Autocad 2007`Nin Yeni Komutlarından Bazıları |
|
|
#1 |
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Autocad 2007`Nin Yeni Komutlarından Bazıları3DALIGN: ALIGN komutunun, MOVE, COPY komutlarında olduğu gibi, ne yaptığınızı gerçek zamanlı gösteren yeni düzenlemesi ![]() -3DCONFIG: AutoCAD?in yeni 3 boyutlu grafik sisteminin komut satırından ayarlanmasına yarar 3DDWF: 3 boyutlu olarak DWF dosyası kaydetmek için diyalog penceresi açar 3DFLY: Autocad ekranını Fly-through konumuna getirir ve XY planında istediğiniz doğrultuda hareket etmenizi sağlar 3DFORBIT: Eski ORBIT komutunun kısıtlanmamış hali 3DMOVE: Bu komutla ?@x,y,z? kombinasyonunu kullanmaksızın, Z yönünde taşıma yapabilirsiniz 3DROTATE: Eski 3DROTATE komutundan farklı olarak, eksenleri görsel olarak seçebilirsiniz 3DWALK: Bakış açısını etkileşimli olarak değiştirerek çizim içerisinde yürümenizi sağlar AECTOACAD: Tüm Architectural Desktop çizim nesnelerini patlatarak, Autocad çizimine dönüştürür ANIPATH: 3 boyutlu modeliniz içinde, gösterdiğiniz bir patika boyunca kamera dolaştırarak bir animasyon kaydeder BREP: 3 boyutlu model nesnelerinin üzerinde yaptığınız işlem tarihçesini silerek daha hafif bir çizime kavuşmanızı sağlar CHSPACE: Çizim nesnelerini model boşluğundan kağıt düzlemine aktarır ya da tam tersini yapar CONVERTOLDLIGHTS: Eski tip ışıkları ACAD2007 ışığına çevirir CONVERTOLDMATERIALS: Eski Autocad çizimlerindeki RENDER malzemelerini ACAD2007 malzeme formatına çevirir CONVTOSOLID: Kalınlık verilmiş POLYLINE ve CIRCLE nesnelerini katı objelere çevirir CONVTOSURFACE: Seçilen nesneleri yüzeye çevirir COPYTOLAYER: Herhangi bir katmandaki nesne ya da nesneleri yeni bir katmana kopyalar DASHBOARD, DASHBOARDCLOSE: 3 Boyutlu grafik sistemin tüm ayarlarını barındıran araç paletini açar/kapatır DISTANTLIGHT: Yeni bir uzak (DISTANT) ışık kaynağı yaratır (RENDER) DWFADJUST: DWF ayarları DWFATTACH: Çizime bir DWF resmi koymak için DWFCLIP: Herhangi bir DWF altlığının gösterim sınırlarını belirler EXTERNALREFERENCES, EX ![]() REFERENCESCLOSE: Harici blok (XREF) yerleştirmek için araç paletini açar/kapatır FLATSHOT: Bakış açınıza göre, ekrandaki 3 boyutlu modelinizin, 2 boyutlu kontür çizimini hazırlar GEOGRAPHICLOCATION: Ortam ışığı için coğrafi bir bölge seçilir Buna göre gün ışığı değerleri atanır HELIX: 2 boyutlu spiral ya da 3 boyutlu helezon çizmek için kullanılır IMPRINT: 3 boyutlu bir objenin damga izdüşümünü çıkarır JOGSECTION: Kesit nesnesine, sürüklenebilir bir parça ekler LAYCUR: Seçilen nesnelerin katmanını çalışma katmanına çevirir LAYDEL: Seçilen bir katmandaki tüm nesneleri siler ve katmanı çizimden çıkarır LAYFRZ: Seçilen nesnelerin, ait oldukları katmanları dondurur LAYISO: Seçilen nesnelerin katmanları dışındaki tüm katmanlar kapatılır LAYLCK: Seçilen nesnelerin katmanları kilitlenir LAYMCH: Seçilen nesnenin katmanını, hedef katmana çevirir LAYMCUR: Çalışma katmanı, seçilen nesnenin katmanına çevrilir LAYMRG: Seçilen katmanlardaki tüm nesneleri, yeni seçilen bir katmana aktarır LAYOFF: Seçilen nesnenin katmanını kapatır LAYON: Tüm katmanları açar LAYTHW: Tüm katmanları çözer (THAW) LAYULK: Seçilen nesnenin katmanının kilidini açar LAYUNISO: Son LAYISO ile kapatılan katmanları açar LAYVPI: Seçilen nesnenin katmanı dışındaki tüm katmanları, sadece içinde bulunduğunuz VIEWPORT ta kapatır LAYWALK: Mevcut tüm katmanları çizimde sırayla gösterir LIGTHLIST, LIGHTLISTCLOSE: Model boşluğundaki tüm ışıkları listelemek için bir palet açar/kapatır LIVESECTION: Seçilen kesit nesnesi üzerinde canlı kesit alma özelliğini açar LOFT: Seçilen 2 kontür ile bir hat boyunca uzatılan bir 3 boyutlu katı oluşturur MATERIALATTACH: Katmanlara RENDER malzemesi atar MATERIALMAP: Seçilen yüzeyde, render malzemesi düzlemsel ayarları için araç tutamakları açar MATERIALS, MATERIALSCLOSE: Render malzemesi kütüphane yöneticisi PLANESURF: Düzlemsel yüzey yaratır POINTLIGHT: Lamba ışığı POLYSOLID: 3 boyutlu çoklu katı yaratır PRESSPULL: Katıların çevre yüzeylerini çekmeye ya da itmeye yarar PYRAMID: 3 boyutlu piramit çizmek için RENDERCROP: Render için bir alan seçtirir ve sadece o alanı render yapar RENDERENVIRONMENT: Render ayarları Ön ve arka bölgelerin ayarları RENDERPRESETS, RPREFCLOSE: Render işlem ayarları RENDERWIN: Render yapmadan render penceresini açar SECTIONPLANE: 3 boyutlu bir katı için, seçilen düzlemden geçen bir kesit oluşturur SPOTLIGTH: Spot ışık SUNPROPERTIES, SUNPROPERTIESCLOSE: Güneş özellikleri ayarı (RENDER) SWEEP: Bir hat doğrultusunda, bir profili tarayarak yeni bir katı oluşturur THICKEN: 2 boyutlu bir yüzeye kalınlık vererek 3 boyutlu bir katı oluşturur VISUALSTYLES, VISUALSTYLESCLOSE: Autocad 2007?nin yeni grafik özelliklerini kullanarak, isim verilmiş ön ayarlar oluşturur VSCURRENT: Açık olan VIEWPORT?ta görsel tarz ayarı yapar VSSAVE: Görsel tarz ayarı saklar WALKFLYSETTINGS: 3DFLY ve 3DWALK komutları için ayarlar XEDGES: 3 boyutlu katıların ayrıtlatından yeni tel kafes nesneler oluşturur |
|
|
|