|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
bilgisi, bilinenlerin, doğruları, trafik, yanlış |
![]() |
Yanlış Bilinenlerin Doğruları Trafik Bilgisi |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Yanlış Bilinenlerin Doğruları Trafik Bilgisi[B]YANLIŞ BİLİNENLERİN DOĞRULARI Trafik Bilgisi [B] - Usta sürücü, düştüğü problemden kazasız sıyrılmayı bilir! Yanlış! Çünkü usta sürücü probleme girmeyen sürücüdür ![]() ![]() ![]() - Otobanda tamam ama, şehir içinde emniyet kemeri takılmayabilir! Yanlış! Emniyet kemeri hayat kurtaran en önemli güvenlik gerecidir ![]() ![]() - Arkada oturanlar için emniyet kemeri takmak gereksizdir! Yanlış! Motorlu araçlar bir yere çarptığında hemen durur, ancak içindeki yolcular aynı hızla bir yere çarpana kadar ilerlemeye devam eder ![]() ![]() ![]() ![]() - Lastik havalarını düşük tutarsak, hem daha iyi tutunur, hem de daha konforlu olur! Yanlış! Lastik havalarının, aracın fabrika değerinin altında olmaması gerekir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() - Sıcak havada, lastiğin ısınmasını dengelemek için lastik havaları indirilir! Yanlış! Lastiğin ısınmasının en büyük nedeni havanın sıcak olması değil, lastik hava basıncının düşük olması nedeniyle lastik yanaklarının daha fazla esnemesidir ![]() - Yağmurda inik lastik daha az kayar! Yanlış! Hava basıncı düşük lastikte su boşaltma kanalları kapandığı için yağmur suyunu çok daha az boşaltır ![]() ![]() - Direksiyon saate göre 10'u çeyrek geçe tutulur! Yanlış! Direksiyon saate göre 9'u çeyrek geçe (9 ![]() ![]() ![]() - En iyi koltuk pozisyonu, sürücünün en rahat ettiği pozisyondur ![]() Yanlış! Sürücünün doğru koltuk pozisyonu öncelikle otomobile hakim olabileceği ne çok uzak, ne de çok yakın bir pozisyondur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() - Motorlu araçlar lastiğin üzerinde gider! Yanlış! Motorlu araçlar lastiğin içindeki havanın üzerinde gider ![]() ![]() ![]() ![]() - Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak, motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede dururuz! Yanlış! En etkin yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır ![]() ![]() - ABS (Antiblokaj Fren Sistemi) mekanik frene göre çok daha kısa mesafede durdurur! Yanlış! ABS fren sistemi olan bir araç tekerleklerin kızaklamasını önler ve fren sırasında manevra yapılabilmesini sağlar ![]() ![]() - Mekanik freni olan bir otomobilde fren pedalını pompalayarak daha kısa mesafede durulabilir! Yanlış! Pompalamak için ayak fren pedalı üzerinden her çekildiğinde, aracın ileri hareketi devam eder ve durma mesafesi uzar ![]() ![]() ![]() - Doğru takip mesafesi hızın yarısıdır! Yanlış! Bu yöntem kullanışlı olmamakla birlikte, hata payı yüksektir ![]() ![]() ![]() - Dörtlü ikaz (flaşör) tünele girince yakılır! Yanlış! Dörtlü ikaz sadece trafiğe tehlike yarattığınız durumlarda yakılır ![]() ![]() ![]() - Gündüz kısa farları yakmak trafiktekilerin gözünü alır! Yanlış! Gündüz kısa far yakmak, daha erken farkedilmenizi ve size tehlike yaratacak olan kişilere kendinizi daha erken göstermenizi sağlar ![]() ![]() ![]() - Çocukları uyarmak için korna çalınır! Yanlış! Çocukları uyarmak için korna çalınmaz! Korna onların paniğe kapılıp beklenmedik bir reaksiyon vermelerine yol açar ![]() ![]() - Yoğun siste en iyi gitme yöntemi dörtlü ikazları yakmaktır! Yanlış! Yoğun siste en iyi gitme yöntemi hiç gitmemektir ![]() ![]() ![]() Unutmayın! Hayatınız boyunca ölümlü bir trafik kazası geçirme olasılığınız % 33' tür ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|