|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
amartısor, bilgiler, bılınmesı, gerekenler, hakkında, teknik |
![]() |
Amartısor Hakkında Bılınmesı Gerekenler Teknik Bilgiler |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Amartısor Hakkında Bılınmesı Gerekenler Teknik BilgilerOtomobil üreticileri müşteri TEknik Bilgiler memnuniyetini en üst seviyede tutabilmek amacıyla otomobile ait parçaların geliştirilmesi için büyük miktarlarda zaman ve para harcarlar ![]() konforlu ekipmanlar üretmek, ve bunu gerçekleştirirken de maliyetleri minimuma indirmektir ![]() geçerlidir ![]() bir süspansiyon sistemini tercih edecekleri açıktır ![]() tamamının yerden sadece 7-8 cm ![]() devirebilecek kadar yere yakın bir otomobille yolculuk etmeyi tercih etmeyeceklerini göz önünde bulundurmak gerekir ![]() otomobillerin tam***** yakını performans düşkünlerine ‘yumuşak’ veya ‘yüksek’ gelecek bir süspansiyon sistemi ile donatılmış olarak satışa sunulur ![]() Herşeyden önce başarılı bir yol tutuş, keskin bir direksiyon hakimiyeti ve viraj performansı için daha kısa ve sert spor yaylar ve yine mümkünse daha kısa ve sert spor amortisörler iyi bir başlangıç olacak ve bu konudaki şikayetlerin tam***** yakınını giderecektir ![]() amortisörler, hatta kesip kısaltmak suretiyle eski yayların kullanımı akla gelebilir ![]() Öncelikle şunu belirtmek isterim ki eski yayların kullanımı bu yayların spor yaylara göre daha yumuşak olmaları sebebiyle arzu edilen sonucu vermeyecektir ![]() yayların kesilip kısaltılmaları arzu edilen sonucu vermemelerinden öte son derece tehlikelidir ![]() amortisörler, özellikle de bu iş tam hakkıyla yapılmak isteniyorsa orijinalden daha kısa olan tipler tercih edilmelidir ![]() tercih edilecek kaliteli birçok marka olmakla birlikte Bilstein-Eibach ikilisi iyi bir seçim olabilir ![]() ch yay ve bu yaylara uygun şekilde Bilstein’ın daha kısa olan ‘Sprintline’ serisi amortisörlerini kullanıyorum ![]() belirli modellerine ait ürünleri bulmak zor olduğundan, ‘markasız’ veya ‘bilinmeyen’ markalara yatırım yapmamak kaydıyla diğer tanınmış markalardan da seçim yapabilirsiniz ![]() yay almaya ikna ederse de, en fazla 5-6 ay sonra otomobilinizin yayın kötü kalitesinden dolayı arabanızın ön tarafının ‘çöktüğünü’ izlemeye kendinizi hazırlayın ![]() ![]() Amortisörlerin Başlıca Görevi ve Amortisör Dizaynları Amortisörlerin başlıca görevi lastiklere dikey bir kuvvet uygulamak suretiyle yol ile olan temaslarını daimi kılmaktır ![]() vardır: Çift-tüp ve tek tüp(mono-tüp) dizayn ![]() ![]() Alışılagelmiş klasik çift-tüp dizayn amortisörler dikey monte edilmek zorundadır ![]() Tek-tüp dizayn amortisörler ise yüksek basınçlara dayanıklı, hem dikey, hem yatay her iki konumda da çalışabilecek amortisörlerdir ![]() Amortisörler Nasıl Çalışır? Amortisörler sıvının yer değiştirmesi prensibine göre çalışır ![]() piston olarak kabul edersek, amortisörün yukarı-aşağı hareketlerinde bu piston içerisindeki hidrolik sıvı gerçekleşen bu hareketler sırasında küçük deliklerden geçmeye zorlanır ![]() büyüklüklerine göre ancak belirli bir miktarda sıvının geçmesine izin verirler ![]() Böylelikle yay ve süspensiyon sisteminin hareketleri ağırlaşıp dengelenir, tabi tüm bu enerji azaltımı sırasında da ısı açığa çıkar ![]() lastiklerinin yere daha sağlam ve devamlı temas etmesini sağlar, yatmayı, kaymayı, zıplamayı, fren sırasında dalmayı ve hızlanma sırasında ön tarafın yükselmesini, arka tarafın çökmesini engeller/azaltır ![]() |
![]() |
![]() |
|