10-21-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Gilera Runner Vxr200
Gilera Runner VXR200
Ilk once Gilera'dan onemli teknik ozellikleri:
198 cm3 motor hacmi
8500 devirde 21hp guc
6500 devirde 17nm tork
127kg agirlik
120/70/14 on lastik (14" jant)
140/60/13 arka lastik (13" jant)
Dizayn/Kalite:
Bu konu biraz kisiye bagli fakat dusuncem Gilera eski modele gore inanilmaz bir atilim yapmis ve eskisine gore cok daha spor Onden de (ozellikle orjinal farin parlakligi ve kalitesi ile) arkadan da gayet sik (ve seksi) gozukuyor Arka stoplar ledli degil fakat oyle bir hava yakalanmis, frenleri sIkInca arkada 4lu yuvarlak stoplar yaniyor Bence bircok modern motosikletten (supersportlar dahil) daha guzel bir dizayn Gosterge paneli de cok guzel, ortadaki buyuk devir gostergesi spor havasini arttiriyor (motorun calisma karakteristigini daha iyi anlamanizi da sagliyor) ve bunun yanindaki dijital gosterge hiz-hararet-yakit seviyesi-saat ve bir tripmetre barindiriyor Gece isiklandirmasi cok yeterli ve isik tonlari tum dizaynla uyum icinde secilmis Parca kalitesi olarak kendisinden cok daha pahali motorlarla yarisabilecegini soyleyebilirim (gidon agirliklarina bakmak yetiyor) Ornek olarak Beverly 250 benim icin bu konuda buyuk hayal kirikligi idi (ozellikle gostergeler)
Ceviklik/Yol Tutus/Dinamizm:
Ilk test ettigim andan itibaren beni en cok sasirtan ve ilk olarak dusundugum Beverly 250-500, X7, Carnaby yerine tekrar Runner almama sebep olan sey tamamen surus dinamikleri Kesinlikle herhangi bir scooter'in cok otesinde bir yol tutusu ve kontrol kapasitesi var Kisa ------ ve kullanilan tekerlek boylari, surus pozisyonu, Maxi-Scooter'lardaki arkaya yakin kutle merkezi yerine kutlenin olabildigince ortada konumlandirilmasi (ve deponun ortada olmasi) gercek bir motosiklete yakin yol tutusu ve kontrol kabiliteyi veriyor Uzerindeki eski lastiklere ragmen (bugun 2003 yapimi oldugunu ogrendim, hemen degistirilecekler) virajlarda cok dengeli ve guven verici Bu kadar dengeli bir sasi hafiflikle birlesince ortaya cok cevik bir motosiklet cikiyor Yuksek hizlar haricinde (90-100km altinda) CBF500 kadar guven verici ve dengeli oldugunu soyleyebilirim Beverly 250 ve 500 bana bu kadar guven verici gelmemisti, ozellikle hantalligindan dolayi 500 Yol tutusu iyilestirmesi icin suspansiyonlarin cok sert oldugunu soylebilirim, ozellikle duzgun bir santimetrekaresi olmayan Bahcekoy-Kemerburgaz yolunda sallantidan icim disima cikti
Runner'in bu ozellikleri ve fren performansi gecen hafta muhtemel bir kazadan kurtulmami sagladi Sahil yolunda Kurucesme-Ortakoy arasinda sakin sakin giderken tam Reina onunde U donusu yapan bir taksicinin (insanliktan nasibini almamis) once benim seridime girmeden benim gecmemi beklemek icin durmasi, ben yaklasinca birden kararini degistirmesi ve benim on-arka frene asilip hem onden hem arkadan kaymama ragmen dengemi bozmadan taksinin dibinde durmam korkutucu bir tecrube oldu, ama yeni kasaya gecmekle cok iyi yaptigimi da anladim
Fiziksel Boyutlar (yuk kapasitesi vs):
Boyut olarak eski Runner ile ayni, yani bircok Maxi Scooter'a gore daha hafif ve kucuk ama normal scooter'lara gore de ciddi bir cussesi var (130kg gibi gozukmuyor uzaktan) ------ acikligi bir Beverly 250 ya da X7'ye gore daha kisa ve bunun getirisi de nispeten kisa bir sele Tek kisi kullanimda sele problem olmuyor fakat artciniz varsa size gayet yakin oturmak zorunda kaliyor Sele 2 seviyeli fakat yine de ani gaz-fren kombinasyonlarinda bol bol kask tokusturuyorsunuz Topcase takmak artciyi (ve sizi) bu konuda rahatlatacaktir fakat spor kuyruk dizaynindan dolayi topcase aparati cok guzel gozukmeyecektir (yine de mutlaka yapacagim seylerden biri) Sele alti bolmesi eski runner'a gore kesinlikle daha kucuk fakat yine de bir adet full-face kask alabiliyor; belki bir de eldiven Beverly 250-500un (X7 bile bildigim kadariyla) o kocaman selesinin altina bir full-face alamamasi traji komik galiba Eskisi kadar olmasa da sele hala yuksek, 1 75 boyumla tam olarak tabanlarimi yere basamiyorum ama basmaya yakinim ve durdugumda stabilite acisindan problem olmuyor (artci ile de)
Motor/Performans:
Eski kasa ile hala ayni 200cc ve 21 beygirlik motoru kullaniyor Aslinda motor bekledigimden biraz daha yumusak karakterli Ilk kavrama orjinal varyator-debriyaj ile biraz yavas gerceklesiyor (ozellikle yokus yukari) ve motorun optimum noktasi olan 6500 devire ulasmasi biraz zaman aliyor Bunun getirisi dusuk hizda hassas kontrol, yakit tasarrufu, sessiz calisma ve dayaniklilik Fakat, debriyaj yavas kavradigi icin potansiyel olarak daha cabuk yipranabilir Motor gercekten cok sessiz, ozellikle rolantide ve cok gazlamadan giderken motorun calistigini devir gostergesinden anlayabiliyorsunuz Sessizlik aslinda oldugundan daha dusuk performansli oldugunu hissetmenize neden oluyor, aslinda bu kapasitedeki bir motor icin ilk hizlanma ve ara hizlanmalar hic fena degil (ozellikle 0-50km/s ve 0-80km/s) Eski runner'im malossi varyator ile kalkista cok daha gurultulu ve biraz daha hizli gibi gelirken yenisi 50-60km/s'den sonra daha iyi cekiyor Duz yolda 100km/s ile giderken hala cekis kuvvetli Egosunu tatmin etmek isteyen bazilarinin abarttigi gibi 5-6 yada 7 saniyede 0-100km/s yapamiyor, ama 10-12 saniye civarinda, gayet sessiz ve rahat olarak bu hiza cikabiliyor
Duz yolda son hiz denemesi yapmadim fakat yokus asagi kisa zamanda 130km/s'e ciktim birkac defa
Orjinal haliyle ve yuksek viraj stabilitesi ile aslinda runner'in hem sehir icin cok cevik ve pratik, hem de kisa mesafeli sehir disi surusler icin (100km alti) sessizligi ve devir kullanimi ile bir touring havasi (duzgun asfalt ustunde) oldugunu soylebilirim Birkac noktada modifiye ile (varyator, debriyaj, vs) cok daha atiklesip daha cabuk tepki verecektir fakat dusuk hiz hassasligindan ve bahsettigim touring karakterinden kaybedebilir
Yakit Harcamasi:
2 depo benzin ile test edebildim simdiye kadar, depo 9 litre olarak verilmis Depoyu agzina kadar doldurtup, dibini gorup, tekrar ayni sekilde doldurttugumda 7 5litre benzin ile 180km civarinda gittigimi gordum Bu da yaklasik 4-4 2 lt/100 km'ye denk geliyor




|
|
|