![]() |
İslâm Nazarında Örtünme Nasıldır? |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() İslâm Nazarında Örtünme Nasıldır?İslâm Nazarında Örtünme Örtünme, kitab, sünnet ve icmâ-i ümmetle sabit kati bir emirdir ![]() ![]() ![]() Bu emir Allah'ın emridir ![]() ![]() Örtü hakkında Kur'ân'daki nas, iddiaların aksine oldukça açıktır ![]() ![]() ![]() Bu satırları okuduktan sonra tesettür hakkında hala bir tereddüde kalan olursa, derhal kaynaklara müracaatla hakikati öğrenebilir ![]() ![]() İlk zikredeceğimiz delil Ahzab sûresinin 59 ![]() ![]() Diyanet işleri eski başkanlarından Ömer Nasuhi Bilmen hocaefendi bu âyet-i kerimenin mealini şöyle yapmaktadır ![]() ![]() ![]() ![]() Burada, Ömer Nasuhi hoca metinde geçen "cilbab" kelimesini "ferace" olarak terceme etmiştir ![]() ![]() Yine istanbul eski müftü vekillerinden, -umumen itibar gören bir meal sahibi- A ![]() "—Ey Peygamber, hanımlarına, kızlarına ve müminlerin kadınlarına söyle, (kendilerini baştan aşağı örten) elbiselerini giyinip örtünsünler, işte böyle giyinmeleri (iffetli) tanınıp da ahlaksızlar tarafından) eziyet edilmemelerine daha elverişlidir ![]() ![]() Bu meale göre de "cilbab", kadının vücudunu baştan aşağı örten, onları kim oldukları tanınmayacak kadar kapatan elbiseler olarak tarif edilmiştir ![]() ![]() "Cilbab, kadının vücudunu kaplayan bir çeşit çarşaftır ![]() ![]() ![]() Tefsir ve meâllerdeki: cilbab, mülâa, ferace, ve bürük malum çarşafın karşılığıdır ![]() ![]() İşte, müslümanları dinlerinden ayırmak isteyen sahte din adamları bu ayeti saptırarak örtünün farziyetini gizlemek istemişlerdir ![]() ![]() ![]() Meseleye mükemmel bir şekilde açıklık getiren ikinci delil de Nur Suresi, 31 ![]() ![]() Ömer Nasuhi Bilmen Hocaefendi bu âyet-i kerimenin mealini şöyle yapmıştır: "— Ve mü'min kadınlara da söyle: —Gözlerini sakınsınlar ve avretlerini muhafaza etsinler ve zinetlerini açmasınlar, onlardan her zahir (açık) olan müstesna ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Burada örtünmenin sınırları "zinetleri kendiliğinden gözükenler müstesna örtünün yakalar üzerinden sarkıtılması" ibaresiyle çizilmiştir ![]() Bu sınırları daha iyi kavrayabilmek için gözlerimizi tekrar Celaleyn ibarelerine çevirelim: "— Gözlerini, (bakmaları helal olmayan şeylerden) sakınsınlar, avret mahallerini (yapmaları haram olan şeylerden) muhafaza etsinler ![]() Zinetlerini de kendiliğinden gözüken azalar, (eller ve yüz) hariç göstermesinler (açığa vurmasınlar) ![]() ![]() ![]() Baş örtülerini yakalarının üzerine sarkıtsınlar (yani başlarını, boyunlarını ve göğüslerini peçe veya bürük denilen örtüyle kapasınlar ![]() (Ellerle yüzün haricindeki gizli) zinetlerini de açığa vurmasınlar ![]() Celaleyn tefsirinden anlaşıldığına göre, mahrem olan uzuvlar eller ve yüz hariç bütün vücuttur ![]() ![]() Fakat Fikri Yavuz hoca da mealinde, örtülmesi gereken zinet kelimesini: "Süslerin takılı olduğu boğaz, baş, gerdan, kol, bacak ve kulaklar gibi yerler" olarak tefsir etmiştir ![]() Ayrıca ilk türkçe tefsir sahibi meşhur Elmalın Hamdi Yazır da tefsirinde "cilbab" kelimesini "Baştan aşağı örten çarşaf, ferace veya çar" olarak tefsir etmiştir ![]() Bu iki ayetin terceme ve tefsirlerinden anlaşılacağı üzere örtünme kesin olarak farzdır, islâm'ı kabul ettiğini iddia eden bir kişinin bu kati farzı inkar etmesi asla mümkün değildir ![]() Diğer birçok ayeti kerime de doğrudan veya dolaylı olarak tesettüre işaret edilmiştir ![]() Onlardan, tesettürün ana mesnedine, bir nevi tarihçesine ve tesettüre riayet etmemenin tehlikelerine işaret eden Araf suresi 27 ![]() " Ey Adem oğulları! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() -Ey Adem oğulları! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İslâm hukukunun ikinci kaynağı olan sünnete baktığımızda bu meselenin hiçbir şüpheye mahal kalmayacak şekilde açıklandığını ve bizzat yaşandığını görürüz ![]() Bu hususu isbat etmek için sadece şu, Hadis-i şerif bile hiçbir yoruma ihtiyaç bırakmaksızın kafidir: "Hz ![]() ![]() ![]() İşte İslâm'ın örtü hakkındaki nihai hükmü budur, İslâm peygamberinin baldızına hitaben söylediği bu sözler bütün İslâm ümmeti için örtü hakkındaki hükmü koymuştur ![]() Medine'ye hicret edilip tesettür ayetleri indikten sonra islâm'a inanan bütün kadınlar tereddütsüz tesettüre uymuş, eski sakat adetlerini hiç duraksamadan bir kenara bırakmışlardır Onlar örtülerine büründüklerinde ne toplumda aşağılanmış ne de hürriyetlerinden bir şey kaybetmişlerdir ![]() ![]() İşte şu aşağıdaki hadisi şerif bu hali tasvir etmektedir: "Hz ![]() — Vallahi ben Allah'ın kitabını tasdik, onun indirdiğine iman bakımından Ensar kadınlarından daha faziletlisini görmedim ![]() ![]() ![]() ![]() Sonuç olarak, İslamiyet kadına örtünmesini emretmiş, ona ve yalnızca kocası için açılma izni vermiştir ![]() ![]() "Hz ![]() ![]() ![]() — Bir kadın, kocasının evinden başa bir yerde elbisesini üzerinden çıkarırsa, o kadın Rabbi ile kendi arasını helak etmiştir ![]() Yine giyimde hile yaparak, hem hevalarına uyup hem de kendilerini Allah'ın emrine uyuyor gösterenler de müthiş bir şekilde tehdit edilmişlerdir, islâm'ın örtünme sınırları taviz kabul etmez ![]() ![]() "Ebû Hüreyre (r ![]() — Ümmetimden henüz görmediğim cehennemlik olan iki sınıf vardır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İşte bunlar, müslüman kadının el ve ayakları müstesna bütün vücutlarını örtmesini gerektiren ayet ve hadislerdir ![]() ![]() ![]() Emrin katiyyeti ve tesettürün farziyeti böylece anlaşıldıktan sonra, hala-İslâm'da tesettürün olmadığını, çarşafın kadınlarının güzelliklerini saklamak isteyen eski bir toplumdan kaldığını iddia edenlere sorarız ![]() Onlar bu iddialarını acaba hangi delile ve hangi yetkiye dayanarak ileri sürüyorlar ![]() Hayır, islâm dininin Kur'ân'dan ve Sünnetten başka hiç bir kaynağı yoktur ![]() ![]() Güçleri ve yetkileri ne olursa olsun insanlardan hiçbirisinin kendi aklına ve arzularına dayanarak islâm'ın hükümleri hakkında söz söyleme, Allah'ın sınırlarıyla uğraşma hakkı yoktur ![]() İslâm dininin kanun koyucusu yalnızca Allah'tır ![]() ![]() ![]() Kur'ân'da varid olan bir emri yok iddia eden bir şahıs ve o emri kaâle almayarak kendi bildiğince amel eden veya onu hafife alan küçümseyen bir şahsın islâm'la bütün bağları kopmuş, artık o kendi arzusu doğrultusunda kurduğu yeni dine inanmış sayılır ![]() Kur'ân âyetleri hakkında, toplum vicdanında kurduğu korku ağlarına güvenerek sorumsuzca tasarrufta bulunmaya kalkışan kişi müslümanlar nazarında suçludur ![]() ![]() ![]() Tekrarlıyoruz; Kur'ân'da örtünme kati olarak zikredilmiştir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Müslüman kadını örtünmek zorundadır ![]() ![]() ![]() ![]() Kafir toplumları, eninde sonunda tesettüre sığınmak zorundadırlar ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|