![]() |
Şeytanin Hile Ve Tuzaklari |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Şeytanin Hile Ve TuzaklariŞEYTANIN HİLE ve TUZAKLARI Şeytanın insana ibadetlerde kurduğu hile ve tuzaklar yedi şekilde olur: Şeytan önce insanı ibadet ve taatten uzaklaştırmak ister ![]() Allahu Teâlâ kulunu bu tehlikeden korursa, şeytan ikinci hile olarak kula, "sonra yaparım" düşüncesini telkin eder ![]() Allahu Teâlâ, kulunu bundan da korursa; şeytan ona üçüncü hile olarak ibadeti acele ile yapıp bitirmesini ister ![]() Allahu Teâlâ kulunu ondan da korursa, şeytan dördüncü olarak ondan, ibadetine gösteriş katarak tamamlatmayı ister ![]() Allahu Teâlâ kulunu ondan da korursa, şeytan kulun î kalbine yaptığı ibadeti beğenme duygusunu atar ![]() Şeytan bu konuda da Allahu Teâlâ'nın kula rahmet ve desteğini görürse, onun içini bozmaya çalışır ve ona, "Allahu Teâlâ senin amelini ortaya çıkaracak!" diyerek, onda gösteriş duygusunu yerleştirmek ister ![]() ![]() "Senin bu amele ihtiyacın yok; çünkü eğer sen, Allah'ın takdirinde saîd (cennetlik) olarak yaratılmışsan, ameli terketmen sana bir zarar vermez, nasıl olsa Allah'ın takdiri yerini bulur, sen cennete girersin ![]() ![]() Allahu Teâlâ kulunu bu vesveseden korur, kul da, "Ben bir kulum; kula, efendisinin emrini yerine getirmek düşer ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Şeytanin Hile Ve Tuzaklari |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Şeytanin Hile Ve TuzaklariNEFSİN TEHLİKESİ İnsanın hak yolunda dördüncü engeli nefsidir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() gözü kördür; nerdeyse onun hiçbir ayıbını görmez, kusurunu farketmez ![]() Nefsin tehlikesinden kurtulmanın yolu, onu takva ve vera' bağı ile bağlamaktır ![]() ![]() Bil ki, nefsi ancak şu üç yolla zelil edip kötü arzularını engelleyebilirsin: 1- Onu aşırı arzularından men ederek, 2- Üzerine ağır ibadet yükleri yükleyerek, 3- Ona karşı Allahu Teâlâ'ya yalvarıp yardım isteyerek ![]() ![]() Nefsin kötülüğünden ancak yüce Allah'ın yardımı ve koruması ile kurtulmak mümkündür ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Şeytanin Hile Ve Tuzaklari |
![]() |
![]() |
#3 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Şeytanin Hile Ve TuzaklariSORUMLU OLDUĞUMUZ KALP AMELLERİ Bil ki, azalar ile bir işi yapmadan önce, kalpte dört türlü hal vardır: 1-Hatır dediğimiz düşünce safhası ![]() ![]() 2-Bunu meyil takip eder, peşinden inanma ve karar gelir, en son işe yönelme olur ![]() Nefsin kalbe attığı düşünceden insan sorumlu olmaz, çünkü bu düşünce iradeye bağlı değildir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() "Allah, ümmetimden nefsinin vesvese yoluyla kalbine attığı düşünceleri affetti ![]() Nefsin fısıltısı, nefiste oluşan ve peşinden o işe herhangi bir azim bulunmayan düşüncedir ![]() ![]() 3-Kalbin üçüncü hali, kalbin işe inanıp onu yapması gerektiğine hüküm vermesidir ![]() ![]() ![]() ![]() 4-Dördüncü durum, kalbin işe yönelme halidir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() "İki müslüman kılıçlarını çekip birbiri ile vuruşmaya girdiklerinde, öldüren de ölen de ateştedir ![]() 63 Buhârî, "Eyman", 15; Müslim, "îmân", 58; Ebû Dâvûd, Talak, 15; İbn Mâce, "Talâk", 14; Ahmed, Müsned, II, 393 ![]() Bunu işitenler, "Yâ Resûlallah! Öldürenin durumu belli, peki ölen niçin ateşe giriyor?" diye sordular ![]() ![]() ![]() "Çünkü o da karşısındaki kimseyi öldürmek istiyordu!"buyurdu ![]() Bu hadis, öldürülen kimse mazlum olarak öldürülmekle birlikte, onun da karşısındakini sadece öldürme niyetinden dolayı ateşe girdiğini gösteren kesin bir delildir ![]() ![]() Hiç şüphesiz bu durumda kul sorumludur; ancak niyetlendiği kötü işi temizleyecek iyi bir iş yapar yahut onu yapma niyet ve azmini terkederse, bu onun için bir iyilik olur ve amel defterine bir sevap yazılır ![]() ![]() 64 Buhârî, "îmân", 21; Müslim, "Fiten", 4; Ebû Dâvûd, "Fiten", 5; ibn Mâce, "Fiten", 14; Ahmed, Müsned, IV, 401; Beyhakî, Sünenü'l-Kübra, VIII, 190 ![]() İmam Gazali ![]() |
![]() |
![]() |
|