![]() |
Azrail (As) Bir Tane Olduğu Halde, Bir Anda Vefât Eden Bir Sürü İnsanın Ruhunu Nasıl Kabzediyor? |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Azrail (As) Bir Tane Olduğu Halde, Bir Anda Vefât Eden Bir Sürü İnsanın Ruhunu Nasıl Kabzediyor?Azrail (as) Bir Tane Olduğu Halde, Bir Anda Vefât Eden Bir Sürü İnsanın Ruhunu Nasıl Kabzediyor? Hakkında Azrail (as) Bir Tane Olduğu Halde, Bir Anda Vefât Eden Bir Sürü İnsanın Ruhunu Nasıl Kabzediyor? Azrail (as) Bir Tane Oldugu Halde, Bir Anda Vefât Eden Bir Sürü Insanin Ruhunu Nasıl Kabzediyor? Bu soruda da yine, beserî ölçü ve kistaslarin insani yaniltmis oldugunu görüyoruz ![]() ![]() ![]() ![]() Melek, tâbi bulundugu âlem itibariyla; hilkat ve mahiyeti, mükellefiyet ve vazifeleriyle tamamen farkli bir varliktir ![]() ![]() ![]() Melek, Arapça’da kuvvet demek olan “melk”den veya elçilik mânâsina gelen “mel’ek” kökünden türetilmistir ![]() ![]() Bu üstün vasiflar Cenâb-i Hakk’in yarattigi umum meleklerde bulunur ![]() ![]() ![]() Makro-âlemden mikro-âleme kadar, bütün degisme ve tahavvüller; bütün terekküp ve çözülmeler hep bu kuvvet ve elçilik temsilcisi meleklerin nezâretinde oldugu gibi, Allah’in “kelâm” sifatindan besere gelen tesriî emirler de, yine bu emin ve güçlü varliklar tarafindan temsil edilmektedir ![]() ![]() ![]() Melekler, o kadar esya ve hâdiselerin içindedirler ki, onlarsiz ne bir yagmur damlasi, ne de bir gök gürültüsü düsünmek mümkün degildir ![]() ![]() Bu itibarla, Yaratanla yaratik arasinda vasita olan ve Yaratici’nin muhtesem kudretine dayanarak, atomlardan nebülozlara kadar genis bir sahada, melekûtî güç ve kuvvetin nezâret ve tasarrufunun vazifelileri olan melekleri besere benzetmek ve beser için zarûri olan bir kisim kayitlari onlar için de vârit görmek, bir düsünce inhirafi ve bir cehâlet ifadesidir ![]() Evet; eger melek de, insanlar gibi sirtinda maddî bir ceset tasiyip çözülme ve dagilmaya mâruz kalsa ve her canli gibi zaman tarafindan asindirilsaydi, onun hakkinda verecegimiz hükümlerde, insani, bir ölçü, bir mikyas kabul etmek mümkün olurdu ![]() ![]() ![]() Melekler, yaratilis itibariyla da insandan farklidirlar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Günes gibi parlak cisimlerin, bir tek sey olmalariyla beraber, her seffaf cisimde aksiyle görüldügü, her göz bebegine bir anda girebildigi gibi, varliklari “nur”dan olan melekler dahi, ayni anda pek çok ruha birden aksedebilir, binlercesi ile bir anda muâmelede bulunabilirler ![]() Kaldi ki, mahiyetleri lâtif olan melekler, günes gibi maddî ve kesif seylerden de çok farklidirlar ![]() ![]() ![]() ![]() Bu madde ötesi seyyâliyet ve cevvâliyet cismin ragmina ikinci varligin daha aktif oldugunu gösterdigi gibi, ruh’a nispetle daha cevvâl olan melâike’nin tabiat kanunlarinin üstündeki fonksiyonuna isaret etmektedir ![]() Melâike ve ruhlarin temessülleri öteden beri bilinen seylerdir ![]() ![]() Cebraîl’in (as) degisik suretlerde görünmesi ve hangi hâdise münasebetiyle gelmisse, o hâdiseye göre sekil almasi; meselâ, vahiy esnasinda elçilik vazifesine uygun bir sekilde; muhârebe sirasinda da bir muhârip suretinde zuhûr etmesi gibi durumlar, hep temessüle misal olabilecek seylerdir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hak dostlarinin, buna benzer sekilde, gayp âleminin erleriyle temaslari sayilmayacak kadar çoktur ![]() ![]() ![]() Bu meselenin tamamini, melâike, temessül ve ruhlarla alâkali hususlarin tafsilen anlatildigi yerlere havale ederek, netice olarak diyebiliriz ki; her varlik aynalarda misaliyle göründügü gibi, melek de kendisine ayna olabilecek her yerde görünebilir, hem de maddî ve kesif cisimler gibi, sadece sekil olarak degil, ayniyla ve bütün fonksiyonlariyla görünebilir ![]() ![]() ![]() Bu hususta onun bir fert olmasinin hiçbir zarari yoktur ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Azrail (As) Bir Tane Olduğu Halde, Bir Anda Vefât Eden Bir Sürü İnsanın Ruhunu Nasıl Kabzediyor? |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Azrail (As) Bir Tane Olduğu Halde, Bir Anda Vefât Eden Bir Sürü İnsanın Ruhunu Nasıl Kabzediyor?Misyonerler, Hiristiyan ruhânîleri ve Kur’ân hizmetkârlari çok dikkat etmeliydiler ![]() ![]() ![]() Ikinci Cihan Savasinin bir cephesinde dinsizlik rejimi komünizm vardi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Durum nazikti ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() “Ehemmiyetli bir endise ve bir tesellî kalbime geliyor ki: Bu genis bogusmalarin neticesinde eski Harb-i Umumîden çikan zarardan daha büyük bir zarar, medeniyetin istinadi, menbai olan Avrupa’da Deccalâne bir vahset dogurmasidir ![]() ![]() Bu Deccalâne cereyan komünizmden baska birsey degildi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Eskiden Hiristiyan devletleri Ittihad-i Islâma taraftar degillerdi, fakat komünistlik ve anarsistlik çiktigi için hem Amerika, hem de Avrupa devletleri ittihad-i Islâma da taraftar olmaya mecburdular ![]() ![]() Ittihad-i Islâmin tesekkül etmesi demek ise Hz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 13 Aralik 1992’de papalik 627 sayfalik bir kitap yayinladi ![]() ![]() ![]() “Insanlar, diger insanlarin yaptiklari kànunlara degil, Ilâhî kanunlara itaat etmelidirler ![]() Tevhid inancinin tüttügü eserde teslis ise söyle ele aliniyor: “Teslis akidesini tek Allah inancina göre izah etmek imkâni kalmamistir ![]() ![]() 1967’den bu yana papalik “Dinler Arasi Diyalog Konseyi Baskani” sifatiyla Müslümanlarin Ramazan bayramlarini tebrik ediyor ![]() “Aziz Müslüman hemsireler ve kardesler! Sizlerin oruç ve namaza bagliliginiza saygi duyan biz Isevîler, Allah’in bir nimeti olan baris ve huzura kavusmak için birlikte çalismayi arzu ediyoruz ![]() Sizler mü’min ve Müslümanlar olarak farz olan Ramazan orucunu tutmanin verdigi yüksek duyguyla gâyet iyi biliyor ve idrak ediyorsunuz ki, gerçek huzur ve barisin temini Allah’tan gelen bir yardim ve nur olmadikça mümkün degildir ![]() ![]() Cenab-i Allah’a duâ ederiz ki, bizlere Müslümanlar ve Isevîler olarak karsilikli yardimlasma ve diyalog ile huzur ve barisi temin etmek için zorluklara dayanacak bir güç ve kuvvet ihsan etsin ![]() 1996 yilinda Dinlerarasi Diyalog Papalik Danisma Kurulu Baskani Kardinal Francis Arinze ise, Ramazan Bayrami münasebetiyle Islâm dünyasina yönelik mesajinda, hem Müslümanlarin bayramlarini tebrik ediyor, hem de Müslümanlar ile Hiristiyanlar arasindaki iliskilerin gelistirmesi, birbirlerine tahammülden öte daha ileri ve derin bir seviyeye varmasi gerektiginden söz ediyordu ![]() ![]() ![]() ![]() Hz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dipnotlar --------------------------------------------------------- 1 ![]() ![]() 2 ![]() ![]() 3 ![]() ![]() 4 ![]() ![]() 5 ![]() ![]() 6 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 7 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 8 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 9 ![]() ![]() 10 ![]() ![]() 11 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 12 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 13 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 14 ![]() ![]() 15 ![]() ![]() 16 ![]() ![]() 17 ![]() ![]() 18 ![]() ![]() 19 ![]() ![]() 20 ![]() ![]() ![]() ![]() 21 ![]() ![]() 22 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 23 ![]() ![]() 24 ![]() ![]() 25 ![]() ![]() ![]() ![]() 26 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 27 ![]() ![]() ![]() ![]() 28 ![]() ![]() 29 ![]() ![]() 30 ![]() ![]() 31 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 32 ![]() ![]() ![]() ![]() 33 ![]() ![]() ![]() 34 ![]() ![]() ![]() 35 ![]() ![]() 36 ![]() ![]() 37 ![]() ![]() 38 ![]() ![]() 39 ![]() ![]() 40 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 41 ![]() ![]() ![]() ![]() 42 ![]() ![]() 43 ![]() ![]() ![]() 44 ![]() ![]() 45 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 46 ![]() ![]() ![]() 47 ![]() ![]() 48 ![]() ![]() 49 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() * Lüd, Kudüs'e 68 km uzaklikta on bes bin nüfuslu bir kasabadir ![]() 50 ![]() ![]() 51 ![]() ![]() 52 ![]() ![]() ![]() 53 ![]() ![]() 54 ![]() ![]() ![]() ![]() 55 ![]() ![]() 56 ![]() ![]() ![]() 57 ![]() ![]() ![]() 58 ![]() ![]() ![]() 59 ![]() ![]() 60 ![]() ![]() 61 ![]() ![]() 62 ![]() ![]() 63 ![]() ![]() 64 ![]() ![]() 65 ![]() ![]() ![]() 66 ![]() ![]() ![]() 67 ![]() ![]() 68 ![]() ![]() ![]() 69 ![]() ![]() ![]() ![]() 70 ![]() ![]() ![]() 71 ![]() ![]() 72 ![]() ![]() 73 ![]() ![]() ![]() ![]() 74 ![]() ![]() ![]() 75 ![]() ![]() ![]() 76 ![]() ![]() 77 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 78 ![]() ![]() ![]() 79 ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|