![]() |
56 Yaş Çocuğun Gelişimi |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() 56 Yaş Çocuğun Gelişimi![]() 1) Fiziksel Gelişim ve Hareket Gelişimi: - Kas hakimiyeti tam anlamıyla gelişmiştir ![]() - İnce bir çizgi üstünde kolaylıkla yürüyebilir ![]() - Tırmanma, kaydıraktan kayma, sallanma, kazma ve daha pek çok hareket becerisinde etkinleşmiş, ustalaşmıştır ![]() - Hareketlerini müziğin ritmine uydurabilir ![]() - Bir nesneyi her iki eliyle sımsıkı tutar; kavrayışı epeyce güçlüdür ![]() - Kabul edilmiş kurallarca, uygun bir konuma yerleştirilmeyi, örneğin oyunda üstlenilen görev, rol veya puanlamayı gerektiren oyunlar da dahil, çeşitli top oyunlarını başarıyla oynayabilir ![]() - Yazıp çizerken, resim yaparken, kalemleri ve boya fırçalarını ustaca kullanır ![]() 2) Zihinsel ve Bilişsel Gelişim: - 5 yaş çocuğu her şey arasında her türlü ilişkiyi kurabilir ![]() - Bu dönemde çocuk parça ile bütünü aynı zamanda düşünemez ![]() - Bu yaş çocukları hala zihinsel kıyaslama yapamazlar ![]() - Çocuk sayı kavramını tam olarak algılayamaz ![]() ![]() ![]() - Bu dönem çocuğu hâlâ eylemlerinde, bakış açılarında, düşüncelerinde benmerkezcidir ![]() - Bu dönemde çocuk hala nesnelerin görüntüsünün etkisi altında kalır ![]() ![]() ![]() - Bu dönemde hâlâ sınıflama ve gruplandırma yapamamaktadır ![]() - 4 yaş çocuğu yarım bırakılan bir şeye karşı duyarsızken, 5 yaş çocuğu başladığını bitirmeyi sever ![]() 3) Sosyal ve Duygusal Gelişim: - Bu dönemde çocuk daha bilgili ve olgun bir birey görünümündedir ![]() - Çevresine karşı dostça bir yaklaşım içerisindedir ![]() - En belirgin özellikleri arasında yeterli ve dengeli oluşu gelmektedir ![]() - 5 Yaş çocuğu yaşadığı kültür çevresine uyum gösterir ![]() - 5 yaş çocuğu yüksek derecede toplumsallaşmış bir birey görünümündedir ![]() - Ne kendisiyle, ne de çevresiyle çelişki halindedir ![]() ![]() - Kritik durumlarda soğukkanlı olmayı başarır ![]() - Dikkatlidir ![]() - Kendi kendini eleştirir ![]() ![]() - Söylenenlere inanır, uyar, belleği güçlüdür ![]() - Zaman zaman karanlıktan, kaybolmaktan korkabilirler ![]() - Grup oyunlarını tercih eder ![]() ![]() ![]() ![]() - Arkadaşlarını kendi seçer ![]() - Arkadaşlarıyla çoğunlukla işbirliği yapar ![]() - Oyunda kurallara uyulması ve dürüst olunması gerektiğini anlar ![]() - Sıkıntı içinde olan arkadaşlarının duygularını paylaşmaya, onları rahatlatmaya çalışır ![]() 4) Duyusal ve Algısal Gelişim: - Ezbere şiir okumaktan ya da çocuk şarkıları, çeşit çeşit tekerlemeler söylemekten çok hoşlanır ![]() - Kendisine öykü okunmasına veya anlatılmasına bayılır ![]() ![]() - Kitaplara giderek daha fazla ilgi duymaya başlar ![]() - Somut isimleri, nesneyi kullanarak tanımlar ![]() - Hiç durmadan soyut sözcüklerin anlamlarını sorar ve bu sözcükleri yerli yersiz kullanır ![]() - Şaka-fıkra, bilmece ve tekerleme gibi söz oyunlarından zevk alır ![]() - Saat kavramı gelişmiştir; saatin günlük programla ilişkisini anlayabilir ![]() 5) Dil Gelişimi: - Kendi eylemlerini düzenlemedeki sözcük gücü, başkalarını yönetmedeki gücünü de ortaya çıkarır ![]() - 5 yaşındaki çocuk hep konuşmak ister ![]() ![]() - Bilgisini arttırmak için sorular sorar ![]() - Dilbilgisi kurallarına uygun konuşur ![]() - Olayları ve masalları, konuların sırasını bozmadan anlatır ![]() - Her şeyin neden ve niçini ile ilgilenir ![]() - Söylemek istediğini dile getirmeden önce düşünür, sonra söyler ![]() - İsmini, soy ismini, yaşını, ev adresini bilir ![]() |
![]() |
![]() |
|