Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Eğitim - Öğretim - Dersler - Genel Bilgiler > Genel Bilgiler > Motorlu Taşıtlar

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
bmw, f800s

Bmw F800s

Eski 10-21-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Bmw F800s




Bmw F800S

İlk test sürüşümüzü BMW ÖZGÖRKEY (bornovada) gerçekleştirdimBu konuda bana çok yardımcı olan Savaş bey'e ve BMW ÖZGÖRKEY'e çok teşekkür ederim

Çok ilginç bir gündü rengine bayıldığım F800S i deneme fırsatım olacaktıİlk hazırlıklar ve genel bilgilendirmeden sonra motorun üzerinde idimSadece ben ve sarı F800S

Teknik Özellikler:

Yapı: Su soğutmalı paralel iki silindir, silindir başına 4 sübaplı, 4 zamanlı, çift denge miline sahip motor
Motor Hacmi: 798cc
BorexStroke: 82 mm x 75,6 mm
Beygir Gücü: 85 HP @ 8000 d/d
Tork: 86Nm @ 5800 d/d
Sıkıştırma: 120 : 1
Besleme: Elektronik Püskürtme
Egzoz: 3 yollu katalizör
Şehir içi tüketim: 3,4lt / 100km
Şehir dışı tüketim: 4,4lt / 100km
Yakıt: 95 oktan kurşunsuz
Alternatör: 400W
Vites kutusu: 6 ileri, tel debriyaj
Aktarım: Kayış
Ön çatal: 43mm teleskopik, ayarsız
Arka maşa: Tek taraflı maşa, sonsuz hidrolik ayarlı önyükleme(preload)
Ön/Arka yaylanma: 140mm / 140mm
Ön/Arka Fren: 320mm, 4'lü kaliper / 265mm tek kaliper, ABS
Ön/Arka lastik: 120/70-ZR-17 / 180/55-ZR-17
Kuru Ağırlık: 187kg
Islak Ağırlık: 209kg
Sele Yüksekliği: 820-790mm
Depo: 16lt(rezerv ile birlikte)
Rezerv: 4lt

teknik özelliklerine sahip F800s in hangi sınıfta oldugunu kestirmek zorÇift silindirli motor hastası ben bu motoru begendimO ses beni motosikletin üzerinde iken gayet tatmin etti

Sele Yüksekliğinin 86 cm oldugu f800s te benim ayaklarım tam olarak yere bastı(180 cm boyum) oturuş pozisyonu ise çok olmasada rahat+ bir özellik selenin arkasındaki dayanak oldukca iş görür vaziyette f800s te böyle çok işe yarayacak özellikler mevcut

Motosikleti 50 km kadar deneme fırsatı buldum Üzerinne ilk oturdugumda ne oldugunu tam kestiremediğim f800s yola girince gayet güzel performans sağladıÜzerinde 120/70-ZR-17 ön 180/55-ZR-17 arka lastik ebadı bulunan F800s te continental(benim denediğimde) lastik mevcuttu ve motosikletin tutuşu gayet iyi

F800s frenleri gayet iyi üzerinde abs standart olan f800s te ön tekerde 320mm, 4'lü oynar kaliper
arkada ise 265mm tek kaliper(tek disk), BREMBOnun BMW için ürettiği diskler mevcutSürüş sırasında özellikle test ettiğim frenler başarılıSavaş beyin uyarısınada değinmeden geçemiyeceğimFreni ezerek sıkıyoruz bu sayede duruşumuz mesafesi kısalıyorBu konuda genel bir araştırmam olacak











Motosiklette güç aktarımı arka tekerleğe sağ taraftan kayış yardımı ile sağlanıyorBu tarz bir motosiklette bunu görmek ilgi çekiciKompresyon sırasında biraz dikkatli olmak gerekiyor











Sanmayınki aşağıdaki resimdeki depo bende öyle sanmıştım fakat 2 resimde daha iyi anlıyacagınız üzere o depo değil arkadaşlar depo oturdugumuz selenin altındaBMW mühendisleri aerodinamide 14 lt lik bir fazlalıgın hesabını ince yapmış olmalılarki verdikleri cevap bu hakikatende viraj alırken bunu hissedilir derecede hissediyorsunuz






Göstergeler kontak kapalı durumda iken aşağıdaki gibi görünüyorManuel devir ve hız göstergesinin yanında dijital bir ekranManuel göstergeler gayet hoş ve karizmatik BMW bence iyi iş çıkarmış manuel olmasına ragmen gayet iyiGüvenli sürüşten bahsediyorsak ve intikal süremizi düşünecek olursak hız göstergesinin yukarıda olması çok mantıklı motosiklet üzerindeyken kendinizi kaptırdıgınızda hafifçe hız göstergesine bakmanız yeterli olacaktır






Peki dijital göstergede neler mevcutAşağıdaki resimde görebileceğiniz gibi dijital ekranımızda kocaman herkesin rahatlıkla görebilmesi için tasarlanmış bir vites göstergesi,benzin miktarı, ısı göstergesi,saat,odometre, 2 trip, ve hoşuma giden mevcut benzin ile kaç km yol yapabileceginizin ufak bir göstergesi bunların haricinde kronometre gibi ara ara ihtiyaç olabilecek bir özellikte mevcut ben dijital göstergeyi çok begendim fakat vites göstergesi biraz daha küçük olabilirdi






F800s te resimlere dikkatli bakarsınız süspansiyon ayarı ve darbe ayarı(2resimde) var süspansiyon ayarını cevirmesi biraz zor ama 2 özellikte bence çok işlevsel











İLgi çekici bir özelliğe değinecek olursak ABS nin standart oldugu bu motosiklette maşaların altına eğildiğimde görüyorumki bir direksiyon amörtisörü sorusunu sordugumda bununda ABS gibi standart oldugunu öğreniyorum ki yolda motorun asfalt üzerinde akmasına etkisi büyük











DİĞERLERİ















Forumacilcom Bmw F800S
Hakkında Bmw F800S





Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.