Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Eğitim - Öğretim - Dersler - Genel Bilgiler > Genel Bilgiler > Motorlu Taşıtlar

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
dünyası, ilgili, motosiklet, motosikletle, nokta, püf

Motosikletle İlgili 96 Püf Nokta Motosiklet Dünyası

Eski 10-21-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Motosikletle İlgili 96 Püf Nokta Motosiklet Dünyası




96 Püf

Motosiklet Dünyası

Motosiklet Dünyası Son Moda Motorsiklet

Hiç bir şey, bir motosiklet binicisinin motosikletiyle uzun yıllar boyu, kazasız belasız, mutlu bir sürüş keyfi yaşayacağını garanti edemez Bir dönem, Amerikan motosiklet Güvenlik Vakıfları'nın görevlendirdiği bir komisyona şöyle bir görev verildi: Komisyon, Güvenli emniyetli motosiklet sürüş kurallarını tayin eden, bu kuralları düzenleyen yönergeleri ve esasları belirleyecekti Sonunda 2500 e yakın değişik aktiviteyi içeren bir katalogla çalışmalarını sonlandırdılar! Her birimiz, yılların bize öğrettiği deneyimleri, alışkanlıkları ve bize verilen öğütleri - ki bunların bazıları iyi, bazıları da kötü alışkanlıklardır - özümsedik, birbiriyle bağdaştırdık ve kendimize has sürüş stilleri geliştirdik İnsanlara on yedi yıldır motosiklet sürüş kursları veren biri olarak aşağıda sizlerle sık sık paylaştığım maddeleri sıralamak istiyorum:

TRAFİK STRATEJİLERİ:

Yolumuzu diğer sürücülerle daima paylaşmamız gerekmektedir Ancak bunun limitleri vardır Her türlü tehlikeden uzak durmak ve rüzgarın yüzünüzdeki tatlı esintisini daima hissetmek için şu püfleri dikkate alın:

1- Zamanlama Kavramı / Gidiş ve geliş çift şeritli bir yolda mükemmel bir sollama altı saniyeyi geçmez şeridin ardındaki yerimizi tekrar alana kadar sollamamızı otoban hız limitlerinde mi, yoksa abartılı olmayan, yumuşak bir gazlama ile mi tayin etmeliyiz?

2- Zamanı iyi hesaplayın / Karşı yönden gelen araç veya tepe üstü, viraj gibi kör noktalar bizden ne kadar uzakta? Bunu iyi bilmek, sizi muhtemel bir toslaşmadan kurtaracaktır

3- Asla öndeki aracın dibine sokulmayın / Önde bulunan, takip ettiğiniz araç, kilometre taşı gibi yol kenarında belirlediğiniz bir objeyi geçtiği sırada içinizden sayın: "Binbir Biniki" Eğer o noktaya siz "İki" dediğiniz anda varmyosanız, bilin ki çok yakın takip yapıyorsunuz

4- Her aracın seyir çizgisini kestirin / Aracın seyrettiği şeritteki doğrultusunu gözlemleyin ve motosikletinizi onun size ulaşamayacağı bir çizgide tutmaya çalışın

5- Kararsızlık içinde gidonu sağa sola seyirterek sürmeyin / Manevra yapmak zorunda olsanız bile şeridinizin dışına taşmamaya özen gösterin

6- Tehirli dönüşler / Dönemeçin mümkün olduğunca en dış tarafından başlamak ve dönüşe mümkün olduğunca tehirli başlamakla sadece daha ilerisini görme imkanına sahip olmakla kalmaz, merkezkaç kuvvetinin bileğinizde yarattığy baskıyı da azaltırsınız

7- Diğer araçlarda kayması muhtemel yükleri gözlemleyin / Gidiş ve geliş çift şeritli bir yolda diğer araçların yüklediği eşya ya da denkin her an kurtulup yolunuza düşmesi, saçılması riski bulunmaktadır Taş, kaya yüklü bir kamyon ya da ev eşyası yüklü açık kasa bir kamyonet gibi tehlikeli şekilde yük taşıyan araçları belirleyin Aranızdaki mesafeyi sabit tutun ve en sağdan seyredin Bu, kaçış için size bariz bir üstünlük sağlar

8- Asla ufkunuzu kapayan, görüşünüze engel teşkil eden hacimdeki araçların arkasına takılmayın / Kamyonlar, kamyonetler ve diğer önünüzü ve dolayısıyla trafikte gerçekleşen hareketleri, tehlikeleri görmenizi engelleyen araçlardan uzak durun Bu aynı zamanda sizin karşı taraftan gelen araçlar tarafından görülmemenize neden olarak, ikincil bir riske de yol açar Eğer sollayacak fırsatınız yoksa mümkün olduğunca geride kalın Hatta sabit kalın, bırakın bir kaç otomobil sizi sollasın ve aralığı doldurup, size güvenli bir mesafe oluştursun

9- Trafikte pik saatlerinden sakının / Sürücüler şehirlerarası yollarda seyahat ederken şehir merkezlerinden geçiş planlarını iyi tayin etmelidirler Büyük bir metropolün, bir yerlere yetişme çabasında olan sürücülerle dolu, yoğun trafiğiyle boğuşmaya kalkmayın

10- Temel kontroller: / Yalnızca dikiz aynalarınıza ya da çevresel, periferik görüşünüzün yeterli olduğuna güvenmeyin Her şerit değişikliğinde şunları uygulayın:

11- Niyetinizi belli edin / Şerit değiştirirken en az iki tam saniye, dönüşlerde en az dört tam saniye sinyal yakın

12- Sollama yapmadığınız sürece, olabildiğince sağ şeritte seyredin

13- Sizden daha hızlı olanlara yol verin / Bu yapılabilecek medeni bir davranıştır

14- Meskun mahallerde, şehir içinde hız yapmayın / Aşırı hız zaten genelde bir şeye çarpmanızla sonuçlanan bir faktördür şehir içinde ise bu "bir şeyler" çok fazlasıyla bulunmaktadır!

15- Kötü sürücülerden kaçının / Hiç çekinmeden, abartılı bir manevra yaparak, bu gayesizce "şeridinde sağa sola sinyal vermeden gezinen şerit değiştiren, gereğinden fazla hızlı ya da yavaş seyreden bir sürücüden uzaklaşın

16- Di?er sürücülerin arkasındayken onların kör noktalarına girmeyin / Geri durun ya da gerekiyorsa gazlayıp geçin

17- Yolun daha ötesinde olan bitenleri gözlemleyin / İdeal olarak, minimum 12 saniyelik bir görüş ufkunun rehberliğinde seyredin Her dönüşteki çıkış noktalarını tespit edin

18- Yüksek risk bölgelerinde ön fren kolunu kavrayın

19- Ama yalnızca tek parmakla kavramayın / Hatta iki parmağınızla bile Aslında bu daha önce yapmış olduğunuz acil frenleme pratiklerindeki alışkanlıklarınıza ve ne kadar parmakla kolun üzerinde hazırda durmaya alışmış olduğunuza da bağlıdır Ama esas olan her an tetikte olmanızdır

20- Hızınızı azalttığınızda mutlaka aynalarınızı kontrol edin / Aynı zamanda kendinize bir acil kaçış rotası da çizin! Arkanızdaki sürücü yeterince dikkatli olmayabilir

21- Sol tekerlek izinden seyir / Dört tekerlekli taşıtların bıraktığı sol tekerlek izinin yer aldığı hat, prensipte motosikletlerin izlemesi gereken ideal çizgi olmalıdır Fakat mütemadiyen bu sol tekerlek izinin değişkenliğine göre seyredin Araçlardan dökülen yağlar ve diğer likitler genelde orta kısımda yer aldığından bu idealdir Öte yandan, Ülkemizde, eğer sağ tekerlek izinden seyrediyorsanız, arkadan sizi takip eden ve hacminizden dolayı sizi umursamadan ve hatta uyarıda bulunmadan, sizin bulunduğunuz şerit dahilinde yanınızdan tehlikeli bir şekilde geçen araçlar da bilinen bir gerçektir En azından böyle potansiyel tehlikelere de karşı perdeleme yapmış, şeridi bloke etmiş olursunuz Dolayısıyla arkanızdaki aracı sizi sollamak isterse, korna ya da selektörle ikaz yapmak durumunda kalacaktırBöylece, sizi emniyetli bir şekilde geçmesine zemin hazırlamış olursunuz

22- Sizin şeridiniz içinden sola dönüş yapan araçlara karşı çok dikkatli olun / Yavaşlayın ve bu aracın ne yapacağını iyi kestirin Sağ aynanızı kontrol edin ve olabildiğince sağa yanaşın Eğer araç hemen dönerse frenleyin, uzun sürerse hızlanın

EKİPMANLARLA İLGİLİ PÜFLER:

Arızalanmış ya da her hangi bir nedenle yolda kalmış bir motorla bilinmeyen bir yerde kala kalmayı gözünüzün önüne hiç getirmiyorsanız, sizin için yalnızca açık bir yol ve dolu bir depo benzin kafidir! Aşağıda, bazı ikmallerle daha emniyetli ve daha eğlenceli bir sürüş sağlamak adına, sizin ve motosikletiniz için yararlı bazı öneriler bulacaksınız:

23- Koruyucu zırh! / Koruyucu giysilerin pek çok tipi bulunmaktadır Koruyucu zırhınız, anatomik yapınıza uygun bollukta olmalı ama asla vücudunuzdan kaymamalıdır Yaralanma olasılığı yüksek bölgeleriniz dizleriniz, dirsekleriniz, omuzlarınız ve kalçalarınızdır Dolayısıyla bu bölümlerde koruma bulunmalıdır

24- Reflektif, ışığı yansıtabilen materyaller / Mümkünse kedi gözü de aplike edilmiş olan her türlü maddeyle kendinizi olabildiğince görünür hale getirin Kasklar, fosforlu pazubantlar, elbise kollarına veya pantolonlara sonradan aplike edilebilecek reflektif materyaller Bu maddeler özellikle arka taraflarınyıdan görülebilecek şekilde aplike edilmelidirler

25- Görüşünüzü ve gözünüzü koruma / Çiziklerle dolu olan vizörünüzü değiştirinSpreyinizi ve yumuşak, kaskı çizmeyecek nitelikte yumuşak bir (Mikrofiber bez idealdir) bezi, Fog City gibi kask camının buğusunu önlemeye yönelik ürünleri daima bulundurun

26- İzotermik giysiler / İzotermik giysiler sürüş esnasında kaybolan vücut ısısını koruyan tek çözümdür

27- motosiklet Kullanma ve Bakım Kılavuzu / Evinizi onsuz terketmeyin

28- Gidon / Modaya uygun olsun diye gidon seçilmemelidir Gidon, insan ve makine arasındaki ortak nokta, arayüzdür Fabrikada üretilip, takılan orijinal gidonunuz en mükemmeli olmakla birlikte, değiştirme gereği varsa muhakkak rahat sürüşünüze imkan veren, ergonomik, yetkili servisinizin önereceği bir model seçilmelidir

29- Doğru sele seçimi /Karayolunda seyahat ederken üzerine kuruldu?unuz sele, oturma odanızdaki koltuk kadar rahatlık hissi vermelidir Hareket özgürlüğüne sahip olun

30- Tüm faktörleri gözden geçirin / Motorunuzun selesine oturun ve gözlerinizi kapayın Debriyaj ve fren el ve parmaklarınız rahatça ulaşabiliyor ve onları kavrayabiliyor mu? Gaz ve debriyaj kolları rahat ve yumuşak çalışıyor mu? Ön fren gereken sıkılıkta mı?

31- Yağlı, kablolar / Yapışkan, pasaklı, abuk sabuk, biçimsiz duran, çentiklerle dolu, hatta hasarlı kablolar sakar sürücülerin harcıdır!

32- Lastik kontrolü / Eskilikten ötürü çatlamış, yarıklarla dolu lastikler? Yabancı cisimler? Hava basıncınız nasıl?

33- Tekerleğin vaziyeti / Ayaklarınızın burnuyla vurarak yapılan kontrolü unutun! Vurulmuş ön lastikler, yarıklarla dolu, pürüzlü arka lastiklere dikkat edinÇıkma lastik almayın; özellikle de yarışçılardan!Çünkü onlar çok kilometre yapmışlardırMotorunuza uygun, dişleri sağlam,kaplaması mükemmel yeni bir lastik satın alın

34- Süspansiyon ayarı / Çeşitli kademelerdeki ayarları mutlaka öğreninMutlaka ikisini de aynı kademede ayarlayın Çatal yağını en geç yılda bir değiştirin

35- Yolda lastik tamiri / İç lastikler, yamalar, siboplar, akord telleri, lastik onarım spreyi? Motorunuzun yolda neye ihtiyacı olabilir?Yolda kalmanın ne kadar tehlikeli bir durum olduğunun bilincinde olun ve sakın hafife almayın

36- En önemli ekipman: Uygun boyutta motosiklet / Eğer henüz almamışsanız, önce becerilerinizi geliştirecek, ve mümkünse ilk zamanlardaki muhtemel düşüşlerinizde size fazla masraf çıkarmayacak bir küçük motor hacimli başlangıç motosikleti!

37- Eldiveninizi iyi seçin! / Yaz eldiveni tabir edilenler ya da parmaksız eldivenler bir düşme sırasında iyice örselenecek, birer konfetiye dönüşeceklerdir El ve parmaklarınız her şeyinizdir!

38- İyi bir kask / Kaskların büyük bir bölümünün içi, darbe emici, 1-2 cmkalınlıklara sahip genişletilmiş polisitrenle bezenmiştir Kısmi boyutlu, chopper türü motosiklet sürücüleri tarafından rağbet gören kasklar en azından arka beyin aksını iyice kaplayan ve asla baştan kurtulamayacak dizayna sahip olmalıdırlar Ayrıca kulaklık ve goggle takma külfeti de getirirler En iyisi sağlam bir çene kayışına sahip, tam boyutlu, vizörlü kasklardır



Alıntı Yaparak Cevapla

Motosikletle İlgili 96 Püf Nokta Motosiklet Dünyası

Eski 10-21-2012   #2
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Motosikletle İlgili 96 Püf Nokta Motosiklet Dünyası




VÜCUDUNUZ:

Alkollü, uyarıcı ilaç almış, gençliğinizi ve atikliğinizi yitirmiş olsanız bile vücudunuzu bir düzene sokmanız ve dolayısıyla uzun yıllar boyunca sağlıklı bir sürüş yapabilmeniz için hala zaman vardır

39- Seleye dikkatsizce, gevşek bir şekilde oturup yayılmayın / Sırtınızdaki bağları zedeleyebilir ve dolayısıyla disklerinizde kalıcı hasar oluşmasına yol açabilirsiniz

40- Kulağınızı koruyun / Karayolunda yolculuk, eğer kulaklarınızı açıkta bırakacak kask takıyorsanız kulağınızda hasara yol açacaktır Tam boyutlu,vizörlü kasklardan edinin Bu kaskların da alttan gelecek tirbulansı önleyecek şekilde dizayn edilmiş olanlarını seçin Bu, sizi her türlü KBB hastalıklarından koruyacaktır

41- Kolunuzu kaldırarak tansiyon kontrolü yapın / Tansiyon kollarınızı gerer, kasar ve sertleştirirGaz kontrolünüzü, sevk ve idare yeteneğinizi azaltır Bileklerinizi aşağıda tutun ve bırakın dirsekleriniz doğal bir şekilde kırılsın

42- Yağlı yiyeceklerden kaçının / Yağ molekülleri kırmızı kan hücrelerinde tutunurlar ve beyninizi oksijenden yoksun bırakırlar

43- Kafeinden sakının / Yorgun olduğunuzda kan hücrelerinizi yeniden harekete geçirmek için egzersiz yapmayı deneyin Bu işe yaramazsa derhal dinlenin

44- Bir ilk yardım çantası bulundurun

45- İlk yardım kursu / Kızılay ya da diğer devlet ya da özel kuruluşlardan kurs alın Kitap okuyup bilgi edinin

46- Sık sık gevşeyin, rahatlayın / Çimenlerin üzerine yayılın Bir yoga kitabı edinmeyi ve yoga yapmayı bile düşünebilirsiniz

47- Motosikletinizi bazen itin! / Soğuk bir havaya yakalandıysanız, kondisyonunuzu yükseltmek ve vücut ısınızı arttırmak için en iyi yol budurFakat soğuk havada terlemenize yol açacak derecede bu işi sürdürmeyin!

48- Vücudunuzun sesini dinleyin / Yalnızca yorgun motosiklet kullanmak kazalara yol açmaz Vücudunuzun bir yeri ağrıyorsa, bu bel ve sırt ağrıları ve bilek ve ellerde görülen carpal tüneli sendromu gibi kalıcı rahatsızlıklara yol açabilir Motosikletin yarattığı titreşim hipoterminin ilk nedenidir

49- Kendinizi rüzgardan kurtarın / İyi kalitede, rüzgar geçirmeyen bir motosiklet kıyafeti satın alın Fakat teri ve vücut sıcaklığını dışarı atabilen, özel bir kumaştan dokunmuş olduğundan emin olun

YARARLI ÖĞÜTLER VE BİLGİLER

motosiklet dünyasında yaygın inançlar ve tecrübelerden harmanlanmış olan derin bir bilgi birikimi vardır ve bunlar bir noktada birleşirlerBunlardan dikkatimi çeken bazıları aşağıdakilerdir:

50- Bir kros motoru veya enduro edinmeye gayret edin / Çekiş gücünün kontrol edilmesiyle ilgili gizemleri meydana çıkarmak için en iyi yol budur Daha önce hiç arazide kullanmadıysanız, bu konuda kurs veren bir yerde bunu deneyebilir veya diğer organizasyonlara katılabilirsiniz

51- Motosikletinizin motorunu ısıtın / Yanlış bir yerde motorunuzun stop etmesi başınıza dert açabilir

52- Motorunuzu olabildiğince hafif yükleyin / Taşıma kapasitesinden fazla ve biçimsiz yüklenmiş bir motosiklette keyifli ve emniyetli bir sürüş yapmak çok zordur Sırf sıcak ve kuru kalınBu size yeter! Diğer ihtiyaçlarınızdan fedakarlık etmesini bilin

53- Grup sayısını dört motosikletle sınırlandırın / Daha küçük parçalı gruplar daha az kötü alışkanlık ve daha az ciddi kaza riski demektir


Alıntı Yaparak Cevapla

Motosikletle İlgili 96 Püf Nokta Motosiklet Dünyası

Eski 10-21-2012   #3
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Motosikletle İlgili 96 Püf Nokta Motosiklet Dünyası




54- Grup sürüşleri için basit kurallar ve işaretleşmeler geliştirin

55- İyi bir yolcu seçin! / Yolcular, aslında yükünüzün en mükemmel dengeleyici unsurudurlar Çünkü merkezdedirler Yolcularınız aynı zamanda sizi daha dikkatli sürmeye yöneltirler Şöyle ki: Vitesleri daha yumuşak değiştirmeniz, daha makul bir tarzda kullanmanız, hatalı dönüşler yapmamanız, yandan, hatta arkadan gelen (Koşan köpekler gibi) tehlikeler konusunda sizi uyarırlar Hatta belki sizi mükemmel bir sürüşten sonra, mülayimleştirici bir masajla bile ödüllendirebilirler!

56- Hayalinizde daha çok kendinizi motorun üstünde sürüş esnasındayken değil de, motorun altında kalmyışken canlandırın / Tamamiyle rahat, pervasız olmak ciddiyetinizi ve sürüş konsantrasyonunuzu bozar Bu da risk doğurur Bu canlandırma sizin gidona sıkıca yapışmanızı ve sorumlu ve dikkatli sürmenizi sağlayacaktır

57- Acil bilgileri derleyin ve yanınızda bulundurun / Telefon numaraları, sigorta ve sağlık bilgileri vs

58- Daha önce kullanmadığınız, yabancısı olduğunuz motosikletleri tanıyın, Ne kadar deneyimli olduğunuz hiç önemli değildir Motosikletinizi değiştirdiğinizde riskiniz ilk anda daha da büyüktür Tanımadığınız bir motosiklete ve onun aşina olmadığınız ünitelerine alışmak için bu açığı kısa zamanda kapamalısınız

59- Hız sırasında ortaya çıkan yalpa vurma, gezinme gibi nedenleri bertaraf edin / Yıpranmış lastikler, gevşek akord telleri ve / veya aksesuarlar - özellikle de gidona monte edilen grenaj ve rüzgar kalkanları- Bunlar ve diğer faktörler yüksek süratte kontrolü kaybetmenize neden olabilirlerBilmem anlaşılıyor mu? Yüksek sürat her zaman size problem çıkarır!

60- Neyi okuyor olduğunuzu sorgulayın / motosiklet yazarları kendilerininkini ücretsiz elde ederler Fan kulüplerin haber editörleri motosikletin yalnızca bir tek türü olduğuna inanırlar Akademisyenler ise ya bolca yazı neşrederler ya da motosiklet zevkinizi öldürürler Güvenli sürüş hocaları da Eh, onu da biliyorsunuz canım!

61- Yol yüzeyini okuyun / Yolun yapı ve niteliğini, teşekkülünü, virajın aldığı kavisi, yoldaki gölge ve lekeleri yani potansiyel kayganlaştırıcı lekeleri gözleyin

62- Spor aktivitelerine katılın / Bir çok profesyonel atlet dağlarda antreman yapmaktadır Trekking yapınYürüyüşü ihmal etmeyin

63- Kendiniz için bir kurs tertip edin / Düzenli olarak kendinize bir gezinti ayarlayıp uygun bir yerde frenleme, vites değişimi ve dönüşlerinizin daha mükemmel olması için kendinizi pişirin Özellikle kombine manevraları gerektiren, hüner isteyen pozisyonlar konusunda kendinizi geliştirin

64- Gece sürüşlerini sınırlandırın / Motosikletin zıplaması, yana yatmalar ile sizi arkadan takip eden araç, üniformanızdaki reflektörleri dengesiz şekilde aydınlatacaktır Sürüş serüveninizi gün ışığında sürdürmeye gayret edin

65- İyi birer sürüş arkadaşı veya arkadaşları edinin / Halinden sıkça şikayet eden, alkollü süren ve motosikletle ilgili yayınları okumayanlardan sakının

66- Sigorta mevzuatını bilin / Sağlık ve yaşam sigortanız, motosiklet mali mesuliyet ve kasko mevzuatını iyi öğrenin Bir kazaya karışmayı beklemeyin

67- İyi sürücülerden öğrenecekleriniz vardır / Onların hareketlerini iyi takip edin ve sorular sorun

68- Fakat asla kendi ekolünüzden şaşmayın / Diğerlerinin hareketlerini tamamen uygulamak zorunda değilsiniz Kendinize zamanla bir strateji belirleyip sürüş tarzınızı belirlemeye ve icra etmeye başlayabilirsiniz

69- Ve diğer arkadaşlarınızın kendi tarzlarında sürmesine izin verin / Sabırlı olun ve onu uygulamak istemediği bir sürüş tarzı için yönlendirmeyin

YAPMANIZ GEREKEN SÜRÜş PRATİKLERi

Ailesinin okumak için Harvard'a yolladığı Clem isimli bir çocuk vardı O, hiç faydalı bir teknik öğrenmeye çalışmadı Bir gün aşırı yaralandı ve şimdi sakat bir motosiklet yazarı olarak yaşamını sürdürmekte Eğer bazı talimler yapmazsanız, eğitimli biri olmanız size yetmeyebilirİşte bir kaç talim:






Alıntı Yaparak Cevapla

Motosikletle İlgili 96 Püf Nokta Motosiklet Dünyası

Eski 10-21-2012   #4
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Motosikletle İlgili 96 Püf Nokta Motosiklet Dünyası




70- Bir çizgi üzerinde durma talimleri / Yumuşak bir fren hareketiyle motorunuzu istediğiniz noktada durdurabilmelisiniz Sert veya yumuşakDüşük ya da yüksek hızlarda Her zaman

71- Acil frenler / Buna "Panik frenleme" demeyin Mümkün olan en kısa mesafede soğukkanlı bir şekilde durmayı öğrenin Araştırmalar, kazalarda çarpma hızının en çok 50 KM süratle gerçekleştiği yönündedir

72- Kontra gidon hareketleri / Sağa kırın, sağa dönün Sola kırın, sola dönün Bunu yaparken içgüdüsel olarak değil sezgiyle, kararlılıkla, yumuşak hareket edin

73- Denge hareketi / Dönemeçlerde motosikletinizi yatırdığınız açıyla doğru orantılı olarak vücudunuzu da yatırınBu faydalı sürüş pratiği, düşük hızlarda yapılan dönüşlerde de stabilite sağlayacaktır

74- Direksiyon kırma / Biçimsiz bir şekilde oturma, etkin bir gidon hareketi ile birleştiğinde, motosikletiniz hele hele ağır bir makinaysa, vücudunuzdan bağımsız olarak hareket edebilecektir!

75- Zikzaklar çizme / motosiklet sürerken can sıkıntısını geçirmenin en iyi yollarından biri, yolunuzun önünde sıralanan kasis ve çukurlardan oluşan noktalardır Kontra gidon hareketlerini kalça hareketleriyle destekleyin

76- U dönüşleri / Olabildiğince geniş açıyla dönün ve tek ve hızlı bir hareketle dönüşünüzü tamamlamayı deneyin

77- 140 derecelik açıyla dönüş hareketi / Motosikletinizi kaldırım çizgisine önce 40 derecelik açıyla konuşlandırın Gidonu kırarak ve hafifçe vücudunuzu rahat bir şekilde yatırın İçerdeki ayağınızı sağlamca yere basın ve dışarıdaki ayağınızı motorunuzun ayak dayama pedalında tutunOmuzunuzun üzerinden bakarak yolu kontrol edin Hafifçe gaza dokunarak tereddüte kapılmadan kaldırım çizgisinden ayrılıp dönüşünüzü yapın

78- Ani ve sert manialar / Eğri büğrü, kasisli çukurlu yerlere asla sert frenle dalmayın Mümkünse giriş hızınızı koruyacak şekilde gaza dokununFren ile değil gazla hız ayarlayın

79- Düşük hızlarda kullanım / "Denge" tamamıyla debriyaj, gaz, fren ve gidon hareketlerinin hünerli idaresiyle ortaya çıkan bir olgudur Bazen yürüyüş hızında motosiklet sürmeyi de talim edin Tüm sürat dilimlerinde yaptığınız pratikler size daha sonra çok yarayacaktır

80- Seyir halinde do?ru yerde gaz vermek / Bir virajın çıkış noktasında gazı hafifçe açmak motosikletinizin doğrultusunu düzeltmesini olumlu etki yapar

81- Dönüşlerde şasinin kontrol edilmesi için arka frenin kullanılması / Keskin dönemeçlerde gazı birdenbire kapamak yerine gazı kısmen açık tutmayı ve arka freni kullanmayı bir deneyin

82- Yarım kaldığını hissettiğiniz dönüşler / Eğer çok müşkül durumda kalırsanız, baş kısmınızı biraz daha eğin, gidona daha sıkı yapışın ve gene 81 maddede anlatılanları uygulayın Gazı kapamayın

83- Debriyaja "Tüy gibi" dokunun / Kros ve enduro sürücülerinin motor gücünün birdenbire artmasını ve sürüş hizasındaki bozulmaları kontrol etmek için kullandıkları yöntem budur Anahtar, "İçgüdü" değil motor devrini kontrol altında tutmaktır

84- Fren ve gaz geçişleri / Şasinizi stabil tutmak için, gazdan frene, ya da frenden gaza geçerken intikal devresini göz önünde tutun ve yeni aksiyona yumuşakça geçin Gaz kolunun üzerinde kelebek gibi gezinin Fren koluna limon sıkar gibi asılmayın Fren kolunun üzerine hafifçe parmaklarınızı "tuşe" edin

85- Vites yükseltme / Debriyaj kolunu fazla sıkmayın Sadece kavrama noktasına kadar sıkmanız kafidir Aslında bir çok motosiklet modelinde yumuşak, hızlı vites değişimleri debriyaj gerektirmez Bunu deneyin

86- Vites düşürme / Gazı ani bir hareketle kapayıp motor devrini düşürülecek vites için uygun çalışma düzenine sokmak en uygunudur Böylelikle debriyaj balatasındaki hafif aşınmaları da bir ölçüde azaltmış olursunuz

87- Eş zamanlı olarak vites düşürme ve frenleme yapın / Bu zor hareketi madde 84 ve 86 daki yönergelerle kombine olarak uygulamalısınız

88- Gaz verme / Hızınızı değiştirme ve doğrultunuzu düzeltip tehlikelerden uzaklaşma sizin yegane savunma yöntemlerinizden biridir Maksimum gaz verme esnasında çatala iyice hakim olmadan vites yükseltmemelisiniz

89- Bir dönemeçte durmak / Çabuk durabilmek için doğrultunuzu çabuk düzeltebilmelisiniz Tabii frenlemeden önce de bunu tam anlamıyla gerçekleştiremeyebilirsiniz (Yolun dışına savrulabilirsiniz) Yöntem, yatma açınızı azaltırken frene ayağınızı yumuşak bir şekilde artan bir kuvvetle bastırmanızdır

90- Dönemeçlerde yana savrulma / Dönemeçlerde lastiklerin kıpırdanmasından kaynaklanan belli belirsiz bir lastik cayırtısı duymaya başladığınızda bunu yavaş yavaş önleyebilmek mümkündür Eğer ön tekerlek kilitlenmeye meylediyorsa arka frene basmayı sürdürün Yolun temiz yüzeylerini deneyin ve unutmayın: Ön frene daha kuvvetli olarak asılmanız arka frenin yükünü azaltır Çünkü tek kişi binildiğinde ön frene binen yük daha fazla olacaktır

91- ABS ile yapılan frenler / Hızla frenleyebilirsiniz Size garip ve esrarengiz gelebilirler En iyisi onlara alışmak için pratikler yapmanızdır Ancak fren balatalarınızı ve tüm fren sisteminizi daima bakımlı tutun Çıkmaza girmeyin!

92- Islak tümsekleri hissettirmeden geçiverin / Sıkılı durumda olan bir arka frenle, ıslak, çimenli bir tümseği ya da kaygan bir zemini geçmek zorunda kaldığınızda kontrolü nasıl sağlamanız gerektiğini tecrübe edinTabii daha değerli bir yöntemi de öğrenebilirsinizNasıl kilitlenmeyeceğini öğrenerek!

93- Ön ve arka frenin aynı anda kullanılması / Çabuk durmanız gerektiğinde el ve ayak frenini aynı anda rahatlıkla kullanın Bunun ötesinde, başka bir işlem yapmanıza gerek kalmaz

94- Yakıtınız bittiğinde yakıt musluğunu rezerv konumuna getirmeyi pratik edin / San Diego otobanında tekin olmayan bir Ducati ile 90 km hızla seyrediyordum Sağımdaki trafik ise 130 km hızla seyrediyordu Ne kadar riskli bir durum yaşadığımı tahmin edebildiniz mi?

95- Şu gaz kolu! / Bir dönemeçte arka tekerlek kaymaya başlarsa (Mıcır,yaş veya aşırı gaz verme nedeniyle), Gaz kolunu birden kapamayın! Çekiş gücünü tekrar ele geçirene kadar soğukkanlılığınızı koruyun

96- Yeni bir motosiklet satın almak / Teknik olarak bu gerçekten de bir görev değildir Ancak yeni bir motosiklet sizi daha da fazla sürüş dolayısıyla becerilerinizi geliştirme yönünde motive edecektir motosiklet yetkili satıcınızın da karnı doyacaktır Bağlı sektörler işleyecek ve çark dönecektir






Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.