Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Eğitim - Öğretim - Dersler - Genel Bilgiler > Eğitim & Öğretim > Edebiyat / Dil Bilgisi

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
açıklamaları, konuları, münazara

Münazara Konuları Ve Açıklamaları

Eski 07-28-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Münazara Konuları Ve Açıklamaları



Örnek Münazara Konuları Nelerdir


MÜNAZARA KONULARI

1/A TEZ Toplumların gelişmesi sanatla olur
1/B ANTİTEZ Toplumların gelişmesi bilimle olur
2/A TEZ Başarmak akılla mümkündür
2/B ANTİTEZ Başarmak çalışmakla mümkündür
3/A TEZ Teknoloji faydalıdır
3/B ANTİTEZ Teknoloji zararlıdır
4/A TEZ Kız ve erkek öğrenciler ayrı ayrı öğretim görmelidir
4/B ANTİTEZ Kız ve erkek öğrenciler birlikte öğretim görmelidir
5/A TEZ İklim; insan karakteri üzerinde etkilidir
5/B ANTİTEZ İklim; insan karakteri üzerinde etkili değildir
6/A TEZ Suçlular cezalandırılmalıdır
6/B ANTİTEZ Suçlular eğitilmelidir
7/A TEZ İstanbul'a girişlerde vize uygulanmalıdır
7/B ANTİTEZ İstanbul'a girişlerde vize uygulanmamalıdır
8/A TEZ Kırsal kesimde yaşayan insanlar daha mutludur
8/B ANTİTEZ Kentlerde yaşayan insanlar daha mutludur
9/A TEZ Kariyer önemlidir
9/B ANTİTEZ Para kazanmak önemlidir
10/A TEZ Avrupalı insanlar medenidir
10/B ANTİTEZ Asyalı insanlar medenidir
11/A TEZ Birey toplumu etkiler
11/B ANTİTEZ Toplum bireyi etkiler
12/A TEZ Toplumsal yarar uğruna birey hakları feda edilebilir
12/B ANTİTEZ Toplumsal yarar uğruna birey hakları feda edilemez
13/A TEZ Dinsiz milletler, yaşayamaz
13/B ANTİTEZ Din, milletleri geri bırakır
14/A TEZ Bandrolsüz kitap alınabilir
14/B ANTİTEZ Bandrolsüz kitap alınmamlıdır
15/A TEZ Çalışan annelerin çocukları bir aile büyüğüne teslim edilmelidir
15/B ANTİTEZ Çalışan annelerin çocukları bir dadıya teslim edilmelidir
16/A TEZ Eğitim, öğretmen merkezli olmalıdır
16/B ANTİTEZ Eğitim, öğrenci merkezli olmalıdır
17/A TEZ Geleneklerimize bağlı kalarak çağdaşlaşmak mümkündür
17/B ANTİTEZ Geleneklerimize bağlı kalarak çağdaşlaşmak mümkün değildir
18/A TEZ Telekomünikasyon yerli firmalarda kalmalıdır
18/B ANTİTEZ Telekomünikasyon yabancı firmalara da verilebilir
19/A TEZ Öğrenciler okullarda cep telefonu kullanmalıdır
19/B ANTİTEZ Öğrenciler okullarda cep telefonu kullanmamalıdır
20/A TEZ Gençler arasındaki şiddetin sebebi özentidir
20/B ANTİTEZ Gençler arasındaki şiddetin sebebi özenti değildir

KONU


1/A



1/B
TEZ
Teknolojinin kullanımı insanlığa mutluluk getirmiştir


ANTİZTEZ
Teknolojinin kullanımı insanlığa huzursuzluk getirmiştir


2/A



2/B
TEZ
Avrupa birliğine girmek Türkiye için faydalı olacaktır


ANTİZTEZ
Avrupa birliğine girmek Türkiye için zararlı olacaktır


3/A



3/B
TEZ
Çocuk eğitiminde aile okuldan önemlidir


ANTİZTEZ
Çocuk eğitiminde okul aileden önemlidir


4/A



4/B
TEZ
Suç işleme eğilimi her insanda doğuşta vardır


ANTİZTEZ
Suç işleme eğilimi çevresel etkenler sonucunda oluşur


5/A



5/B
TEZ
Türkçeye yabancı dillerden kelime alınması milli benlik üzerine kötü etki yapar


ANTİZTEZ
Türkçeye yabancı dillerden kelime alınması dilimizi zenginleştirir


KONU


6/A



6/B
TEZ
Bir toplumun gelişmesinde en önemli faktör ekonomidir


ANTİZTEZ
Bir toplumun gelişmesinde en önemli faktör eğitimdir


7/A



7/B
TEZ
AB'ye girmek gelişmişliğimizin ölçüsüdür


ANTİZTEZ
AB'ye girmek gelişmemizi durdurur


8/A



8/B
TEZ
Türk devletleri kendi içinde birlik kurmalıdırlar


ANTİZTEZ
Türk devletlerinin kendi içinde birlik kurmaları gereksizdir


9/A



9/B
TEZ
Yeni kurulan bir devlet geçmişi ile bağlarını kesmelidir


ANTİZTEZ
Yeni kurulan bir devlet geçmişi ile bağlarını kuvvetlendirmelidir


10/A



10/B
TEZ
Telekomünikasyon yerli firmalarda kalmalıdır


ANTİZTEZ
Telekomünikasyon yabancı firmalara da verilebilir



KONU


11/A



11/B
TEZ
Sadece yerli malı kullanmalıyız


ANTİZTEZ
Ucuza alındıktan sonra yabancı mallar da kullanılabilir


12/A



12/B
TEZ
Çocuklar küçük yaşta çalıştırılmalıdır


ANTİZTEZ
Çocuklar kesinlikle küçük yaşta çalıştırılmamalıdır


13/A



13/B
TEZ
Mecburi eğitim on iki yıl olmalıdır


ANTİZTEZ
Mecburi eğitim sekiz yıl olmalıdır


14/A



14/B
TEZ
Cep telefonları okullarda kullanılmamalıdır


ANTİZTEZ
Cep telefonları okullarda da kullanılabilir


15/A



15/B
TEZ
Ülkemizde paralı eğitim olmalıdır


ANTİZTEZ
Ülkemizde paralı eğitim olmamalıdır






Alıntı Yaparak Cevapla

Münazara Konuları Ve Açıklamaları

Eski 07-28-2012   #2
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Münazara Konuları Ve Açıklamaları




KONU


16/A


16/B
TEZ
Özel hayatın mahremiyeti olmalıdır


ANTİZTEZ
Zorunlu durumlarda kişinin özel hayatı hakkında bilgi verilebilir


17/A


17/B
TEZ
Ormanların korunmasında yasalar etkilidir


ANTİZTEZ
Ormanların korunmasında çevre bilinci etkilidir


18/A


18/B
TEZ
Okul üniformaları kaldırılmalıdır


ANTİZTEZ
Okulda üniformalar kullanılmaya devam edilmelidir


19/A


19/B
TEZ
Dövüş sporları 18 yaşın altındakiler için yasaklanmalıdır


ANTİZTEZ
Dövüş sporları her yaş için serbest olmalıdır


20/A


20/B
TEZ
Savaşları kazandıran teknolojidir


ANTİZTEZ
Savaşları kazandıran sayıca üstünlüktür




KONU


21/A


21/B
TEZ
Medya devletten daha güçlüdür


ANTİZTEZ
Devlet daha güçlüdür


22/A


22/B
TEZ
Alternatif tıp teknikleri yasallaşmalıdır


ANTİZTEZ
Alternatif tıp teknikleri yasaklanmalıdır


23/A


23/B
TEZ
Teknolojinin çocuklar üzerinde olumsuz etkisi daha fazladır


ANTİZTEZ
Teknolojinin çocuklar üzerinde olumlu etkisi daha fazladır


24/A


24/B
TEZ
Ülkemizde nükleer enerji üretilmelidir


ANTİZTEZ
Ülkemizde nükleer enerji üretilmemelidir


25/A


25/B
TEZ
Eşitlik her şeyden önce gelir


ANTİZTEZ
Özgürlük her şeyden önce gelir


KONU


26/A


26/B
TEZ
Korsan alışverişler halkın hakkıdır


ANTİZTEZ
Korsan alışverişler hırsızlıktır


27/A


27/B
TEZ
Annesi çalışan çocuklar bundan zarar görmez


ANTİZTEZ
Annesi çalışan çocuklar bundan olumsuz etkilenir


28/A


28/B
TEZ
Dini İnanca saygı olmalıdır


ANTİZTEZ
Dini inançlar, ilkelliktir


29/A


29/B
TEZ
Zamanımızda yeryüzündeki savaşlar toprak için yapılmaktadır


ANTİZTEZ
Zamanımızda yeryüzündeki savaşlar petrol için yapılmaktadır


30/A


30/B
TEZ
İnternet evleri kaldırılmalıdır


ANTİZTEZ
İnternet evleri artırılmalıdır


KONU

31/A


31/B
TEZ
Basının her yerde özgürlüğü olmalıdır


ANTİZTEZ
Basın bazı yerlerde sınırlandırılmalıdır


32/A


32/B
TEZ
Demokrasi her ülkede olmalıdır


ANTİZTEZ
Demokrasi eğitim seviyesi yüksek yerlerde olmalıdır


33/A


33/B
TEZ
Başarılı olmada zekâ daha etkilidir


ANTİZTEZ
Başarılı olmada çalışma daha etkilidir


34/A


34/B
TEZ
Tüm kurumlar özelleştirilmelidir


ANTİZTEZ

Hiçbir kurum özelleştirilmemelidir




35/A


35/B
TEZ
Eğitimde uygulama önemlidir


ANTİZTEZ

Eğitimde esas olan bilgidir


KONU


36/A


36/B
TEZ
Genetik kopyalama insanlık için faydalı bir çalışmadır


ANTİZTEZ
Genetik kopyalama insanlık için zararlı bir çalışmadır


37/A


37/B
TEZ
İnternet, kişileri sosyalleştirir


ANTİZTEZ
İnternet, kişileri toplumsal yaşamdan koparır


38/A


38/B
TEZ
Edebiyatta Batı örnek alınmalıdır


ANTİZTEZ
Edebiyatta Doğu örnek alınmalıdır


39/A


39/B
TEZ
Dinsiz milletler, yaşayamaz


ANTİZTEZ
Din, milletleri geri bırakır


40/A


40/B
TEZ
Kitap, interntetten daha verimli bir bilgi kaynağıdır


ANTİZTEZ
İnterntet, kitaptan daha verimli bir bilgi kaynağıdır


KONU


41/A


41/B
TEZ
Kişinin dış görünüşü iç aleminin yansımasıdır


ANTİZTEZ
Kişiyi dış görünüşü ile yargılamamak gerekir


42/A


42/B
TEZ
Anayasalar, bir miletin milli değerlerine göre yapılmalıdır


ANTİZTEZ
Anayasalar, evrensel değerlere göre yapılmalıdır


43/A


43/B
TEZ
Toplumda öncelikle adalet sağlanmalıdır


ANTİZTEZ
Toplumda öncelikle eşitlik sağlanmalıdır


44/A


44/B
TEZ
Eğitim, öğretmen merkezli olmalıdır


ANTİZTEZ
Eğitim, öğrenci merkezli olmalıdır


45/A


45/B
TEZ
Gençler, sinema sanatçılarını örnek almalıdır


ANTİZTEZ
Gençler, hocalarını örnek almalıdır


KONU


46/A


46/B
TEZ
Medeniyet, bize Batı kültüründen gelmiştir


ANTİZTEZ
Medeniyet bize Doğu kültüründen gelmiştir


47/A


47/B
TEZ
Küresel ısınma, insanlık için zararlı neticeler doğuracaktır


ANTİZTEZ
Küresel ısınma, insanlık için zararlı neticeler doğurmayacaktır


48/A


48/B
TEZ
Yüz yıl sonra medeniyetler çatışması olacaktır


ANTİZTEZ
Yüz yıl sonra tüm medeniyetler dost olacaklar


49/A


49/B
TEZ
Tüm dünyada milliyetçilik asrı bitmiştir


ANTİZTEZ
Önümüzdeki zaman diliminde tüm dünyada milliyetçilik artacaktır


50/A


50/B
TEZ
Toplum için fert feda edilebilir


ANTİZTEZ
Toplum için fert feda edilmez







Alıntı Yaparak Cevapla

Münazara Konuları Ve Açıklamaları

Eski 07-28-2012   #3
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Münazara Konuları Ve Açıklamaları



Bir münazara örneği:Konu: Toplummu sanatkârı yetiştirir, sanatkâr mı toplumu yetiştirir?Savunulan tez: Toplum sanatkârı yetiştirir (Aşağıya münazaranın bir bölümü alınmıştır)Sayın Jüri üyeleri, değerli arkadaşlarım,Tezimin doğru olduğunu savunmaya sanat ile sanatkâr kelimelerini açıklayarak başlayacağım Sanat, seçilen bir konuda tek ve en güzel eseri ortaya koyma çabasıdır Edebiyat, resim, müzik, tiyatro ve mimarlık güzel sanatların başlıcalarıdır Fuzulî'nin Leylâ ile Mecnun'u, Baki'nin Kanunî Mersiyesi, Şeyh Galib'in Hüsn ü Aşk'ı, Namık Kemal'in Hürriyet Kasidesi ve Yahya Kemal'in Süleymaniye'de Bayram Sabahı adı eserleri, Türk edebiyatının kendi alanlarında tek ve en üstün sanat eserleridir Sanatkâr ise, kendi alanında tek ve en mükemmel eseri ortaya koyan şahsiyet demektirBiz, bu saydığım sanat eserlerinde sanatkârın şahsında Türk toplumunun yüzyıllardan beri yaşadığı maceralı bayatı görüyoruz Fuzuli’nin eserinde sevginin derinliğini, Baki'nin eserinde servet ve ihtişamının içindeyken bile fâniliğin ve ölümün hüznünü okuyoruz Şeyh Galib'in eseri Hüsn ü Aşk'ta mutlak güzelliği elde etmek için uzun ve maceralı bir yolculuğa çıkarken, Namık Kemal'in Hürriyet Kasidesi'nde hürriyet, vatan ve millet kavramlarıyla duygulanıyor ve heyecanlanıyoruz Süleymaniye'de Bayram Sabahı adlı şiirden ise, şahsiyetimizin, milletimizin tarih ve kültür değerleri ile oluştuğunu anlıyoruz()Dil, tarih, kültür toplumun malıdır, toplum bunları ortaya koyar Sanatkâr da toplumun ortaya koyduğu bu değerleri eserinde bir malzeme olarak kullanır, onları işler, geliştirir ve bir sanat eseri olarak yeniden ortaya çıkarır Böylece toplum, sanatkâra eserini meydana getirmek için malzeme verir, ona imkân hazırlar, dolayısıyla toplum, sanatkârı yetiştirirGüzel sanatlardan birisi üzerinde tek ve en güzel eseri ortaya koyabilmek için derin bilgiye, geniş kültüre ve güçlü bir iradeye sahip olmak gerekir Sanatkâr bunları tek başına ve kendi kendine çalışmasıyla elde edemez Bilgi elde etmek için toplumsal bir kurum olan okula gitmeye, kültür elde etmek için milletinin tarihine uzanmaya ve güçlü bir iradeye sahip olmak için de kendisinden önce yetişmiş büyük sanatkârların ve örnek şahsiyetlerin hayatlarını incelemeye mecburdur Sanatkâr bu kaynaklardan elde ettiği bilgileri kendi şahsiyetinde toplayan, değerlendiren ve onlardan yeni yeni eserler ortaya çıkaran kimsedirBir an için karşı tezi savunan arkadaşların düşüncelerinin doğru olduğunu kabul edelim ve diyelim ki, "Sanatkâr toplumu yetiştirir" Peki, o zaman bu sanatkârın kendisi nasıl ve nerede yetişir? Gökten zembille mi iner? Anasından sanatkâr olarak mı doğar?Toplumdaki büyük sanatkârları madem toplum yetiştirmiyor, onlar kendi kendilerini yetiştiriyorlar, öyleyse karşı tezi savunan arkadaşlarıma soruyorum:Siz niçin toplumsal bir kurum olan okula geliyorsunuz? Evinizde kendi kendinize çalışıp niçin ünlü bir yazar, başarılı bir müzisyen ve değerli bir mimar olmuyorsunuz?()Karşı tezi savunan arkadaşlar, "Sanatkâr önce kendisini yetiştirir, sonra da gelir toplumunu, milletini yetiştirir" diyorlar Bu düşünceye göre içinizden sanatkâr olmak isteyenlerin, bu günden tezi yok, hemen Arabistan çöllerine veya Afrika ormanlarındaki mağaralara gitmeleri gerekir Hâlbuki biz sanatkâr olmak isteyenleri Arabistan çöllerine, Afrika ormanlarındaki mağaralara değil, Avrupa'ya, Amerika'ya ve buralardaki üniversitelere ve akademilere gönderiyoruz Laboratuvarda deney yapmadan bir kimya mühendisinin, hastanede ameliyat yapmadan bir cerrahi doktorun yetişmesi nasıl mümkün değilse, toplumun duyguları, düşünceleri ve dertleri içinde yoğrulmadan, onlarla beslenmeden büyük sanatkârların yetişmesi de mümkün değildir"Marifet, iltifata tabidir" diyen bir atasözümüz vardır Bu atasözü, marifetli bir eser ortaya koyan sanatkârın daha da ilerlemesi ve gelişmesi için iltifat görmesi, ilgi görmesi gerektiğini anlatır Buna göre toplum, sanatkârın meydana getirdiği eseri ne kadar benimser, ona ne kadar sahip çıkarsa, sanatkâr da o kadar heveslenir, umutlanır ve daha güzel eserler meydana getirme gücünü kendisinde bulur Buna karşılık, toplum sanatkârın eserini kendisine yabancı bulur, onu reddeder ve sanatkârı kendi eseri ile baş başa bırakırsa, o sanatkârda daha güzel eserler meydana getirme arzusu kalır mı? Artık ona başarılı olma umudunu kim verebilir? Dünyaca ünlü ressam Leonardo da Vinci (Vinsi), ölüm döşeğinde, artık dünyanın bütün renkleri gözlerinin önünde soluklaşmaya başladığı sırada, yanındaki krala hitaben: "Sizin ve halkınızın sayesinde yaşadım, gördüm ve çizdim" demiştirHayır, arkadaşlar hayır, bir sanatkâr, toplumdan koparak tek başına çalışması veya sadece Tanrı'nın lütfü ile meydana gelmiş bir varlık değildir! Büyük sanatkârlar, toplumun içinden, işte bu sıralardan, sizlerin aranızdan yetişmişlerdir Yarının büyük sanatkârlarını simalarınızda şimdiden görür gibi oluyorum
Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.