Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Eğitim - Öğretim - Dersler - Genel Bilgiler > Genel Bilgiler > Motorlu Taşıtlar

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
araçların, ateşleme, sistemi, yakıt

Araçların Ateşleme Ve Yakıt Sistemi

Eski 10-21-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Araçların Ateşleme Ve Yakıt Sistemi




Araçların Ateşleme Ve Yakıt Sistemi

ATEŞLEME SİSTEMİ

Benzinli motorun ateşleme siteminin bazı önemli parçaları şunlardır:

Akü, kontak anahtarı, endüksiyon bobini, distribütör, buji ile distribütör içinde bulunan platin takımı, alçak yüksek gerilim kabloları kondansatör, tevzii makarasıdır

Bezinli motorlarda bujinin görevi ateşlemeyi sağlamaktır Benzinli motorlarda bulunan distribütör' ün en önemli görevleri endüksiyon bobininden gelen yüksek voltajı bujilere dağıtmanın yanı sıra, platin ve meksefe yardımıyla yüksek voltajın oluşumunu sağlamak, ayrıca tevzii makarasıyla da elektrik dağıtımını sağlamaktır

Endüksiyon bobini aküden gelen voltajı 15000 - 25000 volta çıkarır

Bujilere ateşleme sırasına göre akım dağıtan distribütördür Motor çalışmazken kontak anahtarı, ateşleme durumunda açık unutulursa platin ya da bobin yanabilir

Aracın belirli bir km'sinden sonra bazı parçaları değişmelidir Bunlardan biri platin ve bujidir Ateşleme sistemi ayarlarından biri buji ayarı ve diğeri ise platin ayarı ile avans ayarıdır

Platin meme yapmış ise meksefe (kondansatör) yanabilir Platin meme yaparsa zımparayla temizlenir

Motorun çalışması sarsıntılı ise, sebebi buji kablolarından birinin çıkmış olması olabilir

Benzinli bir motorda normal yanma olmamasının sebeplerinden biri bujilerin normal ateşleme yapmaması,

bir diğeri de platin ayarının bozuk olması ayrıca bujilerin kurum bağlanmış olmasıdır

Bujiler ayarsız ve aşınmış ise motor çekişten düşer

Buji ayarları yanlış yapılmış bir aracın egzost dumanı siyahtır

Motorun egzostundan siyah duman çıkması durumunda karışım oranı da kontrol edilmelidir

YAKIT SİSTEMİ

Benzinli motorun yakıt sisteminin parçalarından bazıları şunlardır:

yakıt deposu, yakıt pompası, yakıt göstergesi, karbüratör, hava filtresi, emme manifoltu

Dizel motorun yakıt sisteminin parçalarından bazıları şunlardır: yakıt deposu, besleme pompası, mazot filtresi, enjeksiyon pompası, enjektör, ısıtma kızdırma bujileri, yakıt göstergesi

Hava filtresinin görevi, karbüratöre giren havayı süzmek ve ve sessiz emiş sağlamaktır Hava filtresinin tıkanmasını önlemek için basınçlı hava ile temizlemeliyiz Öte yandan, hava filtresi tıkalı olan motor zengin karışımla çalışır Filtre yine de temzilenmeden motor hala çalıştırılırsa motor boğulur

Karbüratör, emme manifoltu üzerindedir ve sadece benzinli motorlarda olur Benzin-Hava karışımını ayarlar Karbüratörün karıştırma oranı 1/15'tir

Jikle devresinin görevi, soğuk havalarda motorun çabuk çalışmasını sağlamaktır Jikle devresi karbüratörde bulunur Jikle kelebeği, karbüratörün hava giriş deliği önünde bulunur

Yağ filtresi yağı süzer ve temizler

Silindir içindeki yanmış gazlar egzost manifoldu ile dışarı atılır

Egzost susturucusu, basınçlı olarak çıkan yanlış gazların sesini azaltır Eğer aracın egzostundan fazla ses çıkıyorsa susturucu patlak olabilir

Supap ayarı, en önemli motor ayarlarından biridir Soğuk ve sıcak ayar olarak ikiye ayrılır

Bir aracı kış şartlarına hazırlarken en önemli noktalardan biri hava filtresini kışlık pozisyona almak ve otomatik jikle kışlık pozisyonuna çevirmektir

Araçta yakıt ikmali yapılırken motor stop edilir

Ayağımızı gaz pedalından çeksek bile motorun hala çalışmasını sağlayan devre rölanti devresidir

Yakıtın içinde toz-su-pislik vs varsa motor tekleyerek çalışır

Yakıt sistemi ayarlarından biri rölanti ayarıdır

Boğulmuş bir motoru çalıştırmak için gaz pedalına sonuna kadar basılarak marş yapılır

Motor ısınıca stop ediyorsa karbüratöre de bakılmalıdır

Araç kulanırken yakıt tasarrufu için

hava filtresi temizlenmeli,

Karbüratör ayarları yapılmalı,

Jikle devresi açık unutulmamalıdır,

Rölanti yüksek olmamalıdır,

Eskimiş bujiler temizlenmeli,

Lastik hava basınçları normal olmalıdır,

Fren ayarlarının sıkı olmaması,

Uygun viteste gidilmesi,

Debriyaj kaçırması olmamalıdır,

Saatte 90/100 km hızın geçilmemesi

gerekmektedir

Aracın fazla yakıt yaktığını anlamak için eksozuna bakılır Eğer egzost rengi siyahsa fazla yakıt yakıyor olabilir



Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.