Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Eğitim - Öğretim - Dersler - Genel Bilgiler > Genel Bilgiler > Motorlu Taşıtlar

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
bakım, dünyası, için, küçük, motorsikletiniz, motosiklet, teknikleri

Motorsikletiniz İçin Kücük Bakım Teknikleri Motosiklet Dünyası

Eski 10-21-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Motorsikletiniz İçin Kücük Bakım Teknikleri Motosiklet Dünyası




Motorsikletiniz İçin Kücük Bakım Teknikleri Motosiklet Dünyası

Her araç, patlar motorlu ve sistem olarak az farkli da olsa pratikte ayni çalişma prensibine bağlidir Bir hava ile yakiti silindirin içine püskürten bir sistem (enjektör veya karbüratör), bu karişimi silindir veya silindirler içinde sikiştiran bir veya birkaç piston veya pistonlar, sikişmiş olan bu karişimi ateşleme görevi gören buji veya bujiler, bu buji veya bujilere ateşleme için akim veren distribütör veya elektronik ateşleme mekanizmalari, bu ateşleme mekanizmalarina, aydinlatma sistemlerine elektrik gücünü sağlayan akü ve alternatör, hareketi sağlayan şaft veya zincir, durmayi sağlayan disk frenler veya kampana, arkanizi görmeyi sağlayan aynalar, görmeyi ve görünmeyi sağlayan aydinlatma sistemleri, yola tutunmanizi sağlayan lastikler, yoldan gelen darbeleri emen, konforunuzu sağlayan ve lastiklerinizin yola daha iyi tutunmasini sağlayan süspansiyon sistemi vs vs

Gelin bu sistem topluluğundan yapabildiğimiz kadariyla ufak tefek bakimlari yapalim

1 MOTOR;

Kaç silindir olursa olsun, 2 veya dört zamanli farketmeksizin sonuçta silindir veya silindirler içindeki pistonlarin hava-yakit karişimini sikiştirip, ateşleme sisteminin yardimiyla patlatmasi ve bu patlamadan açiğa çikan enerjinin pistonu şiddetle geri itmesi sonucu pistonun kranka güç vermesiyle hareket sağlayan bir mekanizmadir Çok fazla bir dokunma yapamayacağimiz bir sistemdir Yani bilgi, tecrübe vs vs gibi etkenler yüzünden sadece küçük bakimlarini yapabiliriz

Bir motorun yakiti yakabilmesi için öncelikle oksijene ihtiyaci vardir Hava bir karişim gazdir ve içinde oksijen barindirir O halde motorumuzun düzgün ve verimli çalişmasi için temiz havaya ihtiyaci vardir Bunun için öncelikle;

Temiz bir hava filitresi ile daha fazla hava sağlayabiliriz Hava filitreleri birkaç çeşittir Bunlar, kağit, bez ve sünger filitrelerdir Bunlarin haricinde performans filitreler de mevcuttur Bunlarin geçirgenliği çok daha fazladir Ancak çok da tavsiye edilmez Uzun vadede bu geçirgenlik sayesinde daha az süzülmüş hava içindeki partiküller, silindir ve pistonlarda çizilmelere sebep olabilir Günümüzde bez filitreler çok çok nadir kullanilir Bunlarin yerini sünger ve hatta hatta kağit filitreler almiştir Ancak motosikletlerde halen sünger filitreler çok sikça kullanilmaktadir Sünger filitrelerin avantaji, defalarca temizlenip kullanilmalaridir Ancak kağit filitrelerin avantaji da daha fazla oranda hava geçirgenliğidir

O halde hava filitrelerimizi nasil kontrol edelim?

Filitreniz sünger ise, asfalt ve tozsuz ortam sürüşlerinde 2000 – 3000 km’de, toslu ortam sürüşlerinde 1000 – 2000 km’de hava filitre kazanimizi açip, süngeri yerinden çikararak normal sabunlu su ile güzelce yikamaliyiz Filitreyi iyice siktiktan sonra güzelce kurumasini bekleyip, daha sonra temiz bir motor yağina batirip elimizle iyice siktiktan sonra yerine takmaliyiz Niçin yağin içine batiriyoruz derseniz, sünger filitre, yağ sayesinde havayi daha iyi süzer ilk çaliştirmada da her zaman için silindire emdiği hava ile yağ partikülleri yollar Bu sayede motorumuzun ilk çaliştirma aşinmalari minimum düzeye inmiş olur Biliyorsunuz ki motor aşinmalarinin en çok yaşandiği zaman dilimi, sabahlari kontağa ilk bastiğiniz andir Çünkü yağ, akşamdan sabaha iyice kartere süzülür Motor ilk hamlesini yağsiz yapar işte burada sünger filitredeki yağ partikülleri bir nebze olsun buna engel olmaya çalişir Yani birkaç amaca yöneliktir bu hareket

Kağit filitrelerde durum farklidir Yukaridaki gibi ortamlarda bunlarin değiştirilmesinde fayda vardir Sakin ama sakin filitrenize tazyikli hava tutmayin tutturmayin Bu, kağit filitredeki gözenekleri daha çok açacağindan havayi süzme işini tam olarak yapamaz ve toz zerrecikleri silindirinizin içine girer Zaman içinde de silindiriniz çizilir Bu da yine zaman içinde yağ yakmasina sebep olur motorunuzun

Performans filitreleri de temizlenebilir ve defalarca kullanilabilir Bunlarin da temizliği, ambalaji üstünde yazdiği şekilde yapilmalidir Bu temizlik işlemi, markadan markaya değişebilir


Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.