|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
1000, 300, 3000km, balımı, dünyası, motorsiklet, motosiklet |
![]() |
Motorsiklet Balımı (300,1000,3000Km) Motosiklet Dünyası |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Motorsiklet Balımı (300,1000,3000Km) Motosiklet Dünyası[CENTER]Motorsiklet Balımı (300,1000,3000km) Motosiklet Dünyası 300 Km Bakımı:
1000 Km Bakımı:
3000 Km Bakımı:
|
![]() |
![]() |
![]() |
Motorsiklet Balımı (300,1000,3000Km) Motosiklet Dünyası |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Motorsiklet Balımı (300,1000,3000Km) Motosiklet DünyasıDüzenli Bakım DÜZENLİ BAKIM 300 - 100 HER AY HER 3 AY HER 6 AY HER YIL 01 MOTOR YAĞI 300 KM HER 1000 KM DEĞİŞTİR 02 SÜRÜCÜ FREN DONANIMI K K K 03 ÖN VE ARKA FREN SİSTEMİ K K 04 LAMBALAR, ELEKTRİKLİ ARAÇLAR GÖSTERGE PANELİ K K 05 GİDON RULMANLARI VE GİDON KOLLARI K K 06 YAKIT TANKI VE BORULARI AÇMA KAPAMA ANAHTARI K K K 07 GAZ KOLU KABLOSU K K 08 KARBÜRATÖR K K 09 HAVA FİLTRESİ K T D 10 ATEŞLEME BUJİSİ K K 11 RÖLANTİ K K 12 AKÜ K K 13 SÜBAP K K 14 MOTOR YAĞI FİLTRE SÜZGECİ T T 15 YAĞ SÜZGECİ (STROINER) K T 16 ÖN FREN YAĞI K 17 ÖN VE ARKA SÜSPANSİYON SİSTEMİ K K 18 YAN VE ORTA SEHPA 19 LASTİKLER K 20 VİDA, SOMUN SIKIŞTIRMA ELEMANLARI K ( D ) : DEĞİŞTİR ( K ) : KONTROL ET VE AYARLA ( T ) : TEMİZLE Not: Kumlu, çamurlu vebozuk yol şartlarında kullanılan motorun temizleme gerektirien noktaları tabloda belirtilenden daha sık yapılmalıdır |
![]() |
![]() |
![]() |
Motorsiklet Balımı (300,1000,3000Km) Motosiklet Dünyası |
![]() |
![]() |
#3 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Motorsiklet Balımı (300,1000,3000Km) Motosiklet DünyasıMotorun Basit Tamir İlkeleri Hazırlama ve Basit Tamir İlkeleri A- MOTOR YAĞI 1- Motor yağı seviyesi Lütfen motoru çalıştırmadan önce motor yağ seviyesini kontrol ediniz ![]() ![]() ![]() 1 - Motor yağı seviye kontrolünü motor soğukken yapınız ![]() 2 - Motor yağı seviye kontrolünü düzgün zeminde, motor dik konumunda orta sehpasındayken yapınız ![]() 3 - Motor yağ seviye çubuğu yerinden çıkarın, bir bez yardımıyla silin ve tekrar takın fakat pasosunu çevirmeyin tekrar çıkartın ve yağın maksimum ve minimum seviye arasında olmasına dikkat edin ![]() 4 - Motor yağı eklemelerinde maksimum seviyenin üstünde motor yağı koymayın ![]() 5 - Motor yağ çubuğunu yerine takın pasosunu iyice çevirin ve herhangi bir sızıntı ve kaçağın olmamasına dikkat edin ![]() Motorun yağ seviyesinin belirtilenden düşük olması motorda olağandan fazla hararete neden olur ![]() B - ŞANZUMAN YAĞILütfen şanzuman yağını 6 ayda bir değiştirin ![]() Şanzuman yağını motor normal çalışma sıcaklığında değiştirin ![]() Motosikleti düzgün zeminde orta sehpasında hızlı bir şekilde ve yağın tümünü boşalttıktan sonra yenileyin ![]() 1 - Şanzuman yağını boşaltmak için ilk önce (1) nolu seviye tapasını açın ardından (2) nolu boşaltma tapasını açın ![]() 2 - Şanzuman yağı tamamen boşaldıktan sonra tapa contalarının iyi durumda olduğuna emin olun ![]() ![]() ![]() 3 - Motosikletin düzgün yüzeyde ve dik konumdayken şanzuman yağını seviye tapasından ekleyin ![]() 4 - Şanzuman yağı seviye tapasını 13 Nm ![]() ![]() C-ATEŞLEME BUJİSİ Bujinin sökülmesi 1- Seleyi ve kaputu çıkartın ![]() (1) Seleyi açın ![]() (2) 5 cıvatayı sökün ![]() (3) Somunları contaları sökün ![]() (4) Seleyi kaputu yerinden çıkar ![]() 2- Ana korumayı sökme Hazırlama ve değiştirme (1) Buji başlığını çıkarın ![]() ![]() (2) Bujinin alt kısmını iyice temizleyin ![]() (3) Buji tırnağını ve porselenini kontrol edin ![]() ![]() (4) Buji tırnağı aralığının ölçümünü yapın ![]() ![]() (5) Bujiyi yerine takın ![]() ![]() ![]() A Buji yerine iyice takllmalıdır ![]() ![]() ![]() ![]() D-FRENLER Ön ve arka frenler 1-Fren kolu boşluğu (1) 10-20 mm arasında olmalıdır ![]() 2-Fren ayar somununu kullanarak fren ayarını yapınız ![]() 3-Ayarlamadan sonra birkaç kere fren kolunu slkınız ![]() ![]() Ayarlamadan sonra ayar cıvatasının kanala doğru biçimde oturduğuna emin olunuz ![]() Fren aşınmaları sürüş karakterine ve yol şartlarına göre değişiklik gösterir (genellikle çamurlu ve tozlu yollarda fren aşınması daha hızlı olur) ![]() ![]() E-HAVA FiLTRESİNormal şartlarda hava filtresi 4000 km ![]() ![]() ![]() 1-0rta kaput yerinden çıkar ![]() (1 )orta kabindeki 5 adet bağlantı elemanını sök ![]() (2)orta kaputu yerinden çıkar ![]() 2-Sol arka hava filtre muhafaza kabını sök ![]() (1 )Cıvataları sök ![]() (2)Kelebekleri sök ![]() 3-Hava filtresini kenar tutanaklarını çıkar (1)8 adet cıvatayı sök ![]() (2)Hava filtresi tokalarını sök ![]() (3)Hava filtresi çıkacak konuma geldi 4-Yağ filtresi bileşenlerini sök ![]() (1 )iki adet cıvatayı sök ![]() ![]() 5-Yanmaz veya yüksek ateş noktalı solventle filtre parçaları temizlenir ![]() ![]() 6-Filtre parçaları tekrar yerine takılır ![]() 7 -Hava filtresi tekrar monte edilir ![]() 8-Kaput ve gövde yerine yerleştirilir ![]() A Sadece filtre parçacığı temizlenmelidir ![]() ![]() ![]() F - AKÜ Akü de herhangi bir sızıntı veya delik olmadıktan sonra akü suyu ilavesine veya akünün kontrolüne ihtiyaç yoktur ![]() Aküdeki bir çatlak durumunda akü patlayıcı gaz sızdırabileceğinden aküye yanan sigara veya ateşle yaklaşmayınız ![]() ![]() Akünün içinde sülfürik asit (elektrolit) bulunmaktadırDeri,göz temasında yamklar oluşabileceğinden aküye temasın bir eldiven yada bez parçasıyla yapılmasına dikkat edilmelidir ![]() ![]() ![]() Akünün sökülmesi Akü motosikletin tam ortasında paspasın altında yer alır ![]() Akünün sökülmesinin aşaması 1-2 adet cıvatayı yerinden çıkarın ve akü kapağını sökün ![]() 2-Akü kutup başları cıvatasını gevşetin ![]() 3-llk önce negatif kutbu ardından pozitif kutbu çıkarın ![]() 4-Şimdi aküyü bulunduğu yerden çıkarabilirsiniz ![]() Aküyü sökme gereği hissettiğinizde akü üstündeki koruyucu plastiği çıkartırken dikkatli olun, akü de olabilecek bir çatlaktan dolayı sızıntı size zarar verebilir ![]() ![]() ![]() ![]() G - LASTIKLERİN BAKIMI Lastik havaları ve lastik diş derinliğinin kontrolü periyodik olarak yapılmalıdiLAşırı diş aşınmalarında lastiğin yenilenmesi gerekir ![]() LASTiK HAVA BASINCI Lastik hava basıncının uygun olmaması lastik yıpranmasını hızlandıracağı gibi sürüş durumunu da bozacaktır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() DIŞ LASTIK DIŞ DERINLİĞİ Dış lastiğin aşınması sürüş kontrolünü zorlaştırır ![]() ![]() ![]() H - SiGORTA YUVASININ YERİ Sigortalar motosiklette akünün bulunduğu yerdedir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sigortaları kontrol etmeden veya değiştirmeden önce motor kontağını ( LOCK) konumuna getirin ![]() Sigortaları uygun değerdeki yenileri ile değiştirin aksi durumda elektrik sistemi ve motorda büyük arızalar hatta motosikletin yanmasına veya farın ansızın sönmesine neden olabilir ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Motorsiklet Balımı (300,1000,3000Km) Motosiklet Dünyası |
![]() |
![]() |
#4 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Motorsiklet Balımı (300,1000,3000Km) Motosiklet DünyasıGünlük Kontroller Motor Yağ Seviyesi Motor yağı seviyesini kontrol ediniz ![]() ![]() ![]() Yakıt Yakıt tankında yeterli yakıtı olup olmadığını emin olun ![]() Frenler Fren kolu mesafesi 10-20 mm arasında olmalıdır ![]() Lastikler Ön lastik hava basıncı 225 -250 kpa ![]() Arka lastik hava basıncı 250 - 320 kpa ![]() ![]() Gidon Kolu Olağan dışı bir ses ve gidon kolunun ağır olmamasına dikkat ediniz ![]() Akü Aküde bir sızıntı ve delik olmadıktan sonra herhangi bir bakıma gerek yoktur ![]() Göstergeler / Farlar / Sinyal Lambaları / Dikiz Aynaları Dikiz aynalarını sürüş konumuna göre ayarlayınız ![]() ![]() Sıkıştırma Elemanları Sıkıştırma elemanlarının kontrolünü yapınız ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|