|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
arayışları, geçirilmesi, gözden, hizmetlerin, uygulama, yeni |
![]() |
Hizmetlerin Gözden Geçirilmesi Ve Yeni Uygulama Arayışları |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Hizmetlerin Gözden Geçirilmesi Ve Yeni Uygulama ArayışlarıHİZMETLERİN GÖZDEN GEÇİRİLMESİ VE YENİ UYGULAMA ARAYIŞLARI Sokakta yaşayan ve çalışan çocuklara hizmet vermek ve bu çocukları, sokaktan uzaklaştırmak amacıyla, 1997 yılından bugüne kadar, Çocuk ve Gençlik Merkezleri aracılığıyla hizmet götürülmesine rağmen gün geçtikçe sayılarının arttığı tespit edilen sokakta yaşayan, sokakta çalışan, madde kullanan, ticari cinsel sömürüye maruz kalan kız çocukları gibi ihtiyaç gruplarına, hizmet ağı oluşturmak amacıyla yeni uygulamalara ihtiyaç olduğu açıktır ![]() ![]() Yukarıda bahsettiğimiz tüm ihtiyaç grupları, özel bir çalışma ve uzmanlaşmış kurumlar gerektirmektedir ![]() ![]() ![]() ![]() Sokaktaki çocuk olgusu, pek çok sorunu içinde barındırdığından dolayı, çözümü de çok sektörlü bir çalışmayı gerektirmektedir ![]() Bugüne kadar sokaktaki çocuk sorununun çözümüne ilişkin tüm beklentiler, Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumuna yönelmişse de, bugün ülkemiz gündemindeki yerini koruyan sokaktaki çocuk sorununun çözümüne ilişkin çok sektörlü bir yaklaşımın geliştirilememesi nedeniyle, başarı oranı beklenilenin çok altında kalmaktadır ![]() Bu sorunun çözümüne ilişkin, ilgili kurum olarak, sorumluluğumuzu bilmekle beraber, Milli Eğitim Bakanlığı, İçişleri Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı ve özellikle Yerel Yönetimlerle, sorunun çözümü için aktif bir işbirliğine gidilmemesi halinde, çözüm arayışları sonuçsuz kalmaya devam edecektir ![]() Sokaktaki çocuk sorununa ilişkin bahsettiğimiz hizmet modelleri, sorun ortaya çıktıktan sonra neler yapılması gerektiğiyle ilgili çalışmaları kapsamaktadır ![]() Oysa, sorunun önlenmesi aşamasında yeterli hizmetler üretilmediği taktirde , tüm bu çalışmalar yetersiz kalacak ve sokaktaki çocuk sokaktaki yetişkine dönüşerek tüm toplumu tehdit eder bir hale gelecektir ![]() Sorunun önlenmesine yönelik çalışmalarda, koruyucu ve önleyici hizmetlerde, öncelikli görev devlete düşmektedir: Yoksulluk, göç ve işsizlik gibi ![]() Ancak, sorun, günceldir ve önemlidir ![]() ![]() ![]() Yerel yönetimler, sorumlu oldukları sınırlar içerisinde bulunan, öncelikle varoşlarda ve imkanların tamamı zorlanarak tüm mahallelerde çocuk ve gençlerin kullanımı amacıyla spor ve kültürel etkinliklere uygun ortamları hazırlayarak, çocukların şehrin merkezine akışını durduracak tüm etkinlikleri sunmak, bunun yanısıra, SHÇEK, MEB ve İÇİŞLERİ BAKANLIĞI ile bağlantılı olarak çocukların ailelerine yönelik eğitim ve sosyal destek hizmetlerini geliştirmek durumundadır ![]() Çocuğun sokağa çıkmasındaki ilk adım, sokakta çalışma olgusu ile başlamaktadır ![]() ![]() Sokakta çalışan çocukların yoğunlukla bulunduğu her mahallede Toplum Merkezi veya yerel yönetimlerce açılması beklenen, yerel bürolar bulundurulmalıdır ![]() ![]() ![]() Çocukların bir merkezde toplanarak burada çeşitli etkinliklere katılımı yoluna gidilmeyecektir ![]() ![]() ![]() Çocuğun bulunduğu bölgeden uzaklaşarak kentin merkezinde hizmet veren Çocuk ve Gençlik Merkezlerinde faaliyetlere katılması yerine, çocuğun kendi ailesi ve çevresi içerisindeki koşullarını iyileştirerek, aile bağlarının kopmasını engelleyici çalışmalar yürütecek şekilde yapılanacaktır, bu yapılanma da Toplum Merkezleri ile mümkün gözükmektedir ![]() Sonuç olarak sorunun çözümüne yönelik hizmet modelinin uygulanması aşamasında, Milli Eğitim Bakanlığı, İçişleri Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Sivil Toplum Örgütleri ve özellikle Yerel Yönetimlerle işbirliği yapılmalıdır ![]() |
![]() |
![]() |
|