![]() |
Modifiye Teknolojisi Modifiyeli Arabalar |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Modifiye Teknolojisi Modifiyeli Arabalar[CENTER]Chip Tuning Mantıgı Modifiyeli Arabalar Otomobil üreticileri bir motoru dizayn ederken sadece performans üzerine düşünmezler ![]() ![]() İşte bu noktada superchips, arabasının bakımlarını düzenli ve iyi bir şekilde yaptıran, yakıt ekonomisinden bir miktar taviz verebilecek kullanıcıları için farklı bir yazılımla motoru yöneterek, her türlü motordan %10 civarı güç ve tork artışı alınmasını sağlar ![]() Farklı markalarda otomobillerin farklı motor ve kontrol ünitesi özellikleri olduğu için Superchips farklı markalara özgü farklı chip tuning metotları geliştirmiştir ![]() Çoğu otomobilde geçerli, eski chip'in yerine yeni bir chip takmanın yanında Ford'larda farklı bir modül, BMW ve yeni Opel Vectra gibi otomobillerde seri programlama ve çoğu japon otomobilinde de Icon Race gibi yöntemlerle chip tuning yapılabilmektedir ![]() Chip Tuning iki ana şekilde yapılır: 1 ![]() 2 ![]() ![]() SUPERCHIPS uygulamasından ne kadar kazanç elde edilir? Superchips bir chip programı yazarken o aracı özel bir dinamometreye bağlar ve o aracın tüm ince ayarlarını yapar ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Modifiye Teknolojisi Modifiyeli Arabalar |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Modifiye Teknolojisi Modifiyeli ArabalarNOS (NİTROUS OXİDE SYSTEM) Bir motordan en fazla guc artisi NOS ile saglanir ![]() ![]() Tup baglantilarla, istenildiginde motorun yanma odasina yakit ve havanin yaninda "nitroues oxide" gazi veriyor ![]() ![]() ![]() Kiti bir tup, butonlar ve motor ici baglanti aparatlarindan olusan NOS'u aktif hale getirmek tupun vanasi, ardindan iceride bulunan ana kumanda dugmesi aciliyor, gaz pedalinin altinda bulunan buton, gaza tam basilmasi halinde aktif hale geliyor ve "nitroues oxide" gazi yanma odasi icine pompalaniyor ![]() Sahip olduğu potansiyel gücün hepsini verebilecek olan bir motorla ilgili opsiyonları göz önüne almak zorunda olduğunuzda; nitro oksidin size verebileceği kapasitede hiçbir benzerinin olmadığını görürsünüz ![]() ![]() ![]() ![]() Artı Beygir Gücünü Nasıl Elde Etmeli Bir motor, Yakıt yakarak çalışır ve genişleme yaparak pistonları aşağıya iter ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Herşeyden evvel, tüm yakıtlar yanabilmek için oksijene ihtiyaç duyar ![]() ![]() ![]() Egzantrikler, daha hacimli karbüratörler veya valfler, porting, emme manifoldu, egzost headersları, superchargerlar, turbochargerlar, ve NOS geliştirilmiş bir motorun nasıl hava aldığını gösteren açık örneklerdir (daha fazla yakıt yakmak için daha fazla oksijen ) ve bu size artan beygir gücü verir ![]() ![]() ![]() Diğer bir temel güç faktörü yakıtın buharlaştırılmasıdır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bizim bakacağımız üçüncü ana güç faktörü hava/yakıt karışımının yoğunluğudur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Modifiye Teknolojisi Modifiyeli Arabalar |
![]() |
![]() |
#3 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Modifiye Teknolojisi Modifiyeli ArabalarSPOILER (ARKA RÜZGARLIK) Arka Rüzgarlık Uygulaması Arka rüzgarlık (kanat) dediğimiz şey, arabanın bagajının üstüne takılan biraz eğimli olan parçadır ![]() ![]() ![]() Genel Kural 1 Bir cismi yere ne kadar bastırırsanız o kadar zor kaydırırsınız ![]() İşte bu kuraldan yola çıkarak diyebiliriz ki bir arabanın arkası yere ne kadar çok basılırsa, o kadar zor kayar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Piyasadaki arka kanatlardan Renault 21'lerde görebileceğiniz çite gibi dümdüz olanları görüntüden başka bir işe yaramazlar fazlasıyla ![]() ![]() ![]() Arka kanat uygulamasında dikkat edilmesi gereken noktalar: Araca arka kanat takıldığı zaman yüksek hızlarda oluşacak baskıdan ve arabanın arkasının yere daha çok bastırılacağından dolayı, tekerlekler üzerine normalden daha fazla basınç gelecektir ![]() ![]() ![]() Avantajı, dezavantajı Avantajı az önce de bahsettiğimiz gibi yol tutuşunu iyileştirmesidir ![]() ![]() ![]() Ön Tampon-Altı Rüzgarlık Uygulaması Normalde bir araba giderken, önündeki havayı yararak ilerler ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Özellikle yüksek hızlarda arabayı kontrol etmekte zorlanıyorsanız, arabayı düz bir çizgide tutamıyorsanız, araba sanki hafifmiş ve sağlam bir şekilde gitmiyormuş gibinize geliyorsa, ön kanat uygulaması sizin sorununuza çare olabilir ![]() Sonuç Özellikle motor modifiyesi görmüş ve motor gücü arttırılmış araçlarda, ön ve arka rüzgarlık uygulamaları son derece gereklidir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Araçların Kanatları Spoilerlar Spoiler denince bir çok kişinin aklına Ankara trafiğinde araçların yüzde 90'ında dekoratif amaçla bulunan sonradan monte edilen plastik parçaları gelir ![]() Araçların ağırlığı hızları yükselttikçe azalır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Araçlarda ön ve arka olmak üzere iki tür spoiler bulunabilir ![]() ![]() ![]() Bu da aracın ağırlığını; dolaylı olarak da yüksek süratteki yol tutuş kabiliyetini arttırır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Eğer aracınızda fabrika çıkışı bir spoiler mevcutsa ekstra olarak bir şey yapmanıza gerek yok ![]() ![]() ![]() ![]() Araç havayı yarıp ilerlerken bir miktar hava da aracın altından geçer ![]() ![]() ![]() ![]() Spoilerlar doğru uygulandıkları taktirde araçların yol tutuşlarını güçlendirirler ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Modifiye Teknolojisi Modifiyeli Arabalar |
![]() |
![]() |
#4 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Modifiye Teknolojisi Modifiyeli ArabalarALTERPOWER Alternatör nedir? Alternatör aracınızın aküsünü şarj etmeye yarayan cihazdır ![]() ![]() Alterpower nedir? Alterpower, sizin güce ihtiyacınız olduğu anlarda alternatör bağlantısını devreden çıkartarak motorunuzdan çalınan 2 ila 6bg gücü tekrar size kazandırtan bir sistemdir ![]() Alterpower nasıl çalışır? Gaz pedalına %75'ten fazla bastığınız zamanlarda Alterpower iş başına geçer ve alternatör bağlantısını devreden çıkartır, bu sayede motorunuz aküyü şarj etmesi için alternatöre enerji sağlamak zorunda kalmaz, bu da alternatörün çalışması için gerekli olan gücü sizin kullanımınıza açar ![]() Peki bu sırada akü şarj edilmeyince ne olur? Alterpower sadece sizin anlık güç ihtiyaçlarınızı karşılamak için üretilmiş bir cihazdır, bu nedenle sadece gaza %75'ten daha fazla bastığınız zamanlarda çalışır ![]() ![]() Sistemin güvenliği Dolu bir akü yaklaşık 20 dakika boyunca şarj edilmeden görevini sürdürebilir, ancak akünüzde herhangi bir sebepten dolayı güç düşüklüğü yaşandığı zaman (siz tam gaz yapsanız bile) Alterpower otomatik olarak devreden çıkarak sistemin tekrar aküyü şarj etmesini sağlar ![]() ![]() Alterpower ne kadar güç kazandırır? Farklı araçlarda farklı kapasitelerde alternatörler bulunmaktadır, eski otomobillerde düşük kapasiteli alternatörler bulunduğu gibi, donanımı yüksek elektrik ihtiyacı fazla yeni otomobillerde daha yüksek kapasitede alternatörler bulunmaktadır ![]() Aracınızın yapısına göre Alterpower 2 ila 6bg arasında ekstra güç sağlar ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Modifiye Teknolojisi Modifiyeli Arabalar |
![]() |
![]() |
#5 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Modifiye Teknolojisi Modifiyeli ArabalarKONİ AMORTİSÖRLER Neden Koni ? ![]() Ayarlanabilir: Koni amortisörlerin, yol ve sürüş şartlarına göre ayarlanabilir olması aracınızı yumuşak ya da sert olarak kullanma imkanını sağlar ![]() ![]() Özel Yapım: Koni amortisörler her araç için ve özel sürüş koşulları için tasarlanmıştır ![]() ![]() Teknoloji-Gelişim: Her araç için özel susturucu özellikler geliştirilmiştir ![]() ![]() ![]() Güvenik: Güvenlik, br aracın kullanımında en önemli konudur ![]() ![]() ![]() Koni Spesiyal (Kırmızı) Kırmızı renkli Koni Spesiyal amortisörler, aracın hakimiyetini arttırmak isteyen sürücüler için tasarlanmıştır ![]() ![]() ![]() Koni Spor (Sarı) Koni Spor, araç kullanan sürücüye özenle tasarlanmış spor amortisör çeşitlerini sunar ![]() ![]() ![]() Koni Klasik (Siyah) Koni Klasik ürünü, klasik arabalar için ve 40'lı, 50'li, 60'lı yılların arabaları için teknolojinin mümkün kıldığı en modern amortisörü sunar, Koni Spesiyal'in modern arabalara sunduğu yüksek kaliteyi sağlar ![]() Süspansiyon Kitleri En iyi yol tutuş özelliğinden başka hiç bir talepleri olmayan yarışçıların beğenisine, Koni tarafından, Koni Spor amortisörleri ve alçaltma yayından oluşan Koni süspansiyon kitleri sunulmaktadır ![]() Bu kitler, araçlara gerçek bir spor araba görüntüsü ve muhteşem bir yol tutma özelliği vermektedir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Koni'nin en son gelişmiş ürünü: Yükseklik Ayarlı Kitler Bu kitler Spor amortisör ve alçaltıcı yaylarında mevcuttur ![]() ![]() Özel olarak dizayn edilmiş Koni Spor amortisörler ve alçaltma yayları, bir taraftan kullanıcının isteğine göre kullanıcıya yükseklik ayarı yapma imkanı sağlarken diğer taraftan mükemmel bir yol tutuşu sağlamaktadır ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Modifiye Teknolojisi Modifiyeli Arabalar |
![]() |
![]() |
#6 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Modifiye Teknolojisi Modifiyeli ArabalarEGZOZ Fiyatı birazcık yüksek olmakla birlikte yine de hava filtresinden sonra yapılabilecek uygun modifiyelerden biridir ![]() Olayın Mantığı Egzoz sistemi modifiyesinin mantığı motorun egzoz subaplarundan çıkan atık gazların dışarıya daha kolay atılmasını ve pistonların artık egzoz gazlarını o küçük borulardan ve susturuculardan dışarıya postalamak için uyguladıkları direncin azaltılmasını sağlamaktır ![]() Standart egzoz susturucuları, adından da belli olacağı üzere motorun, egzoza yansıyan seslerini susturmak için yapılmışlardır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Olayın uygulaması Bir egzoz sistemi üzerinde 2 tane susturucu ve enjeksiyonlu arabalarda bir de katalitik konvertör bulunur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Aslında en iyi performans için komple bir egzoz sistemi uygulaması yapmak gerekir ![]() ![]() ![]() ![]() Avantajları, dezavantajları Ses olayına girmek uygun olmaz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Modifiye edilmiş egzoz sisteminin motor performansını etkileme konusuna gelirsek ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Maliyet Katalitik konvertör iptali, konvertörün yerine ve şekline göre 20-50 milyon arasıbir maliyete söktürüle bilmektedir ![]() Performans tipi Supersprint veya Remus marka arka susturucu fiyatları 400-600 mark civarlarýndadýr, orta susturucular ise bunlardan biraz daha pahalıdır ![]() Headers egzoz manifoldu sisteminin maliyeti ise 1000 marklara kadar varabilmektedir ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Modifiye Teknolojisi Modifiyeli Arabalar |
![]() |
![]() |
#7 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Modifiye Teknolojisi Modifiyeli ArabalarHAVA FİLTRESİ En ucuz ve yapması en kolay uygulamadır ![]() ![]() ![]() ![]() Havanın filtre içinden geçişi esnasında uygulanan direnç, motora giren havayıda direk olarak etkiler ![]() ![]() ![]() ![]() 1 Kutu içi Filtre: Bu tür filtreler, normal kağıt hava filtreleri çıkartılarak, onların eskiden bulunduğu yere koyulurlar ![]() ![]() 2 Açık Filtre: Bu filtre ise, az önce bahsettiğimiz, motor ünitesine bağlı kutu ve onun hava almasını sağlayan boru sökülerek direk yoldan motorun hava girişine bağlanırlar ![]() ![]() 3 Bolt-On Açık Filtre: Bu filtre türü ise, enjeksiyonlu otomobillere uygulanan direk filtrenin karbüratörlü araçlar için olan versiyonu sayılır ![]() ![]() Uygulamada dikkat edilecek noktalar: Açık filtre uygulamalarında dikkat edilmesi gereken bir nokta vardır ![]() ![]() ![]() Bu tür uygulamaların en performans vereni, direk kaputu kesmektir, Subaru Impreza'larda olduğu gibi kaput üstüne, hava filtresinin ağzına gelecek şekilde, bir delik açılırsa, bu delikten açık hava filtresi rahatça hava alarak, performansta belirgin bir iyileşme sağlayabilecektir ![]() ![]() ![]() ![]() Avantajları, dezavantajları Konu açılmışken bunu da söyleyelim, performans tipi filtrelerin tek dezavantajı fazla ses çıkarmalarıdır ![]() ![]() Açık filtrenin avantajları ise saymakla bitmez ![]() ![]() ![]() ![]() Hava filtreleri dendiği zaman, akla ilk gelen marka K&N olur, bunun yanında Türk üretimi olarak EAFY, diğer yabancı filtrelerde ise Green, Jamex, ITG, RAMAIR gibi birçok marka vardır ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Modifiye Teknolojisi Modifiyeli Arabalar |
![]() |
![]() |
#8 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Modifiye Teknolojisi Modifiyeli ArabalarAŞIRI BESLEME VE TURBO ŞARJ Genellikle motorun modifiyesinde sağlanmaya çalışılan daha fazla basınçlı soğuk hava girişi ve bunu belirli oranlarda besleyebilecek yakıt enjeksiyonudur ![]() ![]() ![]() İçeri giren havadaki moleküllerin yoğun olması en önemli faktördür ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Literatürde aşırı besleme olarak da tabir edilen ve birbirine benzer mantıkla çalışan Turboşarj, Süperşarj ve Kompresör uygulamaları buna örnektir ![]() Süperşarj Şekilde görüldüğü gibi, süperşarj aslında basit bir kompresördür ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Süperşarjın içindeki kompresör çalışma gücünü yine motor kayışlarından ve dişlilerden alır ![]() ![]() ![]() Dezavantajı Aynı silindir hacminde ve aynı yanma odalarına sahip iki motordan, süperşarj uygulanmış olan motor aynı büyüklük içinde daha fazla sıkıştırma ile çalışacak ve daha fazla benzin yakacaktır ![]() ![]() Avantajı Turboşarj uygulamasında, turbonun devreye girmesi için yanan gazın geri dönmesi ve türbünü doldurması gerekmektedir ![]() ![]() ![]() Turboşarj Turboşarj, egzoz gazı ile çalışan bir süperşarj olarak tanımlanabilir ![]() ![]() Şekilde görüldüğü gibi, yanma odasında patlayan hava benzin karışımı, gaza dönüşerek egzoz sübaplarından egzoz manifolduna doğru itilir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Tabi ki süperşarjda olduğu gibi, turboda da motor kompresyon oranı atmosferik motorlara göre daha düşük tutulmalıdır ![]() ![]() Turbo uygulaması, motorun pistonları ve gerekiyorsa diğer aksamının da uygun şekilde değiştirilmesi suretiyle yapılmalıdır ![]() ![]() Turbo motorlar kullanılırken dikkat edilmesi gereken bir başka husus ise otomobili yüksek devirlerde kullandıktan sonra motor stop edilmeden önce kısa bir müddet de olsa rölantide çalıştırılarak, türbünün boşalması ve soğumasına izin verilmesidir ![]() ![]() ![]() Turbo uygulaması özellikle ülkemizdeki otomobil modellerinde süperşarjdan daha yaygındır ![]() Bu uygulamanın bir çok zaman Avrupalı standart otomobillerde fabrika çıkışı uygulandığı da görülmektedir ![]() ![]() ![]() ![]() Eski Honda Accord’larda kullanılan 2 litre motorlu 135 beygir güç üretebilen Honda motoru, Rover tarafından 220 coupe turbo ve Rover 620ti modellerinde güçlü bir turbo ile kullanılmıştır ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Modifiye Teknolojisi Modifiyeli Arabalar |
![]() |
![]() |
#9 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Modifiye Teknolojisi Modifiyeli ArabalarDUMP VALVE / BLOW-OFF VALVE Dump Valve nedir, ne işe yarar? Dump Valve, turbo beslemeli otomobillerde turbo basıncını sürekli yüksek tutarak gaz tepkisini arttırmak için üretilmiş bir parçadır ![]() Turbo beslemeli otomobillerde ayak gazdan çekildiğinde turbo hala dönmeye devam etmektedir, fakat turbonun bastığı havanın gideceği bir yer olmadığı için oluşan yüksek basınç turbo pervanesine büyük bir kuvvet uygulayarak pervaneyi aniden yavaşlatır ![]() ![]() ![]() Dump Valve vasıl çalışır? Ayağınızı gazdan çektiğinizde Dump Valve hemen devreye girerek turbonun bastığı havayı dışarı verir, bu sayede turbonun önceden bastığı hava geri tepmeyeceği ve bir geri basınç uygulamayacağı için pervane yavaşlamaz, sizin de tekrar gaza bastığınız anda pervane yavaşlamamış olduğu için turbo basıncı hemen tepe noktasında ulaşır ve siz ani gazdan çekme ve basmalar arasında performans kaybı yaşamamış olursunuz Dump Valve'in faydaları? * Turbo pervanesi üzerindeki olumsuz geri basıncı önleyerek turbonun ömrünü uzatır ![]() * Turbo pervanesinin hızının yavaşlamasını engelleyerek turbo basıncını sürekli yüksek tutar ![]() ![]() * Gazdan çekme ve gaza basma arasındaki eski ısınmış havayı dışarı verip yeni, soğuk havayı içeri aldığı için artı güç sağlar ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Modifiye Teknolojisi Modifiyeli Arabalar |
![]() |
![]() |
#10 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Modifiye Teknolojisi Modifiyeli ArabalarModifiye teknolojisi Modifiyeli Arabalar ile ilgili Diğer Konular Peugeout 407 modifiye Modifiyeli Arabalar Kadınların modifiye Anlayışı Modifiyeli Arabalar yok böyle bir modifiye Modifiyeli Arabalar Karısık Modifiye Modifiyeli Arabalar Modifiye Kamyon Modifiyeli Arabalar |
![]() |
![]() |
|