|  | Barak Baba Felsefesi |  | 
|  08-20-2012 | #1 | 
| 
Prof. Dr. Sinsi
 |   Barak Baba FelsefesiFelsefesi Aynı gelenek içerisinde yer alan Yunus Emre de bir şiirinde ondan söz eder ve piri Taptuk Emre'nin yakını olduğunu belirtir  Yunus'un dizelerinde bu bağıntı şöyle kurulur: Yunus'a Tapduk'dan oldı hem Barak'tan Saltık'a Bu nasip çün cuş kıldı ben nice pinhan olam Şaman- Sufi karışımı bir tutum sergiler  Saçı, sakalı tıraşlı, uzun bıyıklı, belden yukarısı çıplak, el ve ayak bilekleri demirden halkalı, başında boynuzlu bir maskeyle dolaşmakta, çalgı çalmaktadır  Bu durumuyla "zavallıları eğlendirmek istediğini" belirtmektedir  Onun bu tavırları, Sünni inanç ilkelerine pek uymamaktadır  Eski Yunan'ın Kinik filozoflarını andıran bir yaşam felsefesi ve davranışı vardır  "Haydari Kalenderi'lerinden"dir  Amasya'da halkı "Al- i aba sevgisi"ne çağırmıştır  Ötedünyaya inanmamakta, ruhgöçüne inanmaktadır  Tanrı'nın Ali'nin kişiliğinden ortaya çıktığına ve sonradan Sultan Hudabende'yle birleştiğine inanmaktadır  Farzların özünün "Ali sevgisi" olduğunu savunmaktadır  Güzelleri Tanrı olarak görüp, secde etmektedir  Mala- mülke değer vermez, kendisine verilen paraları herkesle paylaşmaktadır  Tarihler çoğukez genel adlandırmalardan bulunarak Barak Baba'yı "Şii" olarak nitelendirirler  Oysa ruhgöçü, Ali ruhunun başkalarından ortaya çıkması gibi inançlara Şiilik ve Caferilik oldukça karşıdır  Kaldı ki, Sarı Saltuk'un müritlerinden olması da onu Şii olmaktan alı kor  Oysa o, bu düşünceleriyle daha sonraki yıllarda Azerbaycan'da ortaya çıkacak olan Fazlullah'ın Hurufiliğinin ve Ali İlahiliğin temellerini atar  Kaynak : Wikipedia | 
|   | 
|  | 
|  |