|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
doğar, felsefeinsan, sarhoş, uykuda, ölür or jbennett |
![]() |
Felsefe-İnsan Sarhoş Doğar,Uykuda Ölür/J.Bennett |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Felsefe-İnsan Sarhoş Doğar,Uykuda Ölür/J.Bennett“İnsan sarhoş doğar ve uykuda ölür ![]() “Çocukluğumuzda bize zenginliğin fakirlikten daha mutlu bir hal olduğu insanların hayattaki statülerine göre veya sahip oldukları maddi şeylere göre güzellikeğitim veya yeteneklerine göre üstün veya aşağı oldukları söylendi ![]() ![]() ![]() İnsanlarda görülen büyüklük halinin bireysel bir mutluluk hali olduğu eğlencelerde eğlenileceği seçkin tanıdıkların dışarıdan parlak görüleceği başkaları tarafından takdir edilmenin gerekliliği onların beğenisini kazanamamanın bizi güçsüz bir duruma düşüreceği kitap resim ve müziğin kişiliğimizi geliştireceği bir iş yapmadan boşu boşuna vakit geçirmenin hoşa gideceği hiçbir şey yapmamanın mümkün olduğu şöhrete güç ve ünvanlara sahip olmanın başarı kazanmanın gerçek değerler olarak kabul gördüğüne inanmamız öğretildi ![]() Bir Hindu metninde şöyle anlatılıyor: “Bizler öte alemden yuvarlanıp havanın içine düşeriz ve ondan sonra bu kaskatı gezegene girmek için ana rahmini bir geçiş yolu olarak kullanırız ![]() ![]() ![]() ![]() Başka bir hikayede rahimdeki doğmak üzere olan bir çocuktan bahsedilir ![]() ![]() Çocukların kendi ruhsal potansiyelleriyle irtibat haline geçmesine yardımcı olmanın her ana babanın vazifesi olduğunu unutmamalıyız ![]() ![]() ![]() Ne İçin Yaşıyoruz? adlı kitabında John Bennett şöyle söylüyor: “Nasıl ki insan kendi saçından çekip kendini tutup çıkaramazsa kişinin kendisini etkileyip etkilemeyeceği de hazırlığına bağlıdır ![]() ![]() ![]() ![]() Çocuk çaresiz ve bağımlıdır bu iş annesi babası ve öğretmenleri tarafından dürüstlükle yapılmadıkça eğer kaderini ona yakışan bir biçimde gerçekleştirecekse gerekli olan tek şeyde kusurlu olarak yetişkinlik çağına gelecektir ![]() Kabul edilmelidir ki bir çocuğun yetiştirilmesi bu temel gereksinimler açısından ciddi biçimde kusurlu ise hiç de kendi hatası olmaksızın o çocuk olabileceğini olmak fırsatından yoksun kalacaktır ![]() ![]() ![]() Peki çağdaş insanlık ne yapmaktadır? Çocuklar doğduklarında neredeyse doğuştan boşluk bencillik kendine fazla önem verme güvensizlik hilekarlık kolaylıkla etki altında kalma başkalarına bağımlılık ve varlıklarının tam kökünde ve merkezinde bulunan kendini beğenme gibi özellikleri onlarda kaçınılmaz olarak yaratacak olan etkilere maruz bırakılırlar ![]() Tutum ve davranışlarımızda duygularımızda ve düşüncelerimizde telkinin ne kadar önemli bir yeri olduğunu bir kez daha anlıyoruz ![]() ![]() ![]() “Diğer insanların iyi ya da kötü yargılamalarına müracaat etmeksizin içsel olarak yapılan kişinin kendi hakkındaki kendi tarafsız yargısının kişinin kendi hareketlerinin temeli olması gerektiği anlayışını çocuklarda geliştirmek için hiçbir etkili adım atılmamıştır ![]() Eğitimin amacı insan kaderinin varlığın değişimini içerdiğini henüz düşünmeye başlamamış bireyler tarafından bile genel kabul göreceğine inandığım kavramlarla formüle edilebilir ![]() Örneğin şöyle yazabiliriz: “Eğitimin amacı kendine ve içinde yaşadığı dünyaya karşı yükümlülüğünü anlayan bu yükümlülüğünü yerine getirme gerekliliğini hisseden ve bunun için gerekli fedakarlık ve gayretleri göstermeye muktedir bağımsız bir varlık ortaya çıkarmaktır ![]() * Ne İçin Yaşıyoruz? J ![]() |
![]() |
![]() |
|