|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
danışmandanışan, güçleştiren, ilişkisini, tutumlar |
![]() |
Danışman-Danışan İlişkisini Güçleştiren Tutumlar |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Danışman-Danışan İlişkisini Güçleştiren TutumlarDanışman-Danışan İlişkisini Güçleştiren Tutumlar - Otoriter Tutum : Danışanın karşısında üstün bir insan gibi davranmak, amirane bir tavırla akıl vermek, önerileri benimsemediği zaman ona kızmak ya da alınmak, konferans verir gibi konuşmak ve danışana kendisini anlatabilmesi için yeterince fırsat tanımamak danışanlarda öfke veya hayal kırıklığı oluşturabilir ![]() ![]() - Pasiflik : danışman danışma sürecinde pasif kalır, sözel ya da sözel olmayan yollarla tepki vermekten kaçınır ve hu tutumunu danışma boyunca sürdürürse danışanda kendisinin dinlenmediği ya da dinlense de anlaşılmadığı duygusu uyanabilir ![]() ![]() - Duygusal Konulardan Kaçınma : Bazı danışmanlar danışanla aralarındaki mesafeyi koruma kaygısı ile yoğun duygusal içerikli konulardan kaçınırlar ve konuşmaları, güvenli ve geleneksel konular içinde sürdürürler ![]() ![]() - Belirli Konulardan Kaçma : Bazı durumlarda danışmanlar ya kendilerinin yüzleşmek istemediği durumlardan kaçtıkları için ya da değer ve tutumlarından dolayı belirli konuları danışanla konuşmaktan kaçınmaktadırlar ![]() ![]() - Danışanı Dinlememe : Dinleme, etkili bir danışma sürecinin olmazsa olmazıdır ![]() ![]() ![]() - Yersiz Yere Güven Verme : Genellikle danışanı anlama sabrı göstermeyen ya da danışanın güvenini hemen kazanmak isteyen danışanlar, teselli amaçlı yersiz güven verebilmektedirler ![]() ![]() - Danışana Aşırı Derecede Samimiyet Gösterme : Danışmanın danışana aşırı derecede samimiyet göstermesi, danışanla arasındaki profesyonel sınırı koruyamaması, özellikle bağımlılık eğilimi fazla olan danışanların bağımlı olmasına, danışmana karşı farklı duygular hissetmelerine neden olabilmektedir ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Danışman-Danışan İlişkisini Güçleştiren Tutumlar |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Danışman-Danışan İlişkisini Güçleştiren Tutumlarİsteksiz Danışanlarla Gerçekleştirilen Danışma Kendi sorunlarını anlatmaya hazır olan gönüllü veya kendisi başvuran danışanlar ile danışma sürecine girmek kolaydır: danışmanın, danışanın süreci paylaşmasını sağlayacak bir başlangıç yapması yeterlidir ![]() ![]() ![]() Danışanların hepsi kendiliğinden gelmiş değildir ![]() ![]() ![]() Başkalarının baskıları ile danışma ortamına girdiklerinden isteksiz danışanların başlangıçtaki tutumları etkili danışmayı engelleyeceği bir nitelik taşımaktadır ![]() ![]() Benlik savunması eğilimi göstererek ve benlik dışında bir başkasını suçlayarak danışma ortamına gireceklerdir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Danışmanların isteksiz danışanlarla ilgilenmelerinin gerekli olup olmadığı önemli bir konudur ![]() ![]() Danışmanın yararlı olması için gerekli şartların isteksiz danışanlarda bulunmadığı açıkça görülmektedir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Birçok danışman için isteksiz danışanların danışmaları konusundan plan yapmak güçtür ![]() ![]() ![]() ![]() Yüzeysel teknikler danışanın danışmanla paylaştığı ortamda sorunlarını açık olarak anlatmasına sağlayacak tekniklerdir ![]() ![]() ![]() Danışanların direnmeleri konusundaki yoğun teknikler sorunla doğrudan karşılaşmayı amaçlar ve sorunla yüzyüze gelme durumlarının bütün ilkelerini kullanır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Her düzeyde örnekler seçmenin amacı danışmanların danışanların direnmeleri karşısında izleyebilecekleri yolları belirtmektedir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Eisenberg, S ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|