10-21-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Detaylı İnceleme: Mazda 3 - 1.6
Detaylı İnceleme: Mazda 3 - 1 6
323 ‘ü yepyeni tasarım ve donanım anlayışıyla 3 serisi altında sunan Mazda satış rakamlarından memnun Ayrıca Mazda Geçtiğimiz günlerde Türkiye bayiliğini de iptal edip artık satış, servis ve teknik desteğin firmalarınca uygulanacağını belirtmişti Artık kullanıcıların yaşadığı sorunlar ortadan kalkacak gibi görünüyor
Görünüm

İlk bakışta Mazda 3 güzel görünümüyle etkileyici Mazda 3 geniş aks mesafesi, kısa ön ve arka çıkıntıları ve kompakt görünümlü kabini, coupe stilinin orantılarına sahip Bu özellikler Mazda3 sedanı kendi sınıfında öne çıkarıyor Göz alıcı ön ve arka tamponlar ile krom kaplamalı ön ızgara gibi sportif kıvrımlar ve köşeler, canlı dış ayrıntılar ile birleşerek hareket hissi veriyor Geniş arka lambalar denge hissi uyandırıyor Önden arkaya doğru akıcı bir çizgiye sahip olan Mazda3′ün arka bölümündede yana doğru uzayan stop lambaları ile dışa doğru çıkan bagaj kapağı sportif etkiye katkıda bulunuyor Parlak mercekli halojen ön farlar ve jantlar, tasarımıyla dikkat çekeken çeşitli stil ve farklı çapta sunulan alüminyum alaşım jantlar şık, hafif ama güçlü
Keyifli İç Mekan

Mazda 3 ‘ün içinde yeni, incelikli döşemeler, çeşitli renkleri zarif, sportif bir atmosfer yaratıyor Her bölümde basit, ergonomik formlar göze çarpıyor Sürücü koltuğunun destekleyici konforunun keyfini çıkaracak, anahtar ve kontrolleri ideal konuma göre ayarlayabileceksiniz Modellere göre farklılık gösteren döşemeler ve kaplamaların tamamı, sportif ambiyans ve yeterli işçilik sürücüyü iyi hissettiriyor

Standart donanım olarak gelen dört hoparlörlü modüler radyo ses sistemi, Touring modelinden itibaren, deri kaplamalı direksiyon simidi üzerindeki ses kontrolleri ile kontrol edilebiliyor MP3 dosyalarını da okuyabilen CD çalar sayesinde tek bir CD’den 160 şarkı çalabilirsiniz Ayrıca orta kolçağa güç çıkışı ile birlikte yerleştirilmiş olan ek bir jak sayesinde kişisel MP3 çalarınızı aracın ses sistemine kolaylıkla bağlayabilirsiniz

Mazda 3 sınıfının en geniş taban alanlarından birine sahip 413 litrelik bagaj alabilecek kapasitede
Konfor ve Sürüş

Keyifli bir sürüş sunan Mazda 3 ‘ün vites geçişleri çok iyi Kısa yolculuklar bile sportif bir his uyandırıyor Aracın ses yalıtımı ise kusursuz Yüksek veya düşük hızlarda seyrederken araç size motor sesini hiç mi hiç hissettirmiyor Touring modelinden itibaren sunulan otomatik klima, araç içi konforu maksimuma çıkarıyor
Geniş ön ve yan camları ile çift açılı dikiz aynaları sayesinde görüş problemsiz İç mekanda sınfının en iyilerinden biri olan Mazda 3 ‘ün sürüş konforu üst düzeyde Önde ve arkada oldukça geniş baş ve diz mesafesi bulunuyor Sportif sürüşler için manuel şanzıman, konforlu bir seyahat için de otomatik vites tercih edilebiliyor
Performans

Mazda 3, 0-100 km hızlanmasını 11,4 saniyede tamamlıyor 1 6 litre hacimlik DOHC motor 6000 d/d’de 105 HP güç ve 4000 d/d ‘de ise 145 Nm tork üretiyorken aracın son hızı ise 185 km/s Yakıt tüketiminde ise Mazda 3, 100 km ‘de fabrika verilerinden 0 8 lt daha fazla tüketerek 7 7 litreye ulaşıyor
Sonuç olarak görünümü, donanımı, yeterli performansı Mazda 3 ‘ü sınıfının en iyi tercihlerinden biri haline getiriyor Açıkcası 323 ‘ten sonra mükemmel bir geri dönüş gerçekleştirilmiş dersek abartmış olmayız Mazda ‘nın Ford firması bünyesinde faaliyet yürütmesi geleceğe dair çok daha iyi otomobiller göreceğimizin belirtisi

Hacim 1598 cc
Maksimum güç 105 BG / 6000 rpm
Maksimum tork 145 Nm / 4000 rpm
Maksimum hız 185 km/s
0-100 km/s hızlanma 11,2 saniye
Yakıt tüketimi 7 7 lt / 100 km
Taban Fiyatı 34,700 YTL
Popularite: 2%
|
|
|