Münazara Konuları Ve Açıklamaları |
07-28-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Münazara Konuları Ve AçıklamalarıÖrnek Münazara Konuları Nelerdir MÜNAZARA KONULARI 1/A TEZ Toplumların gelişmesi sanatla olur 1/B ANTİTEZ Toplumların gelişmesi bilimle olur 2/A TEZ Başarmak akılla mümkündür 2/B ANTİTEZ Başarmak çalışmakla mümkündür 3/A TEZ Teknoloji faydalıdır 3/B ANTİTEZ Teknoloji zararlıdır 4/A TEZ Kız ve erkek öğrenciler ayrı ayrı öğretim görmelidir 4/B ANTİTEZ Kız ve erkek öğrenciler birlikte öğretim görmelidir 5/A TEZ İklim; insan karakteri üzerinde etkilidir 5/B ANTİTEZ İklim; insan karakteri üzerinde etkili değildir 6/A TEZ Suçlular cezalandırılmalıdır 6/B ANTİTEZ Suçlular eğitilmelidir 7/A TEZ İstanbul'a girişlerde vize uygulanmalıdır 7/B ANTİTEZ İstanbul'a girişlerde vize uygulanmamalıdır 8/A TEZ Kırsal kesimde yaşayan insanlar daha mutludur 8/B ANTİTEZ Kentlerde yaşayan insanlar daha mutludur 9/A TEZ Kariyer önemlidir 9/B ANTİTEZ Para kazanmak önemlidir 10/A TEZ Avrupalı insanlar medenidir 10/B ANTİTEZ Asyalı insanlar medenidir 11/A TEZ Birey toplumu etkiler 11/B ANTİTEZ Toplum bireyi etkiler 12/A TEZ Toplumsal yarar uğruna birey hakları feda edilebilir 12/B ANTİTEZ Toplumsal yarar uğruna birey hakları feda edilemez 13/A TEZ Dinsiz milletler, yaşayamaz 13/B ANTİTEZ Din, milletleri geri bırakır 14/A TEZ Bandrolsüz kitap alınabilir 14/B ANTİTEZ Bandrolsüz kitap alınmamlıdır 15/A TEZ Çalışan annelerin çocukları bir aile büyüğüne teslim edilmelidir 15/B ANTİTEZ Çalışan annelerin çocukları bir dadıya teslim edilmelidir 16/A TEZ Eğitim, öğretmen merkezli olmalıdır 16/B ANTİTEZ Eğitim, öğrenci merkezli olmalıdır 17/A TEZ Geleneklerimize bağlı kalarak çağdaşlaşmak mümkündür 17/B ANTİTEZ Geleneklerimize bağlı kalarak çağdaşlaşmak mümkün değildir 18/A TEZ Telekomünikasyon yerli firmalarda kalmalıdır 18/B ANTİTEZ Telekomünikasyon yabancı firmalara da verilebilir 19/A TEZ Öğrenciler okullarda cep telefonu kullanmalıdır 19/B ANTİTEZ Öğrenciler okullarda cep telefonu kullanmamalıdır 20/A TEZ Gençler arasındaki şiddetin sebebi özentidir 20/B ANTİTEZ Gençler arasındaki şiddetin sebebi özenti değildir KONU 1/A 1/B TEZ Teknolojinin kullanımı insanlığa mutluluk getirmiştir ANTİZTEZ Teknolojinin kullanımı insanlığa huzursuzluk getirmiştir 2/A 2/B TEZ Avrupa birliğine girmek Türkiye için faydalı olacaktır ANTİZTEZ Avrupa birliğine girmek Türkiye için zararlı olacaktır 3/A 3/B TEZ Çocuk eğitiminde aile okuldan önemlidir ANTİZTEZ Çocuk eğitiminde okul aileden önemlidir 4/A 4/B TEZ Suç işleme eğilimi her insanda doğuşta vardır ANTİZTEZ Suç işleme eğilimi çevresel etkenler sonucunda oluşur 5/A 5/B TEZ Türkçeye yabancı dillerden kelime alınması milli benlik üzerine kötü etki yapar ANTİZTEZ Türkçeye yabancı dillerden kelime alınması dilimizi zenginleştirir KONU 6/A 6/B TEZ Bir toplumun gelişmesinde en önemli faktör ekonomidir ANTİZTEZ Bir toplumun gelişmesinde en önemli faktör eğitimdir 7/A 7/B TEZ AB'ye girmek gelişmişliğimizin ölçüsüdür ANTİZTEZ AB'ye girmek gelişmemizi durdurur 8/A 8/B TEZ Türk devletleri kendi içinde birlik kurmalıdırlar ANTİZTEZ Türk devletlerinin kendi içinde birlik kurmaları gereksizdir 9/A 9/B TEZ Yeni kurulan bir devlet geçmişi ile bağlarını kesmelidir ANTİZTEZ Yeni kurulan bir devlet geçmişi ile bağlarını kuvvetlendirmelidir 10/A 10/B TEZ Telekomünikasyon yerli firmalarda kalmalıdır ANTİZTEZ Telekomünikasyon yabancı firmalara da verilebilir KONU 11/A 11/B TEZ Sadece yerli malı kullanmalıyız ANTİZTEZ Ucuza alındıktan sonra yabancı mallar da kullanılabilir 12/A 12/B TEZ Çocuklar küçük yaşta çalıştırılmalıdır ANTİZTEZ Çocuklar kesinlikle küçük yaşta çalıştırılmamalıdır 13/A 13/B TEZ Mecburi eğitim on iki yıl olmalıdır ANTİZTEZ Mecburi eğitim sekiz yıl olmalıdır 14/A 14/B TEZ Cep telefonları okullarda kullanılmamalıdır ANTİZTEZ Cep telefonları okullarda da kullanılabilir 15/A 15/B TEZ Ülkemizde paralı eğitim olmalıdır ANTİZTEZ Ülkemizde paralı eğitim olmamalıdır |
Münazara Konuları Ve Açıklamaları |
07-28-2012 | #2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Münazara Konuları Ve AçıklamalarıKONU 16/A 16/B TEZ Özel hayatın mahremiyeti olmalıdır ANTİZTEZ Zorunlu durumlarda kişinin özel hayatı hakkında bilgi verilebilir 17/A 17/B TEZ Ormanların korunmasında yasalar etkilidir ANTİZTEZ Ormanların korunmasında çevre bilinci etkilidir 18/A 18/B TEZ Okul üniformaları kaldırılmalıdır ANTİZTEZ Okulda üniformalar kullanılmaya devam edilmelidir 19/A 19/B TEZ Dövüş sporları 18 yaşın altındakiler için yasaklanmalıdır ANTİZTEZ Dövüş sporları her yaş için serbest olmalıdır 20/A 20/B TEZ Savaşları kazandıran teknolojidir ANTİZTEZ Savaşları kazandıran sayıca üstünlüktür KONU 21/A 21/B TEZ Medya devletten daha güçlüdür ANTİZTEZ Devlet daha güçlüdür 22/A 22/B TEZ Alternatif tıp teknikleri yasallaşmalıdır ANTİZTEZ Alternatif tıp teknikleri yasaklanmalıdır 23/A 23/B TEZ Teknolojinin çocuklar üzerinde olumsuz etkisi daha fazladır ANTİZTEZ Teknolojinin çocuklar üzerinde olumlu etkisi daha fazladır 24/A 24/B TEZ Ülkemizde nükleer enerji üretilmelidir ANTİZTEZ Ülkemizde nükleer enerji üretilmemelidir 25/A 25/B TEZ Eşitlik her şeyden önce gelir ANTİZTEZ Özgürlük her şeyden önce gelir KONU 26/A 26/B TEZ Korsan alışverişler halkın hakkıdır ANTİZTEZ Korsan alışverişler hırsızlıktır 27/A 27/B TEZ Annesi çalışan çocuklar bundan zarar görmez ANTİZTEZ Annesi çalışan çocuklar bundan olumsuz etkilenir 28/A 28/B TEZ Dini İnanca saygı olmalıdır ANTİZTEZ Dini inançlar, ilkelliktir 29/A 29/B TEZ Zamanımızda yeryüzündeki savaşlar toprak için yapılmaktadır ANTİZTEZ Zamanımızda yeryüzündeki savaşlar petrol için yapılmaktadır 30/A 30/B TEZ İnternet evleri kaldırılmalıdır ANTİZTEZ İnternet evleri artırılmalıdır KONU 31/A 31/B TEZ Basının her yerde özgürlüğü olmalıdır ANTİZTEZ Basın bazı yerlerde sınırlandırılmalıdır 32/A 32/B TEZ Demokrasi her ülkede olmalıdır ANTİZTEZ Demokrasi eğitim seviyesi yüksek yerlerde olmalıdır 33/A 33/B TEZ Başarılı olmada zekâ daha etkilidir ANTİZTEZ Başarılı olmada çalışma daha etkilidir 34/A 34/B TEZ Tüm kurumlar özelleştirilmelidir ANTİZTEZ Hiçbir kurum özelleştirilmemelidir 35/A 35/B TEZ Eğitimde uygulama önemlidir ANTİZTEZ Eğitimde esas olan bilgidir KONU 36/A 36/B TEZ Genetik kopyalama insanlık için faydalı bir çalışmadır ANTİZTEZ Genetik kopyalama insanlık için zararlı bir çalışmadır 37/A 37/B TEZ İnternet, kişileri sosyalleştirir ANTİZTEZ İnternet, kişileri toplumsal yaşamdan koparır 38/A 38/B TEZ Edebiyatta Batı örnek alınmalıdır ANTİZTEZ Edebiyatta Doğu örnek alınmalıdır 39/A 39/B TEZ Dinsiz milletler, yaşayamaz ANTİZTEZ Din, milletleri geri bırakır 40/A 40/B TEZ Kitap, interntetten daha verimli bir bilgi kaynağıdır ANTİZTEZ İnterntet, kitaptan daha verimli bir bilgi kaynağıdır KONU 41/A 41/B TEZ Kişinin dış görünüşü iç aleminin yansımasıdır ANTİZTEZ Kişiyi dış görünüşü ile yargılamamak gerekir 42/A 42/B TEZ Anayasalar, bir miletin milli değerlerine göre yapılmalıdır ANTİZTEZ Anayasalar, evrensel değerlere göre yapılmalıdır 43/A 43/B TEZ Toplumda öncelikle adalet sağlanmalıdır ANTİZTEZ Toplumda öncelikle eşitlik sağlanmalıdır 44/A 44/B TEZ Eğitim, öğretmen merkezli olmalıdır ANTİZTEZ Eğitim, öğrenci merkezli olmalıdır 45/A 45/B TEZ Gençler, sinema sanatçılarını örnek almalıdır ANTİZTEZ Gençler, hocalarını örnek almalıdır KONU 46/A 46/B TEZ Medeniyet, bize Batı kültüründen gelmiştir ANTİZTEZ Medeniyet bize Doğu kültüründen gelmiştir 47/A 47/B TEZ Küresel ısınma, insanlık için zararlı neticeler doğuracaktır ANTİZTEZ Küresel ısınma, insanlık için zararlı neticeler doğurmayacaktır 48/A 48/B TEZ Yüz yıl sonra medeniyetler çatışması olacaktır ANTİZTEZ Yüz yıl sonra tüm medeniyetler dost olacaklar 49/A 49/B TEZ Tüm dünyada milliyetçilik asrı bitmiştir ANTİZTEZ Önümüzdeki zaman diliminde tüm dünyada milliyetçilik artacaktır 50/A 50/B TEZ Toplum için fert feda edilebilir ANTİZTEZ Toplum için fert feda edilmez |
Münazara Konuları Ve Açıklamaları |
07-28-2012 | #3 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Münazara Konuları Ve AçıklamalarıBir münazara örneği:Konu: Toplummu sanatkârı yetiştirir, sanatkâr mı toplumu yetiştirir?Savunulan tez: Toplum sanatkârı yetiştirir (Aşağıya münazaranın bir bölümü alınmıştır)Sayın Jüri üyeleri, değerli arkadaşlarım,Tezimin doğru olduğunu savunmaya sanat ile sanatkâr kelimelerini açıklayarak başlayacağım Sanat, seçilen bir konuda tek ve en güzel eseri ortaya koyma çabasıdır Edebiyat, resim, müzik, tiyatro ve mimarlık güzel sanatların başlıcalarıdır Fuzulî'nin Leylâ ile Mecnun'u, Baki'nin Kanunî Mersiyesi, Şeyh Galib'in Hüsn ü Aşk'ı, Namık Kemal'in Hürriyet Kasidesi ve Yahya Kemal'in Süleymaniye'de Bayram Sabahı adı eserleri, Türk edebiyatının kendi alanlarında tek ve en üstün sanat eserleridir Sanatkâr ise, kendi alanında tek ve en mükemmel eseri ortaya koyan şahsiyet demektirBiz, bu saydığım sanat eserlerinde sanatkârın şahsında Türk toplumunun yüzyıllardan beri yaşadığı maceralı bayatı görüyoruz Fuzuli’nin eserinde sevginin derinliğini, Baki'nin eserinde servet ve ihtişamının içindeyken bile fâniliğin ve ölümün hüznünü okuyoruz Şeyh Galib'in eseri Hüsn ü Aşk'ta mutlak güzelliği elde etmek için uzun ve maceralı bir yolculuğa çıkarken, Namık Kemal'in Hürriyet Kasidesi'nde hürriyet, vatan ve millet kavramlarıyla duygulanıyor ve heyecanlanıyoruz Süleymaniye'de Bayram Sabahı adlı şiirden ise, şahsiyetimizin, milletimizin tarih ve kültür değerleri ile oluştuğunu anlıyoruz()Dil, tarih, kültür toplumun malıdır, toplum bunları ortaya koyar Sanatkâr da toplumun ortaya koyduğu bu değerleri eserinde bir malzeme olarak kullanır, onları işler, geliştirir ve bir sanat eseri olarak yeniden ortaya çıkarır Böylece toplum, sanatkâra eserini meydana getirmek için malzeme verir, ona imkân hazırlar, dolayısıyla toplum, sanatkârı yetiştirirGüzel sanatlardan birisi üzerinde tek ve en güzel eseri ortaya koyabilmek için derin bilgiye, geniş kültüre ve güçlü bir iradeye sahip olmak gerekir Sanatkâr bunları tek başına ve kendi kendine çalışmasıyla elde edemez Bilgi elde etmek için toplumsal bir kurum olan okula gitmeye, kültür elde etmek için milletinin tarihine uzanmaya ve güçlü bir iradeye sahip olmak için de kendisinden önce yetişmiş büyük sanatkârların ve örnek şahsiyetlerin hayatlarını incelemeye mecburdur Sanatkâr bu kaynaklardan elde ettiği bilgileri kendi şahsiyetinde toplayan, değerlendiren ve onlardan yeni yeni eserler ortaya çıkaran kimsedirBir an için karşı tezi savunan arkadaşların düşüncelerinin doğru olduğunu kabul edelim ve diyelim ki, "Sanatkâr toplumu yetiştirir" Peki, o zaman bu sanatkârın kendisi nasıl ve nerede yetişir? Gökten zembille mi iner? Anasından sanatkâr olarak mı doğar?Toplumdaki büyük sanatkârları madem toplum yetiştirmiyor, onlar kendi kendilerini yetiştiriyorlar, öyleyse karşı tezi savunan arkadaşlarıma soruyorum:Siz niçin toplumsal bir kurum olan okula geliyorsunuz? Evinizde kendi kendinize çalışıp niçin ünlü bir yazar, başarılı bir müzisyen ve değerli bir mimar olmuyorsunuz?()Karşı tezi savunan arkadaşlar, "Sanatkâr önce kendisini yetiştirir, sonra da gelir toplumunu, milletini yetiştirir" diyorlar Bu düşünceye göre içinizden sanatkâr olmak isteyenlerin, bu günden tezi yok, hemen Arabistan çöllerine veya Afrika ormanlarındaki mağaralara gitmeleri gerekir Hâlbuki biz sanatkâr olmak isteyenleri Arabistan çöllerine, Afrika ormanlarındaki mağaralara değil, Avrupa'ya, Amerika'ya ve buralardaki üniversitelere ve akademilere gönderiyoruz Laboratuvarda deney yapmadan bir kimya mühendisinin, hastanede ameliyat yapmadan bir cerrahi doktorun yetişmesi nasıl mümkün değilse, toplumun duyguları, düşünceleri ve dertleri içinde yoğrulmadan, onlarla beslenmeden büyük sanatkârların yetişmesi de mümkün değildir"Marifet, iltifata tabidir" diyen bir atasözümüz vardır Bu atasözü, marifetli bir eser ortaya koyan sanatkârın daha da ilerlemesi ve gelişmesi için iltifat görmesi, ilgi görmesi gerektiğini anlatır Buna göre toplum, sanatkârın meydana getirdiği eseri ne kadar benimser, ona ne kadar sahip çıkarsa, sanatkâr da o kadar heveslenir, umutlanır ve daha güzel eserler meydana getirme gücünü kendisinde bulur Buna karşılık, toplum sanatkârın eserini kendisine yabancı bulur, onu reddeder ve sanatkârı kendi eseri ile baş başa bırakırsa, o sanatkârda daha güzel eserler meydana getirme arzusu kalır mı? Artık ona başarılı olma umudunu kim verebilir? Dünyaca ünlü ressam Leonardo da Vinci (Vinsi), ölüm döşeğinde, artık dünyanın bütün renkleri gözlerinin önünde soluklaşmaya başladığı sırada, yanındaki krala hitaben: "Sizin ve halkınızın sayesinde yaşadım, gördüm ve çizdim" demiştirHayır, arkadaşlar hayır, bir sanatkâr, toplumdan koparak tek başına çalışması veya sadece Tanrı'nın lütfü ile meydana gelmiş bir varlık değildir! Büyük sanatkârlar, toplumun içinden, işte bu sıralardan, sizlerin aranızdan yetişmişlerdir Yarının büyük sanatkârlarını simalarınızda şimdiden görür gibi oluyorum |
|