10-21-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Seat Leon Fr Genel Bilgi
Seat Leon FR genel bilgi
SÜRÜŞ İZLENİMİ : Seat Leon FR Leon'un ateşli üyelerinden olan FR, muhteviyatındaki Alman teknolojisinin hakkını fazlasıyla vermeye çalışıyor Yoldaki performansı, en az görünüşü kadar etkileyici
Bazı otomobiller, heyecan verici görünüşlerinin altında çok sakin ruhlu, yollarda "gezinti"yi seven makinelerle donatılabilir Bu, onlar hakkında bir süre sonra "kalıbının otomobili olmadığı" gibi bir hava yaratabilir Üstelik bu hava, peşinize, size sürekli selektör yakan otomobiller takılmasına da neden olabilir  Zira bu selektör, kendi aracının performanslı olduğunu düşünüp, sizi bir av yerine koyduğunun mesajını verir aynı zamanda Ancaaak atalarımız boşuna dememişler "Her kuşun eti yenmez" diye  

Seat'ın "İspanyol ateşi"inde pişirip servis yaptığı Leon, ilk etapta piyasaya "uysal" motorlarla çıktı Ancak Seat, bu aracın "az acılı" FR ve "tam acılı" Cupra versiyonlarını da geciktirmedi Dolayısıyla Leon FR, sürücüsünün içini hafiften ateşleyen performansıyla, Cupra gibi "yakıcı ve alevli" bir versiyonun da önünü kesmeyecek şekilde geliştirilmiş
Önden bakıldığında hafif şişkin çamurlukları, geniş hava girişli ön tamponlarıyla dikkat çeken ve "uysal kardeşi"nden ayrılan FR, yandan 17 inç'lik özel jantları, arkansa tamponun alt kısmındaki siyah bölgesi, çift çıkışlı krom egzostları ve tabii ki "FR" yazısıyla fark atıyor
İç mekan sadeliği
Tüm bu "yakıcı" unsurlardan sonra kapısını açıp da içeri bakıldığında, bu kez ateşin biraz "köz" halini aldığını hissediyorsunuz Alüminyum pedal kiti beklentisi boşa çıkıyor Alt bölümünde metal kaplama üzeri FR yazılı deri direksiyon simidi ve yine kocaman FR logolu biraz irice vites topuzu bu açığı kapatmaya uğraşıyor
Neyse ki sırt bölümünde yine FR (Aracın modelini ezberletme yolu olabilir mi?) logosu barındıran koltuklar sportif Kalan diğer bölümlerdeyse standart Leon'dan çok farklı bir manzara göremedim Basit, karmaşık olmayan ve herşeyin birarada bulunduğu orta konsol, çift bölgeli dijital klima ve sesi kaliteli müzik sistemi bu bölümün belli başlı noktalarından
Koltuğa oturduğunuzda, heyecan hafiften içinizi "gıdıklamaya" başlıyor Zira aracın profilinin ve tabii ki tavanının bir miktar alçak durması, bunu destekliyor
Egzostların hakkını veriyor
Sıra, kontağı çevirme törenine geldiğinde çıkan homurtu, bir çift krom egzostun hiç de boşuna olmadığını anlatmaya yetiyor Zira motordan gelen ses, bu egzostların hakkını veriyor
Yola çıkıldığında, kısa oranlı birinci vitesin ardından hemen 2 , sonra 3 derken birden 6 vitese kadar geldiğinizi görmek şaşırtıcı değil VW teknolojili TFSI doğrudan püskürtmeli turbo beslemeli motor, çabuk devir çevirmek için oldukça hevesli Kesinti ve "hoplama-zıplamaya" kalkışmadan devreye giren turbo, 2 0 lt motorun 200 HP'lik gücünü sergilemesini sağlıyor Ara hızlanmalarda bile gaz pedalına verdiği tepkilerde gecikmeyen motor, FR'ın 'kuru bir görüntü' olmadığını ortaya koyuyor
220 km/s dolayındaki maksimum hızı, fabrika verilerine göre 7 4 sn olan 0-100 km/s performansı, "orta kıvamda" sportiflik için yeterli "Karışık" kullanımda 10 lt gibi görünen yakıt tüketimi, kullanıcısını şaşırtacak cinsten En azından bendenizi yeterince şaşırttı!
Sert ayarlı süspansiyon, aracın yol ve viraj performansına olumlu katkı yaparken, aile fertleriyle gezintilerde yolcuların yüreğini ve kimi zaman da miğdesini ağzına getirebiliyor Fren performansıysa, motora yakışır nitelikte ABS ve ESP gibi donanımlar da mevcut
Son olarak profesyonel ellere teslim edilmesi uygun bir otomobil olduğunu söylemeliyim Zira pek de çocuk oyuncağı olamayacak kadar performanslı
|
|
|