![]() |
Autocad 2007`Nin Yeni Komutlarından Bazıları
3DALIGN: ALIGN komutunun, MOVE, COPY komutlarında olduğu gibi, ne yaptığınızı gerçek zamanlı gösteren yeni düzenlemesi.
-3DCONFIG: AutoCAD?in yeni 3 boyutlu grafik sisteminin komut satırından ayarlanmasına yarar. 3DDWF: 3 boyutlu olarak DWF dosyası kaydetmek için diyalog penceresi açar. 3DFLY: Autocad ekranını Fly-through konumuna getirir ve XY planında istediğiniz doğrultuda hareket etmenizi sağlar. 3DFORBIT: Eski ORBIT komutunun kısıtlanmamış hali. 3DMOVE: Bu komutla ?@x,y,z? kombinasyonunu kullanmaksızın, Z yönünde taşıma yapabilirsiniz. 3DROTATE: Eski 3DROTATE komutundan farklı olarak, eksenleri görsel olarak seçebilirsiniz. 3DWALK: Bakış açısını etkileşimli olarak değiştirerek çizim içerisinde yürümenizi sağlar. AECTOACAD: Tüm Architectural Desktop çizim nesnelerini patlatarak, Autocad çizimine dönüştürür. ANIPATH: 3 boyutlu modeliniz içinde, gösterdiğiniz bir patika boyunca kamera dolaştırarak bir animasyon kaydeder. BREP: 3 boyutlu model nesnelerinin üzerinde yaptığınız işlem tarihçesini silerek daha hafif bir çizime kavuşmanızı sağlar. CHSPACE: Çizim nesnelerini model boşluğundan kağıt düzlemine aktarır ya da tam tersini yapar. CONVERTOLDLIGHTS: Eski tip ışıkları ACAD2007 ışığına çevirir. CONVERTOLDMATERIALS: Eski Autocad çizimlerindeki RENDER malzemelerini ACAD2007 malzeme formatına çevirir. CONVTOSOLID: Kalınlık verilmiş POLYLINE ve CIRCLE nesnelerini katı objelere çevirir. CONVTOSURFACE: Seçilen nesneleri yüzeye çevirir. COPYTOLAYER: Herhangi bir katmandaki nesne ya da nesneleri yeni bir katmana kopyalar. DASHBOARD, DASHBOARDCLOSE: 3 Boyutlu grafik sistemin tüm ayarlarını barındıran araç paletini açar/kapatır. DISTANTLIGHT: Yeni bir uzak (DISTANT) ışık kaynağı yaratır (RENDER). DWFADJUST: DWF ayarları. DWFATTACH: Çizime bir DWF resmi koymak için. DWFCLIP: Herhangi bir DWF altlığının gösterim sınırlarını belirler. EXTERNALREFERENCES, EX..REFERENCESCLOSE: Harici blok (XREF) yerleştirmek için araç paletini açar/kapatır. FLATSHOT: Bakış açınıza göre, ekrandaki 3 boyutlu modelinizin, 2 boyutlu kontür çizimini hazırlar. GEOGRAPHICLOCATION: Ortam ışığı için coğrafi bir bölge seçilir. Buna göre gün ışığı değerleri atanır. HELIX: 2 boyutlu spiral ya da 3 boyutlu helezon çizmek için kullanılır. IMPRINT: 3 boyutlu bir objenin damga izdüşümünü çıkarır. JOGSECTION: Kesit nesnesine, sürüklenebilir bir parça ekler. LAYCUR: Seçilen nesnelerin katmanını çalışma katmanına çevirir. LAYDEL: Seçilen bir katmandaki tüm nesneleri siler ve katmanı çizimden çıkarır. LAYFRZ: Seçilen nesnelerin, ait oldukları katmanları dondurur. LAYISO: Seçilen nesnelerin katmanları dışındaki tüm katmanlar kapatılır. LAYLCK: Seçilen nesnelerin katmanları kilitlenir. LAYMCH: Seçilen nesnenin katmanını, hedef katmana çevirir. LAYMCUR: Çalışma katmanı, seçilen nesnenin katmanına çevrilir. LAYMRG: Seçilen katmanlardaki tüm nesneleri, yeni seçilen bir katmana aktarır. LAYOFF: Seçilen nesnenin katmanını kapatır. LAYON: Tüm katmanları açar. LAYTHW: Tüm katmanları çözer (THAW). LAYULK: Seçilen nesnenin katmanının kilidini açar. LAYUNISO: Son LAYISO ile kapatılan katmanları açar. LAYVPI: Seçilen nesnenin katmanı dışındaki tüm katmanları, sadece içinde bulunduğunuz VIEWPORT ta kapatır. LAYWALK: Mevcut tüm katmanları çizimde sırayla gösterir. LIGTHLIST, LIGHTLISTCLOSE: Model boşluğundaki tüm ışıkları listelemek için bir palet açar/kapatır. LIVESECTION: Seçilen kesit nesnesi üzerinde canlı kesit alma özelliğini açar. LOFT: Seçilen 2 kontür ile bir hat boyunca uzatılan bir 3 boyutlu katı oluşturur. MATERIALATTACH: Katmanlara RENDER malzemesi atar. MATERIALMAP: Seçilen yüzeyde, render malzemesi düzlemsel ayarları için araç tutamakları açar. MATERIALS, MATERIALSCLOSE: Render malzemesi kütüphane yöneticisi. PLANESURF: Düzlemsel yüzey yaratır. POINTLIGHT: Lamba ışığı. POLYSOLID: 3 boyutlu çoklu katı yaratır. PRESSPULL: Katıların çevre yüzeylerini çekmeye ya da itmeye yarar. PYRAMID: 3 boyutlu piramit çizmek için. RENDERCROP: Render için bir alan seçtirir ve sadece o alanı render yapar. RENDERENVIRONMENT: Render ayarları Ön ve arka bölgelerin ayarları. RENDERPRESETS, RPREFCLOSE: Render işlem ayarları. RENDERWIN: Render yapmadan render penceresini açar. SECTIONPLANE: 3 boyutlu bir katı için, seçilen düzlemden geçen bir kesit oluşturur. SPOTLIGTH: Spot ışık. SUNPROPERTIES, SUNPROPERTIESCLOSE: Güneş özellikleri ayarı (RENDER). SWEEP: Bir hat doğrultusunda, bir profili tarayarak yeni bir katı oluşturur. THICKEN: 2 boyutlu bir yüzeye kalınlık vererek 3 boyutlu bir katı oluşturur. VISUALSTYLES, VISUALSTYLESCLOSE: Autocad 2007?nin yeni grafik özelliklerini kullanarak, isim verilmiş ön ayarlar oluşturur. VSCURRENT: Açık olan VIEWPORT?ta görsel tarz ayarı yapar. VSSAVE: Görsel tarz ayarı saklar. WALKFLYSETTINGS: 3DFLY ve 3DWALK komutları için ayarlar. XEDGES: 3 boyutlu katıların ayrıtlatından yeni tel kafes nesneler oluşturur. |
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.