Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Eğitim - Öğretim - Dersler - Genel Bilgiler > Genel Bilgiler > Motorlu Taşıtlar

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
bilgiler, cikarken, dikkat, edilecek, hususlar, teknik, uzun, yola

Uzun Yola Çikarken Dikkat Edilecek Hususlar Teknik Bilgiler

Eski 10-21-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Uzun Yola Çikarken Dikkat Edilecek Hususlar Teknik Bilgiler




Uzun Yola çikarken Dikkat Edilecek Hususlar TEknik Bilgiler

Lastiklerin havasını kontrol edin

Yedek lastiğinizi kontrol edin

Lastik diş derinliklerine bakın

Rot-Balans ayarlarınızı kontrol ettirin

Frenleri kontrol ettirin

Radyatördeki antifiriz miktarını ölçtürün

Silecek lastiklerine bakın

Silecek suyunu tamamlayın

Motor yağını kontrol edin

Elektirik aksamını kontrol edin(uzun/kısa far; sinyaller; stop lambaları; park/gabari)

Araç altına mutlaka göz atın Yağ ve su kaçağı varmı kontrol edin

Karlı günler için önlemler

Hava şartları hakkında önceden hazırlık yapın

Radyatör suyuna mutlaka antifriz koydurun ya da var olan antifrizin değerini ölçtürüp ilave yaptırın

Meteorolojiden alınan hava tahmin raporlarını kış aylarında daha çok dikkate alın

Don tehlikesi veya kar yağma ihtimali varsa silecek suyuna donmayı önleyici kimyasal maddelerden ilave edin Böylece silecek suyu depolandığı yerin dışında borularda da donmaz

Silecekleri yukarı kaldırarak cama yapışmasını önleyin

Mümkünse aracınızı kapalı garaja alın

Yoğun kar yağışı veya don ihtimali varsa patinaj zincirini bir an önce alın, yoksa zinciri karaborsadan almak zorunda kalırsınız

GSM telefonunuzun araç şarj cihazını yanınıza almayı ihmal etmeyin Ya da yedek bataryanız varsa yanınıza alın

Karlı ve buzlu yollarda yapmanız gerekenler

Mecbur kalmadıkça aracınızla bu tür hava şartlarında yola çıkmayın Siz ne kadar tedbir alırsanız alın, sizden başka sürücüler aynı duyarlılığı göstermeyebilir

Eğer aracınızla çıkmanız şartsa geceden uygun bir yere park edin Park ettiğiniz yer bir rampanın bitimi olmasın, sabah rampa buz tutmuş olabilir ve zorlanabilirsiniz

Aracınızın camlarını ve dış dikiz aynalarını mutlaka kardan ve buzdan arındırın Kar ve buz görüşünüzü engelleyeceği gibi özellikle ön camda sileceğin hareketlerini engeller ve dikkatinizin dağılmasına neden olur

Motoru çalıştırdıktan sonra tam olarak ısınmasını bekleyin Kış şartlarında soğuk motor problem yaratabilir

Aracın kaloriferini açarak iç mekanın ısınmasını sağlayın Aracın iç ısısı uygun sıcaklığa gelince aracınızı hareket ettirin Yeterli sıcaklık sağlanmadan yola çıktığınızda mont, manto benzeri kalın giysilerinizi çıkartmak istemeyebilirsiniz Kalın kıyafetler manevra kabiliyetinizi azaltacağından, tehlike yaratabilir

Camları da kalorifer yardımı ile ısıtarak buğu yapmasını engelleyin

Kar ve buzda en önemlisi lastikler!

Karlı ve buzlu yollarda normal bir lastikle ancak donanımlı 4 tekerlekten çekişli arazi araçları yol alabilir Türk sürücüler tarafından araçların lastikleri her zaman geri plana atılır Aslında en önemli nokta en son akla gelir Çekiş kadar fren için lastikler çok önemlidir Bu yüzden karda ve buzlu yollarda araçla inatlaşmak yerine gerekenleri yapmak yeterli olacaktır

Karlı ve buzlu havalarda güvenli bir sürüş için lastiklerle ilgili farklı yöntemler izleyebiliriz

Lastik hava basınçları: Bir çok sürücü kar yağmaya başladığında lastiklerdeki hava basıncı ile oynar Lastik hava basıncını azaltmak veya artırmak size bir avantaj sağlamaz Lastik havasını azalttığınız zaman lastik tabanında yük yanaklara doğru biner ve jant lastiği kesmeye başlar

Lastik havasını artırdığınızda ise lastiğin dişleri gerektiğinden fazla açılır ve daha çok patinaja düşülür ve çekiş azalır

Patinaj zincirleri: Zincir, çivili lastik ve diğer yöntemlere göre daha ucuzdur ve bulunabilirliği daha kolaydır Hammaddesi çeliktir Patinaj zincirinin fiyatları marka ve ebatlara göre değişir Normal şartlarda zincir binek otomobiller için 30-60 milyon liradan satılıyor Fakat şu an bir takım zincirin fiyatı 90-120 milyon liraya kadar yükseldi

Kar paletleri: Lastiklere takılan kar paleti zincirden daha pratiktir ancak daha pahalıdır Palet plastik malzemeden yapılmıştır Bir mekanizma yardımı ile jantın göbeğine takılır ve lastiğin etrafını çevreler Kar paletleri 150-300 milyon lira arasında değişen fiyatlara sahip

Çivili lastik: Çivili lastikler, karlı ve buzlu zeminlerde kullanılır ve diğer lastiklere göre iyi çekiş ve tutunma sağlar ve fren mesafesini azaltır Tabanına özel çivilerin çakılabilmesi için çivi yuvaları bulunur Bu lastiklerin kuru

veya ıslak zeminde kullanılması sakıncalıdır Kuru zeminde çiviler fırlayabilir, kırılabilir veya asfalta zarar verebilir Çivilerin uzman kişiler tarafından çivi tabancasıyla çakılması gerekir Eksik sayıda veya dengesiz çivi çakılması lastiğe zarar verir, konforu düşürür ve sürüş güvenliğini olumsuz yönde etkiler

Lastik tabanından çıkan çivi yüksekliğinin 1 ile 25 mm arasında olması gerekir Çiviler genellikle çelik ve alüminyumdan üretilir Ancak son zamanlarda kauçuk ve sentetik fiberden de çiviler üretiliyor Lastiğe çakılan çiviler balans problemine neden olduğu için hafif çivilerin (11 gr) kullanılması öneriliyor Ayrıca çivi çakılmış lastikle yüksek hız yapılmaması tavsiye ediliyor Firmaların bu lastikler için belirlediği sınırların üstüne çıkmamak ve 100 km/s'lik hızların üstünde seyretmemek gerekiyor

Çivili lastikler, marka ve ebatlara göre değişik fiyatlara sahip

Kış lastikleri: Kış lastikleri genellikle sıcaklık 7 ºC derecenin altına düştüğünde kullanılır Ancak bunun için sadece kar yağması gerekmez Sırt yapısı, karışımı ve yüzeydeki kılcal kanallı yapısı sayesinde kış lastikleri ıslak zeminde de iyi sonuçlar veriyor Genellikle 8 mm'lik diş derinliği bulunan bu tip lastikler, ilk takıldığında yüzde 100 oranında su atımı yapabilir

Derinlik 16 mm'ye ulaştığında bu oran yüzde 138'e kadar düşer Üreticiler bu rakama gelindiğinde lastiklerin değişmesi gerektiğini söylüyor

Kış lastiklerinin avantajları

Normal lastiklere göre özel bir malzeme kullanılarak hazırlanan kış lastikleri, daha yumuşak ve dayanıklı bir yapıya sahiptir Aşırı soğukta bile diğer lastiklerde görülen çatlama ve yarıklar güç oluşur

Diş derinliği yaz lastiklerine göre daha fazladır ancak bu derinlik desene göre değişebilir Dişlerin derin olması suyun daha iyi atılmasını sağlar Kanalların içindeki kar, lastik döndükçe zemindeki karla sürtünerek yol tutuşu artırır

Kış lastiklerinde lamel (ince çizgi) sayısı daha fazladır Bu sayede karlı ve ıslak zeminde normal lastiklere göre daha iyi performans sergiler Ayrıca aquaplanning (kızaklama) performansı yüksek olur Bu sayede kış mevsiminde daha güvenli sürüş sağlar

Sadece karlı değil, kuru ve ıslak zeminde de yüksek performans sergiler ve mevsim şartlarındaki fren mesafesi, diğer lastiklere göre daha iyidir

Çivisiz lastiklerde tabanın temas yüzeyi, yüke bağlı olarak değiştiği için virajlarda ve dönüşlerde sorunlar yaşanabilir Ancak kış lastiklerindeki yuvarlak omuz profili sayesinde, ıslak ve karlı zeminlerde yüksek yol tutuş elde edilebilir

Lastik tabanındaki düz kanallar kendini temizleme özelliğine sahiptir Bu sayede yağmur suyu daha iyi atılır ve yüksek hızlarda kızaklama düşük seviyelerde tutulur

Lastik üstündeki lamel (ince çizgi) sayısı ne kadar fazlaysa suyun atılması o kadar iyi sağlanır Ayrıca lamellerin yol tutuşa katkısı da büyüktür

Bloktaki çentik sayısı ne kadar fazla olursa yol tutuş o kadar artar Yüksek bloklar sayesinde karlı zeminlerde aralarda daha çok kar birikir ve yolla temas artar



Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.