da önem kazanmasına yol açtı ![]() ![]() ![]() Saray çevresindeki kadınlar 10 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kaynak:AnaBritannica cilt 10 frmsinsi ![]() ![]()
__________________
Arkadaşlar, efendiler ve ey millet, iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler, meczuplar memleketi olamaz
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Kamakura Dönemi ( 1192-1333), Muromaçi Dönemi ( 1338-1573) |
![]() |
![]() |
#15 |
Şengül Şirin
![]() |
![]() Kamakura Dönemi ( 1192-1333), Muromaçi Dönemi ( 1338-1573)KAMAKURA DÖNEMİ Kamakura Dönemi ( 1192-1333) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() MUROMAÇİ DÖNEMİ Muromaçi Dönemi ( 1338-1573) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() japon Zen Budacılığı,Kamakura döneminden başlayarak Çin'deki tapınak sistemini ve yaşamını taklit etti ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kaynak:AnaBritannica cilt 10 frmsinsi ![]() ![]()
__________________
Arkadaşlar, efendiler ve ey millet, iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler, meczuplar memleketi olamaz
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|