![]() |
Turßonun Özellikleri Teknik Bilgiler |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Turßonun Özellikleri Teknik BilgilerBilya Yatak TEknik Bilgiler Milin bağlı olduğu pervanelerin yatağında bulunan bu bilyalar azda olsa bazı turbochargerlarda kullanılmaktadır ![]() ![]() ![]() ![]() Seramik Türbin Bıçakları: Sermik turbin bıçaklarının tek avantajı ****l bıçaklara nazaran hafif olmarı ve turbo lagını azaltmalarıdır ![]() Sequential Turbochargerlar Bizim, twin turbo olarakta bildiğimiz bu chargerlar iki tane salyangozu esas alarak üretilmiştir ![]() ![]() ![]() ![]() Intercooler; Kompresyona uğrayan hava, ısınır ![]() ![]() ![]() Bu radyatöre benzeyen siyah kutu turbochargerdan gelen basınçlı havanın içinden geçmesine sağlar, ince kanallardan geçen basınçlı gaz süzülür ve soğutulur ![]() ![]() ![]() Turbolar hakkında bazı tezahürler; -Motor yağını her 5000 km ya da daha erken süreler içerisinde değiştirin ![]() -Her zaman motor üreticisinin tavsiye ettiği yağı kullanın ![]() ![]() -Her zaman motorun ısınması için 30 ila 60 saniye kadar bekleyin ![]() -Soğuk ve ince yağ, ısınmış bir yağ gibi kolayca hareket edemez ve parçaların bir süre yağsız kalmasına yol açar! -Yola çıktığınızda turboyu hemen devreye sokmayın, turbo henüz yağ ihtiyacını gidermemiş olabilir ![]() -Aracı stop etmeden önce turbonun dinlemesi ve bir sonraki çalışma için gerekli yağlamayı yapmasına izin verin ![]() ![]() -Yüksek devirlerde türibin devamlı dönmektedir ![]() ![]() ![]() -Motoru yağını her değiştirdiğinizde yağ filitresinide değiştirin ve ilk çalıştırmada yağ basıncının sağlandığına emin olun ![]() Yukarıdaki tezahürleri yerine getirmeniz ve aracınızı iyi bir şekilde kullanmanız durumunda Turbochargerınız en az motorunuz kadar sorunsuz ve uzun ömürlü olacaktır ![]() |
![]() |
![]() |
|