![]() |
Uzun Yola Çikarken Dikkat Edilecek Hususlar Teknik Bilgiler |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Uzun Yola Çikarken Dikkat Edilecek Hususlar Teknik BilgilerUzun Yola çikarken Dikkat Edilecek Hususlar TEknik Bilgiler Lastiklerin havasını kontrol edin Yedek lastiğinizi kontrol edin Lastik diş derinliklerine bakın Rot-Balans ayarlarınızı kontrol ettirin Frenleri kontrol ettirin Radyatördeki antifiriz miktarını ölçtürün Silecek lastiklerine bakın Silecek suyunu tamamlayın Motor yağını kontrol edin Elektirik aksamını kontrol edin(uzun/kısa far; sinyaller; stop lambaları; park/gabari) Araç altına mutlaka göz atın ![]() ![]() Karlı günler için önlemler Hava şartları hakkında önceden hazırlık yapın Radyatör suyuna mutlaka antifriz koydurun ya da var olan antifrizin değerini ölçtürüp ilave yaptırın ![]() Meteorolojiden alınan hava tahmin raporlarını kış aylarında daha çok dikkate alın ![]() Don tehlikesi veya kar yağma ihtimali varsa silecek suyuna donmayı önleyici kimyasal maddelerden ilave edin ![]() ![]() Silecekleri yukarı kaldırarak cama yapışmasını önleyin ![]() Mümkünse aracınızı kapalı garaja alın ![]() Yoğun kar yağışı veya don ihtimali varsa patinaj zincirini bir an önce alın, yoksa zinciri karaborsadan almak zorunda kalırsınız ![]() GSM telefonunuzun araç şarj cihazını yanınıza almayı ihmal etmeyin ![]() ![]() Karlı ve buzlu yollarda yapmanız gerekenler Mecbur kalmadıkça aracınızla bu tür hava şartlarında yola çıkmayın ![]() ![]() Eğer aracınızla çıkmanız şartsa geceden uygun bir yere park edin ![]() ![]() Aracınızın camlarını ve dış dikiz aynalarını mutlaka kardan ve buzdan arındırın ![]() ![]() Motoru çalıştırdıktan sonra tam olarak ısınmasını bekleyin ![]() ![]() Aracın kaloriferini açarak iç mekanın ısınmasını sağlayın ![]() ![]() ![]() ![]() Camları da kalorifer yardımı ile ısıtarak buğu yapmasını engelleyin ![]() Kar ve buzda en önemlisi lastikler! Karlı ve buzlu yollarda normal bir lastikle ancak donanımlı 4 tekerlekten çekişli arazi araçları yol alabilir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Karlı ve buzlu havalarda güvenli bir sürüş için lastiklerle ilgili farklı yöntemler izleyebiliriz ![]() Lastik hava basınçları: Bir çok sürücü kar yağmaya başladığında lastiklerdeki hava basıncı ile oynar ![]() ![]() ![]() Lastik havasını artırdığınızda ise lastiğin dişleri gerektiğinden fazla açılır ve daha çok patinaja düşülür ve çekiş azalır ![]() Patinaj zincirleri: Zincir, çivili lastik ve diğer yöntemlere göre daha ucuzdur ve bulunabilirliği daha kolaydır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kar paletleri: Lastiklere takılan kar paleti zincirden daha pratiktir ancak daha pahalıdır ![]() ![]() ![]() ![]() Çivili lastik: Çivili lastikler, karlı ve buzlu zeminlerde kullanılır ve diğer lastiklere göre iyi çekiş ve tutunma sağlar ve fren mesafesini azaltır ![]() ![]() veya ıslak zeminde kullanılması sakıncalıdır ![]() ![]() ![]() ![]() Lastik tabanından çıkan çivi yüksekliğinin 1 ile 2 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Çivili lastikler, marka ve ebatlara göre değişik fiyatlara sahip ![]() Kış lastikleri: Kış lastikleri genellikle sıcaklık 7 ºC derecenin altına düştüğünde kullanılır ![]() ![]() ![]() ![]() Derinlik 1 ![]() ![]() ![]() ![]() Kış lastiklerinin avantajları Normal lastiklere göre özel bir malzeme kullanılarak hazırlanan kış lastikleri, daha yumuşak ve dayanıklı bir yapıya sahiptir ![]() ![]() Diş derinliği yaz lastiklerine göre daha fazladır ancak bu derinlik desene göre değişebilir ![]() ![]() ![]() Kış lastiklerinde lamel (ince çizgi) sayısı daha fazladır ![]() ![]() ![]() ![]() Sadece karlı değil, kuru ve ıslak zeminde de yüksek performans sergiler ve mevsim şartlarındaki fren mesafesi, diğer lastiklere göre daha iyidir ![]() Çivisiz lastiklerde tabanın temas yüzeyi, yüke bağlı olarak değiştiği için virajlarda ve dönüşlerde sorunlar yaşanabilir ![]() ![]() Lastik tabanındaki düz kanallar kendini temizleme özelliğine sahiptir ![]() ![]() Lastik üstündeki lamel (ince çizgi) sayısı ne kadar fazlaysa suyun atılması o kadar iyi sağlanır ![]() ![]() Bloktaki çentik sayısı ne kadar fazla olursa yol tutuş o kadar artar ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|