Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Eğitim - Öğretim - Dersler - Genel Bilgiler > Genel Bilgiler > Motorlu Taşıtlar

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
bakış, bilgiler, genel, sistemine, teknik, yakıt

Yakıt Sistemine Bakış (Genel) Teknik Bilgiler

Eski 10-21-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Yakıt Sistemine Bakış (Genel) Teknik Bilgiler




Yakıt Sistemine Bakış (Genel)

TEknik Bilgiler

Yakıt Sistemi

Motor Yakıtı

Oktan Nedir?

Yakıt Deposu

Yakıt Filtresi

Yakıt Pompası (Benzin Otomatiği)

Hava Filtresi

Yakıt Boruları

YAKIT SİSTEMİ

Yakıt sisteminin görevi yeterli bir hava ve yakıt karışımını motora sağlamaktır Hava-yakıt karışımı motorun üzerindeki yükü karşılamak için belli bir oranda olmalıdır sistemin ana parçaları: yakıt deposu ve kapağı, emisyon kontrolleri, yakıt borusu, yakıt filtresi, karbüratör, emme manifoldu ve depodaki yakıt miktarını gösteren benzin göstergesidir

MOTOR YAKITI

Motor yakıtı hydrojen ve karbondan yapılmıştır Karışım mevcut oksijenle yanıp içindeki ısı enerjisini mekanik enerjiye çevirmektedir Sıvı yakıtlar içten yanmalı motorlar için idealdir çünkü ekonomik olarak üretildikleri gibi yüksek ısı değerlerine sahiptirler kolayca nakledilip saklanabilirler En yaygın örnekleri benzin, gazyağı ve dizel yakıtıdır

Benzinin bir çok avantajları vardır ve buji ateşlemeli içten yanmalı motorlarda en yaygın kullanılan yakıttır

Dizel yakıt benzinden sonra ikinci sıradadır Benzin kadar ucuza maledilmesine rağmen kullanımı dizel motorlarla sınırlıdır

OKTAN NEDİR?

Benzinin patlamaya karşı olan direncine "oktan" denir Asfalt tabanlı ham petrolden üretilen benzin parafin tabanlılardan daha az vuruntu yapar Bütün benzinler bu iki türün karşımından elde edilir Eğer karışımlerı kontrol edilmezse kaliteleri değişir

Oktan dereceleri 50-110 arasında değişir 50 derece üçüncü sınıf yakıtlarda 110 ise uçak yakıtlarındaki değerdir Aldığınız benzin 50 oktan ise yandıkça patlayacak ve pistonlara çekiçle vuruyormuşçasına bir sarsıntı ile kuvvet uygulanacaktır İdeal kuvvet pistonları eşit ve düzenli bir şekilde iten kuvvettir Benzinin oktan derecesi yakıt olmayan kimyasallarla arttırılabilir Bu iş için en iyi kimyasal yakıta eklenen tetra-etil kurşun karışımıdır

Tetra-etil kurşun benzine tümüyle karışıp tamamıyle buharlaşan bir sıvıdır Etilen dibromid tetra-etil kurşunun bujilerde ve supaplarda kurşun oksit birikintiler oluşturmasını engeller Son zamanlarda ise kuşunlu benzinler gittikçe yerini kurşunsuz benzine bırakmış ve yeni üretilen tüm araçlarda katalik konverter standart ekipman haline gelmiştir

YAKIT DEPOSU

Bütün modern yakıt sistemleri yakıtı bir pompa ile beslerler Böylece benzin deposu genelde aracın arkasında bulunmaktadır Deponun giriş ve çıkış boruları vardır Çıkış borusu genelde deponun üzerinde veya yan tarafında bulunur Borunun ucu deponun alt yüzeyinden 1 cm kadar yukarıda tasarlanmıştır, böylece depoda oluşabilecek veya satın alınan benzindeki tortular direk karbüratöre gönderilmemiş olur

YAKIT FİLTRESİ

Karbüratör ve enjeksiyonsistemlerinde birçok jetler ve küçük kanallar bulunduğu için temiz yakıt aracınız için çok önemlidir Temizliğin garantilenmesi için yakıt hattı üzerine yakıt filtresi konulmuştur Yakıt filtresi benzin deposu ile karbüratör arasında bulunmalıdır Kirli parçalar akaryakıt tankerlerinde, benzin istasyonu tanklarında oluşan pastan kaynaklanır Su ise yakıt tanklarında yoğunlaşan buhardan oluşur

YAKIT POMPASI

Yakıt pompasının üç görevi vardır: motora çalışması için gerekli olan yakıtı sağlamak, yakıtın kaynamasını engellemek için karbüratör ve pompa arasında yeterli basınç sağlamak, ve buhar kilitlemesini engellemek Aşırı basınç karbüratör şamandra iğnesini yerinden çıkarıp taşma kısmında çok benzin dolmasına sebep olur Sonucunda ise aracınız çok yakıt tüketir Yakıt pompaları "mekanik" ve "elektronik" olmak üzere iki türlüdür

HAVA FİLTRESİ

Hava filtreleri içeri alınan havadaki toz ve diğer zerreciklerin karbüratörün içine girmesini engeller Binlerce metreküp havanın silindirlerden geçtiğini düşünürseniz aracınızın hava filtresinin önemini anlarsınız

YAKIT BORULARI

Yakıt boruları bütün yakıt sisteminin parçalarını birleştiren çelik veya bakırdan imal edilmiştir

Yakıt boruları, egsoz boruları, susturucular ve manifolddan uzak olmalıdır, bu şekilde aşırı sıcaktan dolayı boğulmanın önüne geçilmiş olur Motora, gövdeye, titreşimin az olduğu başka kısımlara iliştirilebilirler, böylece keskin kenarların sebep olacağı aşınmanın önüne geçilmiş olur



Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.