Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Forum İslam > İslami Genel Konular > Sorularla İslamiyet

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
bid’at, farklı, ictihad, sünnet

Bid’At, Sünnet Ve Farklı İctihad

Eski 10-11-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Bid’At, Sünnet Ve Farklı İctihad




Bid’at, sünnet ve farklı ictihad
Hakkında Bid’at, sünnet ve farklı ictihad




Bid’at, sünnet ve farkli ictihad
Sual: Imam-i Rabbani, namaza dururken niyeti dil ile söylemek bid'at der Bid’ati hasene’yi kabul etmez Simdi, dil ile niyet eden bid’at mi islemis oluyor? Bid’ati hasene diyen âlimler yanlis yolda midir?
CEVAP
Farkli ictihad rahmettir Âlimin birisi bir meseleye bid’at öteki caiz, hatta sünnet diyebilir Fikihta böyle sayisiz mesele vardir Yani müctehidlerin farkli ictihadlari çoktur Imameyne göre sünnet, imam-i a’zama göre vacip olanlar var Mesela bugünkü ikindi namazinin baslama vakti imameyne göre bildirilmistir Imam-i a’zama göre o vakitte ikindi kilinsa, vakti girmedigi için sahih olmaz Bu mezhep içinde oldugu gibi mezhepler arasinda da böyledir Mesela kurban kesmek, Hanefi’de vacip, diger üç mezhepte sünnettir Bayram namazi kilmak da öyledir Deniz hasarati yedigi için Safiileri kötülemek caiz olur mu? Safii’de sünnet olan sey, Hanefi’de bid’attir Mesela her farzdan sonra âyet-el kürsi okumak Safii’de sünnet, Hanefi’de bid’attir [Hanefi’de farzdan sonra degil, namaz bittikten sonra okumak sünnettir] Farkli ictihadlardan dolayi âlimler suçlanmaz

Namazda niyetin kalb ile yapilmasi dört mezhepte de farzdir Sadece dil ile yapilmasi hiçbir mezhepte caiz degildir, kalbin de hazir olmasi lazimdir Kalb ile beraber dil ile söylemeye izin verilmis, hatta müstehab oldugunu bildiren âlimler de olmustur Namazda parmak kaldirmak da böyledir Bid’at ve sünnet diyen âlimler vardir Bu durumda bizim gibi avam ne yapacaktir? Dinde eksik bir sey birakilmamistir, bu da bildirilmistir Tercih erbabi âlimlerin, müftâbih kavil olarak bildirdiklerine, yani onlarin seçtigi söze uyariz, mesele kalmaz Sünnet veya bid'at denilen bir seyi yapmamak gerektigi, Berika, Hadika ve Ibni Abidin’de bildirilmektedir Dinimizde çözülmemis hiçbir mesele yoktur

Islam âlimleri, bid'ati, Bid'at-i hasene ve Bid'at-i seyyie diye ikiye ayirmislar, mektep, kitap gibi sonradan çikanlara Bid'at-i hasene demislerdir Hadika’da (Böyle bir bid'at, bir ibadetin yapilmasina yardimci oldugu için, dinimiz izin verir) buyuruldu Imam-i Rabbani hazretleri ise, dinin izin verdigi böyle faydali seylere, bid'at kelimesini bulastirmamak ve bunlara Sünnet-i hasene [iyi is] demek gerektigini bildirir Sünnet, burada yol, is demektir Yolun, isin iyisi de, kötüsü de olur Hadis-i serifte, Sünnet-i hasene [iyi çigir] açanlar övülüyor, Sünnet-i seyyie [kötü çigir] açanlar kötüleniyor (Müslim)

Imam-i Rabbani hazretleri, bid’at-i hasene’yi kabul etmiyor gibi göstermek yanlistir O sadece verilen ismi uygun bulmuyor Mesela bid’at için pislik dense, iyi pislik, kötü pislik diye ayirmamali diyor, madem yapilan iyi bir sey ise ona sünnet-i hasene = iyi is demeli, bid’at kelimesini güzel islere bulastirmamali buyuruyor


Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.