![]() |
Otomobilin Tarihçesi |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Otomobilin TarihçesiOtomobil hakkında, Otomobilin tarihi, Otomobilin tarihçesi, Otomobil tarihi, Otomobil tarihçesi, Otomobil (Auto: Yunancadaki anlamıyla kendiliğinden + mobile: Latincedeki anlamıyla hareketli demektir) ![]() ![]() Otomobilin tarihi 1680 — Çalışabilen ancak kullanışlı olmayan ilk içten yanmalı motor 1680 yılında Hollandalı Christiaan Huygens’in yaptığı barutun yanması ile çalışan pistonlu makine oldu ![]() ![]() 1698 — İngiliz Thomas Savery ilk buharlı makineyi yaptı 1769 — İngiliz James Watt uzun süreli çalışan buharlı makineyı yaptı 1769 — Kendi kendine hareket hareket eden ilk araç Fardier Fransız mühendis ve topçu yüzbaşı 1769 FardierNicolas Joseph Cugnot (1725-1804) tarafından yapıldı ![]() 1787 — Oliver Evans Amerikada yolcu taşıyan araç yapmıştır ![]() 1801 — İngiltere’de Richard Trevithick buharlı otomobil yaptı ![]() 1824 — İçten yanmalı motorların, özellikle dizel motorlarının temel ilkeleri, genç bir Fransız mühendisi Sadi Carnot tarafından ortaya atıldı 1830 — 15 – 20 km hızla giden buharla çalışan 14 yolcu taşıyabilen yolcu otobüsleri imal edildi ![]() 1860 — İngiliz Parlementosu bütün arabaların iki sürücüsü ve önünde gündüz kırmızı bayrak gece kırmızı fener bulunmasını şart koşan kanun çıkardı ![]() ![]() ![]() 1860 — Hava gazı ile çalışan ticari bakımdan elverişli ilk motor Belçikalı mühendis Jean Joseph Etienne Lenoir ( 1822-1901 ) tarafından yapılmıştır ![]() 1862 — Fransız mühendisi Alphonse Eugene Beau de Rochas (1818-1893) 4 zamanlı çevrimin esaslarını ortaya koydu ![]() 1867 — Alman mühendis Nicholaus August Otto ve Eugen Langen (1833-1895), Rochas’ın bulduğu prensipleri pratiğe çevirerek dört zamanlı çevrime sahip motoru yaptılar ![]() 1876 — Nikolaus August Otto (1832- 1891), ilk dört zamanlı gaz motorunu üretti ![]() 1877 – Otto yaptığı motorun patentini Amerikadan aldı ![]() 1878 — İngiliz mühendisi Dugal Clerk iki zaman esasına göre çalışan ilk motoru yaptı ![]() 1880 — Amerika’da George Brayton benzin yakıtlı motor yaptı ![]() 1885 — Benzinle çalışan içten yanmalı motora sahip ilk otomobil Alman mühendis Karl Benz tarafından yapıldı 1889 — Viyanalı Siegfried Marcus (1831-1898) geliştirdiği motorla viyana sokaklarında 12 km hızla gezerken halkın panik yaşamasına sebep olmuş birkaç kaza yapmıştır ![]() ![]() 1890 — Herbert Akroyd Stuart Bir kaza sonucunda kızgın bir yere değen gaz yağının hava ile karışarak yandığını gördü ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 1890 — Bir Alman mühendis olan Capıtaine, Akroyd’un motoruna benzeyen bir motorun patentini aldı ![]() ![]() 1890 — İlk otomobillerin çoğu, dişlileri olmadığı için yokuş çıkamıyor, önce durup sonra geriye doğru inmeye başlıyordu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 1892-1897— Münih yüksek teknik okulu mühendislerinden Rudolf Diesel dizel motoru yaptı ve geliştirdi ![]() 1893 — Amerikanın ilk başarılı otomobili “duryea” , J ![]() ![]() 1894 — İlk resmi otomobil yarışı düzenlenmiştir 1898 — Fransa Otomobil Kulübü (AFC) Paris’teki Les Tuiliers’in güneşli bahçelerinde ilk otomobil fuarını organize etmiştir ![]() 1902 — İstenildiğinde benzinli istenildiğinde elektrik motoruyla ilerleyebilen ilk aracı 27 yaşındayken Ferdinand Porsche yapmıştır ![]() ![]() ![]() ![]() 1903 — Fransız Gustave LİEBAU ilk emniyet kemerini tasarladı ve patentini aldı 1904 — Kısa adı FIA olan Uluslararası Otomobil Federasyonu kuruldu 1905 — İsveçli mühendis Alfred Büchi egzoz gazlarından yararlanarak çalışan bir türbin vasıtasıyla dört silindirli bir motora aşırı hava yüklemeyi başardı ![]() 1905 — İlk 4WS ve 4WD sistemi Latil marka traktöre uygulandı İlk 4WS ve 4WD sistemi Latil marka traktöre uygulandı 1905 — İlk tampon takılan araç İngilterenin Kilburn kentindeki Simms Manufacturing Co ![]() ![]() ![]() ![]() 1908 — ABD’li Henry Ford T modeli adındaki ilk seri üretim otomobili yaptı ![]() 1918 — İngiltere’de “ Royal aırcraft establıshment “ fabrikaları mekanik püskürtmeli dizel yakıt sistemini geliştirdi ![]() ![]() 1919 — Avrupanın ilk seri üretim otomobili Type A Citroen tarafından piyasaya verildi ![]() ![]() 1920 — Voisin firması hidrolik olarak çalışan ABS’nin atası üzerine çalışmalar yaptı ![]() 1924 — Citroen dünyanın ilk çelik karasörlü otomobili B10’üretti 1924 — MAN’ın ürettiği bir kamyon direk enjeksiyonlu dizel bir motoru kullanan ilk vasıta oluyordu 1934 — Citroen seri olarak önden çekişli araç üretmeye başladı 1938 — Citroen Hidropnömatik süspansiyon sistemini icat etti 1938 — İsviçreli kamyon üreticisi Saurer ilk turbo motorlu kamyonu üretti 1938 — Klima’yı standart olarak kullanıma sunan ilk marka Studebaker Commander’dir 1938 — GM tasarımcısı Harley Earl ilk elektrikli cam sistemini Buick y’ye monte etti ![]() 1954 – Döner Pistonlu Motor (Rotary-Wankel motoru) Felix Wankel tarafından geliştirildi 1957 — İlk hız sabitleyicisi (cruis control) Imperial marka araçta kullanıldı ![]() 1958 — İsveç’teki Volvo Fabrikasında mühendis olan Nils Bohlin Üç noktalı emniyet kemeri olarak bilinen sistemin patentini aldı ![]() 1962 — İlk seri üretim turbo motorlu otomobil Chevrolet Corvair Monza tanıtıldı ![]() 1963 – Wankel motoru ilk kez NSU Spider marka araçta kullanıldı 1967 — İngiliz otomobil firması Jensen İlk ABS’yi otomobillerine uyguladı 1973 — Avrupa’da seri olarak turbo motorla üretilen ilk otomobil BMW 2002 oldu ![]() 1978 — Modern ilk ABS sistemi BMW 7 serisi ve Mercedes S serisinde uygulandı 1984 — Turbo üreticisi Garrett intercooler adını verdiği bir turbo soğutucusu geliştirdi ![]() 1986 — Çift turbo takılan ilk araç Porsche 959 oldu 1987 — Bosch ilk üretici olarak ABS sisteminin daha gelişmişi olan ASR sistemini piyasaya sürmüştür 1993 — Fiat Croma TdiD değişken geometrili turboyla donatılan ilk otomobil oldu ![]() ![]() 1995 — Bosch 1995 yılında ESP sistemini aktif sürüş emniyetini sağlamak üzere üretime almıştır ![]() ![]() 2004 — Çift turbo takılan ilk seri üretim dizel motorlu otomobil BMW 535d oldu 2005 — Mercedes üç turbolu v6 dizel motorla donatılmış konsepti Vision SLK 320 Cdi’yi Cenevre otomobil fuarında tanıttı ![]() |
![]() |
![]() |
|