Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Eğitim - Öğretim - Dersler - Genel Bilgiler > Genel Bilgiler > Motorlu Taşıtlar

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
dünyası, kumda, motosiklet, sürüş, teknikleri

Kumda Sürüş Teknikleri... Motosiklet Dünyası

Eski 10-21-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Kumda Sürüş Teknikleri... Motosiklet Dünyası




yazinin orjinalini 7 kez avustralya safarisini kazanan (6si motosikletle) John Hederics'e ait Motosiklet Dünyası



MASTERING SAND (ride with confidence in sand)

John Hederics passes on a few tricks and tips

Zihinsel Hazirlik (Menthal Preparation)

Surus de zihinsel hazirlik cok onemli Eger duseceginizi dusunuyorsaniz, dusersiniz Kendinizi bir efsane gibi hissetmeniz lazim Kumda surus cok zevkli bir olaydir ve bundan nefret ederek tadini cikaramazsiniz Kum surusu tamamen kendine guvenle alakalidir Kendinize guvenerek momentumu korumak, beyninizin frene bas cigliklarini bastirarak gazi acmak, relaks bir bicimde motorun altinizda hareket etmesine izin vermek Yani kum ya da baska yuzey kosullarina negatif bir tutumla yaklasmamak lazim aksi takdirde daha tekeri dondurmeden savasi kaybetmis olursunuz



Gevsemek (Relax)

Gidonu olesiye sikmak, tutunmak gozyaslariyla sonuclanabilir Kum dogasi geregi gevsektir Hareket eder, bazen akar, bazi bolgelerde sudan biraz daha fazla destek cikar On teker gomulebilir ve hic bir sey kesin, guvenilir, tahmin edilebilir veya kontrol edilebilir bir his vermez Bir surucunun yapabilecegi en kotu sey motoru asiri kontrol etmeye calismaktir Motorun hareket etmesine, ani hareketlerine bir cizgide yuvarlanmasina (sanirim lastigin bi yol cizgisine kapilip onu takip etmesi) izin vermelidir Bunu basarabilmek icin surucunun gevsemesi gerekir

Antreman yapmanin en iyi yollarindan bir tanesi tek elle surmektir Gaz verdiginiz elinizle gidonu tutun –dogal olarak-, sol elinizide her ihtimale karsi gidonu hemen kavrayabilecek yakin bir mesafede muhafaza edin Uzayan deneme araliklariyla buna bir sure calisin Bir sure sonra goreceksiniz ki sadece sag elinizle bile gevsemis ve motor kontrolunuz altinda serbestce saga sola hereket edecek ama bu hareketin guvenli olduguna dair sinyaller almaniz uzun surmeyecek

İkinci basamak ise butun vucudunuzu gevsetmeniz Eger surucu gerginse kum surusu fazlasiyla yere yakin olur bu yuzden kumda surerken en iyisi arkaya oturmak ve gevsemektir Hafifce geriye oturun, omuzlarinizi ve kollarinizi gevsetin ve gerektiginde dizlerinizle motoru kavrayin

Pozisyon

Dizleriniz kumdaki en degerli varliginizdir Evde arkadasinizla sunu deneyin; arkadasiniz motoru arkadan tutarken sizde peglerin uzerinde dengede durun, dizlerinizle birlikte tankdan hafifce uzaklasin Arkadasiniz motoru saga sola sallasin, daha sonra dizlerinizle tanki/seleyi kavrayin (tutun) ve arkadasiniz deminki hareketi tekrarlasin Cok net goreceksiniz ki dizlerle tutulmus motor milyonlarca defa daha stabil hale gelecektir Gercektede surucu gidonu olesiye tutmaktansa dizleriyle daha fazla kontrol saglar Bununda otesinde eger kollariniz gevsek olursa motoru gercek anlamda yonlendirebilirsiniz, 100 km ile giderken bu baya isinize yarayacaktir



Oturmak ya da ayakta gitmek kumun yogunluguna baglidir Sert bir kum satih varsa arkaya oturup gevseyebilirsiniz ama yumusak ya da tumsekler varsa o zaman peglerin uzerinde ayakta olmalisiniz Ayaktayken klasik atak pozisyonunu almalisiniz (atak pozisyonu: dizler hafifce kirik darbeleri abzorbe edebilmesi icin, dirsekler maksimum dayaniklilik icin acik, fakat vucudu hafifce arkada tutun) Buradaki amac on tekerligi batirmamak, yuzdurmek Eger kum gev¤¤¤¤e kollarinizi uzatin ve govdenizi arka camurluga dogru kaydirin on kismin hareket etmesini (move around) saglayin ama yan granajlari dizlerinizle tutarak arkayida kontrol altina alin

Dogal olarak donusler cok farklidir Hizli kum donusleri zevklidir ve yukarda anlatildigi gibi ayakta ya da oturarak virajlar alinabilir Oturarak almak istiyorsaniz yapmaniz gerekenler; dirseklerinizi daha cok kontrol saglamak icin disari dogru acin ve on tarafi batirmamak icin gazi kullanin Yavas donuslerde ise genelde yanilgiya dusulur ve iyi bir teknik buyuk farklar yaratabilir

ayakta gelin in the gear you will use to drive the bike through the turn( burada ne demek istedigi hakkinda en ufak bir fikrim yok), sonra oturma pozisyonuna kayin ve viraja girerken viraj icindeki ayaginizi one dogru uzatin Bunu dogal, akici, hepsinin bir kerede gerceklestigi bir hareket haline getirene kadar calisin Poponuzu sele ile deponun birlestigi kisma hizlica getirin daha sonra –burasi biraz garip olabilir- govdenizin gidonu gecmemesi icin vucudunuzun ust kismini geriye dogru yaslayin Eger bunu yapmazsaniz one dogru giderseniz, on taraf gomulecek ve high side olacaksiniz, kum kaskinizdan iceri girecek, ayaga kalktiginizda asagiya dogru akacak, bu yuzden geriye dayanin (lean back)



Agirlik cogunlukla viraj disindaki pegde olacak Resimlerde Hedge arkadasimiz distaki pegde neredeyse poposu seleden cikmis durumda lastikleri kumun icinde maksimum cekisi kazanmaya calisiyor İc kisimdaki ayaginiz one dogru uzatilmis durumda ve yerle temas etmiyor, sadece motoru tekrar yukari dikmekniz gerektiginde ayaginizi yere basin Frende ve debriyajda iki parmak olacak Virajin 3 de 1 gecildiginde gazi acin Burda debriyaji birakmak yardimci olabilir ve motor homurdanir ve arka yere tutunur; bu on tarafi kesinlikle batirmaz ve kuma gomulmesinden kurtarir (stops is from tucking) Eger kuma gomulmeye baslarsa on tarafi havalandirmak icin gazi acin (iste burasi ah bir XR’im olsa diceniz an J )



Bunlari dogru yapana kadar antreman yapmaya devam J kendinden emin viraj alin ve viraj hizinizi koruyun Basiniza gelebilecek en kotu sey dusuk hizda dusmek ve hassas yerlerinizin kumla dolmasi J

Momentum

Kumda ne kadar hizli giderseniz o kadar stabil bir surus yakalarsiniz Momentum sizi bir cok kotu durumda kurtaracaktir ve gevsek kumda motoru kumun yuzeyinde tutmak, gomulmemek onemlidir Eger hareket halinde saplanmaya baslarsaniz tekeri olabildigince sert dondurmeye devam edin cunku gyroscopic etki sizi beladan kurtaracak dengeyi verecektir

Bir numarali kural, ayak peglerden ayrildigi zaman savasi kaybetmissiniz demektir Kumda motoru yurutmek zor bir istir, gidona yuklenmek debriyajla oynamak gerekir (yani kumda motoru itmek zor istir demek istiyor arkadas) Peglerin uzerinde kalkmak, gazi cevirmek balans ve momentumu kullanarak kendinizi tasimak cok daha kolaydir

Akilli okuyucular gazi bitirmeden once ne kadar gazi acik tutmamiz gerektigini merak edebilir Guzel soru, gercekte gazi kisa araliklarla acip kapamak gerek Araliksiz gidislerde ise 3 de 2 gaz acmak ve selenin arkasina dogru oturmak gerekir



Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.