Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Eğitim - Öğretim - Dersler - Genel Bilgiler > Genel Bilgiler > Motorlu Taşıtlar

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
amartısor, bilgiler, bılınmesı, gerekenler, hakkında, teknik

Amartısor Hakkında Bılınmesı Gerekenler Teknik Bilgiler

Eski 10-21-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Amartısor Hakkında Bılınmesı Gerekenler Teknik Bilgiler




Otomobil üreticileri müşteri

TEknik Bilgiler

memnuniyetini en üst seviyede tutabilmek amacıyla

otomobile ait parçaların geliştirilmesi için büyük miktarlarda zaman ve para

harcarlar Burada amaç makul seviyede bir performans sunmakla birlikte özellikle

konforlu ekipmanlar üretmek, ve bunu gerçekleştirirken de maliyetleri minimuma

indirmektir Konuya süspansiyon sistemi açısından bakıldığında da bu durum

geçerlidir Ayrıca sürücülerin çoğunun performanstan çok konforu ön planda tutan

bir süspansiyon sistemini tercih edecekleri açıktır Hatta GTI sürücülerinin dahi

tamamının yerden sadece 7-8 cm yüksekliğinde ve kısa bir sigara paketini bile

devirebilecek kadar yere yakın bir otomobille yolculuk etmeyi tercih etmeyeceklerini

göz önünde bulundurmak gerekir İşte tüm bu sebeplerden ötürü fabrika çıkışında

otomobillerin tam***** yakını performans düşkünlerine ‘yumuşak’ veya ‘yüksek’

gelecek bir süspansiyon sistemi ile donatılmış olarak satışa sunulur

Herşeyden önce başarılı bir yol tutuş, keskin bir direksiyon hakimiyeti ve viraj

performansı için daha kısa ve sert spor yaylar ve yine mümkünse daha kısa ve sert

spor amortisörler iyi bir başlangıç olacak ve bu konudaki şikayetlerin tam*****

yakınını giderecektir Bu işi mümkün olduğunca ucuza getirebilmek amacıyla eski

amortisörler, hatta kesip kısaltmak suretiyle eski yayların kullanımı akla gelebilir

Öncelikle şunu belirtmek isterim ki eski yayların kullanımı bu yayların spor yaylara

göre daha yumuşak olmaları sebebiyle arzu edilen sonucu vermeyecektir Hele ki bu

yayların kesilip kısaltılmaları arzu edilen sonucu vermemelerinden öte son derece

tehlikelidir Yine eski amortisörlerin kullanımı yerine hem daha sert spor

amortisörler, özellikle de bu iş tam hakkıyla yapılmak isteniyorsa orijinalden daha

kısa olan tipler tercih edilmelidir Hem yay, hem de amortisör konusunda piyasada

tercih edilecek kaliteli birçok marka olmakla birlikte Bilstein-Eibach ikilisi iyi bir

seçim olabilir Ben 106 GTI’ ımda Eiba

ch yay ve bu yaylara uygun şekilde Bilstein’ın daha kısa olan ‘Sprintline’ serisi

amortisörlerini kullanıyorum Maddi olanaklar elverse dahi bazı otomobillerin

belirli modellerine ait ürünleri bulmak zor olduğundan, ‘markasız’ veya ‘bilinmeyen’

markalara yatırım yapmamak kaydıyla diğer tanınmış markalardan da seçim

yapabilirsiniz Eğer satıcı tüm iknaları sonucu sizi piyasada bilinmeyen örneğin bir

yay almaya ikna ederse de, en fazla 5-6 ay sonra otomobilinizin yayın kötü

kalitesinden dolayı arabanızın ön tarafının ‘çöktüğünü’ izlemeye kendinizi

hazırlayın

Amortisörlerin Başlıca Görevi ve Amortisör Dizaynları

Amortisörlerin başlıca görevi lastiklere dikey bir kuvvet uygulamak suretiyle yol ile

olan temaslarını daimi kılmaktır Bugün kullanımda olan iki tip amortisör dizaynı

vardır: Çift-tüp ve tek tüp(mono-tüp) dizayn

Alışılagelmiş klasik çift-tüp dizayn amortisörler dikey monte edilmek zorundadır

Tek-tüp dizayn amortisörler ise yüksek basınçlara dayanıklı, hem dikey, hem yatay

her iki konumda da çalışabilecek amortisörlerdir

Amortisörler Nasıl Çalışır?

Amortisörler sıvının yer değiştirmesi prensibine göre çalışır Eğer amortisörü bir

piston olarak kabul edersek, amortisörün yukarı-aşağı hareketlerinde bu piston

içerisindeki hidrolik sıvı gerçekleşen bu hareketler sırasında küçük deliklerden

geçmeye zorlanır Ancak bu ufak delikler pistonun bir tarafından diğer bir tarafına

büyüklüklerine göre ancak belirli bir miktarda sıvının geçmesine izin verirler

Böylelikle yay ve süspensiyon sisteminin hareketleri ağırlaşıp dengelenir, tabi tüm

bu enerji azaltımı sırasında da ısı açığa çıkar Sonuç olarak amortisörler otomobilin

lastiklerinin yere daha sağlam ve devamlı temas etmesini sağlar, yatmayı, kaymayı,

zıplamayı, fren sırasında dalmayı ve hızlanma sırasında ön tarafın yükselmesini,

arka tarafın çökmesini engeller/azaltır



Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.