E 40000 Serisi Elektrikli Lokomotifler |
08-21-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
E 40000 Serisi Elektrikli LokomotiflerTanım lokomotif adı=E 40000 serisi resim=Tcdd logojpg150px bayrak=Türkiye bayrak2= bayrak3= bayrak4= türü=Dizel lokomotif dönemi=1970 hizmete giriş=1971 hizmetten çıkış=aktif üretim adeti= üretici=50 Hz Group ağırlık=79,4 ton aks yükü= hız=90-130km/s motor tipi=Dizel motor gücü=25 KV, 50Hz motor devri=2945 E 40000 serisi elektrikli lokomotifler TCDD`nin kullandığı elektrikli Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları lokomotiflerdir E 40001 - E 40015 numaralı lokomotiflerin çoğu hala kullanımdadır TCDD`de 1972 yılında Kayaş stasyonunda ilk seferine çıkan lokomotifler aynı yıl tamamlanan banliyö elektafikasyonu ile banliyö seferi yapmaya başlamışlardır E 40000`ler aynı zaman doğudan gelen Lokomotif Demir raylar üzerinde vagonları hareket ettiren büyük makina Yapı ve çalışma şekillerine göre çeşitli lokomotifler vardır Buharlı lokomotifler: İlk defa 1804 yılında İngiliz Trevithich, South Wales'te ray üzerinde hareket eden lokomotifi yaptı Ağırlığı 10 ton olup, saatte 8 km hız yapabiliyordu 1829 yılında İngiliz Stephenson, oğlu ile birlikte "Rocket" isimli lokomotifi yaptılar Dört ton ağırlığındaki lokomotif, saatte 21,5 km hızla zamanın en iyi lokomotifi seçildi Gü buharlı trenlerin Kayaş-Ankara ve Ankara-Kayaş hattında çekme görevini de üstlenmişlerdir Azami hızı 90-130 km/saat olan E40 000 serisi görevlerini A 14 000 serisi banliyö trenlerine devretmişlerdir lokomotif-taslak Bu makale, online kullanıcı topluluğu tarafından oluşturulan ve düzenlenen özgür ansiklopedi projesi Wikipedia'nın Türkçe versiyonu Vikipedi'deki E 40000 serisi elektrikli lokomotifler maddesinden kopyalanmıştır Bu makale, GNU Özgür Belgeleme Lisansı ilkeleri kapsamında özgürce kullanılabilir |
|