![]() |
10.000 Teorisi Ve Big-Bang'in Çöküşü Makale |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() 10.000 Teorisi Ve Big-Bang'in Çöküşü Makale10 ![]() ![]() Atom-altı parçacıklardan başlayıp molekül düzeyine; oradan, proteinin çok karmaşık yapısından eşsiz bir fabrika olan hücreye; daha sonra gerek bitki ve hayvan ve gerekse mükemmel bir varlık olan insana kadar canlılık sürecinde mükemmel bir komplekslik göze çarpar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu durumda mevcut yapılar aşama-aşama, ilkellikten mükemmelliğe doğru gelişmiş olamaz ![]() ![]() ![]() Kâinatın/bütünün parçalarıyla arasında sımsıkı bir bağ vardır ![]() ![]() Tamamlanamamış bir yapı eksik olduğundan dolayı aynı zamanda anlamsızdır da ![]() ![]() ![]() ![]() Öyleyse canlılık nasıl başlamıştır?? Bu durumda verilecek cevap: “topluca, aniden ve bir-anda yaratılmış” olacaktır ![]() ![]() ![]() ![]() Bilindiği gibi canlı organlardan biri olan gözün bütün parçalarının aynı-anda şekillenmesi gerekir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Şimdi de dünya-dışı bir ortam için aynı mantığı kuralım ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dünyanın ve gezegenlerin bu özel yapıları, durumları ve yerleri aşama-aşama, ilkelden kompleksliğe doğru gelişerek oluştuğu düşünüldüğünde, yerlerinde ve yapılarında ister-istemez değişme olacağını görecektik ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Eksik yapı, bir nevi hatalı yapıdır ![]() ![]() ![]() Peki, canlılık için söylediğimiz bu kural, cansızlar için de geçerli olamaz mı? Allah, bütün dünyadaki ve evrendeki cansız varlıklar dediğimiz (cansız olup-olmadığı tartışılır) galaksilerden yıldızlara, yıldız sistemlerinden gezegenlere kadar bütün maddeyi ve canlılığı bir-anda yaratmış olamaz mı?? Allah bir âyetinde; “O, bir şeyin olmasını dilediğinde yalnızca ol der ve o şey hemen oluverir” der ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Aslında buradaki problem, “yekün” kelimesinin ne anlama geldiğidir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Allah işini tam yapar ![]() ![]() "Andolsun ki Biz gökler ile yeri ve ikisi arasında olan şeyleri al*tı günde yaratmışız ve Bize hiç bir yorgunluk da gelmemiş*tir" ![]() Alimler “gökler yaratılmadan “gün” olamaz” diye düşündükleri halde, gökler henüz oluşmamışken “zaman” belirten “devir” gibi ifadeler kullanıyorlar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
10.000 Teorisi Ve Big-Bang'in Çöküşü Makale |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() 10.000 Teorisi Ve Big-Bang'in Çöküşü MakaleGün kelimesinin çabukluk ifade ettiğine dair bir örnek verelim: “külle yevmin hüve fî şe’n” = “O her gün yeni bir iştedir”(Rahman 29) Âyetteki “gün” kelimesi aslında “an” anlamındadır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kâinatın bu mükemmel düzeni, kâinatın adaletidir ![]() ![]() ![]() Allah, Kur’an’ın bir çok âyetlerinde (Yunus 3, Furkan 59, Secde 4, Kâf 38, Hadid 4, A’raf 54, Hud 7, ) “altı gün”de yaratılıştan bahsediyor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kur’an, “mübin” yâni açık ve anlaşılır olduğu için, içinde geçen rakamlar üzerinde zorlama yorumlar yapmak yanlış olur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() “Gün”-“yevm” kelimesi belirli geliyorsa, yâni rakamla birlikte verilmişse o rakamı doğru kabûl etmek gerekir ![]() ![]() “Gündüzün bir saatinden başka hiç ömür sürmemişler gibi onları bir arada toplayacağı gün, onlar birbirlerini tanımış olacaklar” ![]() “Kıyamet-saatinin kopacağı gün, suçlu-günahkarlar, tek bir saatin dışında (dünya hayatı) yaşamadıklarına and içer*ler ![]() Mehmed Alagaş bu âyetleri yorumlarken şöyle diyor: Bu konudaki âyet-i kerimelere dikkat edilirse, dünya yaşantısının süresiyle ilgili olarak verilen bütün cevaplarda, kişilere göre değişebilen bir görecelik değil, genel bir or*taklık vardır ![]() “Bir saat veya bir saatten daha az ![]() Dünyada sadece bir saat veya bir saatten daha az ya*şadıklarını yemin ederek söyleyen bu insanlar, zaman konusundaki mutlak gerçeği kavrayan ve bu mutlak gerçeğe göre cevap veren insanlardır ![]() ![]() ![]() ![]() Bu âyete göre; Allah’ın katında geçen “bize göre bir gün” yâni “24 saat”, (Kur’an bize göre konuştuğu için, bir günü 24 saat olarak aldım) bizim katımızda geçen “bin yıl”a, yâni 24x365x1000= 8 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Einstein’ın izâfiyet teorisi ile zamanın izafi olduğu ortaya konduktan sonra 15 milyar yıl ile birkaç saniye arasındaki farkın önemi de kalmamıştır ![]() Bu bahsettiklerimizin nihâyetinde gerçek anlamını vermek istediğimiz; “lehü kün fe yekün” cümlesi ![]() ![]() ![]() ![]() Doğrusu o azap onlara ansızın gelecek de kendilerini dondurakalacaktır; artık ne geri çevrilmesine güçleri yetecek, ne de kendilerine mühlet verilecektir ![]() Yer ayaklarının altından kayıp param-parça olduğu gün her şey son-sürattir ![]() ![]() Âyette de belirtildiği gibi “son saat” ansızın gerçekleşecek bir olaydır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Evrendeki yııldızların entropi yasasından dolayı enerjileri sürekli azalmakta olduğundan, evrendeki soğuma artmaktadır, (“ısı ölümü”) ![]() ![]() ![]() Dindar kesim, kâinatın bir başlangıcı ve bir sonu olduğunu açıkladığı için Big-Bang teorisini hemen kabûl ettiler ![]() ![]() ![]() Allah’ın kâinatı ilk başta nasıl yarattığını mı soruyoruz? Eğer öyleyse ağaçların, çiçeklerin, hayvanların, yıldızların ve tabi ki insanın her gün nasıl yaratıldığına bakmakla bu sorunun cevabını bulabiliriz ![]() Aslında yaratıklar arasında yaratılması yüce Allah'a zor gelen herhangi bir varlık yoktur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() “Fa” bağlacı çabukluk ifade eder ve iki şey arasında kopmaz bir bağdan bahseder ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
10.000 Teorisi Ve Big-Bang'in Çöküşü Makale |
![]() |
![]() |
#3 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() 10.000 Teorisi Ve Big-Bang'in Çöküşü Makale"Onlara de ki; yeryüzünde geziniz de Allah'ın canlıları ilk kez nasıl yarattığını görünüz ![]() ![]() ![]() Seyyid Kutub, Kudreti Sonsuz yüce bir kudretin sözüyle hareket etmeden isabetli bir yargıya varılamayacağını söylüyor… Kur'an-ı Kerim, kendi gerçekliğinin kanıtı ve delili olarak dikkatleri koskoca evrene ve onun görkemli sahnelerine çeker ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ahiretin göz-ardı edilmesi, onu göz-ardı edenlerin ölçülerini yanıltıcı kılmakta, ellerindeki değerlerin dengesini bozmaktadır ![]() ![]() ![]() Ey insanlar(!) Sizin yaratılmanız ve tekrar dirilmeniz tek bir kişinin yaratılması ve tekrar diriltilmesi gibidir ![]() ![]() ![]() Seyyid Kutub bu âyeti yorumlarken ![]() ![]() "Dilemenin salt yaratılacak nesneye yönelimi ile yaratmayı gerçekleştiren irade açısından bir veya birden fazla nesnenin yaratılması aynıdır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Aslında kâinatın nasıl yaratıldığını anlamak çok da zor değil ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İnsan kalbi geleneğin uyuşukluğundan, alışkanlığın neden olduğu bıkkınlıktan uyanmadıkça, çevresindeki evrenden yükselen melodilere kulak vermedikçe, mesajlarını düşünmedikçe, Allah'ın harikalar yaratan elinden çıktığı şekliyle varlıkların cevherini ortaya koyacak Allah'ın nuru ile bakmadıkça, gözü yada duygusu bir olağanüstülük sezdiği zaman hemen Allah'ı anmadıkça, sanat ile sanatkâr arasındaki bağı sezmedikçe, bu sırada her şeyin ötesinde Allah'ın güzelliğini ve ululuğunu görerek hissettiği ve gördüğü şeylerdeki güzelliklere ilişkin bilinci artmadıkça bu görüşü yakalayamaz ![]() Gökteki yıldızların yerleri, hacimleri, birbirlerine oranları, çevrelerindeki uzay boşluklarının oranları, yörüngelerinin biçimleri; hacimleri, konumları ve hareketleri arasındaki ilişki son derece duyarlı, ince hesaplıdır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gerçek ilim, tanımaktır, marifettir; gerçeği kavramaktır ![]() ![]() ![]() ![]() Yalın deneylerin ve yüzeysel gözlemlerin sınırları önünde duranlar ise, mâlûmat derleyicileridir; alim değildir onlar ![]() Sadece duyarlı, bilinçli, açık, eşyanın dış yüzeylerinin ötesinde bulunan gerçekleri kavrayan, gördüğü ve bildiği şeylerden yararlanan, gördüğü ve dokunduğu her şeyde Allah'ı hatırlayan; Allah'ı da, O'nun huzuruna çıkarılacağı günü de unutmayan kalblerin sahipleri bilebilirler ![]() Çünkü hiçbir “normal akıl” yerlerin ve göklerin yaratılışını, kudreti sonsuz, üstün bir güce bağlamadan açıklayamaz ![]() "Doğrusu ancak akl-ı selim sahipleri öğüt alır ![]() Evren, bütünü ile, yüce Allah'ın mucizelerine yönelik bir gözlem ve irdeleme alanıdır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Şu koca evrende her nesnenin belirli bir yeri vardır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Şu duyarsız insanların çevrelerindeki her-şeye istikrar ilkesi egemendir ![]() ![]() ![]() Bu anlattıklarımıza göre, hayatın başlaması için, 13 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dünyaya göre belirlediğimiz ölçümler mutlak-doğru ölçümler değildir, olamaz da ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İzâfiyet teorisine göre evrendeki zamanı gösterebilecek “evrensel bir saat” olamaz ![]() ![]() ![]() Bu durumda bilimin verileri de izâfidir ![]() ![]() Kâinatın yaşı mutlak-kesin olarak belirlenemez ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Big-Bang teorisi, evrim teorisinin bir uzantısıdır ![]() ![]() “Biyolojinin özünde yer alan evrim düşüncesi ilkin astronomide kendini gösterir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() “Hani Rabbin, Adem-oğullarının sırtlarından zürriyetlerini almış ve onları kendi nefislerine karşı şahidler kılmıştı: Ben sizin Rabbiniz değilmiyim? (demişti de) onlar: Evet (Rabbimizsin), şahid olduk demişlerdi ![]() ![]() ![]() Yazar Mehmed Alagaş bu âyeti yorumlarken, bâtıl teorilerin milyarlarca yıllık bir zamana ihtiyaç duyduklarını, çünkü müstekbirlerin asıl amacının başka bir şey olduğunu dile getiriyor: Dünya âlemine gelen her insanın özünde bu İlahi gerçek, bu fıtri hakikat bulunmaktadır ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
10.000 Teorisi Ve Big-Bang'in Çöküşü Makale |
![]() |
![]() |
#4 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() 10.000 Teorisi Ve Big-Bang'in Çöküşü MakaleTabi ki dünya insanlarını kendi çıkarları istikametinde ezmek ve sömürmek isteyen müstekbirler için oldukça sakıncalı bir itikaddır bu(!) ![]() ![]() Ancak, bu insanlara kendilerini ve tüm kainatı yaratan Allah (c ![]() ![]() ![]() ![]() İşte dünya emperyalistleri, kendilerine bağlı bilim-adamlarından bu konuda çalışmalarını ve insanların zihin*lerini bulandıracak bilimsel safsatalar üretmelerini istemiş*lerdir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() “Dirilten ve öldüren O'dur ![]() ![]() Yaratıcıya inanmadıklarını söyleyen bu kimseler, mahluklara özgü kafaları ile söz-konusu madenin “Ol” emri ile hiç beklemeden nasıl oluvereceğini de anlamaya*caklardır ![]() ![]() Peki ama neden? Bu sapıklar, küfri teorilerini milyarlarca seneyi içe*ren, gözlenmesi, sorgulanması ve tartışılması mümkün olmayan tarihi bir boşluğa neden götürüyorlar? Dünya in*sanlarına günümüzdeki gözle görülebilir, elle tutulabilir olaylardan da neden örnek vermiyorlar? Bilimsel somutluktan anladıkları bu mu? Yoksa savundukları bu safsatayı, sadece ve sadece tarihin bilinmezlik boşluğunda mı koruyabileceklerini zannediyorlar? Oysa hakkı açıklayan ve insanları hakka davet eden Kur'an-ı Kerim, insanlara yaşadıkları zaman diliminden binlerce örnek, binlerce âyet göstermektedir ![]() Netice olarak küfri bir ön-kabûlle başlayan veya daha açık bir ifadeyle kalkış noktası sadece küfür olan bu teorilerin asıl amacı, ortaya bilimsel bir gerçeklik koymak de*ğil, insanların yaratılışla ilgili düşüncelerine şüphe katmak ve bu düşüncelerden kaynaklanan temiz inancı bulandır*maya çalışmaktır ![]() ![]() ![]() Eğer Big-Bang teorisi doğruysa, yâni bu mükemmel düzen kaostan kozmoza, karmaşadan düzene doğru aşama-aşama gerçekleşebiliyorsa, Evrim Teorisi de belli aşamalardan geçerek müthiş bir insan düzeni ortaya çıkarabilir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu düşüncenin bize yabancı ve şaşırtıcı gelmesinin nedeni, gerek bilimin bize alıştırdıkları, uzun yıllar kendi düşüncelerini empoze etmesi, gerekse Allah tasavvurumuzdaki eksikliklerden dolayı Allah’ın “birden” yaratmaya güç yetiremeyeceği gibi yanlış düşüncelere kapılmamızdır ![]() ![]() Allah bütün her şeyi insan için yaratmıştır(Lokman 20) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Şöyle bir iddiam var ![]() ![]() ![]() Bu mükemmel kâinat döngüsü çok hassas oranlarda-kriterlerde düzenini korur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Şimdi; kırılmayla başlayan ve en sonunda kaosla sonuçlanan bozulma serüvenini kısaca anlatacak olursak: Vahiy göz-ardı edilerek yaşandığında ilk önce insan, insanın bozulmasından dünya, dünyanın bozulmasından güneş sistemi, güneş sisteminin bozulmasından samanyolu galaksisi, samanyolu galaksisinin bozulmasından samanyolu galaksisinin de içinde bulunduğu galaktik küme, bu galaktik kümenin bozulmasından diğer süper kümeler ve en nihâyetinde de kâinat yıkıma uğrayacaktır ![]() Kâinat ve insan mükemmel bir uyum içerisindedir ![]() ![]() ![]() ![]() Kâinatta herşey döngü halindedir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
10.000 Teorisi Ve Big-Bang'in Çöküşü Makale |
![]() |
![]() |
#5 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() 10.000 Teorisi Ve Big-Bang'in Çöküşü MakaleKâinattaki her varlık orijinaldir ![]() ![]() ![]() Gerçek şu ki, Allah katında ayların sayısı, gökleri ve yeri yarattığı günden beri Allah'ın kitabında on ikidir ![]() ![]() Âyette de açıkça belirtildiği gibi ayların sayısı sonradan belirlenmemiştir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kur’an-ı Kerim’in musikisinde müthiş bir uyum vardır ![]() ![]() Henning de, Kur'an'ın ibareleri, lafızları ve harflerinin musikisi konusundaki araştırmasıyla, bu ses ve ahenk bütününün, titiz bir şekilde hesaplanmış bir senfoni oluşturduğunu ve bunun da onda ifade edilen anlamla uyum içerisinde olduğunu ortaya koymuştur ![]() ![]() ![]() ![]() Demek ki, kâinatın düzeni yâni varlığı çok hassas bir sınırdadır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bir de çok fazla üzerinde durmak istemediğimiz şöyle bir düşüncemiz var: Şu-anda okuduğunuz yazının mutlak bir gerçekliği olmadığı gibi, kâinatın da mutlak bir gerçekliği yoktur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu sürecin ortalama 10 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Stephen Hawking, “Bebek Evrenler ve Kara-delikler” adlı eserinde şöyle der: “Din”ler, evrenin oldukça yakın geçmişte yaratılmış olduğunu savunur ![]() ![]() ![]() ![]() 10 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Uzak-tanrı tasavvuru insana ahireti unutturur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Belirlenen bu uzun zaman süreci sadece Big-Bang teorisi için geçerli değildir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bilim tarihine bakınca tüm teorilerin zamanla tamamen değiştiğini görürüz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Newtoncu yaklaşımda, kozmolojinin bittiği zannedilmişti ![]() ![]() ![]() Pozitif-bilim anlayışı bilim-tarihini kendi açısından yeniden yazdırmaktadır ![]() ![]() ![]() ![]() Bilimin özünde tartışılabilirlik ve yanlışlanabilirlik özelliği vardır ![]() ![]() Bilim-adamlarının bilim konusunda metodları nedir? Dünyada başka bir bilim-anlayışı yok mu ve olamaz mı? Bazı durumların keşfinde doğru bir metoda sahip olabilmek, felsefeden, bilimden veya diğer yeteneklerden daha önemlidir ![]() Bilim-adamlarının evreni açıklamak için söylediği şeyler, kâinatın mutlak-açıklamaları değildirler ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|