|
|||||||
![]() |
|
|
Konu Araçları |
| biliyormusunuz, bogaz, köprüsü, yapıldı |
Bogaz Köprüsü Nasıl Yapıldı? / Biliyormusunuz Bogaz Köprüsü Nasıl Yapıldı? |
|
|
#1 |
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Bogaz Köprüsü Nasıl Yapıldı? / Biliyormusunuz Bogaz Köprüsü Nasıl Yapıldı?![]() 20 Şubat 1970'de temeli atılan ve Cumhuriyet'in 50 yıldönümü olan 30 Ekim 1973'de büyük bir törenle açılan Boğaziçi KöGoogle Page Rankingüsü'nün kare kare yapılış hikayesi![]() ![]() ![]() ![]() 20 Şubat 1970: Beylerbeyi'ndeki temel atma töreni ![]() Mart 1970'de Ortaköy ayaklarının kazısı başladı Hemen ardından da Beylerbeyi ayaklarının kazısı başladı 4 Ağustos 1971'de Kule montajı yapıldı![]() ![]() Kule Montajı: 17 Ağustos 1971 ![]() Ortaköy kulesinin inşaatı ![]() Mayıs 1971'de Ortaköy çelik kulelerinin montajına başlandı Beylerbeyi kulelerinin montajına ise Temmuz 197'de başlandı Ocak 1972'de iki çelik kule de yükseldi![]() ![]() Dikey kulelerinin birbirleriyle yatay olarak bağlanması Ocak 1972'de kuleler tamamlanınca Ortaköy'den Beylerbeyi'ne kadar denizin yüzeyine, birbirine paralel 2 adet kulavuz halat serildi ve bunlar kulelerden aynı anda çekilerek ilk birleşim sağlandı![]() ![]() Taşıyıcı çelik halatların çekilmesi ![]() ![]() ![]() ![]() Beylerbeyi Kulesi ![]() 21 Şubat 1972'de kılavuz halatlar çekildi ![]() ![]() ![]() ![]() Kulelerden birinin içi ![]() ![]() ![]() ![]() Tabliyelerin orta kesimden başlayan montajı ![]() ![]() ![]() ![]() Montaj devam ediyor ![]() ![]() ![]() ![]() Son tabliye denizden montaja getirilirken ![]() ![]() 26 Mart 1973'de son tabliye de monajlandı Ardından 60 adet tabliye birbirine kaynaklandı Böylece ilk kez yürüyerek Asya'dan Avrupa'ya geçildi![]() ![]() ![]() ![]() 26 Mart 1973'de son tabliyenin montajı tamamlanmak üzere ![]() ![]() ![]() ![]() Nisan 1973'de kauçuk alaşımlı çift kat asfaltın dökümüne başlyandı 1 Haziran 1973'de asfalt döküm işlemi sona erdi![]() ![]() ![]() ![]() Kulelerin altındaki geçiş noktalarına, köGoogle Page Rankingüdeki genleşmeye uyum sağlaması amacıyla dönen levhalar monte edildi ![]() ![]() Şubat 1973'de Ortaköy ve Beylerbeyi üzerinden geçen yaklaşım viyadüklerinin inşasına başlandı Mayıs 1973'de bitirildi![]() ![]() ![]() ![]() Ortaköy yaklaşım viyadüğünün inşaatı ![]() ![]() ![]() ![]() Yaklaşım viyadüğünün inşaası ![]() 8 Haziran 1973'de ilk defa araçla geçiş tecrübesi yapıldı ![]() ![]() ![]() ![]() 15 Mart 1974'de Çevreyolu'nun önemli geçişlerinden olan Haliç KöGoogle Page Rankingüsü'nün iki yakası birleştirildi ve yaya olarak geçildi 10 Eylül 1974'de de Haliç KöGoogle Page Rankingüsü açıldı![]() ![]() 29 Ekim 1973'de açılış için mobil şeref tribünü araçları gidiyor ![]() ![]() ![]() ![]() KöGoogle Page Rankingü Cumhuriyetin 50 yıldönümü olan 29 Ekim 1973'de törenle açıldı![]() ![]() ![]() ![]() Açılış sabahı ![]() Tören alanında yayaların yürüyüşü başladı: 29 Ekim 1973'de Yoğun yaya geçişi nedeniyle köGoogle Page Rankingü salıncak gibi sallanmaya başlayınca çökme tehlikesi doğabileceği düşüncesiyle derhal yaya geçişlerine son verildi ![]() ![]() ![]() ![]() İlk 24 saat içinden 28 bin 126 motorlu araç köGoogle Page Rankingüden geçti Bu rakam 402 araba vapurunun taşıyacağı araç adedine eşitti KöGoogle Page Rankingü 440 milyon liraya maloldu![]() ![]() ![]() ![]() KöGoogle Page Rankingüden yayalara geçiş, 1 lira geçiş ücreti karşılığında 2 Mayıs 1974'de verildi KöGoogle Page Rankingünün taşıyıcı ayaklarının her birinde yayaları yukarıya taşıyan dev asansörler mevcuttu Ancak köGoogle Page Rankingüden aşağıya atlayanların sayısının artması yüzünden birkaç yıl sonra yayalara yasak geldi ve günümüze kadar köGoogle Page Rankingü yaya geçişlerine kapatıldı |
|
|
|