![]() |
Detonasyon (Erken Atesleme ) Sistemi |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Detonasyon (Erken Atesleme ) SistemiDETONASYON (erken atesleme ) SISTEMI DETONASYON Erken Ateşleme Erken ateşleme ![]() adından da anlaşılabileceği gibi ![]() bujinin ateşleme safhasına gelmeden önce yakıtın ateşlenmesidir ve bir çok farklı etkene dayanır ![]() ![]() durum genellikle vasat benzin kalitesine veya yüksek sıkıştırma oranına bağlı idi ![]() ![]() ![]() hatta modifiyeli olanlarda dahi bu durum pek sık rastlanan bir problem değildir ![]() Detonasyon Detonasyona daha çok aşırı derecede modifiye edilmiş araçlarda rastlanır ![]() ![]() yanma odasının ![]() genellikle bujiden en uzak köşesinde ![]() kendiliğinden ve bujinin ateşlemesinden SONRA ![]() patlama yaşanmasıdır ![]() ![]() çözümünün daha zor olmasından ve motora daha fazla zarar vermesinden dolayı çok daha ciddi bir problemdir ![]() Duyulan avans vurma sesi ![]() kendiliğinden patlayan yakıtın ![]() bujinin ateşlediği yakıt ile buluşması esnasında oluşur ![]() ![]() buluşma pistonun üst ölü noktaya varmasından önce meydana geldiği için ve bu safhada silindir basıncı henüz en yüksek değere çıkmadığından dolayı oluşan risk ve zarar göreceli olarak daha azdır ![]() ![]() kendiliğinden patlama bujinin ateşlemesinden sonra gerçekleştiği için ![]() buluşma genelde üst ölü noktada meydana gelir ![]() ![]() Detonasyonun sebepleri erken ateşleme ile benzer olabilir ![]() ![]() detonasyonda en genel sebep yakıt karışımının fakirliğidir ![]() ![]() ![]() Süperşarjlı veya turbo beslemeli araçlarda ![]() sorun genellikle emmeye gelen havanın sıcaklığının fazla yüksek olmasıdır ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|