|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
dünyası, ilgili, motosiklet, motosikletle, nokta, püf |
![]() |
Motosikletle İlgili 96 Püf Nokta Motosiklet Dünyası |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Motosikletle İlgili 96 Püf Nokta Motosiklet Dünyası96 Püf Motosiklet Dünyası Motosiklet Dünyası Son Moda Motorsiklet Hiç bir şey, bir motosiklet binicisinin motosikletiyle uzun yıllar boyu, kazasız belasız, mutlu bir sürüş keyfi yaşayacağını garanti edemez ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() TRAFİK STRATEJİLERİ: Yolumuzu diğer sürücülerle daima paylaşmamız gerekmektedir ![]() ![]() 1- Zamanlama Kavramı / Gidiş ve geliş çift şeritli bir yolda mükemmel bir sollama altı saniyeyi geçmez ![]() 2- Zamanı iyi hesaplayın / Karşı yönden gelen araç veya tepe üstü, viraj gibi kör noktalar bizden ne kadar uzakta? Bunu iyi bilmek, sizi muhtemel bir toslaşmadan kurtaracaktır ![]() 3- Asla öndeki aracın dibine sokulmayın / Önde bulunan, takip ettiğiniz araç, kilometre taşı gibi yol kenarında belirlediğiniz bir objeyi geçtiği sırada içinizden sayın: "Binbir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 4- Her aracın seyir çizgisini kestirin / Aracın seyrettiği şeritteki doğrultusunu gözlemleyin ve motosikletinizi onun size ulaşamayacağı bir çizgide tutmaya çalışın ![]() 5- Kararsızlık içinde gidonu sağa sola seyirterek sürmeyin / Manevra yapmak zorunda olsanız bile şeridinizin dışına taşmamaya özen gösterin ![]() 6- Tehirli dönüşler / Dönemeçin mümkün olduğunca en dış tarafından başlamak ve dönüşe mümkün olduğunca tehirli başlamakla sadece daha ilerisini görme imkanına sahip olmakla kalmaz, merkezkaç kuvvetinin bileğinizde yarattığy baskıyı da azaltırsınız 7- Diğer araçlarda kayması muhtemel yükleri gözlemleyin / Gidiş ve geliş çift şeritli bir yolda diğer araçların yüklediği eşya ya da denkin her an kurtulup yolunuza düşmesi, saçılması riski bulunmaktadır ![]() ![]() ![]() ![]() 8- Asla ufkunuzu kapayan, görüşünüze engel teşkil eden hacimdeki araçların arkasına takılmayın / Kamyonlar, kamyonetler ve diğer önünüzü ve dolayısıyla trafikte gerçekleşen hareketleri, tehlikeleri görmenizi engelleyen araçlardan uzak durun ![]() ![]() ![]() ![]() 9- Trafikte pik saatlerinden sakının / Sürücüler şehirlerarası yollarda seyahat ederken şehir merkezlerinden geçiş planlarını iyi tayin etmelidirler ![]() ![]() 10- Temel kontroller: / Yalnızca dikiz aynalarınıza ya da çevresel, periferik görüşünüzün yeterli olduğuna güvenmeyin ![]() 11- Niyetinizi belli edin / Şerit değiştirirken en az iki tam saniye, dönüşlerde en az dört tam saniye sinyal yakın ![]() 12- Sollama yapmadığınız sürece, olabildiğince sağ şeritte seyredin ![]() 13- Sizden daha hızlı olanlara yol verin / Bu yapılabilecek medeni bir davranıştır ![]() 14- Meskun mahallerde, şehir içinde hız yapmayın / Aşırı hız zaten genelde bir şeye çarpmanızla sonuçlanan bir faktördür ![]() 15- Kötü sürücülerden kaçının / Hiç çekinmeden, abartılı bir manevra yaparak, bu gayesizce "şeridinde sağa sola sinyal vermeden gezinen şerit değiştiren, gereğinden fazla hızlı ya da yavaş seyreden bir sürücüden uzaklaşın ![]() 16- Di?er sürücülerin arkasındayken onların kör noktalarına girmeyin / Geri durun ya da gerekiyorsa gazlayıp geçin ![]() 17- Yolun daha ötesinde olan bitenleri gözlemleyin / İdeal olarak, minimum 12 saniyelik bir görüş ufkunun rehberliğinde seyredin ![]() ![]() 18- Yüksek risk bölgelerinde ön fren kolunu kavrayın 19- ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 20- Hızınızı azalttığınızda mutlaka aynalarınızı kontrol edin / Aynı zamanda kendinize bir acil kaçış rotası da çizin! Arkanızdaki sürücü yeterince dikkatli olmayabilir ![]() 21- Sol tekerlek izinden seyir / Dört tekerlekli taşıtların bıraktığı sol tekerlek izinin yer aldığı hat, prensipte motosikletlerin izlemesi gereken ideal çizgi olmalıdır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 22- Sizin şeridiniz içinden sola dönüş yapan araçlara karşı çok dikkatli olun / Yavaşlayın ve bu aracın ne yapacağını iyi kestirin ![]() ![]() ![]() EKİPMANLARLA İLGİLİ PÜFLER: Arızalanmış ya da her hangi bir nedenle yolda kalmış bir motorla bilinmeyen bir yerde kala kalmayı gözünüzün önüne hiç getirmiyorsanız, sizin için yalnızca açık bir yol ve dolu bir depo benzin kafidir! Aşağıda, bazı ikmallerle daha emniyetli ve daha eğlenceli bir sürüş sağlamak adına, sizin ve motosikletiniz için yararlı bazı öneriler bulacaksınız: 23- Koruyucu zırh! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 24- Reflektif, ışığı yansıtabilen materyaller / Mümkünse kedi gözü de aplike edilmiş olan her türlü maddeyle kendinizi olabildiğince görünür hale getirin ![]() ![]() ![]() 25- Görüşünüzü ve gözünüzü koruma / Çiziklerle dolu olan vizörünüzü değiştirin ![]() ![]() 26- İzotermik giysiler / İzotermik giysiler sürüş esnasında kaybolan vücut ısısını koruyan tek çözümdür ![]() 27- motosiklet Kullanma ve Bakım Kılavuzu / Evinizi onsuz terketmeyin 28- Gidon / Modaya uygun olsun diye gidon seçilmemelidir ![]() ![]() ![]() 29- Doğru sele seçimi /Karayolunda seyahat ederken üzerine kuruldu?unuz sele, oturma odanızdaki koltuk kadar rahatlık hissi vermelidir ![]() ![]() 30- Tüm faktörleri gözden geçirin / Motorunuzun selesine oturun ve gözlerinizi kapayın ![]() 31- Yağlı, kablolar / Yapışkan, pasaklı, abuk sabuk, biçimsiz duran, çentiklerle dolu, hatta hasarlı kablolar sakar sürücülerin harcıdır! 32- Lastik kontrolü / Eskilikten ötürü çatlamış, yarıklarla dolu lastikler? Yabancı cisimler? Hava basıncınız nasıl? 33- Tekerleğin vaziyeti / Ayaklarınızın burnuyla vurarak yapılan kontrolü unutun! Vurulmuş ön lastikler, yarıklarla dolu, pürüzlü arka lastiklere dikkat edin ![]() ![]() ![]() 34- Süspansiyon ayarı / Çeşitli kademelerdeki ayarları mutlaka öğrenin ![]() ![]() ![]() 35- Yolda lastik tamiri / İç lastikler, yamalar, siboplar, akord telleri, lastik onarım spreyi? Motorunuzun yolda neye ihtiyacı olabilir?Yolda kalmanın ne kadar tehlikeli bir durum olduğunun bilincinde olun ve sakın hafife almayın ![]() 36- En önemli ekipman: Uygun boyutta motosiklet / Eğer henüz almamışsanız, önce becerilerinizi geliştirecek, ve mümkünse ilk zamanlardaki muhtemel düşüşlerinizde size fazla masraf çıkarmayacak bir küçük motor hacimli başlangıç motosikleti! 37- Eldiveninizi iyi seçin! / Yaz eldiveni tabir edilenler ya da parmaksız eldivenler bir düşme sırasında iyice örselenecek, birer konfetiye dönüşeceklerdir ![]() 38- İyi bir kask / Kaskların büyük bir bölümünün içi, darbe emici, 1-2 cm ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Motosikletle İlgili 96 Püf Nokta Motosiklet Dünyası |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Motosikletle İlgili 96 Püf Nokta Motosiklet DünyasıVÜCUDUNUZ: Alkollü, uyarıcı ilaç almış, gençliğinizi ve atikliğinizi yitirmiş olsanız bile vücudunuzu bir düzene sokmanız ve dolayısıyla uzun yıllar boyunca sağlıklı bir sürüş yapabilmeniz için hala zaman vardır ![]() 39- Seleye dikkatsizce, gevşek bir şekilde oturup yayılmayın / Sırtınızdaki bağları zedeleyebilir ve dolayısıyla disklerinizde kalıcı hasar oluşmasına yol açabilirsiniz ![]() 40- Kulağınızı koruyun / Karayolunda yolculuk, eğer kulaklarınızı açıkta bırakacak kask takıyorsanız kulağınızda hasara yol açacaktır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 41- Kolunuzu kaldırarak tansiyon kontrolü yapın / Tansiyon kollarınızı gerer, kasar ve sertleştirir ![]() ![]() ![]() 42- Yağlı yiyeceklerden kaçının / Yağ molekülleri kırmızı kan hücrelerinde tutunurlar ve beyninizi oksijenden yoksun bırakırlar ![]() 43- Kafeinden sakının / Yorgun olduğunuzda kan hücrelerinizi yeniden harekete geçirmek için egzersiz yapmayı deneyin ![]() ![]() 44- Bir ilk yardım çantası bulundurun 45- İlk yardım kursu / Kızılay ya da diğer devlet ya da özel kuruluşlardan kurs alın ![]() ![]() 46- Sık sık gevşeyin, rahatlayın / Çimenlerin üzerine yayılın ![]() ![]() 47- Motosikletinizi bazen itin! / Soğuk bir havaya yakalandıysanız, kondisyonunuzu yükseltmek ve vücut ısınızı arttırmak için en iyi yol budur ![]() 48- Vücudunuzun sesini dinleyin / Yalnızca yorgun motosiklet kullanmak kazalara yol açmaz ![]() ![]() ![]() 49- Kendinizi rüzgardan kurtarın / İyi kalitede, rüzgar geçirmeyen bir motosiklet kıyafeti satın alın ![]() ![]() YARARLI ÖĞÜTLER VE BİLGİLER motosiklet dünyasında yaygın inançlar ve tecrübelerden harmanlanmış olan derin bir bilgi birikimi vardır ve bunlar bir noktada birleşirler ![]() 50- Bir kros motoru veya enduro edinmeye gayret edin / Çekiş gücünün kontrol edilmesiyle ilgili gizemleri meydana çıkarmak için en iyi yol budur ![]() ![]() 51- Motosikletinizin motorunu ısıtın / Yanlış bir yerde motorunuzun stop etmesi başınıza dert açabilir ![]() 52- Motorunuzu olabildiğince hafif yükleyin / Taşıma kapasitesinden fazla ve biçimsiz yüklenmiş bir motosiklette keyifli ve emniyetli bir sürüş yapmak çok zordur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 53- Grup sayısını dört motosikletle sınırlandırın / Daha küçük parçalı gruplar daha az kötü alışkanlık ve daha az ciddi kaza riski demektir ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Motosikletle İlgili 96 Püf Nokta Motosiklet Dünyası |
![]() |
![]() |
#3 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Motosikletle İlgili 96 Püf Nokta Motosiklet Dünyası54- Grup sürüşleri için basit kurallar ve işaretleşmeler geliştirin 55- İyi bir yolcu seçin! / Yolcular, aslında yükünüzün en mükemmel dengeleyici unsurudurlar ![]() ![]() ![]() ![]() 56- Hayalinizde daha çok kendinizi motorun üstünde sürüş esnasındayken değil de, motorun altında kalmyışken canlandırın / Tamamiyle rahat, pervasız olmak ciddiyetinizi ve sürüş konsantrasyonunuzu bozar ![]() ![]() ![]() 57- Acil bilgileri derleyin ve yanınızda bulundurun / Telefon numaraları, sigorta ve sağlık bilgileri v ![]() ![]() 58- Daha önce kullanmadığınız, yabancısı olduğunuz motosikletleri tanıyın, Ne kadar deneyimli olduğunuz hiç önemli değildir ![]() ![]() ![]() 59- Hız sırasında ortaya çıkan yalpa vurma, gezinme gibi nedenleri bertaraf edin / Yıpranmış lastikler, gevşek akord telleri ve / veya aksesuarlar - özellikle de gidona monte edilen grenaj ve rüzgar kalkanları- ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 60- Neyi okuyor olduğunuzu sorgulayın / motosiklet yazarları kendilerininkini ücretsiz elde ederler ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 61- Yol yüzeyini okuyun / Yolun yapı ve niteliğini, teşekkülünü, virajın aldığı kavisi, yoldaki gölge ve lekeleri yani potansiyel kayganlaştırıcı lekeleri gözleyin ![]() 62- Spor aktivitelerine katılın / Bir çok profesyonel atlet dağlarda antreman yapmaktadır ![]() ![]() ![]() 63- Kendiniz için bir kurs tertip edin / Düzenli olarak kendinize bir gezinti ayarlayıp uygun bir yerde frenleme, vites değişimi ve dönüşlerinizin daha mükemmel olması için kendinizi pişirin ![]() ![]() 64- Gece sürüşlerini sınırlandırın / Motosikletin zıplaması, yana yatmalar ile sizi arkadan takip eden araç, üniformanızdaki reflektörleri dengesiz şekilde aydınlatacaktır ![]() ![]() 65- İyi birer sürüş arkadaşı veya arkadaşları edinin / Halinden sıkça şikayet eden, alkollü süren ve motosikletle ilgili yayınları okumayanlardan sakının 66- Sigorta mevzuatını bilin / Sağlık ve yaşam sigortanız, motosiklet mali mesuliyet ve kasko mevzuatını iyi öğrenin ![]() ![]() 67- İyi sürücülerden öğrenecekleriniz vardır / Onların hareketlerini iyi takip edin ve sorular sorun ![]() 68- ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 69- ![]() ![]() ![]() ![]() YAPMANIZ GEREKEN SÜRÜş PRATİKLERi Ailesinin okumak için Harvard'a yolladığı Clem isimli bir çocuk vardı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Motosikletle İlgili 96 Püf Nokta Motosiklet Dünyası |
![]() |
![]() |
#4 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Motosikletle İlgili 96 Püf Nokta Motosiklet Dünyası70- Bir çizgi üzerinde durma talimleri / Yumuşak bir fren hareketiyle motorunuzu istediğiniz noktada durdurabilmelisiniz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 71- Acil frenler / Buna "Panik frenleme" demeyin ![]() ![]() ![]() 72- Kontra gidon hareketleri / Sağa kırın, sağa dönün ![]() ![]() ![]() 73- Denge hareketi / Dönemeçlerde motosikletinizi yatırdığınız açıyla doğru orantılı olarak vücudunuzu da yatırın ![]() ![]() 74- Direksiyon kırma / Biçimsiz bir şekilde oturma, etkin bir gidon hareketi ile birleştiğinde, motosikletiniz hele hele ağır bir makinaysa, vücudunuzdan bağımsız olarak hareket edebilecektir! 75- Zikzaklar çizme / motosiklet sürerken can sıkıntısını geçirmenin en iyi yollarından biri, yolunuzun önünde sıralanan kasis ve çukurlardan oluşan noktalardır ![]() ![]() 76- U dönüşleri / Olabildiğince geniş açıyla dönün ve tek ve hızlı bir hareketle dönüşünüzü tamamlamayı deneyin ![]() 77- ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 78- Ani ve sert manialar / Eğri büğrü, kasisli çukurlu yerlere asla sert frenle dalmayın ![]() ![]() ![]() 79- Düşük hızlarda kullanım / "Denge" tamamıyla debriyaj, gaz, fren ve gidon hareketlerinin hünerli idaresiyle ortaya çıkan bir olgudur ![]() ![]() ![]() 80- Seyir halinde do?ru yerde gaz vermek / Bir virajın çıkış noktasında gazı hafifçe açmak motosikletinizin doğrultusunu düzeltmesini olumlu etki yapar ![]() 81- Dönüşlerde şasinin kontrol edilmesi için arka frenin kullanılması / Keskin dönemeçlerde gazı birdenbire kapamak yerine gazı kısmen açık tutmayı ve arka freni kullanmayı bir deneyin ![]() 82- Yarım kaldığını hissettiğiniz dönüşler / Eğer çok müşkül durumda kalırsanız, baş kısmınızı biraz daha eğin, gidona daha sıkı yapışın ve gene 81 ![]() ![]() ![]() 83- Debriyaja "Tüy gibi" dokunun / Kros ve enduro sürücülerinin motor gücünün birdenbire artmasını ve sürüş hizasındaki bozulmaları kontrol etmek için kullandıkları yöntem budur ![]() ![]() 84- Fren ve gaz geçişleri / Şasinizi stabil tutmak için, gazdan frene, ya da frenden gaza geçerken intikal devresini göz önünde tutun ve yeni aksiyona yumuşakça geçin ![]() ![]() ![]() ![]() 85- Vites yükseltme / Debriyaj kolunu fazla sıkmayın ![]() ![]() ![]() ![]() 86- Vites düşürme / Gazı ani bir hareketle kapayıp motor devrini düşürülecek vites için uygun çalışma düzenine sokmak en uygunudur ![]() ![]() 87- Eş zamanlı olarak vites düşürme ve frenleme yapın / Bu zor hareketi madde 84 ve 86 daki yönergelerle kombine olarak uygulamalısınız ![]() 88- Gaz verme / Hızınızı değiştirme ve doğrultunuzu düzeltip tehlikelerden uzaklaşma sizin yegane savunma yöntemlerinizden biridir ![]() ![]() 89- Bir dönemeçte durmak / Çabuk durabilmek için doğrultunuzu çabuk düzeltebilmelisiniz ![]() ![]() ![]() 90- Dönemeçlerde yana savrulma / Dönemeçlerde lastiklerin kıpırdanmasından kaynaklanan belli belirsiz bir lastik cayırtısı duymaya başladığınızda bunu yavaş yavaş önleyebilmek mümkündür ![]() ![]() ![]() ![]() 91- ABS ile yapılan frenler / Hızla frenleyebilirsiniz ![]() ![]() ![]() ![]() 92- Islak tümsekleri hissettirmeden geçiverin / Sıkılı durumda olan bir arka frenle, ıslak, çimenli bir tümseği ya da kaygan bir zemini geçmek zorunda kaldığınızda kontrolü nasıl sağlamanız gerektiğini tecrübe edin ![]() ![]() 93- Ön ve arka frenin aynı anda kullanılması / Çabuk durmanız gerektiğinde el ve ayak frenini aynı anda rahatlıkla kullanın ![]() ![]() 94- Yakıtınız bittiğinde yakıt musluğunu rezerv konumuna getirmeyi pratik edin / San Diego otobanında tekin olmayan bir Ducati ile 90 km hızla seyrediyordum ![]() ![]() 95- Şu gaz kolu! / Bir dönemeçte arka tekerlek kaymaya başlarsa (Mıcır,yaş veya aşırı gaz verme nedeniyle), Gaz kolunu birden kapamayın! Çekiş gücünü tekrar ele geçirene kadar soğukkanlılığınızı koruyun ![]() 96- Yeni bir motosiklet satın almak / Teknik olarak bu gerçekten de bir görev değildir ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|