![]() |
Virajlara Girerken Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Virajlara Girerken Dikkat Edilmesi Gereken NoktalarVirajlara Girerken Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar Doğru Viraj Alımında Geçerli 2 Genel Kural Viraj alımında geçerli ilk kural "yavaş gir - hızlanarak çık" şeklinde açıklayabileceğimiz ve yapılan genel hatanın tersine otomobili virajın alımı sırasında değil, daha viraja girmeden yavaşlatmayı hedefleyen kuraldır ![]() ![]() ![]() ![]() Yapılan Hatalar Viraj alımında genellikle yapılan en önemli hata, viraja otomobilin yere tutunma sınırlarını zorlayacak bir hızla girip daha sonra viraj içinde fren kullanma mecburiyetinde kalmaktır ![]() ![]() ![]() Virajları Doğru Almak Viraj alınırken yolun ne genişlikteki bölümünün kullanılacağı bir çok dış etkene bağlıdır ![]() ![]() ![]() ![]() Otomobili viraj içerisinde yavaşlatmak yerine, gerektiği kadar vitesle birlikte hız düşürülerek otomobilin lastikleri yere tam olarak tutunabilecek şekilde viraja mümkün olduğunca dıştan girilir ![]() ![]() ![]() Fren noktasından itibaren otomobil virajın içine yönlendirilerek apex'e kadar kontrollü bir şekilde gaz verilir (hız belirli bir miktarda artırılır) ![]() ![]() ![]() Virajın en iç konumunda bulunulan apex'te virajın uzak olan dış noktası hedeflenerek otomobil gaza oturtulur ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|