![]() |
Bilgi İşleme Kuramı |
![]() |
![]() |
#1 |
Şengül Şirin
![]() |
![]() Bilgi İşleme KuramıBilgi İşleme Kuramı Temel olarak şu dört soruyu cevaplamaya çalışır ![]() - Yeni bilgi dışarıdan nasıl alınır? - Alınan yeni bilgi nasıl işlenir? - Bilgi uzun süreli nasıl depolanır? - Depolanan bilgi nasıl geriye getirilerek hatırlanır? Bilgiyi işleme kuramına göre öğrenme, bireyin sahip olduğu bazı yapılar ve bu yapılarla ilintili süreçler sonunda gerçekleşir ![]() ![]() ![]() 1 ![]() - Bilgiyi işleme sürecinin ilk aşaması, - Bilgi anında işlenmezse kaybolur, - Sınırsız uyarıcıdan dikkat edilen sınırlı sayıda bilgi kısa süreli belleğe aktarılır, - Dikkat ve algı büyük rol oynar ![]() 2 ![]() - Dikkat edilen ve algılanan bilgi, duyusal kayıttan kısa süreli belleğe geçirilir ![]() - Kapasitesi sınırlıdır ![]() - Tekrar önemli bir rol oynar ![]() - Bilgi etken, - Bilgi anlamlandırılır veya kodlanıp uzun süreli belleğe gönderilir ![]() 3 ![]() 3 ![]() ![]() Öğrenme bu süreçle başlar ![]() ![]() ![]() 3 ![]() ![]() İÇSEL UYARICILAR DIŞSAL UYARICILAR Akademik özgüven vb ![]() ![]() 3 ![]() ![]() Duyusal bilginin anlamlandırılması, yorumlanması sürecidir ![]() ![]() ![]() ![]() 3 ![]() ![]() - Yeni gelen bilgilerin eskilerle örgütlenerek saklandığı yer, - Sınırsız kapasite, - Bilgi kodlanmış, - Bilgi edilgen, - Bilgi kalıcı ![]() Uzun süreli belleğe depolanan bilgilerin türü ve örgütleniş biçimlerine göre üç bellek vardır ![]() 3 ![]() ![]() ![]() - Kişisel yaşantılarımızın depolandığı yerdir ![]() ![]() - Tekrarlanan olayın hatırlanması zordur ![]() 3 ![]() ![]() ![]() - Konu alanlarının; kavramları, olguları, genellemeleri, kuralları depolanır ![]() - Bilgi görsel ve sözel olarak kolayca hatırlanabilir ![]() - Okulda öğrenilenlerin saklandığı yer ![]() 3 ![]() ![]() ![]() - Belli bir işin yapılması için gerekli işlem basamaklarının sırasıyla saklandığı yer, nasıl yüzüleceği, araba kullanılacağı vb ![]() - Bilgiler işlemsel bellekte toplanır, - Alıştırmalar ve tekrarlar önemli rol oynar ![]() 4 ![]() 4 ![]() ![]() Bilginin zihinsel ya da sesli bir biçimde tekrar edilmesi sürecidir ![]() ![]() ![]() ![]() 4 ![]() ![]() Kısa süreli bellekteki bilginin, uzun süreli bellekte var olan önceki bilgilerle ilişkilendirilerek, uzun süreli belleğe depolama yöntemidir ![]() ![]() ![]() ![]() ___________
__________________
Arkadaşlar, efendiler ve ey millet, iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler, meczuplar memleketi olamaz
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|