![]() |
Bmw F800s
Bmw F800S İlk test sürüşümüzü BMW ÖZGÖRKEY (bornovada) gerçekleştirdim.Bu konuda bana çok yardımcı olan Savaş bey'e ve BMW ÖZGÖRKEY'e çok teşekkür ederim.... Çok ilginç bir gündü rengine bayıldığım F800S i deneme fırsatım olacaktı...İlk hazırlıklar ve genel bilgilendirmeden sonra motorun üzerinde idim.Sadece ben ve sarı F800S Teknik Özellikler: Yapı: Su soğutmalı paralel iki silindir, silindir başına 4 sübaplı, 4 zamanlı, çift denge miline sahip motor. Motor Hacmi: 798cc BorexStroke: 82 mm x 75,6 mm Beygir Gücü: 85 HP @ 8000 d/d Tork: 86Nm @ 5800 d/d Sıkıştırma: 12.0 : 1 Besleme: Elektronik Püskürtme Egzoz: 3 yollu katalizör Şehir içi tüketim: 3,4lt / 100km Şehir dışı tüketim: 4,4lt / 100km Yakıt: 95 oktan kurşunsuz Alternatör: 400W Vites kutusu: 6 ileri, tel debriyaj Aktarım: Kayış Ön çatal: 43mm teleskopik, ayarsız Arka maşa: Tek taraflı maşa, sonsuz hidrolik ayarlı önyükleme(preload) Ön/Arka yaylanma: 140mm / 140mm Ön/Arka Fren: 320mm, 4'lü kaliper / 265mm tek kaliper, ABS Ön/Arka lastik: 120/70-ZR-17 / 180/55-ZR-17 Kuru Ağırlık: 187kg Islak Ağırlık: 209kg Sele Yüksekliği: 820-790mm Depo: 16lt(rezerv ile birlikte) Rezerv: 4lt teknik özelliklerine sahip F800s in hangi sınıfta oldugunu kestirmek zor.Çift silindirli motor hastası ben bu motoru begendim..O ses beni motosikletin üzerinde iken gayet tatmin etti... Sele Yüksekliğinin 86 cm oldugu f800s te benim ayaklarım tam olarak yere bastı(1.80 cm boyum) oturuş pozisyonu ise çok olmasada rahat.+ bir özellik selenin arkasındaki dayanak oldukca iş görür vaziyette f800s te böyle çok işe yarayacak özellikler mevcut... Motosikleti 50 km kadar deneme fırsatı buldum Üzerinne ilk oturdugumda ne oldugunu tam kestiremediğim f800s yola girince gayet güzel performans sağladı..Üzerinde 120/70-ZR-17 ön 180/55-ZR-17 arka lastik ebadı bulunan F800s te continental(benim denediğimde) lastik mevcuttu ve motosikletin tutuşu gayet iyi... F800s frenleri gayet iyi üzerinde abs standart olan f800s te ön tekerde 320mm, 4'lü oynar kaliper arkada ise 265mm tek kaliper(tek disk), BREMBOnun BMW için ürettiği diskler mevcut...Sürüş sırasında özellikle test ettiğim frenler başarılı.Savaş beyin uyarısınada değinmeden geçemiyeceğim...Freni ezerek sıkıyoruz bu sayede duruşumuz mesafesi kısalıyor..Bu konuda genel bir araştırmam olacak... http://frmsinsi.net/images/frmsinsim...sinsi.net_.jpg http://frmsinsi.net/images/frmsinsim...sinsi.net_.jpg Motosiklette güç aktarımı arka tekerleğe sağ taraftan kayış yardımı ile sağlanıyor..Bu tarz bir motosiklette bunu görmek ilgi çekici...Kompresyon sırasında biraz dikkatli olmak gerekiyor... http://frmsinsi.net/images/frmsinsim...sinsi.net_.jpg http://frmsinsi.net/images/frmsinsim...sinsi.net_.jpg Sanmayınki aşağıdaki resimdeki depo bende öyle sanmıştım fakat 2 .resimde daha iyi anlıyacagınız üzere o depo değil arkadaşlar depo oturdugumuz selenin altında.BMW mühendisleri aerodinamide 14 lt lik bir fazlalıgın hesabını ince yapmış olmalılarki verdikleri cevap bu hakikatende viraj alırken bunu hissedilir derecede hissediyorsunuz http://frmsinsi.net/images/frmsinsim...sinsi.net_.jpg Göstergeler kontak kapalı durumda iken aşağıdaki gibi görünüyor.Manuel devir ve hız göstergesinin yanında dijital bir ekran...Manuel göstergeler gayet hoş ve karizmatik BMW bence iyi iş çıkarmış manuel olmasına ragmen gayet iyi.Güvenli sürüşten bahsediyorsak ve intikal süremizi düşünecek olursak hız göstergesinin yukarıda olması çok mantıklı motosiklet üzerindeyken kendinizi kaptırdıgınızda hafifçe hız göstergesine bakmanız yeterli olacaktır... http://frmsinsi.net/images/frmsinsim...sinsi.net_.jpg Peki dijital göstergede neler mevcut..Aşağıdaki resimde görebileceğiniz gibi dijital ekranımızda kocaman herkesin rahatlıkla görebilmesi için tasarlanmış bir vites göstergesi,benzin miktarı, ısı göstergesi,saat,odometre, 2 trip, ve hoşuma giden mevcut benzin ile kaç km yol yapabileceginizin ufak bir göstergesi bunların haricinde kronometre gibi ara ara ihtiyaç olabilecek bir özellikte mevcut ben dijital göstergeyi çok begendim fakat vites göstergesi biraz daha küçük olabilirdi. http://frmsinsi.net/images/frmsinsim...sinsi.net_.jpg F800s te resimlere dikkatli bakarsınız süspansiyon ayarı ve darbe ayarı(2.resimde) var süspansiyon ayarını cevirmesi biraz zor ama 2 özellikte bence çok işlevsel... http://frmsinsi.net/images/frmsinsim...sinsi.net_.jpg http://frmsinsi.net/images/frmsinsim...sinsi.net_.jpg İLgi çekici bir özelliğe değinecek olursak ABS nin standart oldugu bu motosiklette maşaların altına eğildiğimde görüyorumki bir direksiyon amörtisörü sorusunu sordugumda bununda ABS gibi standart oldugunu öğreniyorum ki yolda motorun asfalt üzerinde akmasına etkisi büyük.... http://frmsinsi.net/images/frmsinsim...sinsi.net_.jpg http://frmsinsi.net/images/frmsinsim...sinsi.net_.jpg DİĞERLERİ...... http://frmsinsi.net/images/frmsinsim...sinsi.net_.jpg http://frmsinsi.net/images/frmsinsim...sinsi.net_.jpg http://frmsinsi.net/images/frmsinsim...sinsi.net_.jpg http://frmsinsi.net/images/frmsinsim...sinsi.net_.jpg http://frmsinsi.net/images/frmsinsim...sinsi.net_.jpg http://frmsinsi.net/images/frmsinsim...sinsi.net_.jpg http://frmsinsi.net/images/frmsinsim...sinsi.net_.jpg Forumacil.com Bmw F800S Hakkında Bmw F800S |
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.