![]() |
Motorlu Araçlar Hakkında Güncel Haberler &Amp; Teknik Bilgiler |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Motorlu Araçlar Hakkında Güncel Haberler &Amp; Teknik BilgilerTURBOCHARGER NEDİR? TEknik Bilgiler Turbocharger sistemleri, güçlendirilmiş endüksiyon sistemleridir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Güç artışı; egzost manifolduyla motorun egzost çıkışının birleştiği bu araya bağlı olan ve yüksek hızdaki atık egzost gazıyla tahrik edilen bir türbinin çevrilmesiyle başlar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Motorlu Araçlar Hakkında Güncel Haberler &Amp; Teknik Bilgiler |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Motorlu Araçlar Hakkında Güncel Haberler &Amp; Teknik BilgilerGENEL PRENSİPLER Motordan güç elde etmenin en emin yolu motora daha fazla yakıt girdisi sağlamaktır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Normal bir turbocharger, motora ilave 6-8 PSI arası ek basınçlı hava sağlar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() NASIL ÇALIŞIR Türbin, egzost manifolduna monte edilir demiştik ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Silindirlerden çıkan egzost gazı ana türbini çevirir ![]() ![]() Burada kullanılan hava pompası da santrifüj tip bir pompadır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Motorlu Araçlar Hakkında Güncel Haberler &Amp; Teknik Bilgiler |
![]() |
![]() |
#3 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Motorlu Araçlar Hakkında Güncel Haberler &Amp; Teknik BilgilerTASARIMDA VARSAYIMLAR Tasarımla ilgili verilerden önce, karşılaşılabilecek bazı problemler üzerinde durulacaktır ![]() Aşırı Basınç Turbo tarafından pistonlara gönderilen basınçlı hava; sonraki aşamada pistonlar tarafından daha fazla sıkıştırılarak aşırı bir basınç oluşturulur ![]() ![]() ![]() ![]() Knock : Vurma; vuruntulu çalışma;sağlıksız yanma-egzost zamanları ![]() Turbo Zamanı Çoğunlukla, küçük boyutlu turbo donanımlı araçlarda, akselerasyon anında ani gaz komutlarına hızlı cevap vermeyen bir yığılma görülür ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Büyük – Küçük Turbocharger Kıyaslaması : Küçük hacimli turbo uygulamalarında turbo açma zamanında kayda değer gecikme olmaz ve daha düşük motor devirlerinde çalışmaya başlarlar ![]() ![]() ![]() ![]() Türbin valfi: Bu valf, fazla gelen egzost gazını tahliye ederek türbinin çalışma basıncını ayarlar ![]() ![]() Rulmanlar: Burada kullanılan rulmanlar, istisnai olarak yağlı yatak uygulamasının haricinde kullanılır ![]() ![]() ![]() Seramik Türbin Kanatçıkları seramik malzemeler konvansiyonel ****l malzemelerden daha hafif bir yapıya sahiptir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İkili turbocharger uygulamaları: Bazı durumlarda, düşük devirlerde üstün akselerasyon için kullanılan küçük turbonun yanı sıra, yüksek devirlerde bunun yetersiz kalmasından dolayı büyük turbo ilave edilir ![]() INTERCOOLER Intercooler, üstte de açıkladığımız gibi araçlarda kullanılan su radyatöründen farklı değildir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Motorlu Araçlar Hakkında Güncel Haberler &Amp; Teknik Bilgiler |
![]() |
![]() |
#4 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Motorlu Araçlar Hakkında Güncel Haberler &Amp; Teknik BilgilerModifiye Nedir ? Gücü artirmak, yol tutuşu ve frenaji güçlendirmek, kabin ve karoserde degisiklik yapmak, bir baska deyisle otomobili ayricalikli kilmak ![]() ![]() Tuning yada diger adiyla Modifiye denince akla ilk gelen motorda güç artirimi oluyor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Modifikasyonun temel amaci, gücü artirmak ![]() ![]() ![]() ![]() Otomobilde teknik olarak vaDilan modifikasyon sadece gücü artirmayi degil, yol tutusu güçlendirmeyi ve frenaj kabiliyetini artirmayi da kapsiyor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dikkate alinmasi gereken bir baska nokta da bu isin hobi olarak degerlendirilmesi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Motorlu Araçlar Hakkında Güncel Haberler &Amp; Teknik Bilgiler |
![]() |
![]() |
#5 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Motorlu Araçlar Hakkında Güncel Haberler &Amp; Teknik BilgilerTraction Control Halk arasinda "anti-patinaj sistemi" olarak da isimlendirilen çekis kontrol sistemi, elektronik bir aktif güvenlik ünitesidir ![]() Otomobilin çekise sahip tekerleklerinden herhangi birisi gereginden fazla dönüp patinaja düstügünde devreye giren sistem gazi kademeli olarak kesip motor gücünü gerekli oranda düsürerek patinaji önler ![]() ![]() Hangi araçlara uygulanabilir? ABS fren sistemli ve enjektörlü her türlü araca uygulanabilir ![]() Çekis Kontrol Sistemi'nin avantajlari nelerdir? Çekis Kontrol Sistemi bulunmayan araçlarda kaygan zeminlerde (islak, buzlu, toprak, vb ![]() ![]() ![]() - Sürüs güvenliginizi arttirir - Virajlarda yoldan çikmanizi engeller - Kayfan zeminlerde güvenli yol almanizi saglar - Her türlü yol sartinda daha performansli kalkis yapmaniza yardim eder - Lastik ömrünü uzatir - Aks, debriyaj balatasi, sanziman vb ![]() - Kullanim tarzina göre ayarlanabilir - Istenildiginde devreden çikartilabilir - Aracin orjinal tesisatini bozmaz - -40 C, +80 C ortam sicaklakliklari arasinda çalisabilir " ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() SÜRÜS GÜVENLIGI IÇIN FAYDALI VE GEREKLI ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Motorlu Araçlar Hakkında Güncel Haberler &Amp; Teknik Bilgiler |
![]() |
![]() |
#6 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Motorlu Araçlar Hakkında Güncel Haberler &Amp; Teknik BilgilerNOS (Nitrous Oxide System) Bir motordan en fazla guc artisi NOS ile saglanir ![]() ![]() Tup baglantilarla, istenildiginde motorun yanma odasina yakit ve havanin yaninda "nitroues oxide" gazi veriyor ![]() ![]() ![]() Kiti bir tup, butonlar ve motor ici baglanti aparatlarindan olusan NOS'u aktif hale getirmek tupun vanasi, ardindan iceride bulunan ana kumanda dugmesi aciliyor, gaz pedalinin altinda bulunan buton, gaza tam basilmasi halinde aktif hale geliyor ve "nitroues oxide" gazi yanma odasi icine pompalaniyor ![]() Sahip olduğu potansiyel gücün hepsini verebilecek olan bir motorla ilgili opsiyonları göz önüne almak zorunda olduğunuzda; nitro oksidin size verebileceği kapasitede hiçbir benzerinin olmadığını görürsünüz ![]() ![]() ![]() ![]() Artı Beygir Gücünü Nasıl Elde Etmeli Bir motor, Yakıt yakarak çalışır ve genişleme yaparak pistonları aşağıya iter ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Herşeyden evvel, tüm yakıtlar yanabilmek için oksijene ihtiyaç duyar ![]() ![]() ![]() Egzantrikler, daha hacimli karbüratörler veya valfler, porting, emme manifoldu, egzost headersları, superchargerlar, turbochargerlar, ve NOS geliştirilmiş bir motorun nasıl hava aldığını gösteren açık örneklerdir (daha fazla yakıt yakmak için daha fazla oksijen ) ve bu size artan beygir gücü verir ![]() ![]() ![]() Diğer bir temel güç faktörü yakıtın buharlaştırılmasıdır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bizim bakacağımız üçüncü ana güç faktörü hava/yakıt karışımının yoğunluğudur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Motorlu Araçlar Hakkında Güncel Haberler &Amp; Teknik Bilgiler |
![]() |
![]() |
#7 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Motorlu Araçlar Hakkında Güncel Haberler &Amp; Teknik BilgilerNitro Oksid nedir, ne değildir Nitro oksid motorunuza giren normal havanın daha uygun formudur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Daha fazla yakıt vermeden sadece nitro oksid ilave ederseniz, motorunuzun normal zamanda kullandığı yakıtın yanma nisbetini hızlandırmış olursunuz ![]() ![]() ![]() ![]() Nitro oksid’de büyü yoktur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nitro Oksid Diğer Performans Ürünlerine Karşı Maliyet açısından , NOS bir müşteriye alabileceği en üst performansı sunar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() NOS yanlızca bir part time güç arttırıcısıdır ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Motorlu Araçlar Hakkında Güncel Haberler &Amp; Teknik Bilgiler |
![]() |
![]() |
#8 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Motorlu Araçlar Hakkında Güncel Haberler &Amp; Teknik BilgilerNOS’tan bir Sistemi Aldığınızda Kit ile Neler Gelir Kutudan çıkarıp göreceğiniz NOS sisteminin tüm parçaları arasında, takma işlemlerini tamamen okumadıkça ve NOS sistemini ilk defa kullanmadıkça tümüyle tanımakta zorluk çekebileceğiniz üç şey vardır ![]() Bütünlük:: Biz daima ürünlerimizin arkasındayız ![]() ![]() ![]() Kalite:: Bizim NOS’ta hergün yaptığımız pek çok şeyler vardır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Deneyim::Yaklaşık yirmi yıldan beri NOS sistemlerini üretmekte bulunuyoruz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nitro Oksid ve Emisyonları Nitro Oksid’in (N2O) kullanılması havayı kirleten nitrojen oksitlerinin (NOx) artması anl ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() NOS Sistemlerinin Tipleri NOS sistemlerinin başlıca iki çeşidi vardır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Diğer taraftan, direkt port sistemleri mümkün olduğunca emme valfine yakın olan herbir emiş yolu’na nitro ve ilave yakıt verebilmek için özel dizayn edilmiş enjektörler, fogger memeler kullanır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Benzin enjeksiyonu için olan bir sistem tipinde üst emme yoluna nitro ve yakıt enjekte etmek için bir direkt port stili nozzle (meme) kullanılır ![]() NOS Sisteminizin İnce Ayarı (Tuning)için Hatırlanması Gereken Birkaç Önemli Husus ![]() Bu çok eskimiş bir ifade gibi gözükse de, Nitro deneyiminizin başarılı mı, başarısız mı olacağı konusunda muhtemelen daima 1 numaralı sebebi olacaktır ![]() ![]() ![]() Daima tutucu şekilde başlayın ![]() ![]() Motorunuzun ne kadarlık bir gücü kaldırabileceği hakkında gerçekçi olun ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Güç, yakıttan gelmektedir ![]() ![]() ![]() Sistemin kullanılması esnasında mümkün olan yakıt miktarını idare eden el altında tipik iki kontrol vardır; yakıt jet ebadı ve yakıt basıncı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hiçbirşeyi değiştirmediğiniz halde sisteminiz aniden problem çıkarmaya başlarsa kuralı bozan sıklıkla bir tıkanmış nitro veya yakıt filitresidir ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Motorlu Araçlar Hakkında Güncel Haberler &Amp; Teknik Bilgiler |
![]() |
![]() |
#9 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Motorlu Araçlar Hakkında Güncel Haberler &Amp; Teknik BilgilerBujiler ve NOS;Ne Çalışır, Ne Çalışmaz, ve Neden Öyle gözüküyor ki yıllar boyunca bujilerin basitçe nasıl çalıştıkları, çalışmakta olan motora parelel olarak yaptıkları hakkında çok sayıda teknik husus yazılmıştır ![]() ![]() İlk evvela ve en önemli olan; motorunuzun etrafında bulunan donanımlarıyla çalışabilmesi için doğru dizaynda olmalıdır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sıklıkla, orijinal, geniş aralıklı Tırnaklı, nitro’nun kullanılmasından birkaç saniye sonra yanlış ateşleme durumu yaratır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Eğer sadece bujinin ısı hattını daha soğuk ısı hattına değiştirecek olursanız sizin hala gene de yanlış ateşleme probleminiz olabilir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Motorlu Araçlar Hakkında Güncel Haberler &Amp; Teknik Bilgiler |
![]() |
![]() |
#10 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Motorlu Araçlar Hakkında Güncel Haberler &Amp; Teknik BilgilerNOS Hakkında Genelde En Çok Sorulan 40 Soru Otomotiv motorlarına nitro oksid ve uygulaması hakkında hiçbir mistik husus yoktur ![]() ![]() S : Nitro motor güvenliğine etki eder mi? C : Verilen bir uygulama için doğru H ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() S : Stok motoruma bir nitro kiti basitçe takabilirmiyim? C : Evet, NOS üretim sistemleri hemen hemen her stok motor uygulaması içindir ![]() ![]() ![]() S : Daha da yüksek beygir gücü kazanımı için diğer bazı genel kurallar hangileridir? C : Genellikle, forged (Dövme) aluminyum pistonlar modifikasyon yapabileceklerinizin en iyisini teşkil eder ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() S : Nitro nasıl çalışır? C : Nitro oksid 2 bölüm nitrojen (azot) ve bir bölüm oksijenden ibarettir (ağırlık olarak %36’ı oksijendir) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() S : NOS ürünleri üzerinde ne tür testler veya araştırmalar yapılır? C : NOS’un bilgisayarlı dinamometre ekipmanı, nitro akış test aletleri dahil olmak üzere komple bir araştırma ve geliştirme merkesi bulunmaktadır ![]() ![]() S : Bir nitro sistemiyle ne kadarlık bir performans gelişmesi bekleyebilirim? C : Bir çok uygulamalar için 1’den 3 tam saniyeye ve çeyrek milde 10’dan 15’e kadar MPH beklenebilir ![]() ![]() ![]() S : Tüp ne kadar devam edecek? C : Bu geniş ölçüde nitro kitine ve jetlemeye bağlıdır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() S : Nitro bütonunu ne kadar süre ile basılı tutabilirim? C : Tüp bitinceye kadar bütonu basılı tutmak mümkündür ![]() ![]() S : Nitro en iyi şekilde ne zaman kullanılabilir? C : Sadece tamamen açık kelebekle ( gelişmiş bir kontrolör kullanılmamışsa) ![]() ![]() ![]() S : Nitro ilave ederken arabamdaki Karbüratörü tekrar jetlemek zorundamıyım? C : Hayır! NOS sistemi karbüratörünüzden bağımsızdır, ve yakıt ve nitrodan müteşekkil kendi yakıtını enjekte eder ![]() S : Nitro oksid alev alırmı? C : Hayır ![]() ![]() S : Nitro oksid detonasyona sebebiyet verir mi? C : Doğrudan değil ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() S : Tüp’ü nerede doldurabilirim? C : Türkiye’de ki tüm Habaş, Karbogaz bayilerinde azat Peroksit (Narkoz gazı) adı altında doldurtabilir veya direk Ankara ve İstanbulda Bulunan işyerlerimizden doldurtabilirsiniz elimizde herzaman acil durumlar için yedek dolu tüpler bulunmaktadır ![]() S : Bir NOS sistemiyle yan sanayi ürünü olan bilgisayar çipi kullanmak iyi bir fikirmidir? C : Eğer çip sadece Nitro Oksidin kullanılması için özellikle dizayn edilmişse ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() S : Genellikle NOS kitinin takılması ne kadar sürer? C : NOS kitlerinin çoğu bilenen el aletleri kullanılarak 3-5 saatte takılır ![]() ![]() S : Nitro sisteminin bir plate enjektör tipine hangi çeşit manifold daha iyi uyar, tek (single) veya çift (dual) delikli manifoldu mu? C : Manifol bar’ların spray dizaynıyle alışverişte olmadığı sürece her ikisi de çoğunlukla iyi çalışır ![]() ![]() ![]() ![]() S : Nitro oksid silindir basıncı ve ısısını yükseltir mi? C : Evet ![]() ![]() S : Nitro tüpünü soğutmanın faydası varmıdır? C : Hayır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() S : Nitro’yu turbo veya supercharger uygulamalarıyla kullanmanın faydası varmıdır? C : Tamamen ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() S : Bir NOS kiti ne kadar kompledir? C : NOS bügün piyasada bulunan en komple sistemleri sunmaktan gururludur ![]() ![]() S : Standart ve bir NOS Hi-Flo tüp vanası arasındaki fark nedir? C : Hi-Flo valfinin deliği standart bir valfden daha geniş olup, daha fazlo nitro akışını temin eder ![]() ![]() ![]() ![]() S : Çok mil yapmış bir motor üzerindeki Nitro etkisi ne olur? C : Bu geniş ölçüde motor parçalarının durumuna bağlıdır ![]() ![]() ![]() S : Nitro kullanımı katalitik konvertörü etkiler mi? C : Hayır ![]() ![]() ![]() ![]() S : Aynı NOS Kiti ve jetlemeyi kullanıdığımızda bir stok motorla mukayesede performans artış yüzdesi yüksek şekilde modifiye edilen motorla aynı olur mu? C : Pek değil ![]() ![]() ![]() S : Yüksek kompresyon motorları nitro oksidi kullanabilir mi? C : Elbette ![]() ![]() ![]() ![]() S : Pompa benzini street/strip nitro oksid uygulamalaraında kullanılabilir mi? C : Evet ![]() ![]() ![]() ![]() S : Nitro oksid ile kullanılmak üzere ne tip bir egzantrik mili en iyi uyanı olur? C : Genellikle, daha az egzost overlap’ı ve daha süreli olan kamlar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() S : NOS kitler son model EFI arabalarına uygulanabilir mi? C : Evet ![]() ![]() S : Hangi tip nitro sistemi daha iyidir; plate enjeksiyon sistemi mi yoksa direkt port enjeksiyon sistemi mi? C : Plate sisteminin avantajları kolaylıkla takılıp, çıkarılması, kolaylıkla diğer bir arabaya takılabilmesi, jetleme kombinasyonlarının çok çabuk değiştrilebilmesi, ve çoğu durumlarda ihtiyacınız olan ekstra beygir gücü (75-350’den fazla H ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() S : Nitro oksidi kullanmak için yakıt sistemimi mofidiye etmelimiyim? C : Daha küçük nitro aplikasyonları için çoğu stok yakıt pompaları yeterli çalışacaktır ![]() ![]() ![]() S : Bir nitro tüpü en iyi hangi pozisyonda takılmalıdır? C : NOS tüpleri sifon tüpleriyle birlikte verilir ve uygun bir nitro alımını devam ettirebilmek için tüpün doğru takılması önemlidir ![]() ![]() ![]() S : Bir Kit’te nitro ve yakıt filtrelerini kullanmak ne kadar önemlidir? C : Herhangi bir nitro sisteminin en önemli bölümlerinden bazıları nitro ve yakıt filtreleridir,ve devamlı temizliğine dikkat etmek gerekir ![]() S : Diğer performans tercihleriyle mukayese edildiğinde nitro kullanmanın avantajları nelerdir? C : Çoğu diğer performans tercihleri sizi istenmeyen duruma düşürür ![]() ![]() ![]() ![]() S : NOS kitleri motorsiklet, su teknesi veya kar arabaları içinde kullanılır mı? C : Elbette ![]() ![]() S : Tipik bir nitro kitinde parçalar ne çeşit bir basınca maruz kalır ![]() C : Basınç sık sık 1,000 psi’ı geçer ![]() ![]() S : Tüpte ne kadar nitro kaldığını nasıl anlarım? C : Kaç libre kaldığını anlamak için tüp tartılmalıdır ![]() ![]() ![]() S : Tüpün üzerindeki blow-off emniyet valfinin fonksiyonu nedir? C : Bu tüpü fazla doldurmamak için çok önemlidir, yani 10 libre kapasitedeki bir tüp 10 libre’den daha fazla nitro oksid ile doldurulmamalıdır ![]() ![]() S : Ateşleme sistemimi değiştirmelimiyim? C : Çoğu yeni model ateşleme sistemleri nitro uygulamalarıyla iyi uyum sağlar ![]() ![]() S : Aldığım bu kiti nerede taktırabilirim? C : Kendiniz veya mekanik bir ustaya taktırabilirsiniz |
![]() |
![]() |
![]() |
Motorlu Araçlar Hakkında Güncel Haberler &Amp; Teknik Bilgiler |
![]() |
![]() |
#11 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Motorlu Araçlar Hakkında Güncel Haberler &Amp; Teknik BilgilerNOS SİSTEMİ NELERDEN OLUŞUR? NOS TÜPÜ (DOLU) NOS BORUSU + BENZİN BORUSU NOS VE BENZİN SOLENOID’ İ (VANASI) MONTAJ KABLOLARI VE APARATLARI ATIŞ VE HAZIRLAMA BUTONLARI NOS ETİKETLERİ KULLANIM KLAVUZU NOS VE BENZİN MEMELERİ BENZİN EMNİYET MÜŞÜRÜ HANGİ ARABALARA UYGULANABİLİR? TÜM BENZİNLİ VE DİZEL ARABALARDA, 4-6-8-10-12 SİLİNDİRLİ MOTORLARDA, ARACIN GÜCÜNE VE MOTOR HACMİNE GÖRE ÖZEL DİZAYN EDİLMİŞ KİTLER UYGULANABİLİR ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() --->: Motorlu Araçlar Hakkında Güncel Haberler & Teknik Bilgiler frmacil sayfa 2iki --->: Motorlu Araçlar Hakkında Güncel Haberler & Teknik Bilgiler |
![]() |
![]() |
![]() |
Motorlu Araçlar Hakkında Güncel Haberler &Amp; Teknik Bilgiler |
![]() |
![]() |
#12 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Motorlu Araçlar Hakkında Güncel Haberler &Amp; Teknik BilgilerGÜÇ NASIL ELDE EDİLİR? KULLANIM ŞEKLİ NEDİR? Bir motorun verimli calisabilmesi icin gerekli olan parcalardan biri hava flitresidir ![]() ![]() Hava filtresinin verimli çalisabilmesi için zararli maddeleri yüksek oranda süzmesi gerekir ![]() ![]() Otomobillerdeki orjinal kagit filtrelerin aksine, bu filtreler iki farkli maddeden uretiliyor: Sunger ve yagli pamuk-tel karisimi(koton) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ozellikle acik tip filtrelerde, otomobilin motor hacmi ve orjinal hava filtresinin yapisma gore belli bir guc artisi saglanabiliyor ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Motorlu Araçlar Hakkında Güncel Haberler &Amp; Teknik Bilgiler |
![]() |
![]() |
#13 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Motorlu Araçlar Hakkında Güncel Haberler &Amp; Teknik BilgilerDereceli Egzantrik Motor gucunu artirmayi saglayan yontemlerden biride standarttan daha yuksek dereceli egzantrik milinin takilmasi ![]() ![]() En eski ve verilmli yontemlerden biri olan egzantrik mili modifikasyonu sonucunda yuzde 35 oranina kadar guc artisi saglaniyor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Motorlu Araçlar Hakkında Güncel Haberler &Amp; Teknik Bilgiler |
![]() |
![]() |
#14 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Motorlu Araçlar Hakkında Güncel Haberler &Amp; Teknik BilgilerLift: Lift, eksantrik milinin subaplari ne kadar bastirdigini gösteren degerdir ![]() Duration: Subapin yatagindan çiktigi zamanki derece ölçümüdür ![]() Overlap: Giris ve çikis subaplarinin ayni anda açik oldugu sürenin derecesidir ![]() ![]() Power Band: Eksantrigin gücünü verimli bir sekilde verebildigi devir araligidir ![]() Dereceli Eksantrik Mili Ne Kadar Güç Verir? Cadde otomobilleri için üretilmis eksantrikler derecelerine ve kullanicinin seçimine göre 10bg ile 25 bg arasinda güç üretebilecek kapasitedelerdir, yaris otomobilleri için üretilmis eksantrikler ise çok daha yüksek olarak 80-100bg'lere kadar güçler üretebilmektedirler ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Motorlu Araçlar Hakkında Güncel Haberler &Amp; Teknik Bilgiler |
![]() |
![]() |
#15 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Motorlu Araçlar Hakkında Güncel Haberler &Amp; Teknik BilgilerAmortisör Amortisörün birincil islevi tekerlek tümseklerin ve çukurlarin üzerinden geçtikten sonra yaylarin salinimini azaltmaktadir ![]() Yaylarin görevi ise, lastigin yolun yüzeyi ile sürekli temasi muhafaza etmesine imkan saglamaktir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bir yayin, sikistirildiktan ya da gerildikten sonra asil biçimine geri dönebilmek için enerjiyi muhafaza eder ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Amortisörün birinci amaci bu salinimi kontrol etmektir ![]() ![]() ![]() ![]() Araba yarislarinda, azalmanin neredeyse derhal olmasini arzu edilir ![]() ![]() ![]() ![]() Ancak, aynen yaylar gibi, bir amortisörün çok sert olmasi ihtimali de mevcuttur ![]() ![]() Ikinci olarak, amortisörün hizlanma, frenleme ve viraj almanin dinamik degisikliklerinde agirlik aktariminin ne kadar hizla ortaya çiktigi üzerinde önemli bir etkisi vardir ![]() ![]() Özellikle viraj alirken, sürücünün yumusak bir agirlik aktarimi gerçeklestirmesi ve lastiklerin azami tutuslarina ulastigini hissetmesi gereklidir ![]() ![]() Arabaniz üzerinde degisiklik yaparken, ise satin alabileceginiz en müthis yaris donanimi ile baslamak muhtemelen en uygun baslangiç noktasi degildir ![]() ![]() ![]() Çifte amaçli yol/pist arabasina yardimci olmak ve kullanim performansinin ayarlanabilmesini saglamak amaciyla, ayarlanabilen birkaç piyasa sonrasi amortisör mevcuttur ![]() ![]() ![]() ![]() Eger mali durumunuz ayarlanabilir amortisörleri satin alacak kadar iyi degilse sabit fiyatli bir amortisörde daha sertin daha iyi oldugunu düsünmeyin ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Arabanizi taniyan teknisyen ile konusun ve hangi amortisörlerin arabanizin degisiklik derecesi için en iyi performansi sundugunu bulun ![]() ![]() Özet Amortisörün amaci yaylarin tümseklere ve çukurlara verdigi tepkinin salinimini kontrol etmektir ![]() ![]() ![]() Yaylari etkisiz hale getirecek çok sert bir amortisör kullanmak ve bunun sonucunda sürücünün deneyimi ve bir virajda azami tutusa ne zaman erisildigi konusundaki duyarliligi için çok hizli agirlik aktarimlari yasamak mümkündür (ki bu durumda genel olarak araba etrafinda dönüp duracaktir) ![]() ![]() Chip Tuning Günümüzde hemen hemen tum otomobiller, enjeksiyon sistemi ve elektronik beyin kontrollu motorlarla donatiliyor ![]() ![]() Yakin kalitesi, atesleme sisteminin gucu, havanin isisi ve oksijen miktari, motorun guc potansiyelini etkileyen onemli faktorler ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Chip Tuning iki ana sekilde yapilir: 1 ![]() 2 ![]() ![]() SUPERCHIPS uygulamasindan ne kadar kazanç elde edilir? Superchips bir chip programi yazarken o araci özel bir dinamometreye baglar ve o aracin tüm ince ayarlarini yapar ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|