Teknik Terimler |
|
|
#1 |
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Teknik TerimlerTEKNİK TERİMLER 16V: 16 subaplı motor 1dın:1,12sae 1kw:1,34ece 1kw:1,35PSdın ABC(Active Body Control): Otomobilin yana yatmasını engelleyen elektronik sistem ABS (Anti Blockier System): Panik fren anında tekerleklerin kilitlenmesini önleyen elektronik sistem AC: Klima AQUAPLANNING: Hızlı bir şekilde bir su birikintisine girildiğinde, aracı lastiklerinin su yüzeyinde yüzmesi, yerle teması kaybetmesidir olayıdır AKTİF GÜVENLİK: Otomobilde güvenliği arttıran elemanların tümü ABS, ESP, lastikler, aracın aerodinamik yapısı, frenler, yol tutusu gibi![]() ![]() AWD: (All Wheel Drive) 4 tekerlekten çekiş BAS: Sistem sürücünün fren pedalına sonuna kadar basması gerektiği durumlarda aksini tespit ederse frenlemeyi kendisi yapıyor BOXER MOTOR: Silindirlerin aynı düzlemde(180 derece) karşılıklı olarak konumlandırıldığı motor CBC: Arka akstaki fren sisteminin optimal kullanımını sağlıyor COMMON RAIL: Dizel motorlarda kullanılan yüksek basınçlı enjeksiyon sistemi CRUISE CONTROL: Hız sabitliyici sistem CVT: Sürekli değişken zamanlı otomatik şanzıman CVVT: Volvo’nun Vtec tarzı motoru CW: Sürtünme katsayısı Otomobilin rüzgara karşı direnci DIN: Deutsches Institut für normung DISTRONIC: Elektronik takip sistemi Sistem öndeki araçla olan mesafe tehlikeli şekilde azalınca motor gücünü azaltıyor yada fren yapıyor DOHC: Üstten çift egsantrikli motor DSP(Dynamic Shift program): Sürücünün kullanım tarzına göre vites değişimini hızlı yada konforlu yapan akıllı otomatik şanzıman EAS(Elektronik Active Steering): Aktif direksiyon sistemi Acil durumlarda kontrolun kaybolmasını engelliyor EBD-EBV: Elektronik fren gücü dağıtıcısı ECE: Economic Commission for Europe ECOTEC: Opel’in ekonomi,ekoloji ve teknoloji anlamına gelen motoru EDLS: Elektronik Diferansiyel Kilidi EPS (Elektro Power Steering): Elektrik motorlu hidrolik direksiyon sistemi ESP (Electronic Stability Program): Elektronik savrulma önleyici sistem FADING: Fren disklerinin ve kampanalarının aşırı ısınmasından dolayı fren etkisinin zayıflaması olayı FPS: Yangın önleme sistemi FSI: VW’nin “Direkt Enjeksiyonlu benzinli” motoru GDI: Mitsubishi’nin “Direkt Enjeksiyonlu benzinli” motoru GRIP: Yol tutuş'un ingilizcesi HB: Hatch Back 5 kapılı otomobil HDI: Peugeot’un common-rail teknolojisiyle ürettiği dizel motora verdiği isim HEAD UP DISPLAY: Gösterge tablosundaki bilgileri(hız,devir) ön cama yansıtan sistem HIBRID MOTOR: Bu sistemde biri benzinli diğeri elektrikli 2 adet motor vardır IMMOBILISER: Motoru ve otomobilin elektrik sistemini hırsızlığa karşı kilitliyen şifreli elektronik sistem INTERCOOLER: Turbo kullanılan motorlarda havayı soğutan sistemdir JIS: Japanese Industrial Standart (jıs=dın) KARE MOTOR: Strok ve silindir çapı eşit motorlar (Opel’in Ecotec’i) KOMPRESÖR: Amacı turbo ile aynıdır Fakat gücünü kayış yardımıyla motordan alır KW: Kilowatt MPV: Çok amaçlı araç (Opel Zafira) NAVIGASYON: Akıllı yön bulma sistemi PASİF GÜVENLİK: Bir kaza durumunda yolcuların güvenliğini sağlayan etkenlerdir Emniyet kemerleri, airbag, kapı içi çelik barlar, arabanın darbe emme yapısı vs gibi PATS: Ford’un pasif güvenlik sistemi Sistem alarm ve immobilizer içeriyor PREM AIR: Radyatörden gelen havayı filtre ederek zararlı ozon gazlarının %75’ini oksijene çeviren sistem (Volvo) PSM (Porsche Stability Management): Porsche'un kendine özgü, ESP'yle aynı işi gören sistemi ![]() ![]() QUATTRO: Audi’nin 4 tekerlekten çekiş sistemi REAL-TIME ÇEKİŞ SİSTEMİ: Çekiş normalde ön tekerleklerdedir Fakat ön tekerlekler patinaja düşerse sistem çekiş gücünü otomatik olarak arka tekerleklerede iletir (Honda HR-V) SAE: Society of Automotive Engineers SELESPEED: Tiptronic’den farkı manuel olması Fakat otomatik ve yarı otomatik olarakda kullanabiliyor SLS: Otomobilin yüksekliğini otomatik olarak ayarlayan sistem (Off Road araçlarda kullanılıyor) SOHC: Üstten tek egsantrikli motor SRS: Ek güvenlik sistemi havayastığı/emniyet kemer gergisi SUPER SELECT: Tekerlek çekişini ihtiyaca göre ayarlayan sistem Bu sistemde çekiş 4 şekilde oluyor 1-Sadece arka tekerleklerden 2-Ön ve arka tekerlekler arasında dağılım 3-Ön ve arka tekerlekler arasında eşit dağılım 4-Arazi şanzımanıyla devreye giren klasik dört tekerlekten çekiş SUV: Sportif habi aracı (Honda HR-V,Toyota Rav4) TAS(Travel Assist System): Bu sistem bağlı olduğu GSM hattı sayesinde kaza anında otomatik olarak s o s gönderiyor TCS(ASR-ETC): Patinaj(çekiş) kontrol sistemi TDI: Turbo Dizel Enjeksiyon TIPTRONIC: Şanzıman ister otomatik ister manuel olarak kullanabiliyor TPC: Elektronik lastik basınç kontrolu TURBO: Motor’a daha fazla hava girmesini sağlayan sistem Gücünü egsoz gazından alır TWIN SPARK: Silindir başına 2 adet buji VANOS: Bmw’nin değişken zamanlı subap kontrol sistemli motoru VTEC: Honda’nın “değişken zamanlı egsantrik mili kontrol sistemli” motoruna verdiği isim VVT-İ: Toyota’nın “değişken zamanlı subap kontrol sistemli” motoruna verdiği isim WANKEL MOTOR: Piston ve segman gibi parçaları bulunmayan, elektrikli motorlara benzer bir şekilde blogun ortasindaki rulmanli bir parcanin bloga giren benzinin ateslenmesiyle donmesiyle cok kucuk hacimlerden cok yuksek gucler cikartabilen bir motor tipidir (Ornek: Mazda RX-7 1308cc 255bg!) Bu verimli yapilarina ragmen tamirlerinin neredeyse imkansiz olmasi nedeniyle neredeyse hic tercih edilmezler YAKIT HÜCRELİ MOTOR: Hidrojenin oksijenle tepkimeye girmesiyle elde edilen elektriğin elektrik motoru yardımıyla harakete dönüştürülmesi ps:bu bilgileri bana saglayan bizimle paylasan kanka ma ya tessekürler! |
|
|
|