![]() |
2 Yaş |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() 2 YaşMOTOR GELİŞİMİ * Ayağının tümünü kullanarak sağlam adımlarla güvenlik içinde koşar,kolaylıkla durup yeniden koşmaya başlayabilir, * Alçak bir basamaktan aşağı atlayabilir, * Dengesini yitirmeden çömelebilir ve ellerini kullanmadan yeniden ayağa kalkabilir, * Mobilyaların üzerine çıkıp yeniden aşağıya inebilir, * Parmaklığa veya duvara tutunarak merdivenlerden çıkabilir ve aşağı inebilir, * Büyük bir topa tekmeyle vurmaya çalıştığında topun üstüne yürür, * Üç tekerlekli bisiklete oturur ama pedalları kullanamaz, * Çocuk bahçesinde bulunan bazı kolay aletlere tırmanabilir, * Büyük oyuncakları kolaylıkla itip çekebilir, ama önüne bir engel çıktığında oyuncağı yönlendirmede güçlük çeker, * Aldığı nesneleri yerine koyabilir, * Küçük şekerlerin paketlerini büyük bir beceriyle açabilir, * Tahta küplerle altılı ve sekizli kuleler yapar, * Kalemi başparmağı ve ilk iki parmağını kullanarak ucuna yakın bir yerden tutar, * Kendiliğinden hem dairesel hem de ileri geri karamalar yapar, * Sayfaları tek tek çevirebilir, ALGISAL GELİŞİMİ * Resimli kitaplara bakmaktan çok hoşlanır, * Fotoğraflarda tanıdığı yetişkinleri ayırt edebilir, * 3m uzaklıktaki çok küçük oyuncakları görür ve isimlendirebilir, * İki ya da daha çok sözcüğü bir araya getirerek basit cümleler oluşturabilir, * Sürekli olarak nesnelerin ve insanların isimlerini sorar, * Oyun oynarken kendi kendine konuşur ama konuşmalarının çoğu hala başkalarınca anlaşılmaz, * Çocuk şiirlerine ve şarkılarına eşlik eder, * İstenildiğinde saçını, elini, burnunu, gözünü, ağzını, ayaklarını doğru olarak gösterir, * Basit yönergeleri yerine getirebilir, * Her iki gözü ayrı ayrı kapatıldığında iğne, sicim gibi nesneleri eline alabilir, * Resimli kitaplardaki çok ince ayrıntılara dikkat edebilir, * Artık fotoğrafta kendini tanımaya başlamıştır, * İsmini tümüyle bilir, * Heyecanlandığında herhangi bir şeye büyük bir istek duyduğunda kekeleme görülebilir, * Basit birkaç çocuk şarkısı söyleyebilir, DİL GELİŞİMİ * Bildiği 50 veya daha fazla sözcüğü kullanır ve pek çoğunu anlar, * İsim ve nesnelere ait hızla oluşan bir sözcük hazinesi oluşmaktadır, * Düşünce süreçleri gelişmektedir, ama hala sistematiklik kazanamamıştır, * Durmaksızın konuşurlar, * Kurduğu cümlelerin yapısı çocuksu özellikler taşır, * Sorduğu sorulara kısa ve basit yanıtlar beklemektedir, * 2,5 yaşa doğru kullandığı sözcük sayısı 200 ya da daha fazla olabilir, * Ben, beni/bana, ve sen zamirlerini doğru olarak kullanabilir, SOSYAL GELİŞİMİ * Üstüne dökmeden kaşıkla yemek yiyebilir, * Güçlük çekmeden bardağı eline alır, içer ve yeniden yerine koyabilir, * Şapkasını ve ayakkabısını giyebilir, * Tuvalet gereksinimini uygun zamanda dile getirip haber verebilir, * Evin içinde annesinin peşinde dolaşır ve eve ilişkin etkinlikleri oyunları aracılığıyla taklit eder, * Aşırı duygulanma, yorgunluk ya da korku durumunda anne /babaya sıkıca sarılır, * İsteklerinin anında yerine getirilmesini ister, * Sahip olduğu şeyleri korur, * 2,5 yaşına doğru çatal kullanmaya başlayabilir, * Son derece canlı ve etkindir, yerinde duramaz, sürekli olarak hareket eder,engellendiğinde karşı çıkar, * Çevredeki olası tehlikelere karşı duyarlı değildir, * Engellendiğinde öfke nöbetleri geçirebilir, * Rol ağırlıklı dramatik oyunlar oynar, BİLİŞSEL GELİŞİMİ * Nesneleri tam olarak sembolize etmeye başlamıştır, * Bir sembolle bu sembolün temsil ettiği nesne arasındaki ilişkiyi anlamaya başlamıştır, * Bu yaştaki çocuğa göre hareket eden her şey canlıdır (animizim) |
![]() |
![]() |
|