|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
bilgiler, dünyası, hakkında, kullanımı, motorsiklet, motosiklet |
![]() |
Motorsiklet Kullanımı Hakkında Bilgiler Motosiklet Dünyası |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Motorsiklet Kullanımı Hakkında Bilgiler Motosiklet DünyasıMotosiklet Kullanımında Püf Noktalar ! Motosiklet Dünyası Hiç bir şey, bir motosiklet binicisinin motosikletiyle uzun yıllar boyu, kazasız belasız, mutlu bir sürüş keyfi yaşayacağını garanti edemez ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Motorsiklet Kullanımı Hakkında Bilgiler Motosiklet Dünyası |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Motorsiklet Kullanımı Hakkında Bilgiler Motosiklet DünyasıTRAFİK STRATEJİLERİ: Yolumuzu diğer sürücülerle daima paylaşmamız gerekmektedir ![]() ![]() 1 - Zamanlama Kavramı / Gidiş ve geliş çift şeritli bir yolda mükemmel bir sollama altı saniyeyi geçmez ![]() 2 - Zamanı iyi hesaplayın / Karşı yönden gelen araç veya tepeüstü, viraj gibi kör noktalar bizden ne kadar uzakta? Bunu iyi bilmek, sizi muhtemel bir toslaşmadan kurtaracaktır ![]() 3 - Asla öndeki aracın dibine sokulmayın / Önde bulunan, takip ettiğiniz araç, kilometre taşı gibi yol kenarında belirlediğiniz bir objeyi geçtiği sırada içinizden sayın: "Binbir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 4 - Her aracın seyir çizgisini kestirin / Aracın seyrettiği şeritteki doğrultusunu gözlemleyin ve motosikletinizi onun size ulaşamayacağı bir çizgide tutmaya çalışın ![]() 5 - Kararsızlık içinde gidonu sağa sola seyirterek sürmeyin / Manevra yapmak zorunda olsanız bile şeridinizin dışına taşmamaya özen gösterin ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Motorsiklet Kullanımı Hakkında Bilgiler Motosiklet Dünyası |
![]() |
![]() |
#3 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Motorsiklet Kullanımı Hakkında Bilgiler Motosiklet Dünyası6 - Tehirli dönüşler / Dönemeçin mümkün olduğunca en dış tarafından başlamak ve dönüşe mümkün olduğunca tehirli başlamakla sadece daha ilerisini görme imkanına sahip olmakla kalmaz, merkezkaç kuvvetinin bileğinizde yarattığı baskıyı da azaltırsınız ![]() 7 - Diğer araçlarda kayması muhtemel yükleri gözlemleyin / Gidiş ve geliş çift şeritli bir yolda diğer araçların yüklediği eşya ya da denkin her an kurtulup yolunuza düşmesi, saçılması riski bulunmaktadır ![]() ![]() ![]() ![]() 8 - Asla ufkunuzu kapayan, görüşünüze engel teşkil eden hacimdeki araçların arkasına takılmayın / Kamyonlar, kamyonetler ve diğer önünüzü ve dolayısıyla trafikte gerçekleşen hareketleri, tehlikeleri görmenizi engelleyen araçlardan uzak durun ![]() ![]() ![]() ![]() 9 - Trafikte pik saatlerinden sakının / Sürücüler şehirlerarası yollarda seyahat ederken şehir merkezlerinden geçiş planlarını iyi tayin etmelidirler ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Motorsiklet Kullanımı Hakkında Bilgiler Motosiklet Dünyası |
![]() |
![]() |
#4 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Motorsiklet Kullanımı Hakkında Bilgiler Motosiklet Dünyası10 - Temel kontroller: / Yalnızca dikiz aynalarınıza ya da çevresel, periferik görüşünüzün yeterli olduğuna güvenmeyin ![]() 11 - Niyetinizi belli edin / Şerit değiştirirken en az iki tam saniye, dönüşlerde en az dört tam saniye sinyal yakın ![]() 12 - Sollama yapmadığınız sürece, olabildiğince sağ şeritte seyredin ![]() 13 - Sizden daha hızlı olanlara yol verin / Bu yapılabilecek medeni bir davranıştır 14 - Meskun mahallerde, şehir içinde hız yapmayın / Aşırı hız zaten genelde bir şeye çarpmanızla şonuçlanan bir faktördür ![]() 15 - Kötü sürücülerden kaçının / Hiç çekinmeden, abartılı bir manevra yaparak, bu gayesizce "şeridinde sağa sola gezinen", sinyal vermeden şerit değiştiren, gereğinden fazla hızlı ya da yavaş seyreden bir sürücüden uzaklaşın ![]() 16 - Diğer sürücülerin arkasındayken onların kör noktalarına girmeyin / Geri durun ya da gerekiyorsa gazlayıp geçin ![]() 17 - Yolun daha ötesinde olan bitenleri gözlemleyin / İdeal olarak, minimum 12 saniyelik bir görüş ufkunun rehberliğinde seyredin ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Motorsiklet Kullanımı Hakkında Bilgiler Motosiklet Dünyası |
![]() |
![]() |
#5 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Motorsiklet Kullanımı Hakkında Bilgiler Motosiklet Dünyası18 - Yüksek risk bölgelerinde ön fren kolunu kavrayın ![]() 19 - ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 20 - Hızınızı azalttığınızda mutlaka aynalarınızı kontrol edin / Aynı zamanda kendinize bir acil kaçış rotası da çizin! Arkanızdaki sürücü yeterince dikkatli olmayabilir ![]() 21 - Sol tekerlek izinden seyir / Dört tekerlekli taşıtların bıraktığı sol tekerlek izinin yer aldığı hat, prensipte motosikletlerin izlemesi gereken ideal çizgi olmalıdır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 22 - Sizin şeridiniz içinden sola dönüş yapan araçlara karşı çok dikkatli olun / Yavaşlayın ve bu aracın ne yapacağını iyi kestirin ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Motorsiklet Kullanımı Hakkında Bilgiler Motosiklet Dünyası |
![]() |
![]() |
#6 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Motorsiklet Kullanımı Hakkında Bilgiler Motosiklet DünyasıEKİPMANLARLA İLGİLİ PÜFLER: Arızalanmış ya da her hangi bir nedenle yolda kalmış bir motorla bilinmeyen bir yerde kala kalmayı gözünüzün önüne hiç getirmiyorsanız, sizin için yalnızca açık bir yol ve dolu bir depo benzin kafidir! Aşağıda, bazı ikmallerle daha emniyetli ve daha eğlenceli bir sürüş sağlamak adına, sizin ve motosikletiniz için yararlı bazı öneriler bulacaksınız: 23 - Koruyucu zırh! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 24 - Reflektif, ışığı yansıtabilen materyaller / Mümkünse kedi gözü de aplike edilmiş olan her türlü maddeyle kendinizi olabildiğince görünür hale getirin ![]() ![]() ![]() 25 - Görüşünüzü ve gözünüzü koruma / Çiziklerle dolu olan vizörünüzü değiştirin ![]() ![]() 26 - İzotermik giysiler / İzotermik giysiler sürüş esnasında kaybolan vücud ısısını koruyan tek çözümdür ![]() 27 - Motosiklet Kullanma ve Bakım Kılavuzu / Evinizi onsuz terketmeyin ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Motorsiklet Kullanımı Hakkında Bilgiler Motosiklet Dünyası |
![]() |
![]() |
#7 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Motorsiklet Kullanımı Hakkında Bilgiler Motosiklet Dünyası28 - Gidon / Modaya uygun olsun diye gidon seçilmemelidir ![]() ![]() ![]() 29 - Doğru sele seçimi / Karayolunda seyahat ederken üzerine kurulduğunuz sele, oturma odanızdaki koltuk kadar rahatlık hissi vermelidir ![]() ![]() 30 - Tüm faktörleri gözden geçirin / Motorunuzun selesine oturun ve gözlerinizi kapayın ![]() 31 - Yağlı, kablolar / Yapışkan, pasaklı, abuk subuk, biçimsiz duran, çentiklerle dolu, hatta hasarlı kablolar sakar sürücülerin harcıdır! 32 - Lastik kontrolü / Eskilikten ötürü çatlamış, yarıklarla dolu lastikler? Yabancı cisimler? Hava basıncınız nasıl? 33 - Tekerleğin vaziyeti / Ayaklarınızın burnuyla vurarak yapılan kontrolü unutun! Vurulmuş ön lastikler, yarıklarla dolu, pürüzlü arka lastiklere dikkat edin ![]() ![]() ![]() 34 - Süspansiyon ayarı / Çeşitli kademelerdeki ayarları mutlaka öğrenin ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Motorsiklet Kullanımı Hakkında Bilgiler Motosiklet Dünyası |
![]() |
![]() |
#8 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Motorsiklet Kullanımı Hakkında Bilgiler Motosiklet Dünyası35 - Yolda lastik tamiri / İç lastikler, yamalar, siboplar, akord telleri, lastik onarım spreyi? Motorunuzun yolda neye ihtiyacı olabilir? Yolda kalmanın ne kadar tehlikeli bir durum olduğunun bilincinde olun ve sakın hafife almayın ![]() 36 - En önemli ekipman: Uygun boyutta motosiklet! / Eğer henüz almamışsanız, önce becerilerinizi geliştirecek, ve mümkünse ilk zamanlardaki muhtemel düşüşlerinizde size fazla masraf çıkarmayacak bir küçük motor hacimli başlangıç motosikleti! 37 - Eldiveninizi iyi seçin! / Yaz eldiveni tabir edilenler ya da parmaksız eldivenler bir düşme sırasında iyice örselenecek, birer konfetiye dönüşeceklerdir ![]() 38 - İyi bir kask / Kaskların büyük bir bölümünün içi, darbe emici, 1-2 cm ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Motorsiklet Kullanımı Hakkında Bilgiler Motosiklet Dünyası |
![]() |
![]() |
#9 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Motorsiklet Kullanımı Hakkında Bilgiler Motosiklet DünyasıEn iyi Motorsiklet Resimleri ![]() |
![]() |
![]() |
|