|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
iyi, lider, liderlik, olunur, temel, özellikleri |
![]() |
Temel Liderlik Özellikleri - İyi Bir Lider Nasıl Olunur |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Temel Liderlik Özellikleri - İyi Bir Lider Nasıl OlunurKararlı olmak, Çalışanları motive etmek, Takımın hakimi değil çalıştırıcısı olmak, Çalışanların önündeki engelleri kaldırmak ![]() ![]() ![]() Liderlik sağlam bir TOPLAM KALİTE KÜLTÜRÜ ‘ nün yerleşmesini takımlarla yönetir ![]() KLASİK KÖTÜ YÖNETİCİ Yönetir ![]() Mevcut düzeni sürdürür ![]() Oteritesi statüsünden kaynaklanır ![]() Yetkileri kendisinde toplar ![]() İtaati vurgular ![]() Planlara aşırı bağlıdır ![]() Belirlenmiş amaçlara hizmet eder ![]() İşi sadece doğru yapar ![]() Kontrolü vurgular ![]() Başarıları kendine mal eder ![]() Bilgiyi saklar ![]() Hatasını kabul etmez, hata yapanıda affetmez ![]() Kendinden başkasını düşünmez ![]() Herkesin kendisi gibi davranmasını bekler ![]() En basit sorunu bile karmaşık hale getirir ![]() Sevincinde neşesinden, kederinde gazabından yanına yaklaşılmaz ![]() Personeliyle beraber olmaktan rahatsızlık duyar ![]() Konuşmaya bayılır ![]() Kendisine ulaşmak zordur ![]() Hiç kimseye güveni yoktur, Kriz ananda panik yapar vr kontrolü kaybeder ![]() Onunla çalışmak bir eziyettir ![]() Adaletsizdir ![]() Sözünü tutmaz ![]() İşe geç gelir erken gider ![]() Kendisiyle gurur duyar ![]() İlişkilerinde soğuk ve riyakardır ![]() LİDER YÖNETİCİ Yönlendiricidir ![]() Yenilik peşindedir ![]() Otoritesi kendisindedir, Astlarını yetkilendirir ![]() Katılımı vurgular ![]() Alternatif yaklaşımlara açıktır ![]() Yeni amaçlar ortaya atar ![]() Doğru işi yapar ![]() Güveni esas alır ![]() Ekibini başarıya götürür ![]() Bilgiyi yayar ![]() Hatasını itiraf eder, hata yapanı affeder ![]() Ekibini korur ![]() Herkesin potansiyelinin ortaya çıkmasına rehberlik eder ![]() Sorunları basite indirger ![]() Sevincini ve kederini personeliyle paylaşır ![]() Personeliyle birlikte olmaktan mutluluk duyar ![]() Dinlemesini bilir ![]() Personeline zaman ayırır ![]() İnsanlara güven verir ![]() Kriz anında soğukkanlı ve rahattır ![]() Onunla çalışmak bir zevktir ![]() İnsanlara adil davranır ![]() Sözünün eridir ![]() İşe zamanında gelip gider ![]() Ekibiyle gurur duyar ![]() İlişkilerinde sıcak ve samimidir ![]() Hiç düşündünüz mü ? Yaşamımız içinde kaç kere yöneten ya da kaç kere yönetilen olduğumuzu ![]() ![]() ![]() ![]() Liderlik, bir topluluğa belli bir sinerji kazandırarak o topluluğu veya grubu bulunduğu yerden daha ileri noktalara götürmektir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bütün bu saydığım özelliklere daha birçok özellik eklemek mümkün ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Temel Liderlik Özellikleri - İyi Bir Lider Nasıl Olunur |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Temel Liderlik Özellikleri - İyi Bir Lider Nasıl OlunurEkipte Sağlıklı İletişim Kurmak Takım olmak insanları tek tek “ben” olmaktansa “biz” olmaya yönelten yaratıcı yeteneklerin ve düşüncelerin bir araya gelmesine ve çoğalmasına imkan tanıyan, atılan adımlara biz olmanın güvenini veren bir tutumdur ![]() ![]() ![]() Takım olmak aslında bir yetenektir nitelikli çalışanlar ve başarılı bir liderden oluşan ekip, tarifi güç o ahengi yakalayamadığı takdirde gerçek bir takım olamaz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İdeal bir takım, her üyenin kattığı yetenek ve bilgi açısından çeşitlilik göstermelidir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ancak bir ekipte çok fazla dışa dönük ve konuşma canlısı insanın olması karışıklığa da neden olabilir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Tüm bu kişilik farklılıkları da gözetildiğinde, takım içinden etkin iletişimi sağlamak için, bazı dinleme ve kendini doğru ifade etme teknikleri önerilmektedir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() —Dikkati konuşma yapan kişinin sözlü olduğu kadar beden diliyle de verdiği mesajlara odaklanmalarını sağlamak ![]() —O an çevredeki dikkat dağıtıcı unsurları engellemek( örneğin açık olan radyonun sesini kısmak) —Konuşmacının nereye varmak istediğine değil, o an ne söylediğine odaklanmak ![]() —Konuşma tamamlanmadan kesmemek ve ne söyleyeceğini tahmin etmeye çalışmamak —Konuşmacının mesajına verdiği manayı onun gözünden görmeye çalışmak —Eğer gerekliyse konuya açıklık getirmek için, sorulan sorularla detaya girilmesini sağlamak Hatırlamak, dinlemenin en önemli aşamalarındandır ![]() ![]() ![]() —Konuşmanın ana temasını göz önüne getirmek, —Daha sonra hatırlamanın kolay olması için mesajı hatırlamaya kolay hale getirecek formda kısaltmak ancak önemli detayları es geçmemek ![]() Empati kurma ve objektif dinleme: Empati kurmak, karşımızdakinin söylediklerini aslında ne demek istediğine ve söylerkenki hislerine odaklanarak dinlemeyle gerçekleşir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Örneğin, Yaşlı olduğu için ekip arkadaşımıza gereksiz hatırlatmalarda bulunmak ve daha yavaş konuşmaya çalışmak, ona kendini yetersiz hissettirmemize ve verimliliğinin düşmesine neden olur ![]() ![]() ![]() ![]() -ALINTI- |
![]() |
![]() |
|