10-21-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Bmw 3,20 Genel Bilgiler
Bmw 3,20 Genel Bilgiler

BMW'nin büyük başarı getiren E36 kasa kodlu 3 Serisi 7 yıl üretildikten sonra yerini 1998 yılı başında E46'ya bıraktı Türkiye'de 1 9 litre 118 HP (318i), 2 0 litre 150 HP (320i) ve 2 8 litre 193 HP (328i) versiyonları satılan yeni 3 Serisi'nin Avrupa'da 2 5 litre 170 HP'lik 323i ve 2 0 litre 136 HP'lik direkt enjeksiyonlu turbodizel (320d) versiyonları da bulunuyor
Karoser, iç mekan
İlk bakışta görüntüsü pek değişmemiş gibi gelse de yeni 3 Serisi aslında baştan aşağı yepyeni bir otomobil Bir üst sınıftaki 5 Serisi'ne de henzeyen yeni 3 Serisi'nin boyutları E36 kodlu eski kasaya göre büybmüş Yeni 3 Serisi, E36'dan 38 mm daha uzun (4471 mm), 43 mm daha geniş ( 1739 mm) ve 28 mm daha yüksek (1415 mm) ------ mesafesi 25 mm uzatılarak 273 cm'ye çıkarılırken iz açıklıkları da 60 mm artırılmış ------ mesafesinin uzaması arka koltuklara 30 mm'lik ek diz mesafesi kazandır mış BMW 3 Serisi'nin eskisine göre 5 litre büyüyen bagajı 440 litre hacminde ve arka koltuklar yatırılarak genişletilebiliyor
Motor, performans
Eski 3 Serisi'nde de kullanılan sıralı 6 silindirli, 24 supaplı motor yeni 3 Serisi'ne aktarılmış Bu motorun en önemli özelliklerinden biri değişken zamanlamalı supap kontrol sistemi olan VANOS'a sahip olması 5900 d/d'de 150 HP güç üreten motorun maksimum torku da 3500 d/d'de 190 Nm Sakin karakterli motor orta devirlere kadar ağırbaşlılığını sürdürüyor Fabrika verilerine göre manuel şanzımanlı 320, 0'dan 100 km/s'ye 9 9 sn'de, testini gerçekleştirdiğimiz Steptronic şanzımanlı versiyon sa 10 9 saniyede ulaşıyor BMW, genel olarak Tiptronic adıyla bilinen ve manuel şanzıman gibi de kullanılabilen otomatik şanzımana Steptronic adını veriyor Normal hir otomatik şanzıman gibi kullanılırken vites kolu soldaki yuvaya çekildiğinde şanzıman S, yani sportif kullanım moduna geçiyor; vites kolu ileri veya geri hareket ettirildiğinde manuel şanzıman haline geliyor BMW 320i Steptronic hızlanma testlerinde D konumunda 0'dan 100 km/s hıza 11 4 saniyede ulaştı ve test koşullarında 100 km mesafede 10 5 lt yakıt tüketti
Yürüyen aksam, kullanım
Düz gidişte sert rüzgarlardan bile etkilenmeyerek stabilitesini koruyan otomobil virajlarda çok zorlanmadığı müddetçe izine sadık ASC+T, yani Otomatik Denge Kontrolü ve Çekiş Kontrol Sistemi kaygan zeminlerde olduğu gibi virajlarda da lastiklerin patinaja düşmesini enlgelliyor Güvenliğe yönelik süspansiyon sistemi konfor da sağlayabiliyor 3 Serisi'ndeki bir diğer yenilik de CBC sistemi (Viraj Fren Kontrolü), CBC, virajlarda frene basıldığında her tekerleğe gerektiği kadar basınç göndererek savrulmayı engelliyor 100 km hızda elde edilen 39 metrelik duruş mesafesi de etkileyici
|
|
|