Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Eğitim - Öğretim - Dersler - Genel Bilgiler > Genel Bilgiler > Motorlu Taşıtlar

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
dünyası, frenleme, motosiklet, sürüşlerde, yolculu

Yolculu Sürüşlerde Frenleme Motosiklet Dünyası

Eski 10-21-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Yolculu Sürüşlerde Frenleme Motosiklet Dünyası




YOLCULU SÜRÜŞLERDE FRENLEME

Motosiklet Dünyası

Motosikletteki ekstra ağırlık yolcu olsun, yük olsun motorun atıl kütlesini ağırlaştırdığı oranda hareket yönü doğrultusunda dengelenmesi gereken bir ekstra hareket enerjisi verecektir Daha da önemli olarak ilave ağırlık arka tekerin yere tutunma gücünü artıracaktır ve ön arka ağırlık oranının değişimi de değişik frenleme tekniği uygulanmasını gerektirecektir Tıpkı iniş yada çıkışlarda değişik frenleme tekniklerinin uygulanması gibi

Yolcunun ağırlığı genellikle yüksektir ve motora hareket yönünde daha fazla ileri hareket enerjisi verecektir Sıkı ön fren hala mümkündür ancak yolculu durumda arka frenin daha sıkı kullanımı gerekir

Burada ölçü yolcunun frenleme esnasında ne kadar ağırlığını sürücüye aktaracağıdır Artçı ani duruşun farkında olmayabilir çünkü artçı ileriyi sürücü gibi göremez ve sürücü sert fren yaptığında yolcu sürücünün sırtına abanır Daha doğrusu motor sürücüyü geriye, yolcuya doğru iter Bu noktada sürücü yolcunun atıl kütlesi tarafından tankın üzerine doğru itilir Sürücü burada motorun kontrolünü kaybetmemek için frenleri gevşetmek durumundadır

Touring tipi bir motorda yolcuda varsa ağırlık 600kg a kadar çıkabilir Arka/ön ağırlık dengesi belki 60/40 olabilir Frenlemenin başlangıcında arka frenleme 350kg ve ön 250kg gücünde olabilir Ama frenleme mevcut yer tutunma gücünün mesela %80nine yükseldikçe frenleme güçleri arka/ön 130/350 civarında olabilir

Bu yüzden arka fren yolculu sürüşlerde toplam frenleme üzerinde olumlu katkı yapar Yağışlı havalarda da olumlu etkisi vardır Yokuş inişlerde bu durumun yolcunun atıl kütle etkisinin çok fazla olmasından dolayı fazla avantaja döndürülmesi fiilen mümkün olamaz ABS sistemlerde ise sistem birleşik yada ayrıda olsa fiilde bir avantajı olmaz Sadece daha sert fren yapılabilir

Kaynak: Proficient Motorcycling/David Hough



Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.